VIL5
Moderator: Albert_N
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
Dla 175/80 R16:
przód 2,1
tył 1,9
Dobre są.
przód 2,1
tył 1,9
Dobre są.
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
bo guma w moich vli 5 jest miekka w temperaturze teraz panujacej (tak jak zimówka albo jeszcze bardziej) i martwie sie czy nie zedra sie na asfalcie po paru tys km. odnosnie cisniena moje watpliwosci nie zostały rozwiane bo znów pojawiaja sie 2 rózne cisnienia. 2,1 / 1.9 i 1,9/1.7 skad to sie bierze
. a po ilu latech boki opon parcieja? mniejwiecej mowimy cały czas o 175 80 16

-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Przód 0,18 MPa a tył 0,17 MPa. Na oponie napisane jest maksymalne ciśnienie w PSI (wartości dokładnej nie pamiętam), której nie należy przekraczać. Po przeliczeniu wychodziło chyba 0,2MPa.
Opona ma tą charakterystyczną cechę, że przy małym ciśnieniu też dobrze się zachowuje - nie niszczy się. Flagowa cecha opon diagonalnych.
Opona ma tą charakterystyczną cechę, że przy małym ciśnieniu też dobrze się zachowuje - nie niszczy się. Flagowa cecha opon diagonalnych.
Ostatnio zmieniony śr maja 23, 2007 12:21 pm przez Niva'94, łącznie zmieniany 1 raz.
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
W rosyjskim, oryginalnym podręczniku <<ВАЗ 2121, 21213 - руководство по ремонту и каталог деталей>> stoi jak wół: p 1,8/t 1,7 dla wilów5!
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
A poprzednie moje wypociny - okazało się były dla Łady nie 2121 ale dla 21219. Sorry.
I tu się zgadzam z przedmówcą - nie należy przepomopowywać tych oponek.
I tu się zgadzam z przedmówcą - nie należy przepomopowywać tych oponek.
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
po jakim czasie opona zaczyna parciec pekac itp. bo zastanawiam sie nad drugim kompletem opon na asfalt bo 95% km jezdze po asfalcie i nie chce vil5 dobic. ale jesli vil5 po 2 latach sparcieje to i tak nie dam rady ich zjechac przez ten okres. troche zagmatwałem ale ok
wiem głupota posiadania terenówki jak wiekszosc sie jezdzi po asfalcie ale na te 5% niczym innym sie nie da przejechac.

-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Jak 95% po asfalcie, to wybrał bym inne opony z 2 powodów: VLI-5 są stosunkowo głośne i mają większe opory toczenia gdyż są miękkie. Ja tych VLI-5 używam jako "zimówek" i do jazdy w terenie. Na asfalt mam G46 radialne GoodYear. W teren nie za bardzo, bo strasznie twarde i na każdym dołku to się da odczuć.
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
i Vmax większa o 5 km/h!Sniper pisze:
a jaka to niby różnica między 2121 a 21219- zaledwie około 60kg w masie pojazdu
![]()
A po dokładniejszej lekturze przytoczonej wcześniej pozycji okazało się, że mam nie nivę, ale tajgę (VAZ 21213)
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
Witam
Mam pytanie
Moja NIVA ma jeszcze oryginalne opony typowo terenowe ,ich wiek to 15 lat.
Guma jest bardzo twarda i głośno huczy w kabinie podczas jazdy najbardziej koło 40km/h.
Niedawno byłem w Krakowie w sklepie Skorpion i oglądałem 3 rodzaje opon do nivy w tym jeden rodzaj bieżnika (takie duże kostki po bokach) był identyczny jak ten co ja mam ALE guma jest o wiele miękksza - czy te opony znacząco ciszej jeżdżą? Panowie ze sklepu twierdzili że będzie ciszej.
Proszę bardziej doświadczonych o odpowiedzi bi zamierzam wybrać któryś rodzaj opon a na inne niż ruskie nie mam kasy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odp.
Mam pytanie
Moja NIVA ma jeszcze oryginalne opony typowo terenowe ,ich wiek to 15 lat.
Guma jest bardzo twarda i głośno huczy w kabinie podczas jazdy najbardziej koło 40km/h.
Niedawno byłem w Krakowie w sklepie Skorpion i oglądałem 3 rodzaje opon do nivy w tym jeden rodzaj bieżnika (takie duże kostki po bokach) był identyczny jak ten co ja mam ALE guma jest o wiele miękksza - czy te opony znacząco ciszej jeżdżą? Panowie ze sklepu twierdzili że będzie ciszej.
Proszę bardziej doświadczonych o odpowiedzi bi zamierzam wybrać któryś rodzaj opon a na inne niż ruskie nie mam kasy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odp.
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Te które widziałeś z miękkiej gumy i "klockami" po bokach to właśnie VLI-5. Są one stosunkowo głośne, szczególnie właśnie w okolicach 40 - 50 km/h.Mobutu pisze:Witam
Mam pytanie
Moja NIVA ma jeszcze oryginalne opony typowo terenowe ,ich wiek to 15 lat.
Guma jest bardzo twarda i głośno huczy w kabinie podczas jazdy najbardziej koło 40km/h.
Niedawno byłem w Krakowie w sklepie Skorpion i oglądałem 3 rodzaje opon do nivy w tym jeden rodzaj bieżnika (takie duże kostki po bokach) był identyczny jak ten co ja mam ALE guma jest o wiele miękksza - czy te opony znacząco ciszej jeżdżą? Panowie ze sklepu twierdzili że będzie ciszej.
Proszę bardziej doświadczonych o odpowiedzi bi zamierzam wybrać któryś rodzaj opon a na inne niż ruskie nie mam kasy.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odp.
a ile sobie życza za vil 5 w tym skorpionie? zobacz link
http://www.allegro.pl/item194346975_now ... _vli5.html
w ASO vil5 kosztuje 280pln w motoryzacyjnym łady olsztyn 240pln a w motoryzacyjnym w białymstoku 200 pln. tak tylko pisze zeby dac obraz cen.
a te dwie pozostałe oponki to jakie sa i w jakich cenach i rozmiarach? wszystkie 175/80/16 ?
mam nowiutkie vil 5 guma jest miekka i sa bardzo głosne.
nie wydaje mi sie zeby twardosc gumy miała wpływ na głosność opony tzn zeby roznica była odczuwalna spadek głosnosci o 10% i tak nic nie zmieni.
najwazniejszym aspektem jest zeźba bierznika.
http://www.allegro.pl/item194346975_now ... _vli5.html
w ASO vil5 kosztuje 280pln w motoryzacyjnym łady olsztyn 240pln a w motoryzacyjnym w białymstoku 200 pln. tak tylko pisze zeby dac obraz cen.
a te dwie pozostałe oponki to jakie sa i w jakich cenach i rozmiarach? wszystkie 175/80/16 ?
mam nowiutkie vil 5 guma jest miekka i sa bardzo głosne.
nie wydaje mi sie zeby twardosc gumy miała wpływ na głosność opony tzn zeby roznica była odczuwalna spadek głosnosci o 10% i tak nic nie zmieni.
najwazniejszym aspektem jest zeźba bierznika.
Moje auto było mało jeżdżone, u mnie średnio 7 tys.km. na rok .
Opony są trochę popękane po bokach ale bieżnik jeszcze dobry.
Jedna opona była reanimowana bo boczną ścianke miała uszczypniętą (nawet felga była uszkodzona jakby siekierą ktoś ciupnął)+ tak , że dratwe ze środka było widać ale wulkanizator pozaklejał to miejsce z obydwu stron łatkami (na gorąco jakoś to robił) i do tyłu ją dałem i sie jeździ puki co.
Ale i tak chce kupić dwie nowe i ją wyłączyć z urzytku albo lepszy pomysł uczciwy typowo dla polaka - opchne ją na allegro.
Koniec wiadomości.
Opony są trochę popękane po bokach ale bieżnik jeszcze dobry.
Jedna opona była reanimowana bo boczną ścianke miała uszczypniętą (nawet felga była uszkodzona jakby siekierą ktoś ciupnął)+ tak , że dratwe ze środka było widać ale wulkanizator pozaklejał to miejsce z obydwu stron łatkami (na gorąco jakoś to robił) i do tyłu ją dałem i sie jeździ puki co.
Ale i tak chce kupić dwie nowe i ją wyłączyć z urzytku albo lepszy pomysł uczciwy typowo dla polaka - opchne ją na allegro.
Koniec wiadomości.
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Ojj Mobutu (Sese Seko
) podejście stricte afrykańskie
a z tych opon to kapcie dla wieśniaków lepiej zrób



To że bieżnik dobry to już nieistotne gdy profil zewnętrzny jest spękany... nie możesz na nich już polegac - mogą pęknąć poprostu on większego nacisku..Mobutu pisze: .
Opony są trochę popękane po bokach ale bieżnik jeszcze dobry.
Następy przejaw typowo afrykańskiego myślenia i dizałania - w normalnym cywilizowanym kraju nikt zdrowy by tego nie czynił - bo ryzyko wywołanie na jeździe na takich oponach a także pewnie nikła opłacaność takiego zabiegu spowodowałaby iż niemiałby on miejsca.Mobutu pisze:Jedna opona była reanimowana bo boczną ścianke miała uszczypniętą (nawet felga była uszkodzona jakby siekierą ktoś ciupnął)+ tak , że dratwe ze środka było widać ale wulkanizator pozaklejał to miejsce z obydwu stron łatkami (na gorąco jakoś to robił) i do tyłu ją dałem i sie jeździ puki co.

heh allegro robi za tradycyjny afrykański bazarMobutu pisze:albo lepszy pomysł uczciwy typowo dla polaka - opchne ją na allegro.



Ręce precz od GENERAŁA!...


Mobutu Sese Seko Kuku Ngbendu Waza Banga - tzn. ponoć: Człowiek który niesie radość i światłość ludziom wstrzemięźliwym. Zairski dyktator, zresztą znajdźcie sobie w internecie.
Kiedy robiłem te cyrki z tą oponą kasy miałem mało bo na Nive się wykosztowałem a nie było wtedy opcji kupna opony za 170zl tak jak teraz.
Od razu kwalifikowałem je do wymiany ale nie mogłem nowych kupić polskich za 300 zł za 1 szt. a że na afryke te się nadawały to jeździ teraz po polskiej afryce.
P.S. Czytałem kiedyś artykuł podróży po afryce,napisano - opony zużywa się do drutów a zbieżność kół ustawia się na sznurek.
Kiedy robiłem te cyrki z tą oponą kasy miałem mało bo na Nive się wykosztowałem a nie było wtedy opcji kupna opony za 170zl tak jak teraz.
Od razu kwalifikowałem je do wymiany ale nie mogłem nowych kupić polskich za 300 zł za 1 szt. a że na afryke te się nadawały to jeździ teraz po polskiej afryce.
P.S. Czytałem kiedyś artykuł podróży po afryce,napisano - opony zużywa się do drutów a zbieżność kół ustawia się na sznurek.
na temat czarnego lądu nie bede sie wypowiadał ale podejscie jest stricte polskie
eeee tam opona spękana niva to nie bolid F1 jesli cały czas masz to na uwadze ze jezdzisz na smietniku to trzeba brac poprawke do predkosci z jaka sie jedzie. a jak masz taka syfiasta oponke i strzeli to na kapciu mzesz spokojnie jechac dalje juz jej nic nie zaszkodzi
hehehe

eeee tam opona spękana niva to nie bolid F1 jesli cały czas masz to na uwadze ze jezdzisz na smietniku to trzeba brac poprawke do predkosci z jaka sie jedzie. a jak masz taka syfiasta oponke i strzeli to na kapciu mzesz spokojnie jechac dalje juz jej nic nie zaszkodzi

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość