Łada Niva pierwsze Kroki
Moderator: Albert_N
Łada Niva pierwsze Kroki
Witam szanownych forumowiczów
Jestem tu nowy proszę więc o wyrozumiałość i pomoc.
Jaki wlać olej do silnika mojej Ładzi starałem się znaleźć jakąś radę wskazówkę ale poległem (rocznik 79 1500s).
Może ktoś wie lub zna jakiegoś speca od nifki z okolic Łodzi, takiego co by miał dużo cierpliwości do upierdliwych pytań i pozwolił zerknąć hehehe.
Darek
Jestem tu nowy proszę więc o wyrozumiałość i pomoc.
Jaki wlać olej do silnika mojej Ładzi starałem się znaleźć jakąś radę wskazówkę ale poległem (rocznik 79 1500s).
Może ktoś wie lub zna jakiegoś speca od nifki z okolic Łodzi, takiego co by miał dużo cierpliwości do upierdliwych pytań i pozwolił zerknąć hehehe.
Darek
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
niwa-dzięki
Dzięki za pocieszające wiadomosci i oczywiście pomoc.
Czyli, że mineralny OKi.
Mam też pytanko dotyczące świec do mej ładnej albo jak kto woli pięknej dodam że ma niviasta jest na gazie.
Narazie to początki-taka gra wstepna i przyznam że już pierwszy szok minął potym jak próbowałem się dobrać do oczków pięknj (reflektory), ponieważ jedno ślipko przestało świecić a to tylko pieprzone bezpieczniki uff.
W temacie silnika to niewiem tak do końca w jakim jest stanie ale pewnie nienajlepszym, tak jak napisałem to dopietro początki.
Jutro wyjeżdżam z miasta jadę na łono mam nadzieję potestować moją niwke w lekkim terenie (okolice Warty).
Jak wrócę podzielę się wrażeniami- byle dojechac na miejsce 120km .
popo
Czyli, że mineralny OKi.
Mam też pytanko dotyczące świec do mej ładnej albo jak kto woli pięknej dodam że ma niviasta jest na gazie.
Narazie to początki-taka gra wstepna i przyznam że już pierwszy szok minął potym jak próbowałem się dobrać do oczków pięknj (reflektory), ponieważ jedno ślipko przestało świecić a to tylko pieprzone bezpieczniki uff.
W temacie silnika to niewiem tak do końca w jakim jest stanie ale pewnie nienajlepszym, tak jak napisałem to dopietro początki.
Jutro wyjeżdżam z miasta jadę na łono mam nadzieję potestować moją niwke w lekkim terenie (okolice Warty).
Jak wrócę podzielę się wrażeniami- byle dojechac na miejsce 120km .
popo
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
półsyntetyk i syntetyk to akurat oleje które powinny być lane do bardzo dobrych silników ,najczęściej nowych ,ponieważ mają właściwości czyszczące ,jeśli zaleje taki do starego sztrucla z '79 to rozpuszczą się zalegające nagary i pozatykają całą drobną arterię krążenia oleju ,a wtedy kosztowne kuku gwarantowane....petercapri pisze:Zalezy od stanu silnika......
Jezeli nie, mozesz pomyslec o polsyntetyku.
Jezeli bierze i ma niskie cisnienie smarowania, mozna wlac mineral 20W50.

Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Po raz 3. zwracam uwage, ze to jaki wlejesz olej zalezy od stanu silnika a nie roku w ktorym go wyprodukowali (chyba ze mowa o syntetyku, tego bym nie wlewal). Jezeli ma kompresje i bierze olej najwyzej minimalnie, powinien dac rade.dziczek pisze: półsyntetyk i syntetyk to akurat oleje które powinny być lane do bardzo dobrych silników ,najczęściej nowych ,ponieważ mają właściwości czyszczące ,jeśli zaleje taki do starego sztrucla z '79 to rozpuszczą się zalegające nagary i pozatykają całą drobną arterię krążenia oleju ,a wtedy kosztowne kuku gwarantowane....
Nagary niczego nie pozatykaja (poza moze filtrem, ale ten ma obejscie wiec silnik nie stanie), tyle ze sie rozpuszcza - i silnik moze zaczac ciec i stracic kompresje.
Ludzie leja polsyntetyk do 20-letnich silnikow bez remontu i jezdzi to ze hej. Tym bardziej po remoncie silnik przeciez jest czysty.
Kolega tu pisze, ze ma Niwe z silnikiem 1,5, wiec to pewnie jakas nowsza przekladka - chyba ze byly Niwy na 1,5...
A co do swiec, to kazdy ma swoje ulubione

Moja Niwka chodzila bardzo ladnie na najzwyklejszych Iskrach, mimo ze byly stare.
Sam bardzo sobie cenie NGK V-Line, zwlaszcza za rozruch na gazie w niskiej temperaturze, rowna i cicha prace itp.
Probowalem tez trojelektrodowe Iskry, w Niwie sprawdzilo sie to tak sobie. Niby chodzi jakby lepiej, ale byl problem z rozruchem na goraco.
Odpowiedni typ swiecy znajdziesz w katalogach producentow.
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Kwestia jakości... parametry niby podobne ale to jednak nie tomichur pisze:czemu nie polecasz lotosa?
wlasnie swoja zalalem 15/40 lotosem...

jeden jedzie na durexach z apteki a drugi na unimilach ze stacji benzynowej


Ręce precz od GENERAŁA!...


zlote słowa...Sniper pisze:Kwestia jakości... parametry niby podobne ale to jednak nie tomichur pisze:czemu nie polecasz lotosa?
wlasnie swoja zalalem 15/40 lotosem...mam skalę porównawczą - widze różnice, objawy... nie chce wchodzić w szczegóły i pisać referatów tutaj o tym... dlatego tylko napisze że wdług mnie niewarto nim zalewać, ale kazdy ma swoje preferencje i sam dokonuje wyborów,
jeden jedzie na durexach z apteki a drugi na unimilach ze stacji benzynowej![]()
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości