Układ rozrządu - pytanie do znawców tematu.

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

adam242
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob gru 10, 2005 7:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Układ rozrządu - pytanie do znawców tematu.

Post autor: adam242 » pt sty 19, 2007 3:18 pm

Witam.
Wymieniłem w nivce głowicę. Powodem wymiany był fakt wytarcia w tej poprzedniej mocowania tłumika drgań rozrządu , który odpadał cochwile i łańcuch go mielił.
Głowicę wyminiłem , wcześniej wstawiłem jej nowe prowadnice zaworów , a u "fachowców" zrobiłem też szlif gniazd zaworowych no i szlif całej głowicy . Po zamontowaniu "nowej" ku mojemu zaskoczeniu przestały pokrywać się znaki na kole łańcuchowym wałka rozrzdu i wale. Faktem jest ,że wcześniej - przed rozbiórką nie sprawdzałem czy znaki te się pokrywały w odpowiednim położeniu. Najpierw myślałem że możę łańcuszek ma już swoje lata - wyminiłem na nowy i nic. Potem wymieniłem wszystkie 3 koła zębate i też nie przyniosło to żadnych zmian. Rónica położeń znaku na kole łańcuchowym i znaku na obudowie wałka rozrządu wynosi około 7mm - jeśli przesuwam łańcuch o 1 ząb w drug stronę to różnica 7mm pozostaje nadal - tylko po przeciwnej stronie znaku. Regulację zaworów zrobiłem sugerując się położeniem tłoka. Jeżdzę tak już chyba 3 miesiące - wszystko jest ok - auto śmiga dużo lepiej niż przed wymianą głowicy ale fakt niepokrywania się tych znaków strasznie mnie irytuje.
Czy może popełniłem jakiś błąd przy montażu glowicy ???? (uszczelkę też wymieniałem) A może "nowa" głowica jest ciut inna ???
Może ktoś miał kiedyś podobny dylemat ?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt sty 19, 2007 5:58 pm

moze masz walek rozrzadu z innej lady - silnik nivy 1,6 ma taki sam walek jak silnik 1,5 osobowki. W przypadku silnika 1,3 znaki nie beda sie pokrywaly bo walek jest nieco inny. To samo tyczy sie glowicy - niby podobna do 1,5 ale roznice sa np w kanalach olejowych.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » sob sty 27, 2007 10:26 pm

O chłopie regulacja zaworów na znaku to mistrzostwo świata, ja się z tym męczyłem 3 miesiące w końcu zauwarzyłem że po odpaleniu nivki ten znak się przestawia najprawdopodobniej chodzi o łudke napinacza, po odpaleniu łańcuch się układa i znak się przesówa w strone napinacza, rozżądu chyba nie da się innaczej ułożyć więc się nie przejmuj.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sty 28, 2007 10:55 am

no nie bardzo bo napinacz jest po drugiej stronie - tam gdzie lancuch ma najwiekszy luz. Silnik lady ma "prawe obroty" dlatego napiety jest w trakcie pracy zawsze po prawej stronie na odcinku "kolo zebate walka - kolo zebate pompy i aparatu - kolo zebate walu korbowego" :wink: Krotko mowiac jesli chodzi o lancuch to moga sie dziac takie rzeczy tylko w momenciu jego zuzycia (rozciagniecia przez wypracowanie jego poszczegolnych elementów) :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość