Przekladka

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

bartek_w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:23 pm
Lokalizacja: Londyn, Krakow

Przekladka

Post autor: bartek_w » ndz sty 29, 2006 10:36 pm

Witam
moj pierwszy post na forum ;-)
Mam pytanie do ogolu uzytkownikow: niedawno kupilem Niwe, a wlasciwie Lade Cossack, gdyz jest to wersja angielska. Samochod z roku 1996, w wersji 1.7 z jednopunktowym wtryskiem GM. Jako 'anglik' ma kierownice i wszystkie szpeje po prawej stronie. I tu pytanie: czy ktos z tu obecnych spotkal sie z tematem przekladki Niwy?Wie, jakie czesci sa potrzebne, a jakie mozna uzyc, i temu podobne detale, niezwykle do pracy przydatne.
Z gory dziekuje za podpowiedzi i jeszcze raz witam wszystkich sympatykow ruskawa ustrojstwa ;-)
Bartek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 29, 2006 10:51 pm

zalatw sobie przekladnie z osobowki, do tego przekladnie posrednia (wspornik) no i na koniec oczywiscie deske rozdzielcza, ewentualnie pedaly
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sty 30, 2006 1:02 am

Bart03 pisze:zalatw sobie...... pedaly
Bartuś, co Ty proponujesz :o :o :o
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 30, 2006 9:15 am

:o o cholera .... ale palnolem :oops:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn sty 30, 2006 9:19 am

dorzuć jeszcze nie pasującą wiąske elektryczną i chamulce no i "pedały" :)21

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 30, 2006 9:22 am

acha i jeszcze przekladka kilku bebechow pod maska :lol:

znaczy kwota wyjdzie taka ze sobie tu kupi druga nive :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pn sty 30, 2006 9:34 am

Bartek - aktualnie jesteś z Krakowa czy z Londynu ?
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn sty 30, 2006 9:53 am

Bart03 pisze:zalatw sobie .....ewentualnie pedaly
Eltona ma pod reka :P

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pn sty 30, 2006 10:31 am

Odczep się od Eltona ! On przecież jest żonaty (a może mężaty ? :o ).
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn sty 30, 2006 1:11 pm

Bart03 pisze: znaczy kwota wyjdzie taka ze sobie tu kupi druga nive :)21
No właśnie, dlatego lepiej sobie to daruj :) Poza tym niva z kierownicą po prawej stronie jest oryginalna w Polsce - w Posen przez 2 lata jeździła kiedyś ładna kremowa nivka w tej samej wersji GB. Co prawda trochę zagrożenia powstaje w czasie wyprzedzania na jednopasmówce... ale to niva więc pewnie rzadko będziesz tak ryzykował :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sty 30, 2006 2:54 pm

Chłopy!
Przcież można przenieść tylko rumpel a pedałów zostawić po prawej :D
Pilot będzie miał zajęcie :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pn sty 30, 2006 4:22 pm

Jedyny ból kierownicy angliczańskiej to problem przy rejestracji. Jeśli pierwszy raz ma być rejestrowana w PL to nie przejdzie. Jak ma już nasze blachy to może się uda.
A mając już taką Nivkę przeniósłbym się na stałe w Highland :)21

bartek_w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:23 pm
Lokalizacja: Londyn, Krakow

Post autor: bartek_w » pn sty 30, 2006 9:24 pm

Hmm..Dziekuje za wszelkie porady, te na granicy przyzwoitosci rowniez :wink:
Problem z rejestracja znam, przerabialem go z lagunami, generalnie rzecz ujmujac pojazd musi przejsc badanie techniczne, ktorego jednym z warunkow jest posiadanie kierownicy i paru innych szpejow tam gdzie Bog przykazal, a nie tam gdzie anglosasi sobie wymyslili.
W lagunie problem nie jest wielki- sciana grodziowa jest przykrecana, wymieniajac ja mozna wszystko ladnie poskladac i autko zarejestrowac. Sciany w niwie nie widzialem, moze ktos widzial, bo niektore samochody maja uniwersalne z dziurami dla obu wersji.
Na zdrowy chlopski wymienic na pewno trzeba: sciane grodziowa z przyleglosciami czyli pedaly, serwo, kierownica z przekladnia i drazkami, do tego deska, swiatla i wycieraczki. Jako ze niwka klimy nie posiada jestem prawie pewien ze ogrzewanie nada sie, trzeba pewnie pokombinaowac z przewodamicieplego powietrza. Podobnie wiazka elektryczna: brak elektrycznych szyb, lusterek i paru innych komplikacji pozwala wierzyc ze mozna kable ponaciagac.
Kwestia finansowa jest raczej drugorzedna, niwka tutaj kosztuje niewiele, dlatego warto sie bawic.
Mozna tez calej zabawy zaniechac- jezdzic po gorkach na angielskich blachach, jednak angielskie ubezpieczenie bardzo drogie jest, a strzezonego itd..
wygoda przy wyprzedzaniu nie ma znaczenia, jak juz sie trafi kogos ominac wystarcza zaufany wspolpasazer :D
To moje przemyslenia, gdyby ktos mial jakies jeszcze- zapraszam do wymiany :D

