Obrotomierz
Moderator: Albert_N
Obrotomierz
Witajcie. Pytanie do znawców - jak sprawdzić, dlaczego nie działa obrotomierz w Nivce 1.7. Rozebrałem dziś deskę, podłączone wszystko jest. Nie wiem, czy dobrze. Na obrotomierzy są trzy wystające bolce: -, środkowy i +. Kabelki są podłączone tak, że dwa czarne są połączone z plusem i minusem, a czerwony włączony do środkowego bolca. Myślałem, że to jest źle, ale sprawdziłem wszystkie kombinacje i mimo to nie działa.
Pomiędzy czerwonym a czarnym kabelkiem dochodzącym do obrotomierza jest 3,8-4,2V w zależności od obrotów. I teraz pomóżcie, gdzie mam szukać błędów w podłączeniu? Skąd pobierane są impulsy obrotomierza? może jakiś kabelek odpadł? Z góry dzięki za odpowiedź!
Pomiędzy czerwonym a czarnym kabelkiem dochodzącym do obrotomierza jest 3,8-4,2V w zależności od obrotów. I teraz pomóżcie, gdzie mam szukać błędów w podłączeniu? Skąd pobierane są impulsy obrotomierza? może jakiś kabelek odpadł? Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Ale Adik nie ma tego ultra klasycznego (mega trendy&lansy) obrotomierza raczej bo ma nowszą nivkę (1,7) czyli ma tam hmmm "Coś innego" i nie wiadomo czy jest tam tak samo z podłączeniem i działaniem jak w obrotomierzach 1,6 - chociaż pewnie różnicy wielkiej nie bedzie. Pytanie takie czy od początku Tobie nie działa bo jesli przestał działać nagle to raczej nie szukaj przyczyny w kombinacjach możliwych podłączeńmhm pisze: w mojej nivie tez czasami obroty wskazywaly 0 w trakcie jazdy.. przeszlo po ok 200km, do dzis nie wiem o co chodzilo...

Ręce precz od GENERAŁA!...


nie działał właśnie. W ogóle popieprzone mam coś w jednej z kostek dochodzących do deski. Nie działają wszystkie kontrolki na prawo od ładowania, czyli olejowa, blokada, ręczny itp. Ma ktoś schematy podłączenia kabelków w nowej nive? Tylko czytelne jakieś...
Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!
czerwona/pomarańczowa łączówka na desce (ta pod obrotomierzem)
2 3 4 5 6 7
1
8 9 10 11 12 13
zacisk 1 - ten w skosie gniazda/wtyczki
1. wolne
2. +
3. obrotomierz
4. podświetlenie deski (+)
5. wolny
6. -
7. (!)
8. (p)
9. pasy
10. rezerwa
11. blokada
12. olej
13. (!)
ze schematu wygląda że te kontrolki sterowane są przez masę. Jeżeli nie działają to sprawdź zacisk 2. (z kwitów wynika że to pomarańczowy przewód)
zacisk 3 - obrotomierz połączony jest z głównym modułem zapłonowym (największa 6 pinowa wtyczka)
powodzenia.
2 3 4 5 6 7
1
8 9 10 11 12 13
zacisk 1 - ten w skosie gniazda/wtyczki
1. wolne
2. +
3. obrotomierz
4. podświetlenie deski (+)
5. wolny
6. -
7. (!)
8. (p)
9. pasy
10. rezerwa
11. blokada
12. olej
13. (!)
ze schematu wygląda że te kontrolki sterowane są przez masę. Jeżeli nie działają to sprawdź zacisk 2. (z kwitów wynika że to pomarańczowy przewód)
zacisk 3 - obrotomierz połączony jest z głównym modułem zapłonowym (największa 6 pinowa wtyczka)
powodzenia.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:54 am
- Lokalizacja: Żyrardów, Mazowieckie
witaj a-d-i-k
pod deską rozdzielczą masz wiązki kabli do praktycznie wszystkiego.
Twoje problemy moga być zwiazane z tym że zostały zastosowane w naszych niewiastach dwa rodzaje okablowania tz. Aluminiome i Miedziane:((...
Z tego powodu na kostkach połączeniowych występują niestyki (miałem taki sam problem). więc posprawdzaj wszystkie wiązki pod kątem połączeń ja prawdę mówiąc swoje polutowałem i jest OK.
pozdrawiam
Robert
pod deską rozdzielczą masz wiązki kabli do praktycznie wszystkiego.
Twoje problemy moga być zwiazane z tym że zostały zastosowane w naszych niewiastach dwa rodzaje okablowania tz. Aluminiome i Miedziane:((...
Z tego powodu na kostkach połączeniowych występują niestyki (miałem taki sam problem). więc posprawdzaj wszystkie wiązki pod kątem połączeń ja prawdę mówiąc swoje polutowałem i jest OK.
pozdrawiam
Robert

JEEP RUMUN - Aro 243 2,5TDi 2004r.
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:54 am
- Lokalizacja: Żyrardów, Mazowieckie
Z tego co się orientowałem to u nas z modułu.Bart03 pisze:nowy czy stary obrotomierz - wszystkie sa sterowane masa albo z cewki, albo z modulu.
Co do lutowania to nie koniecznie wszystko ale zwróć szczególną uwagę czy kable w tych wiązkach są z takiego samecgo materiału np. Aluminium lub Miedź. Bo jeśli są z różnych to zawsze się będą utleniać!
pozdrawiam
Robert

JEEP RUMUN - Aro 243 2,5TDi 2004r.
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"
ŁADA NIVA 2004r. 1,7i + Gaz
"Nie pogrzebiesz nie pojedziesz"
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość