Wracając do układu chłodzenia, parametry fabryczne tych silników pozwalają na bardzo wiele bo układ jest wydajny, więc przyczyną przegrzewania się jest jakieś uszkodzenie.
Po kolei bym typował:
- termostat (niepełne otwarcie przy temp. max zmniejsza przepływ)
- za mała wydajność pompy
- zamulony układ chłodzący (z chłodnicą to łatwo stwierdzić bo waży tonę i po wlaniu z góry wody słabo spływa), spróbować preparatu czyszczącego, ale tu narażamy się na wycieki z pompy, chłodnicy, w ekstremalnych warunkach uszczelki pod głowicą radzę po zabiegu bardzo dokładnie przepłukać układ wodą dest,
- źle wyregulowany zapłon (najczęściej zbyt wczesny – detonacyjne spalanie)
- bardzo kiepskie paliwo lub zbyt uboga mieszanka
- jak już ktoś wspominał zbyt duże opory toczenia
Jeśli chodzi o układ olejowy, przy znośnym ciśnieniu na wolnych obrotach (tj jeśli przy bardo rozgrzanym oleju i obrotach ok. 500 nie zapala się lampka) bym nic nie kombinował. Pompy ruskie są rzeczywiście do bani co sam niedawno przerabiałem bo po 70 tys padła mi oryginalna, a kupując sprawdzałem cztery i jedna była jako taka. Podsumowując temat nie należy się bać za wysokiego ciśnienia oleju bo to reguluje zaworek nadmiarowy, olej rzeczywiście chłodzi silnik, ale w tym silniku ma to mały wpływ.
Pozdrawiam
Marek