Babcia I - jestem w londynie, niwka w okolicach nowego sacza

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » pn sty 30, 2006 9:30 pm

Bartek - chyba mam kogoś w Krakowie, kto bardzo kiedyś bawił się w przeróbki Nivy. Może będzie chętny i rozwiąże Twój problem.
Jak będziesz w Krakowie to koniecznie zadzwoń do mnie.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

gaz67b
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: bochnia

Post autor: gaz67b » pn sty 30, 2006 10:13 pm

A ja mam troche czesci z nivki 1.7i i chetnie sie ich pozbęde.Jak coś to pisz na Priv.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sty 30, 2006 10:24 pm

bartek_w pisze:Hmm..Dziekuje za wszelkie porady, te na granicy przyzwoitosci rowniez :wink:
:)2 :)2 :D Fotę ściany grodziowej ... i OK :)2
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sty 30, 2006 10:29 pm

Acha, pamiętaj jeszcze że na grodzi od strony silnika musisz zmieścić serwo, pompę sprzęgła - za to koło zapasowe chyba nie musi być pod maską :wink:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

mendog72
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: czw gru 01, 2005 7:15 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: mendog72 » pn sty 30, 2006 10:57 pm

a tak z ciekawości ile trzeba wydac funciaków , żeby taka łade zakupić w GB ?
w sumie to w Polsce nie jest to drogie auto ....... a może zarejestrowac jako pojazd specjalny np z pługiem itp...
były takie wątki na tym forum
a co do laguny to faktycznie widziałem już kilka sprowadzonych i z rozmowy wynikało ze sa do takiej przekładki wprost stworzone.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt sty 31, 2006 1:49 pm

bartek_w pisze: wygoda przy wyprzedzaniu nie ma znaczenia, jak juz sie trafi kogos ominac wystarcza zaufany wspolpasazer :D
Tiaa w razie czego będzie na niego :)21 lub chociaż współwina :)

Btw jeżdżenie w Polsce nivką na brytyjskim ubezpieczeniu jest rzeczywiście mało opłacalne :lol:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

bartek_w
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 10:23 pm
Lokalizacja: Londyn, Krakow

Post autor: bartek_w » wt sty 31, 2006 8:03 pm

DZieki wszystkim za namiary, na pewno skorzystam.

Co do cen niwy tutaj: Anglicy niespecjalnym szacunkiem darza samochody z bylych demoludow, dlatego niwke mozna kupic duzo ponizej rynkowych cen innych malych terenowek, no moze z wyjatkiem daihatsu. Starsze wersje z gratisowa dawka rdzy i czesto zmasakrowane uzywaniem na farmach trafiaja sie w cenach do 200 GBP, czyli nasze jakies 1100. nowsze, tzn na wtrysku i czesto nawet z aluskami i centralnym zamkiem z rocznika 97/98 mozna kupic w okolicach 1000GBP, czasem trafiaja sie egzemplarze czyste i zadbane. Mowie w tej chwili o cenach na angielskim e-bayu, gdyz tam kupilem kozaka ;-)
Tutaj mozna go zobaczyc:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... %3AIT&rd=1
W przypadku eksportu do polski trzeba tez pamietac o kosztach biletu na prom i paliwa na 1600km, w moim przypadku prawie przekroczyly cene zakupu auta.
Dodatkowa atrakcja jest oczywiscie moc atrakcji zwiazana z podrozowaniem niwa przez pol europy. nigdy wczesniej nie mialem samochodu made by big brother, wiec z pewna taka niesmialoscia wyruszalem w droge. Ale bylem mile zaskoczony: poza lekka awaria wycieraczek (masa), wlaczajaca sie co jakis czas lampka check engine i zacieta linka od gazu podroz minela bez fajerwerkow i niwka w najwieksze sniegi dotarla do krakowa a potem na ranczo nad jeziorem roznowskim. Tam tez mnie zaskoczyla: to autko naprawde duzo potrafi w terenie.
Teraz czas na spolszczenie jej, glownie ze wzgledu na osobe uzytkownika, mojego tate, ktory jakos nie moze przyzwyczaic sie do siedzenia na poboczu. Ze nie wspomne o niebieskich, ktorzy pojecia nie maja ( odpukac) jak ugryzc auto z bialo-zoltymi blachami.
Stad problem, post, liczne odpowiedzi, za ktore dzieki
pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości