ustawienie reduktora i sprzęgło gumowe -cuda?

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

ustawienie reduktora i sprzęgło gumowe -cuda?

Post autor: jarcion » wt paź 10, 2006 1:58 pm

robiłem remont podłogi w swojej niwce, m.in. tam gdzie jest mocowany reduktor. Trzy śruby wymienione, jedna nie ruszana- czyli na pewno na swoim miejscu. Po włożeniu reduktora i maksymalnym dosunięciu go do skrzyni i tak brakuje około 1 cm i sprzęgło gumowe jest rozciągane w dwie strony tak, że śruby tłukła o krzyżak. Przecież nie taki skurcz spawalniczy :-D
Pytanie: gdzie sie podział ten centymetr? :roll:
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » czw paź 12, 2006 11:52 am

Mnie też to czeka... ale planuję zrobić wszystko bez wyjmowana rozdzielacza... podeprzeć go tylko na czymś... mógłby ktoś kto już przez to przechodził rozwinąć temat ?? na co zwracac uwagę a co można olać ??Dzięki

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt paź 13, 2006 8:46 am

sam sobie odpowiem :-) reduktor był duużo za wysoko. Podłożyłem w sumie dwie podkładki z blachy 7 v 8 mm z jednej strony i jedną taką z drugiej. Jutro testy. :-D

@ chlop83
tzn. co planujesz, remont podłogi?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
RadekR
 
 
Posty: 181
Rejestracja: sob sie 20, 2005 2:26 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: RadekR » pt paź 13, 2006 9:38 pm

Wyciągałem reduktor ze 4 czy 5 razy i nigdy takich "cudów" nie widziałem - reduktor zawsze wracał na swoje miejsce. Jedyne na co zwracałem uwagę to ustawienie podkładek co by wszystkie wróciły na swoje miejsce.
TEAM POMORZE 4x4
TLC KZJ 73

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » sob paź 14, 2006 7:47 pm

@ chlop83
Dokładnie dwa dni temu przerabiałem temat. Miałem wyrwane mocowanie z lewej strony ( ach ta ruska blacha i drzewa na drodze). Sprawa jest prosta, odciąłem mocowanie z lewej strony, reduktor delikatnie podparty na podnośniku lewą stroną, prawa trzymała się na oryginalnym mocowaniu, przód podpięty do skrzyni. Wspawałem blachę od środka, połapałem od zewnątrz, podniosłem do góry i nawierciłem otwory φ 8,2. Wstawiłem śruby, podkładki i dokręciłem. Dla prawej strony powtórzyłem czynności. Wyszło prawie idealnie. Drgania pojawiają się przy setce,ale idzie wytrzymać.
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » ndz paź 15, 2006 2:41 pm

ha... dzięki .. tak własnie zamierazłem zrobić, z tym że okazało się że obie strony sa u mnie kiepskie. Pozatym chciałem zrobić dodatkowe mocowanie reduktora do podłużnicy z profila coś ok 20x40, ale jeszcze się na tym zastanawiam... Sądzicie że jest taka potrzeba ?? Powiedzcie mi jeszcze jak dużych przesunieć potrzeba żeby wycentrować reduktor w nive w normalnym stanie ?? czy 3mm luzu w otworze pod każdą śrubę wystarczy ?? nie mam pojęcia jak to się je... nigdy tego nie robiłem :(

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » ndz paź 15, 2006 7:52 pm

Może warto przy okazji pracy przy podłodze zrobić tak jak ja zrobiłem u siebie. Dużo łatwiejszy dostęp do reduktora i łączenia ze skrzynią
http://static.flickr.com/103/270363895_d111775d59.jpg
http://static.flickr.com/82/270326686_14621d7b1d.jpg
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » ndz paź 15, 2006 8:13 pm

a mógłbym prosić inne fotki z rementu ?? mogą być na PW. Sądze że bardzo by mi się przydały.

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » ndz paź 15, 2006 8:49 pm

Przykro mi, ale z prac blacharskich nie robiłem zdjęć a teraz by się przydały. Jeszcze robiąc progi usunołem zewnętrzną blache progu i wstawiłem profil zamknięty 60x40x2. Teraz moge wstawić podnośnik w dowolnym miejscu proga, a w terenie to się przydaje. Jeżeli chodzi o zdjęcia to mam jak wstawiałem silnik, ale to Ćię nie interesuje.
powodzenia w pracach :)2
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » ndz paź 15, 2006 10:04 pm

no tak... silnik napewno zostawię seryjny... ja progi zostawiłem w miare z poprzedniej wersji za to podłużnice mam 60X60 i do nich właśnie będę zamocowane zewnętrzen progi, jak to sie sprawdzi to sie okrze w praniu.. ale jest szansa że będzie fajnie wyglądać :wink: Dzięki za wszelką pomoc.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn paź 16, 2006 6:48 am

no właśnie, wcześniej też nieraz wyciągałem reduktor i wkładałem na stare ślady i wszystko było ok. Robiłem jedną stronę (opuściłem trochę na lewarku) a z drugiej tylko wymiana jednej sruby.

Zewnętrzne progi mam z kątownika 100x100X3. Miały byc z rury kwadratowej 100x100 ale blacharz zrobił po swojemu... :-( - teraz robię sam. Jeszcze tylko pas przedni i tylny- chce je zastąpić rurą 70x70 + kangur bez zderzaka pewnie i mocowanie drugiego tylnego wachacza. Ale najbardziej matwią mnie dziurki w podłużnicach przy przednich kołach... :cry:

@kugel2: nastepnym razem skorzystam z pomysłu :)2
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość