Strona 1 z 1
oponki 16"
: czw cze 26, 2003 9:13 am
autor: Schreder
Gdzie można kupić tanie oponki do Niwy ?-mogą być używane ale z agresywnym bieżnikiem.
: czw cze 26, 2003 9:52 am
autor: Walis
http://www.polgom.cjb.net/
http://www.re-gum.com/
zmieszczam dwa żeby nie było że reklama
jeszcze np. duża hurtownia w Wa-wie na Ordona ...
: wt lip 01, 2003 7:51 am
autor: Przemek wawa
Nowe opony, o ktore pytasz sprzedaje sklep Moto w Plocku - (24) 268 46 53 i FH Skorpion w Krakowie - (12) 644 67 76. Cena netto to okolo 130 do 150 (zl) za sztuke.
Re: oponki 16"
: wt lip 01, 2003 8:03 am
autor: Mag69
Schreder pisze:Gdzie można kupić tanie oponki do Niwy ?-mogą być używane ale z agresywnym bieżnikiem.
Mam takie oponki razem z felgami ,używane ,podaj namiary to się może dogadamy (prywatne wiadomości nie wychodzą więc piszę na forum)

: śr lip 09, 2003 10:33 am
autor: boreg
No wlasnie mam zamiar zalozyc na oryginalne felgi jakies MT-ki. Glownie do pojezdzenia po lesnych waskich drozkach (bloto i koleiny). Jak uwazacie, czy lepiej kupic waskie (175) opony o pelnym profilu, czy lepiej nizsze ale szersze (205)

5
: śr lip 09, 2003 7:39 pm
autor: Walis
boreg pisze:Jak uwazacie, czy lepiej kupic waskie (175) opony o pelnym profilu, czy lepiej nizsze ale szersze (205)

5
Ja to wiem

Im bliższe oryginału tym mniej kłopotu.
Niższe a szersze na niemodyfikowanym zawieszeniu będą haczyć z przodu przy jeździe w terenie. (Np przy manewrowaniu na wykrzyżu)
: czw lip 10, 2003 11:05 am
autor: boreg
Zawieszenie mam nawet nielekko zmodyfikowane

. Teraz jezdze na 205/75 R15 na honkerze bez podcinania blotnikow. Bardziej chodzi mi czy lepiej do lasu kupic opony wyzsze i wezsze czy nizsze i szersze (przy podobnym biezniku)

5
: czw lip 10, 2003 11:11 am
autor: Walis
boreg pisze:Czy lepiej do lasu kupic opony wyzsze i wezsze czy nizsze i szersze (przy podobnym biezniku)

5
Ja bym brał niższe i szersze, prześwit i tak się niewiele zmieni, a na błocku zawsze łatwiej ...
(ale to tylko moje domysły)
: czw lip 10, 2003 2:01 pm
autor: boreg
Ale czy w koleinach nie beda sprawowac sie gorzej

5 . Przeswit to raz, a moje szerokie (jak na nive) opony w koleinach ciezko pracuja

. A jezeli MT beda wezsze i wyzsze to moze pociagna lepiej i auto nie bedzie tak obciazone...
: pt lip 11, 2003 6:15 am
autor: wl
Im szersza opona tym auto wrazliwsze w koleinach.

6 Ja zmienilem swoje 175/75R16 na 195R15 i uwazam ze to maks. (rowniez ze wzgledu na wykorzystanie standardowej lady bez przerobek). Ze wzgledu na inne felgi teraz rozstaw kol jest wiekszy, ze wzgledu na opony zwiekszyl sie przeswit i nie robie za "odkurzacz" zbierajacy galezie.
Jak dasz za szeroka opone to na stromych dluzszych podjazdach bedzie problem bo standardowy silnik nie uciagnie auta. Sam bylem swiadkiem jak ludzie troszke przesadzili z szerokoscia w suzuce i gazie a ja swoja standardowa ladzinka wyjechalem za pierwszym razem. No chyba ze to znowu wyjatek potwierdzajacy regule.
Stara prawda mowi ze im wiekszy przeswit tym lepiej. Jak zabraknie Ci 1cm w blocie i wkleisz to i szersza guma nie pomoze.
Pozdrawiam
: pt lip 11, 2003 7:07 am
autor: Walis
wl pisze:Im szersza opona tym auto wrazliwsze w koleinach.

6
Prawda trzeba się przyswyczaić do mocniejszego trzymania kierownicy, ja na początku miałem 225 teraz 205 i pierwsze 2 miech po kupnie wyrabiałem sobie nowe nawyki jazdy
wl pisze:Jak dasz za szeroka opone to na stromych dluzszych podjazdach bedzie problem bo standardowy silnik nie uciagnie auta.
Peawda, więcej też pali, szybciej idą półosie, przeguby ...
wl pisze:
Stara prawda mowi ze im wiekszy przeswit tym lepiej. Jak zabraknie Ci 1cm w blocie i wkleisz to i szersza guma nie pomoze.
Pozdrawiam
Tyz prawda ...
Ale na szerszych fajniej wygląda
: pt lip 11, 2003 9:31 am
autor: wl
Ale chyba o wyglad w pierwszej kolejnosci to nie chodzi?
: pt lip 11, 2003 10:46 am
autor: boreg
Ladnie wygladajace i dobrze jezdzace w piachu to juz mam

. Teraz potrzebuje skutecznych, bo tam gdzie zamierzam pojezdzic telefon nie dziala, las ciemny, wilki i niedzwiedzie, a bloto takie, ze kalosze sie koncza

.
: pt lip 11, 2003 11:17 am
autor: Walis
wl pisze:Ale chyba o wyglad w pierwszej kolejnosci to nie chodzi?
Jak nie

Potem można wszystkim pokazywać piękne, pięknie wklejone autko
http://www.walis.xnet.com.pl/nivka-03.jpg
: pt lip 11, 2003 11:42 am
autor: boreg
... w kaluze na przydomowym podworku

, bo dalej nie pojedzie...
: czw wrz 23, 2004 4:12 pm
autor: MarG
Za radą użytkownika "wl" zamieszczam swoje pytanie w starym temacie. Tu chyba będzie wolno mi odpowiadać
Jakie według was jest najbardzie optymalny rozmiar MT-ka do Nivy ?
Moja niva ma lift 4-6 cm, jaki oponę na orginalne felgę można założyć bez konieczności podcinania błotników. Czy opona 205 r16
http://www.pphjanpol.pl/opony_regenerow ... aj=URAGANO do dobry wybór ? A może felgi r15 szerokość 195 ?
: czw wrz 23, 2004 4:22 pm
autor: CLIMBER
bieznik jest zajebisty sam wiem bo na takich smigam

bardzo uniwersalna w terenie błoto piach koleiny kamienie snieg itd

: czw wrz 23, 2004 4:24 pm
autor: Bart03
Na szesnastke felge nia zalozysz 205 w pelnym profilu bo bedzie ocierac. Trzeba podciac. Bez podcinania wchodza 215/75R15, a od biedy 225/75R15. Na oryginalna 16 nivowska mozna nawet zalozyc 215 ale bedzie balon.
: wt lis 16, 2004 7:11 pm
autor: Gorbi
ogladąłem nivki ludzi z forum i na jednym zdjeciu chyba gosciu ma felgi odwrotnie nie głupi pomysł ale czy tak można

przyznam ze poszerza ale troche to dziwne

: wt lis 16, 2004 11:52 pm
autor: Bart03
Mozna tylko po co. Jesli masz duze odsadzenie to nie zalozysz duzej gumy, bo opona nie schowa sie w nadkole przy pelnym wykrzyzu. A niwka ma z tylu grozny wykrzyz- jeden z lepszych w swojej klasie.