Co się w mojej niwiaście stało???

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Michał Knapik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob paź 01, 2005 2:53 pm
Lokalizacja: Wadowice

Co się w mojej niwiaście stało???

Post autor: Michał Knapik » pn lut 27, 2006 5:20 pm

Wczoraj wybrałem się troszke pobuszować po śniegu-a u nas jest go ,że hoho.Autko zapaliło i pajechali.Ale cały czas miałem wrażenie jakby ja coś trzymało za d..pę- sprawdziłem hamy ,nie były gorące.No to jazda dalej i po sforsowaniu rzeczki tak koło 60cm,metr od brzegu auto odmówiło dalszej jazdy.Kochana-jakby stanęła w tej rzece to chyba bym wył do księżyca :oops: .Silnik pali i wchodzi na obroty,biegi wchodzą ,sprzęgło się wciska( nie wpada) ale tak jakby nie było między nimi komunikacji-silnik wyje,a koła sie nie kręcą :o .Czy spaliłem sprzęgło(było już ledwie,ledwie) czy cos gorzej :-? Pomóżcie bo na mechanice kompletnie się nie znam :)16 .
PS.Wróciłem na sznurku za traktorem,ale porażka... :)3
Gdzie Jeep nie może tam Niwkę i Asię pośle :)))

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn lut 27, 2006 5:29 pm

A może masz na reduktorze w pozycji N??Bo ja się kiedyś tak zalatwilem :wink: Mi się wydaje że sprzegla aż tak chyba niespalileś żeby nawet auto się nie ruszylo..
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn lut 27, 2006 5:34 pm

Nie rozłączyłeś czasem reduktora ?
Przy spalonym sprzęgle przede wszystkm czujesz smród. Skrzynia biegów jesli padnie, to zwkle co najmniej jeden bieg załapuje. Reduktor nie powinien się rozlecieć, cześniej by się z niego olej wylał. Gdyby walnął któryś most to byłoby słychać niezły łomot. Mógł też walnąć przegub gumowy między skrzynią a reduktorem, ale byś to słyszał.
Mógł Ci jeszcze rozlecieć się któryś przegub (na półosi albo wale) spróbuj zblokować mechanizm różnicowy w reduktorze i zobacz, czy jedzie. Wiesz jak?
Zdarza się w LADACZNICAch że rozkręca się nakrętka na wałku wyjściowym ze skrzyni ale wtedy wcześniej masz kłopot z biegami - nie wchodzą 2 i 4 (chyba).
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Michał Knapik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob paź 01, 2005 2:53 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Michał Knapik » pn lut 27, 2006 5:55 pm

Reduktor wyłączyłem-wajcha w tył.Włącza się i wyłącza dobrze.Już wiem,że w pozycji neutralnej autko nie pojedzie,ale tak własnie się zachowuje.
Gdzie Jeep nie może tam Niwkę i Asię pośle :)))

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn lut 27, 2006 6:43 pm

To jeszcze przerzuć tą drugą wajchę - od blokowania dyfra. Jeśli straciłeś napęd na którąś z osi to trzeba zablokować międzyosiowy mechanizm różnicowy i wtedy oś sprawna pociągnie Ci autko :P

Jeszcze wpadło mi do głowy, że mógł Ci wypaść sworzeń od wajchy - ale wtedy dźwignia reduktora byłaby "swobodna" :-?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » pn lut 27, 2006 6:54 pm

Według mnie poleciał przegub elastyczny. U mnie ścięło po prostu elementy przegubu i wcale nie odbyło się to z hukiem. Tak po prostu... niespodzianka w środku lasu... Skąd ja to znam? :-?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn lut 27, 2006 7:23 pm

To trzeba zobaczyć od spodu :( :)2
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Michał Knapik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob paź 01, 2005 2:53 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Michał Knapik » pn lut 27, 2006 7:23 pm

Już wiem ,że rozleciała się tarcza sprzęgła w drzazgi.Tylko czy to było powodem,czy coś więcej(chodzi mi o to czy to wrażenie 'trzymania' auta nie było powodem spalenia sprzęgła) Wcześniej troszkę je przypaliłem,więc na zapach uwagi specjalnej nie zwracałem-fakt trochę śmierdziało,ale nie za bardzo.Tak więc czy awaria sprzęgła nie wynikła z innej awarii????
Gdzie Jeep nie może tam Niwkę i Asię pośle :)))

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lut 27, 2006 7:42 pm

Najszestsza przyczyna zmielenia docisku to sprezyna tarczy. Moze sie zdarzyc ze sprezynka tarczy z czasem sie ulezy i moze w pewnym momencie wypsc z tarczy wtedy dostaje sie miedzy sloneczko i tarcze i potem tu juz wiadomo - wylamuje i mieli ramiona docisku pokolei.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn lut 27, 2006 7:48 pm

Znaczy przypaliłeś wcześniej i pewnie sie ślizgało - stąd wrażenie "trzymania" auta. Stąd problem. Sprzęgła bywają liche, forumowicz kiedyś przejechał z Wrocka do Końskich, dzień pojeździł i wysypał sie spalony proszek....
Jeśli chcesz jeździć ostro OFF to powinieneś zamówić komplet SACHSa. Polecam! Kosztuje nieźle, ale nie do za....bania! U mnie wytrzmało (jeszcze jest tylko NIVka padła) 112 KM ARGENTY
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Michał Knapik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob paź 01, 2005 2:53 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Michał Knapik » pn lut 27, 2006 9:03 pm

ad Wojtek
No masz rację,przypaliłem wcześniej :evil: Na razie spróbuje jednak fabryczne,bo z kasą krucho( jakby się sta.. tj.żona dowiedziała to usłyszelibyście pewnie,że jeden gość spłonął w Niwie :wink: )
Pozdrów ode mnie Końskie i okolice- pracuje tam mój przyjaciel ze studenckich czasów ,więc raz do roku bywam na urodzinach chrześnicy- wstyd taki wyrodny chrzestny,ale ten czas,a raczej jego brak....
Gdzie Jeep nie może tam Niwkę i Asię pośle :)))

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn lut 27, 2006 9:25 pm

:wink: Jak tu będziesz, wpadnij :)2
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Michał Knapik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: sob paź 01, 2005 2:53 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Michał Knapik » pn lut 27, 2006 10:48 pm

Ok.Ale nie moją Niwką bo bym 2 dni chyba jechał :lol: Odezwę się na pewno.
Gdzie Jeep nie może tam Niwkę i Asię pośle :)))

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr mar 01, 2006 1:58 pm

Wojtek pisze: Jeśli chcesz jeździć ostro OFF to powinieneś zamówić komplet SACHSa.
Odnośnie sprzęgła Sachs to czy ktoś posiada jego numeracje integralną na nivkę?
3000240001 - mam coś takiego ale brak mi pewności czy to przypasuje.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » śr mar 01, 2006 5:24 pm

Nie wiem, czy jest oznaczenie na opakowaniu, sprawdzę jutro :D bo sprzęgło jeszcze w aucie . Ja zamawiałem w Nivce w Łodzi - sklep mają na Uniwersyteckiej obok łożysk, ale centala jest na początku Brzezińskiej , trzeba zawrócić za wiaduktem i tuż przed połączeniem dwupasmówki w jedno w uliczkę w prawo. Dalej znajdziesz... Tam mają katalogi. :)2
Teraz zobaczyłem że jesteś z Poznania - tel do FH ANDA : 042/6562874 :)2
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » czw mar 02, 2006 7:00 pm

Sniper pisze: 3000240001 - mam coś takiego ale brak mi pewności czy to przypasuje.
Sprawdziłem, TO !! - komplet 3000 240 001 ; części składowe (nie wiem, co jest co ?) : 3082 133 042 ; 1861 647 142 ; 1850 282 185
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw mar 02, 2006 9:35 pm

OK :) Dzięki :)2
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » wt maja 09, 2006 8:46 pm

podbije temat bo mi sprzęgło umiera w nivie:
czy to sprzęgło sachsa nie pochodzi przypadkiem od poloneza? :roll:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt maja 09, 2006 10:14 pm

w polonezach byl Lucas i to tylko w niektorych truckach
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości