Strona 1 z 1

Wolne obroty

: pt sie 03, 2007 10:20 pm
autor: artlab
Mam pytanie na temat ile obrotów na zegarze ma byc na wolnych obrotach i i co wtedy ma wskazywac zegar od cisnienia oleju?

: pt sie 03, 2007 10:27 pm
autor: michur
w mojej bylo tak: obroty 9-10 . i czasem delikatnie migala lampeczka od oleju.Najlepiej aby bylo tak z 9

: sob sie 04, 2007 12:12 am
autor: mentor187
a moje wolne obroty zaleza od nastroju na zimnym od 1-2 tys a na ciepłym od 600 do 1 tys

: sob sie 04, 2007 6:55 am
autor: michur
a jak wykaszanil mi sie zawor wolnych obrotow...to wogle wolnych obrotow nie miala... :D

: sob sie 04, 2007 3:10 pm
autor: silverstone
Kur... !! Czy nie macie książki czy nie dana Wam sztuka czytania :o
Str.4 - minimalna częstotliwość obrotów wału korbowego na biegu jałowym:820-900 obr/min;
str.5-ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika: 0,35-0,45MPa (3,5-4,5 kg/cm2)
Link do zciągnięcia onej jest gdzieś na forum i ieszcze w paru innych miejscach.
artlab !! leniu :)19

: sob sie 04, 2007 6:39 pm
autor: galeziat
silverstone pisze:Kur... !! Czy nie macie książki czy nie dana Wam sztuka czytania :o
Str.4 - minimalna częstotliwość obrotów wału korbowego na biegu jałowym:820-900 obr/min;
str.5-ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika: 0,35-0,45MPa (3,5-4,5 kg/cm2)
Link do zciągnięcia onej jest gdzieś na forum i ieszcze w paru innych miejscach.
artlab !! leniu :)19
Tak powinno być, ale u każdego inaczej jest!
U mnie w normalnych warunkach na gazie jest 900 obr/min. Lampka ciśnienia oleju mruga tylko na poziomie 100-200 obr/min.

: sob sie 04, 2007 7:04 pm
autor: silverstone
Pytanie brzmiało:
ile obrotów na zegarze ma byc na wolnych obrotach i i co wtedy ma wskazywac zegar od cisnienia oleju?
czyli wartości wzorcowe, a nie ile u kogo. I tak każdy (chyba) stara się ustawić tak jak ma być, a że nie zawsze wychodzi, albo ma inne priorytety to inna sprawa :wink:

: sob sie 04, 2007 7:58 pm
autor: artlab
A ja Panowie mam na ssaniu 2000 obrotów a cisnienie2 a bez ssania 100 obrotów a cisnienie zero i ponizej i co Wy :roll: na to

: sob sie 04, 2007 8:39 pm
autor: silverstone
1-ustaw wolne obroty(rozdział Regulacja i sprawdzanie gaźnika po montażu str51 :wink: )sprawdź dyszę el-magn. wolnych obrotów w gaźniku, oczywiście mowa o benzynie.
2-jak ciśnienie oleju w czasie jazdy jest w miarę ok bym sie nie za bardzo martwił (na razie) Jeśli dawno nie zmieniałeś oleju, polecam to zrobić, a przynajmniej sprubój wymienic filtr i zobacz jaki to ma wpływ na ciśnienie. U mnie miało około +1,5 atm
A 100 obr to silnik prawie stoi :o co tu mówic o jakimś ciśnieniu.

: sob sie 04, 2007 9:08 pm
autor: artlab
Dopiero co wymienilem olej wstawilem nowe pierscienie i panewki .Jak jade to mam 4 i nawet wiecej atmosfery a jak dodam gazu i mam900 obr. to mam 2 atm. Skad wziasc ksiazke po polsku bo po Rusku mam ??

: sob sie 04, 2007 10:11 pm
autor: silverstone
No to olej masz git :)2 . Tylko wolne obroty za wolne dużo. Jak jest wedlug rozpiski około 900 to jest dobrze i wtedy cisnienie też jest około 2-2,5 w starych silnikach. Powalcz z gażnikiem bo jak nadejda chłody to będziesz miał kłopoty.
Link do ksiązki jest w drugim poście FAQ http://niva.kawasoft.pl/niva_ksiazka.zip
Miłej lektury :wink:

: ndz sie 05, 2007 3:17 pm
autor: Bart03
galeziat pisze:
silverstone pisze:Kur... !! Czy nie macie książki czy nie dana Wam sztuka czytania :o
Str.4 - minimalna częstotliwość obrotów wału korbowego na biegu jałowym:820-900 obr/min;
str.5-ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika: 0,35-0,45MPa (3,5-4,5 kg/cm2)
Link do zciągnięcia onej jest gdzieś na forum i ieszcze w paru innych miejscach.
artlab !! leniu :)19
Tak powinno być, ale u każdego inaczej jest!
U mnie w normalnych warunkach na gazie jest 900 obr/min. Lampka ciśnienia oleju mruga tylko na poziomie 100-200 obr/min.
:o 100 obr/min to chyba na rozruszniku :)21

: ndz sie 05, 2007 7:44 pm
autor: artlab
Silverston napisał (Link do ksiązki jest w drugim poście FAQ http://niva.kawasoft.pl/niva_ksiazka.zip
Miłej lektury ) Dziekuje bardzo za link jeszcze nie zabardzo kapuje z wyszukiwaniem na forum :roll: