bębny niewiasty ;mały -wielki problem

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
nitrox
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

bębny niewiasty ;mały -wielki problem

Post autor: nitrox » pn paź 16, 2006 10:30 am

jstem nowy :lol: ale zagladam do was od roku (tyle mam neta) niewiaste mam 2 latka :)2 -tyle o mnie pytanie bo nie jeden z was namęczył sie napewno przy sciaganiu zapieczonych bębnów w niwce moze jakieś sprytne sposoby pomysły :)4 pozdrowienia z Krakowa

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn paź 16, 2006 12:13 pm

Może wystarczy przekręcić tymi mimośrodami, co wstępnie rozwierają szczęki i służą do kasowania luzów? Być może masz właśnie wytarte rowy w bębnach i o te "progi" szczęki się zaczepiają. Chyba że masz nową Nivę, gdzie tych mimośrodów nie ma.
Napisz coś więcej o swoim pojeździe.

Awatar użytkownika
kpt.zbik
 
 
Posty: 159
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 11:42 am
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: kpt.zbik » pn paź 16, 2006 12:28 pm

hej nitrox jezdzisz gdzies pod krakowem po jakims błotku ????
GR'RED TEAM

Awatar użytkownika
nitrox
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nitrox » pn paź 16, 2006 1:05 pm

:D no oczywiscie po co by mi była niewiasta lecz ostatni sie sypie wiec czas sie wziosc za nia podolany Ci cos mówia? najwyrzej Gorc Kamienicki w Gorcach moiodzi :wink:

Awatar użytkownika
nitrox
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nitrox » pn paź 16, 2006 1:07 pm

ach te literówki :oops:

Awatar użytkownika
nitrox
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nitrox » pn paź 16, 2006 1:17 pm

moja niewiasta jest 92rocznik 1600 gaznik .gdzie ja jej nie zagladałem :lol: silnik robiłem generalke :)2 ale padł po roku :evil: hamulce tarcze zaciski przewody wsio oprucz tyłu teraz bude cza zaczac bo sie sypie i te hamulce tył :cry:

Awatar użytkownika
nitrox
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nitrox » pn paź 16, 2006 1:37 pm

lece zerknąna te mimośrody i dam znać :)23 a tak przy okazji pytam wszedzie wiec co mi szkodzi nie słyszał ktos o garażu do wynajecia w okolicy Kurdwanowa lup ktos nie chce sprzedac w okolicy raczej w Wieliczce bo w krakowie mnie nie stac ?? !!

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » pn paź 16, 2006 7:49 pm

W bębnach są dziury w które wkręcasz śrubki i równomiernie po pół obrotu kręcisz i schodzi.

Awatar użytkownika
nitrox
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: nitrox » pn paź 16, 2006 8:53 pm

dzis za mało miałem czasu na bębenki ale w srode będą moje :evil: dzieki za porady bo w chwilach desperacji miałem brać szlifierke kątową w łapki :)11 i wyłożyc 160 zeta za nowe(niestety alu z stala sie tak spieka ).będziecie widziec to samo po zdjęciu listew z zderzaków co tam zachodzi

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn lis 13, 2006 1:14 pm

Dobra rada z Instrukcji napraw: przed założeniem bębna posmarować smarem grafitowym tą część piasty, na którą wchodzi bęben. Dzięki temu uniknie się "przypieczenia" jednej rzeczy do drugiej. A ja dodał bym jeszcze posmarowanie smarem gwintu tych dwóch śrub, co ten bęben do piasty mocują.

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pn lis 13, 2006 5:29 pm

Prawdę mówiąc nie widziałem żadnych śrub mocujących bęben do piasty. Zakłada on się na szpilki koła i trzymają go te same śruby co i felgę. Otworki są do śrub do zdejmowania/sciągania bębna jak ręcznie nie da rady. A posmarowanie piasty w miejscu styku z bębnem też polecam :)2

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn lis 13, 2006 5:53 pm

Są dwie, rozmieszczone niesymetrycznie. Ale i bez nich wszystko się kupy trzyma, bo felga to wszystko dociska.
A przydatne są jak coś sprawdzić się chce ze zdjętym kołem (na przykład hamulce). Dzięki nim bęben zawsze jest na miejscu. Innego pożytku to nie widzę.

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pn lis 13, 2006 11:24 pm

Masz rację, w książce są, ale w naturze ich nigdy nie widziałem. Rdza jaka zjadla, czy co? :)21

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lis 14, 2006 8:43 am

Ktoś je kiedyś pewnie wypier... po tym, jak mu się łby tych śrub wymemliły. Śruby z normalnym łbem dać nie można, bo za wysoki.

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn lis 27, 2006 10:04 am

Właśnie miałwem założyć taki sam topik.
Zdjąłem wczoraj bęben (drugi tez nie schodzi) przy użyciu szlifierki :cry: - ani śrubami (gwint sie wytarł w aluminium w jednym otworze, w drugim ukręciła sie śruba KLASY 10.9 !! - jak zwykłe 5.6) ani młotkiem nie dało rady. Musiałem zdjąć, bo coś blokowało koło. To coś to odklejona okładzina szczęki.
Pytania:
1. Możliwe, że puścił klej po jeździe po jeziorze?
2. Czy można dostać szczęki z nitowanymi okładzinami?
3. Gdzie najtaniej można dostać bęben i szczęki? 160zł za dwa?Gdzie?
4. Czy owinięcie taśmą teflonową piasty ma szansę skutecznie zapobiec zapiekaniu się bębna na piaście? Plus wspomniany smar grafitowy?

Drugi bęben też muszę zdjąć (jakieś inne patenty?Ściagacz do łożysk?), żeby założyć linkę ręcznego - robię niezależny na dwa koła, "prawie" blokada :wink: - dźwignie już mam zamontowane. :)2
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lis 27, 2006 10:55 am

jarcion pisze:Właśnie miałwem założyć taki sam topik.
Zdjąłem wczoraj bęben (drugi tez nie schodzi) przy użyciu szlifierki :cry: - ani śrubami (gwint sie wytarł w aluminium w jednym otworze, w drugim ukręciła sie śruba KLASY 10.9 !! - jak zwykłe 5.6) ani młotkiem nie dało rady. Musiałem zdjąć, bo coś blokowało koło. To coś to odklejona okładzina szczęki.
Pytania:
1. Możliwe, że puścił klej po jeździe po jeziorze?
2. Czy można dostać szczęki z nitowanymi okładzinami?
3. Gdzie najtaniej można dostać bęben i szczęki? 160zł za dwa?Gdzie?
4. Czy owinięcie taśmą teflonową piasty ma szansę skutecznie zapobiec zapiekaniu się bębna na piaście? Plus wspomniany smar grafitowy?

Drugi bęben też muszę zdjąć (jakieś inne patenty?Ściagacz do łożysk?), żeby założyć linkę ręcznego - robię niezależny na dwa koła, "prawie" blokada :wink: - dźwignie już mam zamontowane. :)2
ad 1 nie mozliwe - musiales miec zalozone kiepskiej jakosci szczeki, ja mialem kiedys taki problem z czeskimi szczekami - odklejaly sie podobnie. Lepiej zainwestowac np. w lucasa i po problemie
ad 2 kiedys byly takie oryginalne rosyjskie ale to bylo do dostania w pierwszej polowie lat 90-tych, teraz chyba wszystkie sa klejone. Sa jednak firmy ktore nituja szczeki na zamowienie :wink:
ad 3 nie mam pojecia
ad 4 smar gafitowy wystarcza w zupelnosci
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn lis 27, 2006 1:24 pm

dzieki
Ad. ad. 4 Po dwóch latach też?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn lis 27, 2006 1:28 pm

nawet po 3 - zero problemow :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pn lis 27, 2006 3:08 pm

Ad. 3 - W Skorpionie najtaniej jak mi się zdaje - 80 zł plus VAT za bęben. Chyba że ruscy przywiozą od siebie. Szczęki - 28 zł plus VAT za komplet 4 szczęk.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn lis 27, 2006 3:44 pm

jarcion pisze:..jakieś inne patenty?Ściagacz do łożysk?...
Ja zawsze do tego używam właśnie ściągacza do łożysk i to duuuużych łożysk 8) :D
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » wt lis 28, 2006 7:03 pm

jarcion pisze: 2. Czy można dostać szczęki z nitowanymi okładzinami?
A sam nie możesz sobie zrobić. Okładziny od Żuka pasują( trzeba tylko je trochę przyciąć), nity mosiężne, dwa wiertła, i godzinka roboty. Zapomniałem o młotku , też będzie potrzebny. :lol: :lol:
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw lis 30, 2006 11:02 pm

Dziękuję, za wszystkie odpowiedzi :)2
@janek4411
faktycznie nie pomysślałem o0 tym, ale to jak będe miał więcej czasu, teraz w ogóle chcę nią z garażu wyjechać.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw lis 30, 2006 11:12 pm

Niva'94 pisze:Ad. 3 - W Skorpionie najtaniej jak mi się zdaje - 80 zł plus VAT za bęben. Chyba że ruscy przywiozą od siebie. Szczęki - 28 zł plus VAT za komplet 4 szczęk.
a Skorpion jeszcze handluje czesciami z Łady ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw lis 30, 2006 11:17 pm

Strona działa- jutro zadzwonię
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt gru 01, 2006 7:32 am

z tego co wiem to sie wycofali jakis rok temu ze sprzedarzy czesci lady :-?
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość