Zegarek

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Zegarek

Post autor: galeziat » wt mar 28, 2006 5:39 pm

He! Tytuł podchwytliwy co?
Witam wsiech. Do Kolegów po fachu mam takie oto pytanie: przy 100 km/h (moja Łada wyciąga 135 km/h !) auto dostaje cyklicznych drgań (chyba z okolic przodu) w ilości 4 na sekundę. Poniżej 100 te drgania są niezauważalne, przy v>110 również. No ale przy stówce na zegarku mam UUUU, UUUU, UUUU, UUUU. Normalnie jakby jaki mimośród! Ale koła są dobrze wyważone, zmiana opon na letnie (z felgami) też nie pomogła, wał przedni nowy, reduktor po generalnym remoncie, krzyżaki, poduchy pod silnikiem ok.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby się ze mną podzielić doświadczeniami w tym względzie?
Tomek
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » wt mar 28, 2006 7:34 pm

moim zdaniem można by sprawdzić geometrie... między innymi nadwozia :-?
(Choć w golfie II na takich jakiś dziwnych zimówkach mam takie coś między 80-90.... ale to na 100% robota samej opony)

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » wt mar 28, 2006 10:22 pm

Zobacz przy jakich obrotach występują drgania, a potem zadaj takie same na postoju. Może to da jakąś wskazówkę czy nie trzeba szukać w silniku. Może łańcuch rozrządu wpada w jaki rezonans ?? albo coś...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt mar 28, 2006 10:27 pm

to wina napedow a nie silnika - standard w nivach
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr mar 29, 2006 1:15 am

Jasne że to napędy - luzy drgania itp. walka z wiatrakami - poprostu nie projektowane do cichej jazdy ponad 100km/h - powyżej stówki to się niby uspokaja trochę bo drgania nachodzę na siebie z innymi częstotliwościami.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Madman
 
 
Posty: 121
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 4:43 pm
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: Madman » śr mar 29, 2006 1:27 am

u mnie wszustko się trzęsie i wibruje, opony huczą nie przejmuj się tym :roll:

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr mar 29, 2006 7:32 am


Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » śr mar 29, 2006 1:16 pm

Ja to sobie pomyślałem, że to może wina łożysk w przednim moście. Przy dużej prędkości wytwarza się może na którejś osi mimośród.
(Co do obrotów silnika - wibracje są tylko przy 100 km/h więc można silnik wyeliminować (tzn. jako przyczynę ww. zjawiska).)
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość