Strona 1 z 1

Felgi 16 i mocny silnik!

: pn wrz 25, 2006 6:55 pm
autor: Mały Staś
Dopisuje jeszcze jedno pytanie do tematu:
Podpowiedzcie jaki silnik można w miare bezproblemowo zaadoptować do nivki- tieri wsadził 2.0 fiata z tego co pamiętam ale było sporo przeróbek, może jest jeszcze jakaś alternatywa? Diesle mnie nie interesują-tylko benzyna! minimum 90km, na gaźniku w miare popularny.

Witam. Od czego można felgi 16 dopasować do nivki? Oczywiście pomijając seryjne.Coś słyszałem o honkerze..? Rozmiar najlepiej zbliżony do orginału(16 na 5 szerokości), ale odsadzenie większe !!
Zaznaczam że chodzi o 16-stki! i nie szersze niż 5-5,5cala! Help!

: pn wrz 25, 2006 7:05 pm
autor: Mag69
z żuka, tylko trzeba otwór powiększyć do 111


:)21

: wt wrz 26, 2006 2:24 pm
autor: Mały Staś
Dzięki, już jest jakis trop. Musze najpierw zważyć bo pewnie pancerne są a potrzebuje w miare lekkich.

: wt wrz 26, 2006 7:59 pm
autor: Bart03
lublin 3,5T ma 16x6"- tylko takze trzeba powiekszyc otwor centralny jak w zuku na 111 i nakretki wymienic na nieco wieksze lub zmienic szpilki na zukowskie ewentualnie uazowskie.

: wt wrz 26, 2006 8:13 pm
autor: Mały Staś
6 cali to już chyba za dużo ja na opone 6x16, nawet na detkach, ale dzięki za podpowiedź :)2

: wt wrz 26, 2006 8:30 pm
autor: Mag69
mam takie roztaczane z żuka, moge fotke zrobic
i nie sa takie ciężkie, na pewno lżejsze od uazowych


:)21

: wt wrz 26, 2006 8:31 pm
autor: tomek
z silników to chyba fiatowskie tylnonapędowce-132, 131 ale to już wiekowe będą...może jeszcze dwulitrówka Forda sierry,tak jak w polonezie wsadzali?A może warto podrasowaś orginalny motor?W plaskatych Ladach to coś ze 150 koni te motory miały w wyczynowych wersjach, w rajdach i wyścigach...Ale to w czasach RWPG było :D

: śr wrz 27, 2006 6:43 am
autor: Marek D.
podrasowane silniki powinny chodzić w wysokich zakresach obrotów 4 - 6 ko/min, a do terenu tylko niskoobrotowe, bo inaczej w błocie będziesz palił przęgło albo grób sobie kołami wykopiesz. No chyba, że robimy bulwarówkę do palenia gum na asfalcie.

: śr wrz 27, 2006 7:58 am
autor: Mały Staś
Marek D. pisze:podrasowane silniki powinny chodzić w wysokich zakresach obrotów 4 - 6 ko/min, a do terenu tylko niskoobrotowe, bo inaczej w błocie będziesz palił przęgło albo grób sobie kołami wykopiesz. No chyba, że robimy bulwarówkę do palenia gum na asfalcie.
Masz dużo racji z tym wolnoobrotowym, ale...popatrz na samuraje-silniki wysokoobrotowe z kosiarki a radzą sobie w terenie bardzo dobrze i wlaściciele nie narzekają.
A co do bulwarówki i palenia gum... :lol: lachony chyba nie lecą na stare łady z ogumieniem rolniczym :)21 chociaż kto wie, może pod jakąś remizą na peryferiach zrobiłbym furore :wink:

: śr wrz 27, 2006 8:04 am
autor: Mały Staś
Mag69 pisze:mam takie roztaczane z żuka, moge fotke zrobic
i nie sa takie ciężkie, na pewno lżejsze od uazowych


:)21
A masz może foto jak to na nivie wygląda?
Myśle też o obróceniu orginałów choć niektórzy to odradzają:roll:

: śr wrz 27, 2006 8:54 am
autor: Mag69
Mały Staś pisze:
A masz może foto jak to na nivie wygląda?
Myśle też o obróceniu orginałów choć niektórzy to odradzają:roll:
jak wyglada na nivce to nie wiem, ale na tych felgach mam załozone opony z nivy (175/75/16)


:)21

: śr wrz 27, 2006 10:21 am
autor: Marek D.
Stasiek przy wyłażeniu z błocka, zabawa polega na tym, aby nie zerwać
kół. Musi grać silnik i sprzęgło. jeżeli silnik na niskich obrotach nie ma mocy,
a sprzęgło ma krutki skok to po ptakach. miałem 1,6 w nivce - nie ukrywam silnik zajebisty, ale przy lekko trafionej pompie sprzęgła niva właściwości terenowe miała porównywalne z 126p. bez bicia przyznaję się, że samurajem nie jeździłem więc nie wiem jak to w terenie robi
:cry:

: śr wrz 27, 2006 11:18 am
autor: kugel2
Witam kolegów.Jeżel9i chodzi o silnik to tylko lekki diesel i około 100 KM mocy.W trakcie jazdy nie zapominać o mocy. :D

: śr wrz 27, 2006 12:00 pm
autor: petercapri
Ford Pinto 2.0 R4 nie wejdzie bo jest za dlugi (sprawdzalem ;-).
Koeln V6 ma szanse sie zmiescic, jest krotki i zwarty. Ale na pewno bedzie wymagal duzych przerobek, no i skrzynie od Lady moze szybko zmielic.
Podkrecone silniki Lady to sie nadaja tylko do rajdowek. Moment wysoko, dolot caly odkryty i prawie brak wolnych obrotow :)

: czw paź 05, 2006 9:27 am
autor: kpt.zbik
Jakieś jeszcze silniki wchodzą w rachubę ??