instalacja elektryczna

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

RangeR88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:55 pm
Lokalizacja: Ełk/Łomża

instalacja elektryczna

Post autor: RangeR88 » śr cze 13, 2007 11:52 am

witam wszystkich
mam lade nive 1.7 z wytryskiem wielopunktowym boscha i poszukuje schematu instalacji elektrycznej
sqamochod z niewyjasnionych przyczyn nieladuje aku podczas jazdy

przeszuklaem cale forum i nie ma nigdzie w necie tez nie moge znalesc

pozdrawiam

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr cze 13, 2007 2:19 pm

W tym modelu układ ładowania już powinien być banalnie prosty. Wszystko siedzi w alternatorze. W starszych Nivkach regulator napięcia to oddzielne pudełko. Czyli lokalizacja usterki jak w każdym innym samochodzie z alternatorem z wbudowanym regulatorem napięcia.
Jak byś podał jeszcze mejla, to bym Ci to przesłał.

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Re: instalacja elektryczna

Post autor: galeziat » śr cze 13, 2007 4:07 pm

RangeR88 pisze: z niewyjasnionych przyczyn
:o Brzmi tajemniczo, jak Pan Samochodzik!
U mnie zdechł regulator napięcia. 19 zł i po sprawie.
Ale sprawdź najpierw czy masz pasek klinowy :wink:
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

RangeR88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:55 pm
Lokalizacja: Ełk/Łomża

Post autor: RangeR88 » śr cze 13, 2007 5:15 pm

jestem laikiem w tym temacie, samochody sa mojego ojca i bede pisal za niego

ogolnie rzeczbiorac najpierw myslalem ze to alternator bo zdechl mi w zime jak jechalem pod gorke, duzy pobor pradu dlugie swiatla itd itp dotarlem do domu po 2 aku od lady 4x4 i do domu jakas niwa zajechalem ale nie mozna bylo tego tak zostawic na cale szczescie moglem sobie pozwolic zeby moja niva stala w garazu cala zime az do teraz bo mam dwie lady (no wlasnie juz nie produkuja lady nivy tylko lade 4x4 a o tym to sie dopiero przy rejestracji dowiedzialem jak kobieta w okienku nie wiedziala co wpisac w dowodzie :D ) ale wracjac do tematu, zawiozlem alternator do mechanika i powiedzila ze to skomplikowana sprawa i nie wie czy bedzie mial do niego czesci i skierowal mnie do zakladu wybitnie zajmujacymi sie alternatorami, a powiedzieli po sprawdzeniu go pod obciazeniem ze jest sprawny i to musi byc wina czegos innego

z racji zawodu ( weterzynarz) potrzebne jest mi samochod z duzym przeswitem wczesniej jezdzilem waz tavria samochod niezdzieralny przez 8 lat nic powaznego jej nie bylo na tyle zebym sam lub miejski mechanik nie byl w stanie tego naprawic dopiero teraz poszla w niej skrzynia biegow.
pozniej kupilem lade nive ktora byla jakas trefna tzn dzialala elegancko do momentu kiedy postanowilem zamonotowac LPG i od tego czasu wszystko zaczelo sie w niej pier*&%#$ bezpiecznikow 5 kompletow lampy kable itd itp a najgorszy byl uprazony komputer (wydaje mi sie ze wina tego byla instalacja LPG jednowtryskowa czy jak to sie tam nazywa w kazdym razie w nowej ladzie gdzie mam juz gaz selektywny puki co (odpukac) nic sie nie pierdzieli
Lada niva 1.7 2001 VAZ 21214 s 20-130(euro3)
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » śr cze 13, 2007 6:58 pm

Niva'94 pisze:W tym modelu układ ładowania już powinien być banalnie prosty. Wszystko siedzi w alternatorze. W starszych Nivkach regulator napięcia to oddzielne pudełko. Czyli lokalizacja usterki jak w każdym innym samochodzie z alternatorem z wbudowanym regulatorem napięcia.
Jak byś podał jeszcze mejla, to bym Ci to przesłał.
A ja mam niffkę też na wytrysku :o i mam regulator napięcia na zewnątrz. Ot taka modyfikację ktoś kiedyś zrobił :wink: i tak zostało. Więc i może ty też masz tak zmotaną elektrykę?

Człowiek uczy się całe życie.

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » śr cze 13, 2007 9:49 pm

a klemy masz dokrecone ??

Awatar użytkownika
mentor187
 
 
Posty: 287
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 6:25 pm
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: mentor187 » śr cze 13, 2007 9:52 pm

ja tam mam w dowodzie vaz lada niva :)

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » czw cze 14, 2007 5:08 pm

A ja VAZ 21213
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pt cze 15, 2007 6:02 am

Jeśli nie znasz się na elektryce zawieź całe auto do elektryka samochodowego. Jeśli znasz się troszkę i chcesz powalczyć zmierz napięcie na klemach akumulatora przy zgaszonym i zapalonym silniku - przy włączonym powinno wzrosnąć do ok 14 V. Sprawdź później dokładnie wszystkie bezpieczniki - być może podobnie jak w oplach, daewoo stosowano alternator obcowzbudny - musiał mieć podane napięcie (przez bezpiecznik) by działać( wychodzą wtedy z alternatora więcej niż 2 przewody). Jeszcze w innych starych konstrukcjach - wzbudzenie było poprzez + i żarówkę kontrolki ładowania.

RangeR88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:55 pm
Lokalizacja: Ełk/Łomża

Post autor: RangeR88 » pn cze 18, 2007 9:19 pm

odgrzewam temat

nalapalem duzo ksiazek rysunkow i schemaow za co jestem wdzieczy ale
te ktore posiadam nie maja wielowtrysku albo schemat jeszcze do starej nivy z aparatem i cewka zaplonowa albo wtrysk jednopunktowy

Krzysiek-74 pisze:
Niva'94 pisze:W tym modelu układ ładowania już powinien być banalnie prosty. Wszystko siedzi w alternatorze. W starszych Nivkach regulator napięcia to oddzielne pudełko. Czyli lokalizacja usterki jak w każdym innym samochodzie z alternatorem z wbudowanym regulatorem napięcia.
Jak byś podał jeszcze mejla, to bym Ci to przesłał.
Krzysiek-74 pisze:A ja mam niffkę też na wytrysku :o i mam regulator napięcia na zewnątrz. Ot taka modyfikację ktoś kiedyś zrobił :wink: i tak zostało. Więc i może ty też masz tak zmotaną elektrykę?

Człowiek uczy się całe życie.
regulator napiecia-czy jest to takie pokretlo po lewej stronie deski rozdzielczej te ktorym zmienia sie podswietlanie deski rozdzielczej?

nastepna sprawa
imobilajzer- w mojej nivie nie byl on podlaczony tzn byl i swiecilasie do niego kontrolka ale nie bylo zadnego kluczyka z kodem lub czegos w tym stylu i nie byl opotrzeby go uruchamiac a teraz kontrolka zgasla i sie niepali

kolejna sprawa opuznienie swiatel wewnetrznych samochodu
wczesniej wylaczaly sie po kilku sekundach z takim efektem przygasania a teraz wylaczaja sie odrazu wraz z zamknieceim drzwi

chyba wszystko jak bym cos sobie przypomnial to jeszcze dopisze
Lada niva 1.7 2001 VAZ 21214 s 20-130(euro3)
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » pn cze 18, 2007 9:32 pm

RangeR88 pisze: kolejna sprawa opuznienie swiatel wewnetrznych samochodu
wczesniej wylaczaly sie po kilku sekundach z takim efektem przygasania a teraz wylaczaja sie odrazu wraz z zamknieceim drzwi
Wielkopańskie fanaberie :)21 W starej radzieckiej Nivie zawsze tak było :wink:

Awatar użytkownika
Bernard_er
 
 
Posty: 175
Rejestracja: pt mar 11, 2005 11:13 pm
Lokalizacja: Staszów

Post autor: Bernard_er » pn cze 18, 2007 10:34 pm

Regulator napięcia działa automatycznie - pokretło, októrym piszesz to tylko regulacja natężenia oswietlenia wskazników.
Immobilizer ma diodę, która świeci ciągłym swiatłem przez pewien czas od wyłączenia zapłonu lub otwarcia drzwi (włączenia świateł wewnetrznych).
Światła wewn. przygasaja, jeśli zapłon jest wyłączony.
VAZ 21214

Awatar użytkownika
Bernard_er
 
 
Posty: 175
Rejestracja: pt mar 11, 2005 11:13 pm
Lokalizacja: Staszów

Post autor: Bernard_er » wt cze 19, 2007 8:14 am

Range, żle napisałem. Dioda nie świeci ciągłym światłem, tylko robi takie mig-mig.
VAZ 21214

RangeR88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:55 pm
Lokalizacja: Ełk/Łomża

Post autor: RangeR88 » wt cze 19, 2007 8:30 am

no wlasnie jak jest dobra to miga a moj wogle nie swieci czy ktos wie gdzie dochodzi imobilajzer?? gdzie mogl kabel sie obluzowac zagiac lub cso w tym stylu
Lada niva 1.7 2001 VAZ 21214 s 20-130(euro3)
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt cze 19, 2007 8:56 am

RangeR88 pisze:no wlasnie jak jest dobra to miga a moj wogle nie swieci czy ktos wie gdzie dochodzi imobilajzer?? gdzie mogl kabel sie obluzowac zagiac lub cso w tym stylu
jesteś pewny że był tam immobilizer? Może to kontrolka - straszak, albo kontrolka od jakiegoś alarmu, pstryczka blokującego itp?
A tak naprawdę to chyba nie specjalnie siedzisz w elektryce, a na immo wysiadają nawet nieźli fachowcy - więc polecam Ci odstawić auto do speca. A immobilizer - jeśli jest fabryczny - zwykle dochodzi do głównego kompa auta

RangeR88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:55 pm
Lokalizacja: Ełk/Łomża

Post autor: RangeR88 » wt cze 19, 2007 12:14 pm

hehe cos czuje ze zebym mial to dobrze zrobic to bym musial miec identyczna sprawna nive i wtedy bym patrzyl gdziejaki kabel
a ze moja sprowadzona byla z litwy czy ukrainy to pewnie byla montowana na tamtejszy rynek a nie export
wiec chyba lepiej sie zabierac nie bede

PS. zna ktos dobrego elektryka ktory by sie znal gdzies na podlasiu albo w warminsko mazurskim?? najbardziej by mi okolice lomzy pasowaly
(tylko mnie do mragowa niekierowac bo tamtych majstrowmam dosyc);]
Lada niva 1.7 2001 VAZ 21214 s 20-130(euro3)
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » czw paź 25, 2007 8:23 pm

Witam kolegów.
O ile na mechanice coś trochę się znam to na prądach tyle o ile. :wink:
Wskaźnik temperatury pokazuje np. 90 st.C a po włączeniu świateł 95-100.
Dla zasady podam, że czujnik tem. jest od reno a zegar od Nivy.
Proszę o pomoc gdyż jestem cieniasek w prądach. :)3
pozdrawiam
kugel NIVKA 2,1 TD

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw paź 25, 2007 9:30 pm

doprowadź solidną masę do wskaźników. Wygląda na to że żaróweczka podświetlająca wskaźnik zapalająca się wraz ze światłami ją osłabia i dlatego wskaźnik przekłamuje wskazania

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pt paź 26, 2007 12:54 am

U mnie bylo odwrotnie. Zapalenie swiatel bylo najprostszym sposobem obnizenia temperatury silnika ;-)

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » pt paź 26, 2007 4:24 pm

wieprzowina pisze:doprowadź solidną masę do wskaźników. Wygląda na to że żaróweczka podświetlająca wskaźnik zapalająca się wraz ze światłami ją osłabia i dlatego wskaźnik przekłamuje wskazania
Dzięki tak zrobię jak mówisz :)2
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » pt paź 26, 2007 7:53 pm

RangeR88 pisze: najbardziej by mi okolice lomzy pasowaly
W Łomży masz stację naprawy (na ostatnich światłach w kierunku Śniadowa skręcasz w lewo), handlują Niwami, naprawiają na gwarancji więc i Tobie pomogą(mam nadzieję).
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

RangeR88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: pt cze 01, 2007 8:55 pm
Lokalizacja: Ełk/Łomża

Post autor: RangeR88 » pt lis 02, 2007 9:44 pm

hehe bylem tam i powiedzieli ze ich elektryk od niv jest na maciezynskim ;]

ale apropos ppo tym jak obluzowal mi sie wal i wrecz sie odkrecil wszystko dziala idealnie :D
Lada niva 1.7 2001 VAZ 21214 s 20-130(euro3)
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości