Strona 1 z 1

Zegarek

: wt mar 28, 2006 5:39 pm
autor: galeziat
He! Tytuł podchwytliwy co?
Witam wsiech. Do Kolegów po fachu mam takie oto pytanie: przy 100 km/h (moja Łada wyciąga 135 km/h !) auto dostaje cyklicznych drgań (chyba z okolic przodu) w ilości 4 na sekundę. Poniżej 100 te drgania są niezauważalne, przy v>110 również. No ale przy stówce na zegarku mam UUUU, UUUU, UUUU, UUUU. Normalnie jakby jaki mimośród! Ale koła są dobrze wyważone, zmiana opon na letnie (z felgami) też nie pomogła, wał przedni nowy, reduktor po generalnym remoncie, krzyżaki, poduchy pod silnikiem ok.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby się ze mną podzielić doświadczeniami w tym względzie?
Tomek

: wt mar 28, 2006 7:34 pm
autor: chlop83
moim zdaniem można by sprawdzić geometrie... między innymi nadwozia :-?
(Choć w golfie II na takich jakiś dziwnych zimówkach mam takie coś między 80-90.... ale to na 100% robota samej opony)

: wt mar 28, 2006 10:22 pm
autor: silverstone
Zobacz przy jakich obrotach występują drgania, a potem zadaj takie same na postoju. Może to da jakąś wskazówkę czy nie trzeba szukać w silniku. Może łańcuch rozrządu wpada w jaki rezonans ?? albo coś...

: wt mar 28, 2006 10:27 pm
autor: Bart03
to wina napedow a nie silnika - standard w nivach

: śr mar 29, 2006 1:15 am
autor: Sniper
Jasne że to napędy - luzy drgania itp. walka z wiatrakami - poprostu nie projektowane do cichej jazdy ponad 100km/h - powyżej stówki to się niby uspokaja trochę bo drgania nachodzę na siebie z innymi częstotliwościami.

: śr mar 29, 2006 1:27 am
autor: Madman
u mnie wszustko się trzęsie i wibruje, opony huczą nie przejmuj się tym :roll:

: śr mar 29, 2006 7:32 am
autor: Niva'94

: śr mar 29, 2006 1:16 pm
autor: galeziat
Ja to sobie pomyślałem, że to może wina łożysk w przednim moście. Przy dużej prędkości wytwarza się może na którejś osi mimośród.
(Co do obrotów silnika - wibracje są tylko przy 100 km/h więc można silnik wyeliminować (tzn. jako przyczynę ww. zjawiska).)