Obrócony wał przedni - lekarstwo na kłopoty z reduktorem?

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Obrócony wał przedni - lekarstwo na kłopoty z reduktorem?

Post autor: galeziat » czw lut 23, 2006 8:54 pm

Chciałbym, witając Was jednocześnie, zapytać, czy mają Koledzy doświadczenia związane z obróceniem o 180 stopni napędowego wału przedniego - to jest tak, by tą cieńszą stroną był przy moście przednim, a grubszą od skrzyni rozdzielczej. Lokalny mechanik twierdzi, że wszystkie Nivy, które jeździły w okolicznych nadleśnictwach miały wały poobracane (o 180 st. w stosunku do rysunku w instrukcji). Na logikę rzeczywiście powinno to poprawić stabilność i zwiększyć żywotność reduktora. Co Wy na to?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » czw lut 23, 2006 10:12 pm

Wejdź pod auto i popatrz :lol:
Podpora skrzyni na to nie pozwoli - cienizna omija podporę :wink:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
RadekR
 
 
Posty: 181
Rejestracja: sob sie 20, 2005 2:26 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: RadekR » czw lut 23, 2006 10:14 pm

Wojtek ma 100% racji - raz się pomyliłem i założyłem odwrotnie - nie da się jeździć.
TEAM POMORZE 4x4
TLC KZJ 73

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » śr mar 01, 2006 3:41 pm

He - ale moja podpora jest wygięta do środka - taki mostek. I założyłem wał na odwrót i jeżdzę już 2 tygodnie - i wsio ok! :D
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr mar 01, 2006 5:49 pm

kazda podpora jest wygieta jak to napisales "w mostek" tyle ze istnieja 2 rodzaje walow - stary i nowy typ !! stad te problemy
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

andrzejszczecin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:34 am

przegub homokinetyczny

Post autor: andrzejszczecin » ndz mar 26, 2006 7:18 pm

Co sądzicie o wymianie przegubu homokinetycznego między skrzyniami na zwykły krzyżak?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz mar 26, 2006 9:26 pm

mozna tylko po co ?? homokinetyk jest lepszy od krzyzaka :)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

andrzejszczecin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:34 am

Post autor: andrzejszczecin » wt mar 28, 2006 2:44 pm

Tak tylko homokinetyk ma szpilki, i żeby go wyjąć trzeba opuszczać skrzynię.
:)3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość