rozwiazanie problemu przegrzewania

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

JaR.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob maja 10, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wieliczka

rozwiazanie problemu przegrzewania

Post autor: JaR. » śr paź 08, 2003 9:50 pm

Czy zastanawialiscie sie kiedys nad budowa ukladu chlodzenia NIVKI? Na pewno tak, bo problem pojawial sie juz kilkakrotnie. Jesli tak to posluchajcie.
Od samego poczatku (kupilem NIVKE oczywiscie uzywana) mialem problemy z chlodzeniem. Podczas jazdy po miescie, nawet w krakowskich korkach bylo jeszcze jako tako. Ale wystarczylo kilka kilometrow na autostradzie, a juz wskazowka temperatury wlazila na czerwone pole. Troche to dziwne, prawda? Powinno byc na odwrot jesli juz ma sie przegrzewac.
Gruntowne czyszczenie chlodnicy (z rozlutowywaniem) - bez rezultatu. Nowy termostat - bez zmian. Proby odpowietrzania na wszystkie mozliwe sposoby takze nic nie pomogly. Objawy ciagle te same - pogonisz auto, woda prawie zagotuje a chlodnica dolem zimna.
Zanim zabralem sie za pompe przyszlo mi do glowy aby wybebeszyc termostat i sprobowac otworzyc na stale duzy obieg. Maly obieg zdlawilem gumowym korkiem z mala diurka i ...oczywiscie pomoglo. Silnik przestal sie przegrzewac, ale teraz znowu zazwyczaj byl niedogrzany (wskazowka na 1/4 skali). Lepsze to niz co rusz gotowac wode, ale nadchodzila zima a niedogrzany silnik to kiepskie ogrzewanie kabiny - brrr. A i silnikowi to na zdrowie nie wychodzi.
Zachwycony zwyciestwem (polowicznym), jak rowniez z braku konceptu pozostalem przy tym rozwiazaniu i tak jezdzilem przez rok. Dopiero wizja zblizajacej sie kolejnej zimy sklonila mnie do dalszych poszukiwan.
Do jakosci 'ruskich' wyrobow mozma miec zastrzezenia, to prawda. Bywaja tez topornie wykonane ale mozna do tego 'priwyknuc', mozna to polubic a nawet szczycic sie tym. Lecz, przynajmniej ja nie moge powiedziec, ze sa nieprzemyslane, ze w konstrukcji popelnione sa zasadnicze bledy.
Dlatego pewnie tak trudno bylo mi zauwazyc (Wam pewnie tez), ze termostat umieszczony jest na wlocie wody do silnika (mozna to tutaj zobaczyc - http://www.walis.xnet.com.pl/mod/gal/foto.php?oid=30472 ). Nie wiem co o tym myslicie, ale ja bede sie upieral, ze powinien byc na wylocie. Zreszta wszystko jedno co myslicie. Zalozylem termostat na wylot. Nie stwarza to wiekszych problemow. Wylot jest podwojny, wiec trzeba jeden otwor zaslepic a w miejsce gdzie byl poprzednio termostat wstawic trojnik jako kolektor malego i duzego obiegu.
Po zrobieniu tego jest, ze tak powiem 'miod z boczkiem'. Silnik po przejechaniu 2-3 km osiaga temperature 90 stopni i pozniej trzyma ja dosc sztywno. No, czasami jak go bardzo pogonic podchodzi wyzej, nie dalej jednak niz do 3/4 skali co potwierdza tylko wnioski z dyskusji z tego forum na temat wielkosci chlodnicy - moglaby byc troche wieksza.
Moze wreszcie tej zimy nie bede marzl.
Co Wy o tym wszystkim myslicie?
Pozdrawiam - JaR.[/url]

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » śr paź 08, 2003 11:19 pm

Gratuluję sukcesu! Tym niemniej obiawy u Ciebie były troszke dziwne. Moja jak juz sie zagrzeje to przy ostrym katowaniu w piachu czy cuś. W ruchu ulicznym jeszcze niemiałem przegrzania a korki w wawie kosmiczne. Planuję tylko wstawic wentylatorek od klimy (bardzo cienki-max 8-10 cm grubości) przed chłodnice coby pstryczkiem se w terenie załanczac i tyle.
Jak narazie wszystkie problemy z chłodzeniem nivy jakie napotkałem wynikały ze zbyt niskiego stanu płynu. Co jest dość dziwne bo ciągle mi go gdzieś ubywa a wycieku niewidać.

JaR.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob maja 10, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: JaR. » czw paź 09, 2003 7:34 am

Do Kuszmana.
Sprawdz metalowa rurke biegnaca wzdluz bloku silnika do nagrzewnicy w kabinie. W niej czesto robi sie dziurka, szczegolnie w miejscu, gdzie przyspawany jest wspornik. Wycieku zazwyczaj nie widac bo miejsce zasloniete jest kolektorem i gaznikiem.

Awatar użytkownika
Madman
 
 
Posty: 121
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 4:43 pm
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: Madman » ndz gru 18, 2005 6:13 pm

Ta rurka u mnie tez była nie szczelna i jeszcze radze sprawdzić zaworek od nagrzewnicy oraz pompkę wody.
Niva '82 1.6 2004-2007
Hilux '07 2.5D4D 2010-

pirelli
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: ndz cze 27, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: KRK

Post autor: pirelli » śr mar 22, 2006 3:10 pm

Miałem coś podobnego u siebie, kupiłem nowa pompę wody z większymi łopatkami i tak udało mi sie pozbyc tego problemu.

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pn maja 08, 2006 11:53 am

czy któryś z was mógłby podać mi wymiary chłodnicy z nivki ? wys. szer. i grubość.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn maja 08, 2006 5:23 pm

s3R pisze:czy któryś z was mógłby podać mi wymiary chłodnicy z nivki ? wys. szer. i grubość.
jakbys podal jeszcze z ktorego modelu to by ci moze ktos odpisal :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pn maja 08, 2006 8:22 pm

:)21

ok ok dopiero później sprawdziłem że jest wiele rodzaji :)
po namyśle stwierdziłem jednak że i tak okaże się za mała...
tnx !
Zdrapek i poharatka

trzesik
 
 
Posty: 137
Rejestracja: sob lis 08, 2003 2:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: trzesik » ndz maja 21, 2006 12:04 am

czesc!!
ja tez mam problemy z przegrzewaniem. w tamtym roku w lecie pare razy temperatura podskoczyła mi do czerwonego pola. stwierdziłem ze to pewnie termostat. znajomy miał jeden na zbyciu wiec go wymieniłem. troche to pomogło, ale zaraz przyszła zima i temperatura nie była zła.
w styczniu poszedł mi zawór od nagrzewnicy. po wymianie byłem b. zadowolony bo gdy przyszło lato i zakreciłem zawór dmuchało zimnym powietrzem - cos niesamowitego!! :)
dwa tygodnie temu mechanik grzebał mi przy alternatorze. ojciec pojechał odebrac samochód od mechanika i po przejechaniu ok 5 km płyn w chłodnicy sie zagotował tak ze przednia szyba, błotnik i pół parkingu było mokre - ojciec nie zwrócił uwagi na wskażnik, a nagrzewnica była zamknięta i wiało przyjemnie zimnym powietrzem i sie nie spodziewał takiej sytuacji - bez komentarza.
poniewaz nie byłem pewien czy termostat wymieniony rok wczesniej był dobry, wymieniłem go ponownie, dolałem płynu i było ok.
dwa dni temy, wracając z pracy w pochmurny dzien woda pod domem miała wg skażnika ok 100 stopni. gdy wyłączyłem silnik nage zaczeło bylgotać cos po maską. gdy ja poniosłem woda w pojemniku wyrównawczym rosła jak w wulkanie i po chwili zaczeło tryskac z odpowietrznika.
nie wiem co teraz zrobic. jutro wypłucze cały układ chłodzenia i zobacze czy to cos da.
macie jakis inny pomysł - wymienic pompe, przełozyc termostat, czy zamontowac dodatkowy wentylator.
Była NIVA 1,7 + GAZ `95 teraz jest Land Rover Discovery 300 tdi z 1997 r.

trzesik
 
 
Posty: 137
Rejestracja: sob lis 08, 2003 2:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: trzesik » pn lip 03, 2006 9:52 am

wracając do problemu przegdzewania, wymieniłem u siebie całą chłodnice bo miałem zagniecione radiatory pod wentylatorem. dotego ktos podczas wymiany filtra oleju przywalił w chłodnice kuczem i było tez dosyć ostro wgniecione. jakby nie było mam nową chłodnice i jest ok - narazie i mam nadzieje ze tak zostanie.
jak bedzie sie grzał w terenie to zamontuje dodatkowy wentylator elektryczny z włącznikiem w kabinie i bede go załączał w razie potrzeby.
Była NIVA 1,7 + GAZ `95 teraz jest Land Rover Discovery 300 tdi z 1997 r.

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Post autor: s3R » pn lip 03, 2006 10:09 am

ja też mam taki wentylator już w zanadrzu. Tylko musze go zamontować jeszcze :) hie hieto zawsze jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie !
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » czw sty 25, 2007 12:24 am

jaki dodatkowy wentylator zastosowaliscie orginał z łady czy cos innego?

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » ndz maja 20, 2007 5:34 pm

Zauważyłem w swojej nivce takie oto zjawisko:
- do niedawna temperatura silnika bez względu na warunki zewnętrzne i wewnętrzne - zawsze wynosiła około 83 stopni. No, może poza jazdą w dużym śniegu - troszkę rosło.
- od 2 miesięcy obserwuję stały wzrost przeciętnej temperatury silnika podczas jazdy. W stylu jazdy nic się nie zmieniło, ale jak tylko przelecę jakieś kilka km asfaltem to temperatura rośnie. Dziś doszła nawet do 95 stopni!
- ale to w czasie jazdy na LPG. Na benzynce trzyma żelazne 85 stopni, jak zabetonowane.
Czy macie jakiś pomysł co się zaczyna dziać? Bo jak tak dalej pójdzie, to za kolejne 2 miechy będę miał przeciętnie 130 na liczniku...
Płyn chłodniczy jest, nie ubywa, wentylator działa, zawór nagrzewnicy też.
Pozdrawiam, Tom
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt sty 01, 2008 5:36 pm

CZESC
w temacie przegrzewania mam tylko jedną jak dotąd sugestie , mianowicie jak kupiłem nivke (91 1.6) to na około wentylatora napędzanego z paska klinowego była osłona i ja ta osłonę przy wymianie rozrządu zdjołem a potem o niej zapomniałem ..... no i się zaczeło przegrzewanie . poszedłem po rozum do głowy i przy wymianie płynu ją z powrotem założyłem no i jak ręką odjął . panowie sprawdzcie w swoich nivkach czy taką osłone macie bo możecie nawet nie wiedziec ze takowa powinna być a jak wynika z mojego doświadczenia robi robote :lol: :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
suinam
 
 
Posty: 131
Rejestracja: śr mar 12, 2008 1:33 am
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Post autor: suinam » wt cze 10, 2008 10:38 pm

Witam No własnie ja kupiłem niwke juz bez tej osłony, i pytanie moje, czy ktoś ma do sprzedania taką osłonę ?? to bym chętnie kupił,mam nivke 93' 1,6. pozdrawiam
Mitsubishi Pajero 2,5 TD Intercooler :)
Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n :(

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » wt cze 10, 2008 10:58 pm

Z osłoną nie problem, w sklepie mają tyle, że aż sprzedają. Zadzwoń do Wrocka na Kotlarską i zamów. Tylko najlepiej bierz komplet z podstawą/mocowaniem, bo jeśli masz starą, to nowa osłona nie bardzo chce współpracować.
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
suinam
 
 
Posty: 131
Rejestracja: śr mar 12, 2008 1:33 am
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Post autor: suinam » wt cze 10, 2008 11:12 pm

Oki zadzwonie do świdnicy bo mam troszke bliżej tym bardziej, że poczta strajkuje a bedzie po odbiór bliżej te pare kilometrów :P
Mitsubishi Pajero 2,5 TD Intercooler :)
Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n :(

brawning7
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt cze 26, 2009 5:59 pm
Lokalizacja: Ukraina

Re:

Post autor: brawning7 » pt cze 26, 2009 6:28 pm

bartekbp01 pisze:CZESC
w temacie przegrzewania mam tylko jedną jak dotąd sugestie , mianowicie jak kupiłem nivke (91 1.6) to na około wentylatora napędzanego z paska klinowego była osłona i ja ta osłonę przy wymianie rozrządu zdjołem a potem o niej zapomniałem ..... no i się zaczeło przegrzewanie . poszedłem po rozum do głowy i przy wymianie płynu ją z powrotem założyłem no i jak ręką odjął . panowie sprawdzcie w swoich nivkach czy taką osłone macie bo możecie nawet nie wiedziec ze takowa powinna być a jak wynika z mojego doświadczenia robi robote :lol: :)21
założ chłodnice od ТАЙГА, zamontuje dodatkowy wentylator elektryczny z włącznikiem w kabinie

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: rozwiazanie problemu przegrzewania

Post autor: Hugon » pn lip 06, 2009 9:25 pm

Koledzy a nie prościej założyc wyłącznik dodatkowy wentyli przednich ? włanczasz jak jedziesz w teren i nontoper chodzą a jak się normalnie przegrzewa to na górnym wężu założyc włacznik termostatychny wentylatorów od fiata.
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: rozwiazanie problemu przegrzewania

Post autor: silverstone » śr lip 08, 2009 7:48 pm

Hugon, karwia o co chodzi :o Napisz może po polsku
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: rozwiazanie problemu przegrzewania

Post autor: Marek D. » czw lip 09, 2009 1:38 am

toć napisał, że wentyl będie dymał, aż rura będzie gorąca :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: rozwiazanie problemu przegrzewania

Post autor: Krzysiek-74 » czw lip 09, 2009 7:41 am

Marek D. pisze:toć napisał, że wentyl będie dymał, aż rura będzie gorąca :)21
A podczas gwałtownego "rozprężenia" wentyl może się szronem pokryć :)21 :)21

Awatar użytkownika
woytecdee
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: śr paź 29, 2008 7:24 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: rozwiazanie problemu przegrzewania

Post autor: woytecdee » czw mar 04, 2010 5:39 pm

Czytałem to co Hugon napisał i za chu...a nie mogę skumać o co chodzi,
kolega zwałe sobie robi czy zaawansowanym slangiem ciśnie.
please translate,
-nie to żebym miał problem z grzaniem , tak po prostu z ciekawosci :D
1997 diesel
IN MUD WE TRUST

Ivul
Posty: 1526
Rejestracja: wt mar 20, 2007 1:35 pm
Lokalizacja: z nienacka

Re: rozwiazanie problemu przegrzewania

Post autor: Ivul » czw mar 04, 2010 5:43 pm

Dyć chozi o to że jak się grzeje to spuszczasz powietrze z wentyli przednich i zostawiasz furę do ostudzenia, a brak powietrza w przednich kołach zwiększa odporność na kradzież

narkooko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 6:35 am

Re: rozwiazanie problemu przegrzewania

Post autor: narkooko » śr kwie 14, 2010 7:08 am

http://www.webpark.ru/comment/61776 tutaj dobrze rozwiązali problem chłodzenia :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość