instalacja elektryczna
Moderator: Albert_N
instalacja elektryczna
witam wszystkich
mam lade nive 1.7 z wytryskiem wielopunktowym boscha i poszukuje schematu instalacji elektrycznej
sqamochod z niewyjasnionych przyczyn nieladuje aku podczas jazdy
przeszuklaem cale forum i nie ma nigdzie w necie tez nie moge znalesc
pozdrawiam
mam lade nive 1.7 z wytryskiem wielopunktowym boscha i poszukuje schematu instalacji elektrycznej
sqamochod z niewyjasnionych przyczyn nieladuje aku podczas jazdy
przeszuklaem cale forum i nie ma nigdzie w necie tez nie moge znalesc
pozdrawiam
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
W tym modelu układ ładowania już powinien być banalnie prosty. Wszystko siedzi w alternatorze. W starszych Nivkach regulator napięcia to oddzielne pudełko. Czyli lokalizacja usterki jak w każdym innym samochodzie z alternatorem z wbudowanym regulatorem napięcia.
Jak byś podał jeszcze mejla, to bym Ci to przesłał.
Jak byś podał jeszcze mejla, to bym Ci to przesłał.
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
Re: instalacja elektryczna
RangeR88 pisze: z niewyjasnionych przyczyn

U mnie zdechł regulator napięcia. 19 zł i po sprawie.
Ale sprawdź najpierw czy masz pasek klinowy

Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
jestem laikiem w tym temacie, samochody sa mojego ojca i bede pisal za niego
ogolnie rzeczbiorac najpierw myslalem ze to alternator bo zdechl mi w zime jak jechalem pod gorke, duzy pobor pradu dlugie swiatla itd itp dotarlem do domu po 2 aku od lady 4x4 i do domu jakas niwa zajechalem ale nie mozna bylo tego tak zostawic na cale szczescie moglem sobie pozwolic zeby moja niva stala w garazu cala zime az do teraz bo mam dwie lady (no wlasnie juz nie produkuja lady nivy tylko lade 4x4 a o tym to sie dopiero przy rejestracji dowiedzialem jak kobieta w okienku nie wiedziala co wpisac w dowodzie
) ale wracjac do tematu, zawiozlem alternator do mechanika i powiedzila ze to skomplikowana sprawa i nie wie czy bedzie mial do niego czesci i skierowal mnie do zakladu wybitnie zajmujacymi sie alternatorami, a powiedzieli po sprawdzeniu go pod obciazeniem ze jest sprawny i to musi byc wina czegos innego
z racji zawodu ( weterzynarz) potrzebne jest mi samochod z duzym przeswitem wczesniej jezdzilem waz tavria samochod niezdzieralny przez 8 lat nic powaznego jej nie bylo na tyle zebym sam lub miejski mechanik nie byl w stanie tego naprawic dopiero teraz poszla w niej skrzynia biegow.
pozniej kupilem lade nive ktora byla jakas trefna tzn dzialala elegancko do momentu kiedy postanowilem zamonotowac LPG i od tego czasu wszystko zaczelo sie w niej pier*&%#$ bezpiecznikow 5 kompletow lampy kable itd itp a najgorszy byl uprazony komputer (wydaje mi sie ze wina tego byla instalacja LPG jednowtryskowa czy jak to sie tam nazywa w kazdym razie w nowej ladzie gdzie mam juz gaz selektywny puki co (odpukac) nic sie nie pierdzieli
ogolnie rzeczbiorac najpierw myslalem ze to alternator bo zdechl mi w zime jak jechalem pod gorke, duzy pobor pradu dlugie swiatla itd itp dotarlem do domu po 2 aku od lady 4x4 i do domu jakas niwa zajechalem ale nie mozna bylo tego tak zostawic na cale szczescie moglem sobie pozwolic zeby moja niva stala w garazu cala zime az do teraz bo mam dwie lady (no wlasnie juz nie produkuja lady nivy tylko lade 4x4 a o tym to sie dopiero przy rejestracji dowiedzialem jak kobieta w okienku nie wiedziala co wpisac w dowodzie

z racji zawodu ( weterzynarz) potrzebne jest mi samochod z duzym przeswitem wczesniej jezdzilem waz tavria samochod niezdzieralny przez 8 lat nic powaznego jej nie bylo na tyle zebym sam lub miejski mechanik nie byl w stanie tego naprawic dopiero teraz poszla w niej skrzynia biegow.
pozniej kupilem lade nive ktora byla jakas trefna tzn dzialala elegancko do momentu kiedy postanowilem zamonotowac LPG i od tego czasu wszystko zaczelo sie w niej pier*&%#$ bezpiecznikow 5 kompletow lampy kable itd itp a najgorszy byl uprazony komputer (wydaje mi sie ze wina tego byla instalacja LPG jednowtryskowa czy jak to sie tam nazywa w kazdym razie w nowej ladzie gdzie mam juz gaz selektywny puki co (odpukac) nic sie nie pierdzieli
Lada niva 1.7 2001 VAZ 21214 s 20-130(euro3)
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
A ja mam niffkę też na wytryskuNiva'94 pisze:W tym modelu układ ładowania już powinien być banalnie prosty. Wszystko siedzi w alternatorze. W starszych Nivkach regulator napięcia to oddzielne pudełko. Czyli lokalizacja usterki jak w każdym innym samochodzie z alternatorem z wbudowanym regulatorem napięcia.
Jak byś podał jeszcze mejla, to bym Ci to przesłał.


Człowiek uczy się całe życie.
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Jeśli nie znasz się na elektryce zawieź całe auto do elektryka samochodowego. Jeśli znasz się troszkę i chcesz powalczyć zmierz napięcie na klemach akumulatora przy zgaszonym i zapalonym silniku - przy włączonym powinno wzrosnąć do ok 14 V. Sprawdź później dokładnie wszystkie bezpieczniki - być może podobnie jak w oplach, daewoo stosowano alternator obcowzbudny - musiał mieć podane napięcie (przez bezpiecznik) by działać( wychodzą wtedy z alternatora więcej niż 2 przewody). Jeszcze w innych starych konstrukcjach - wzbudzenie było poprzez + i żarówkę kontrolki ładowania.
odgrzewam temat
nalapalem duzo ksiazek rysunkow i schemaow za co jestem wdzieczy ale
te ktore posiadam nie maja wielowtrysku albo schemat jeszcze do starej nivy z aparatem i cewka zaplonowa albo wtrysk jednopunktowy
nastepna sprawa
imobilajzer- w mojej nivie nie byl on podlaczony tzn byl i swiecilasie do niego kontrolka ale nie bylo zadnego kluczyka z kodem lub czegos w tym stylu i nie byl opotrzeby go uruchamiac a teraz kontrolka zgasla i sie niepali
kolejna sprawa opuznienie swiatel wewnetrznych samochodu
wczesniej wylaczaly sie po kilku sekundach z takim efektem przygasania a teraz wylaczaja sie odrazu wraz z zamknieceim drzwi
chyba wszystko jak bym cos sobie przypomnial to jeszcze dopisze
nalapalem duzo ksiazek rysunkow i schemaow za co jestem wdzieczy ale
te ktore posiadam nie maja wielowtrysku albo schemat jeszcze do starej nivy z aparatem i cewka zaplonowa albo wtrysk jednopunktowy
regulator napiecia-czy jest to takie pokretlo po lewej stronie deski rozdzielczej te ktorym zmienia sie podswietlanie deski rozdzielczej?Krzysiek-74 pisze:Niva'94 pisze:W tym modelu układ ładowania już powinien być banalnie prosty. Wszystko siedzi w alternatorze. W starszych Nivkach regulator napięcia to oddzielne pudełko. Czyli lokalizacja usterki jak w każdym innym samochodzie z alternatorem z wbudowanym regulatorem napięcia.
Jak byś podał jeszcze mejla, to bym Ci to przesłał.Krzysiek-74 pisze:A ja mam niffkę też na wytryskui mam regulator napięcia na zewnątrz. Ot taka modyfikację ktoś kiedyś zrobił
i tak zostało. Więc i może ty też masz tak zmotaną elektrykę?
Człowiek uczy się całe życie.
nastepna sprawa
imobilajzer- w mojej nivie nie byl on podlaczony tzn byl i swiecilasie do niego kontrolka ale nie bylo zadnego kluczyka z kodem lub czegos w tym stylu i nie byl opotrzeby go uruchamiac a teraz kontrolka zgasla i sie niepali
kolejna sprawa opuznienie swiatel wewnetrznych samochodu
wczesniej wylaczaly sie po kilku sekundach z takim efektem przygasania a teraz wylaczaja sie odrazu wraz z zamknieceim drzwi
chyba wszystko jak bym cos sobie przypomnial to jeszcze dopisze
Lada niva 1.7 2001 VAZ 21214 s 20-130(euro3)
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Bernard_er
-
- Posty: 175
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 11:13 pm
- Lokalizacja: Staszów
Regulator napięcia działa automatycznie - pokretło, októrym piszesz to tylko regulacja natężenia oswietlenia wskazników.
Immobilizer ma diodę, która świeci ciągłym swiatłem przez pewien czas od wyłączenia zapłonu lub otwarcia drzwi (włączenia świateł wewnetrznych).
Światła wewn. przygasaja, jeśli zapłon jest wyłączony.
Immobilizer ma diodę, która świeci ciągłym swiatłem przez pewien czas od wyłączenia zapłonu lub otwarcia drzwi (włączenia świateł wewnetrznych).
Światła wewn. przygasaja, jeśli zapłon jest wyłączony.
VAZ 21214
- Bernard_er
-
- Posty: 175
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 11:13 pm
- Lokalizacja: Staszów
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
jesteś pewny że był tam immobilizer? Może to kontrolka - straszak, albo kontrolka od jakiegoś alarmu, pstryczka blokującego itp?RangeR88 pisze:no wlasnie jak jest dobra to miga a moj wogle nie swieci czy ktos wie gdzie dochodzi imobilajzer?? gdzie mogl kabel sie obluzowac zagiac lub cso w tym stylu
A tak naprawdę to chyba nie specjalnie siedzisz w elektryce, a na immo wysiadają nawet nieźli fachowcy - więc polecam Ci odstawić auto do speca. A immobilizer - jeśli jest fabryczny - zwykle dochodzi do głównego kompa auta
hehe cos czuje ze zebym mial to dobrze zrobic to bym musial miec identyczna sprawna nive i wtedy bym patrzyl gdziejaki kabel
a ze moja sprowadzona byla z litwy czy ukrainy to pewnie byla montowana na tamtejszy rynek a nie export
wiec chyba lepiej sie zabierac nie bede
PS. zna ktos dobrego elektryka ktory by sie znal gdzies na podlasiu albo w warminsko mazurskim?? najbardziej by mi okolice lomzy pasowaly
(tylko mnie do mragowa niekierowac bo tamtych majstrowmam dosyc);]
a ze moja sprowadzona byla z litwy czy ukrainy to pewnie byla montowana na tamtejszy rynek a nie export
wiec chyba lepiej sie zabierac nie bede
PS. zna ktos dobrego elektryka ktory by sie znal gdzies na podlasiu albo w warminsko mazurskim?? najbardziej by mi okolice lomzy pasowaly
(tylko mnie do mragowa niekierowac bo tamtych majstrowmam dosyc);]
Lada niva 1.7 2001 VAZ 21214 s 20-130(euro3)
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30
Lada 4x4 1.7 2006v VAZ 21214-30
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
W Łomży masz stację naprawy (na ostatnich światłach w kierunku Śniadowa skręcasz w lewo), handlują Niwami, naprawiają na gwarancji więc i Tobie pomogą(mam nadzieję).RangeR88 pisze: najbardziej by mi okolice lomzy pasowaly
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości