Obrotomierz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Obrotomierz

Post autor: a-d-i-k » czw kwie 19, 2007 10:03 pm

Witajcie. Pytanie do znawców - jak sprawdzić, dlaczego nie działa obrotomierz w Nivce 1.7. Rozebrałem dziś deskę, podłączone wszystko jest. Nie wiem, czy dobrze. Na obrotomierzy są trzy wystające bolce: -, środkowy i +. Kabelki są podłączone tak, że dwa czarne są połączone z plusem i minusem, a czerwony włączony do środkowego bolca. Myślałem, że to jest źle, ale sprawdziłem wszystkie kombinacje i mimo to nie działa.
Pomiędzy czerwonym a czarnym kabelkiem dochodzącym do obrotomierza jest 3,8-4,2V w zależności od obrotów. I teraz pomóżcie, gdzie mam szukać błędów w podłączeniu? Skąd pobierane są impulsy obrotomierza? może jakiś kabelek odpadł? Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Awatar użytkownika
mhm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 11:23 pm

Post autor: mhm » czw kwie 19, 2007 11:31 pm

a sprawdzales czy sama wskazowka (albo i sprezynka) sie nie zblokowala?

w mojej nivie tez czasami obroty wskazywaly 0 w trakcie jazdy.. przeszlo po ok 200km, do dzis nie wiem o co chodzilo...

pzdr

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » pt kwie 20, 2007 9:36 am

nie sprawdzałem, ale nawet nie wiem, jak rozkręcić to ustrojstwo
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt kwie 20, 2007 10:06 am

mhm pisze: w mojej nivie tez czasami obroty wskazywaly 0 w trakcie jazdy.. przeszlo po ok 200km, do dzis nie wiem o co chodzilo...
Ale Adik nie ma tego ultra klasycznego (mega trendy&lansy) obrotomierza raczej bo ma nowszą nivkę (1,7) czyli ma tam hmmm "Coś innego" i nie wiadomo czy jest tam tak samo z podłączeniem i działaniem jak w obrotomierzach 1,6 - chociaż pewnie różnicy wielkiej nie bedzie. Pytanie takie czy od początku Tobie nie działa bo jesli przestał działać nagle to raczej nie szukaj przyczyny w kombinacjach możliwych podłączeń ;)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » sob kwie 21, 2007 11:49 am

nie działał właśnie. W ogóle popieprzone mam coś w jednej z kostek dochodzących do deski. Nie działają wszystkie kontrolki na prawo od ładowania, czyli olejowa, blokada, ręczny itp. Ma ktoś schematy podłączenia kabelków w nowej nive? Tylko czytelne jakieś...
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » sob kwie 21, 2007 10:59 pm

czerwona/pomarańczowa łączówka na desce (ta pod obrotomierzem)

2 3 4 5 6 7
1
8 9 10 11 12 13

zacisk 1 - ten w skosie gniazda/wtyczki

1. wolne
2. +
3. obrotomierz
4. podświetlenie deski (+)
5. wolny
6. -
7. (!)
8. (p)
9. pasy
10. rezerwa
11. blokada
12. olej
13. (!)

ze schematu wygląda że te kontrolki sterowane są przez masę. Jeżeli nie działają to sprawdź zacisk 2. (z kwitów wynika że to pomarańczowy przewód)

zacisk 3 - obrotomierz połączony jest z głównym modułem zapłonowym (największa 6 pinowa wtyczka)

powodzenia.

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » ndz kwie 22, 2007 9:18 pm

będę walczył. Dzięki za poradę.
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

jery1973
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:54 am
Lokalizacja: Żyrardów, Mazowieckie

Post autor: jery1973 » pn kwie 23, 2007 4:05 pm

witaj a-d-i-k
pod deską rozdzielczą masz wiązki kabli do praktycznie wszystkiego.
Twoje problemy moga być zwiazane z tym że zostały zastosowane w naszych niewiastach dwa rodzaje okablowania tz. Aluminiome i Miedziane:((...
Z tego powodu na kostkach połączeniowych występują niestyki (miałem taki sam problem). więc posprawdzaj wszystkie wiązki pod kątem połączeń ja prawdę mówiąc swoje polutowałem i jest OK.
pozdrawiam
Robert :)
JEEP RUMUN - Aro 243 2,5TDi 2004r.
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 23, 2007 4:23 pm

nowy czy stary obrotomierz - wszystkie sa sterowane masa albo z cewki, albo z modulu.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
a-d-i-k
 
 
Posty: 250
Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:54 pm
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: a-d-i-k » pn kwie 23, 2007 9:46 pm

jak znajdę jakiś wolny dzień, to powalczę z tym. Lutowanie wszystkiego nie bardzo mi się uśmiecha. Nie ma jakiegoś preparatu, co po spsikaniu wszystko łączy i styka? :)
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!

jery1973
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:54 am
Lokalizacja: Żyrardów, Mazowieckie

Post autor: jery1973 » śr kwie 25, 2007 12:39 pm

Bart03 pisze:nowy czy stary obrotomierz - wszystkie sa sterowane masa albo z cewki, albo z modulu.
Z tego co się orientowałem to u nas z modułu.
Co do lutowania to nie koniecznie wszystko ale zwróć szczególną uwagę czy kable w tych wiązkach są z takiego samecgo materiału np. Aluminium lub Miedź. Bo jeśli są z różnych to zawsze się będą utleniać!
pozdrawiam
Robert :)
JEEP RUMUN - Aro 243 2,5TDi 2004r.
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » sob maja 05, 2007 6:08 pm

Witam Kolegów. grzebiąc w necie znalazłem schemat instalacji, do NOWEJ NIVKI, z wtryskiem znaczy się. Mam Nadzieję, po przeczytaniu postów że każdemu kto takową posiada, w jakimś stopniu ułatwi żywot :)2 :lol:
Obrazek

barney
 
 
Posty: 123
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:56 pm
Lokalizacja: Słupsk/Trzebielino/Miastko

Post autor: barney » pt maja 23, 2008 10:23 pm

witam
mogli by koledzy powiedzieć mi gdzie jest podłączony obrotomierz w nivie 1.6 bo chce taki zastosować w moim sj-ocie
pozdrawiam
vitara
samurai
zmota sj410 2.0i-była teraz jest jeep zj
www.4x4miastkoteam.pl

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » ndz maja 25, 2008 7:00 pm

do cewki
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

barney
 
 
Posty: 123
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:56 pm
Lokalizacja: Słupsk/Trzebielino/Miastko

Post autor: barney » ndz maja 25, 2008 8:18 pm

dzięki kolego może jeszcze jutro przed magamem uda mi sie go wstawić :D
vitara
samurai
zmota sj410 2.0i-była teraz jest jeep zj
www.4x4miastkoteam.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn maja 26, 2008 2:03 pm

Zauważyłem że popularność obrotomierza z nivy 1.6 (i to również wśród użytkowników innych autek) wzrasta wprost proporcjonalnie z upływającym czasem od zakończenia jej produkcji :wink:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pn maja 26, 2008 7:29 pm

wiadomo , to są piękne zegary.....alfa romeo zgapiło je do swoich aut ale orginał jest orginałem :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość