blokada sk. roz.
Moderator: Albert_N
blokada sk. roz.
pytanko mam takie - wydaje mi sie ze moja blokada skrzyni rozdzielczej sie na załancza. jak sprawdzic czy jest zapieta??. dziwnie czasem jakos wajcha sie blokuje a jak wejdzie to nie chce wyleźć. wlko nie chce wleżć a kontrolka raz sie pali raz nie.
gdy coś jest nie do zrobienia znajdź kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i dokona dzieła 

U mnie też się wajha blokuje, też czasami wyleźć nie chce (jak np. na blokadzie zjadę na coś twardszego i nie mam na myśli asfaltu, ale jakieś np. pole lub coś podobnego). Jak sprawdzić? Załączyć i pojeździć - najlepiej w błocku. Chyba, że podniesiesz wóz u mechanika i sprawdzisz 

Pozdrawiam, A-d-i-k
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!
________
Łada NIVA 1,7i 03/04' + LPG sekwencja... piykna, że hej!
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Kontrolka może mieć zgniłe kable.....tak jak u mnie zapaliła się dwa razy przez dwa lata
Podlewaruj oba koła (przód/tył) po jednej stronie, zapnij blokadę, wrzuć na luz i pokręć jednym kołem, a pomocnik niech trzyma drugie. Jak się też będzie chciało kręcić, to
Rozpina się czasem ciężko. Te typy chyba tak mają.

Podlewaruj oba koła (przód/tył) po jednej stronie, zapnij blokadę, wrzuć na luz i pokręć jednym kołem, a pomocnik niech trzyma drugie. Jak się też będzie chciało kręcić, to

jesli ktos wie co to znaczy "odciazyc uklad napedowy" to bedzie wiedzial jak wylaczac i zalaczac blokade jednym palcem
I nie prawda jest ze w ladach ciezko chodzi blokada - poprostu trzeba wiedziec jak ja obslugiwac 


UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Bart03 pisze:jesli ktos wie co to znaczy "odciazyc uklad napedowy" to bedzie wiedzial jak wylaczac i zalaczac blokade jednym palcemI nie prawda jest ze w ladach ciezko chodzi blokada - poprostu trzeba wiedziec jak ja obslugiwac
Bart03 doinformuj nas...
gdy coś jest nie do zrobienia znajdź kogoś kto o tym nie wie, przyjdzie i dokona dzieła 

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Bart jak zwykle ma rację, to że samocód stoi i wciśnięte jest sprzęgło, nie zanczy wcale że przekładnie nie są naprężone po jeździe. Według mnie treba ruszyć auto lekko w przeciwną stronę niż ta w którą się jechało przed zatrzymaniem. Jak nie mogę szarpnąć opornej wajchy, daję leciutko w tył i wychodzi. Ale najczęściej z buły pokonuję opory 

- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
A po co dwie osoby starczy zrobić tak jak Pisałeś i jeżeli blokada nie będzie sprawna to zadziała układ różnicowy przez co kręcone jedno koło przykładowo przednie będzie się kręcić w lewo a tylnie w prawo, a jak będzie wio ok to będa się kręciły w tą samą stornę, a nawet nie ma sensu podnosić całego auta w górę starczy sam przód lub tył, na zapiętej blokadzie koło nie da się obrócić.silverstone pisze: Podlewaruj oba koła (przód/tył) po jednej stronie, zapnij blokadę, wrzuć na luz i pokręć jednym kołem, a pomocnik niech trzyma drugie. Jak się też będzie chciało kręcić, to.
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Jeśli chce sie sprawdzić na szybko działanie blokady w nivce - to najszybszym i skutecznym sposobem jej jest załączenie na jakieś gruntówce a następnie skręcenie w którąkilwiek ze stron - wtedy da się wyczuć że niva nie idzie po torze jak zwykle lecz jest swoiście "zarzucana" - czyli słabo skręca 

Ręce precz od GENERAŁA!...


Ja mam inny problem. Dźwignią włączam blokadę ale mam wrażenie, że nie działa. Po pierwsze samochód normalnie skręca
. I kolejna wątpliwość - władowałem się w błoto, dwa koła kręciły się jak w parostatku, prawe przednie i lewe z tyłu. Pozostałe miały solidne podparcie ale nawet nie drgnęły.
Czy to może być awaria i jeżeli tak to co mogło paść ?

Czy to może być awaria i jeżeli tak to co mogło paść ?

- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
To tylko może być układ różnicowy który jest w mostach, a on taki wredny że daje napęd na koło które ma mniejsze obciążenie. Na tej samej zasadzie działa centralny układ różnicowy tylko ze on przekazuje napęd na jedną z wybranych przez siebie oś(czyli gdzie jest mniejsze obciążenie) a żebyś mógł mieć napęd na przednią i tylnią oś to jest on wyposażony w blokadę.
Także spokojna głowa tak ma być
Także spokojna głowa tak ma być

Najlepszy sposób na rozpięcie blokady w Nivce to podjechać pod jakąś np. górkę, coby jedno koło znalazło się w powietrzu, lub prawie;) (w extremalnej sytuacji jak blokada zapięła mi się na asfalcie to u mnie wchodziło w grę tylko podlewarowanie jednego koła) układ napędowy się odciąża i hulaj dusza, można zapinać, rozpinać...Obecnie u mnie rozpięcie bez tegoż triku graniczy z cudem z powodu 2 innych kompletów opon na osiach, o dość dużej różnicy wysokości. PS. Czy zauważyliście, że jeśli macie 4 jednakowe opony to blokadę rozpiąć dużo łatwiej? Jak to jest u Was? Pozdrawiam 

Niva-21214-2001-Śnieżnobiała
CESSAR, trochę kłopotliwy ten sposób.
Mam 4 jednakowe opony i nie ma większych problemów. Dobrze przed wyłączeniem jeszcze na luźnym szarpnąć co by zerwały koła i wtedy bez problemu. Sposobów jak widać powyżej wiele.
Proponuję 4 jednakowe opony bo kręci Ci się za dużo w reduktorze, co na dłuższą metę może mu zaszkodzić.
W terenie się pewnie gorzej jeździ bo przy spiętym masz ciągły uślizg na jednej osi.
Mam 4 jednakowe opony i nie ma większych problemów. Dobrze przed wyłączeniem jeszcze na luźnym szarpnąć co by zerwały koła i wtedy bez problemu. Sposobów jak widać powyżej wiele.
Proponuję 4 jednakowe opony bo kręci Ci się za dużo w reduktorze, co na dłuższą metę może mu zaszkodzić.
W terenie się pewnie gorzej jeździ bo przy spiętym masz ciągły uślizg na jednej osi.
Eee, nie bałdzo...
Jak różnicówka działa to ta oś z większymi oponami kręci odrobinę wolniej i tyle. Żadnego uślizgu nie ma. Tylko centralny dyfer nieco więcej robi -- jeśli to tylne koła są większe to dla dyfra wygląda jakby ciągle lekko skręcał, jęśli przednie większe to dyfer jest w sytuacji bardziej dla niego niespotykanej (ale czy bardziej męczącej niż skręcanie?)
pzdr
\Sebi
Jak różnicówka działa to ta oś z większymi oponami kręci odrobinę wolniej i tyle. Żadnego uślizgu nie ma. Tylko centralny dyfer nieco więcej robi -- jeśli to tylne koła są większe to dla dyfra wygląda jakby ciągle lekko skręcał, jęśli przednie większe to dyfer jest w sytuacji bardziej dla niego niespotykanej (ale czy bardziej męczącej niż skręcanie?)
pzdr
\Sebi
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Byc może w tym pierwszym przypadku jest tak jak piszesz ze rzeczywiście różnicówka ciągle bedzie to nadrabiac i nie wystąpią jakies konsekwencje większe dla reduktora w dłuższej prespektywie. Ale to by trzeba było solidnie przeanalizować nie tylko teoretycznie ale i praktycznie by być tego pewnym. Poza tym tez zachowanie w momencie zdblokowania mechanizmu róznicowego też może być ciekawedo zanalizowania 

Ręce precz od GENERAŁA!...


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm
Faktycznie lekko na wstecznym i łatwiej wychodzi.silverstone pisze:Bart jak zwykle ma rację, to że samocód stoi i wciśnięte jest sprzęgło, nie zanczy wcale że przekładnie nie są naprężone po jeździe. Według mnie treba ruszyć auto lekko w przeciwną stronę niż ta w którą się jechało przed zatrzymaniem. Jak nie mogę szarpnąć opornej wajchy, daję leciutko w tył i wychodzi. Ale najczęściej z buły pokonuję opory :)12
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
ja mam troszke tendencyjne pytanie - kiedy blokada jest spieta? wajcha w przód czy w tył. Zdaje sobie sprawe że pytanie jest dziwne ale posiadam nivełke od paru dni do tego z zajechanym silnikiem a jedyna instrukcja jaka mam jest po rosyjsku. mało tego "na sucho" czyli na postoju nie ma szans ruszenia ta dzwignią ani do przodu ani do tyłu . poradzcie
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Nie znasz rosyjskiego
Wajchy od siebie (przednia do przodu, tylna do tyłu) -rozpięte, wyłączone,ku sobie-powłączane.


Wajchy od siebie (przednia do przodu, tylna do tyłu) -rozpięte, wyłączone,ku sobie-powłączane.
Ostatnio zmieniony czw lis 01, 2007 9:36 pm przez silverstone, łącznie zmieniany 1 raz.
1,6 '92, 1,7i '98.....
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
A czy ja coś takiego napisałem
Tylko określiłem w jakim położeniu są zał. a w jakim wył. Działają zupełnie niezależnie od siebie, można włączyć tylko blokadę, tylko reduktor albo wszystko na raz, ale istnieją różne szkoły ich takiego czy innego używania. Nie czuję się w 'tem temacie' guru, więc nie sugeruję co z czym powinno się używać.

1,6 '92, 1,7i '98.....
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm
Też jestem tu nowy,gdzieś na forum jest instrukcja po polsku,też już ściągnołem.Silnik będziesz remontował czy szukasz jakiejś używki?Na allegro kupowałem części i jakiś gość wysłał mi meila że sprowadza części,jak cię interesi to napiszę adres/m.bartekbp01 pisze:ja mam troszke tendencyjne pytanie - kiedy blokada jest spieta? wajcha w przód czy w tył. Zdaje sobie sprawe że pytanie jest dziwne ale posiadam nivełke od paru dni do tego z zajechanym silnikiem a jedyna instrukcja jaka mam jest po rosyjsku. mało tego "na sucho" czyli na postoju nie ma szans ruszenia ta dzwignią ani do przodu ani do tyłu . poradzcie
Jeszcze jedna sprawa na "autogiełdzie"znalazłem jakąś nivkę w niemczech,niewiem jaki stan ale kosztowała jakieś psie pieniądze ,tylko że transport byłby droższy niż cena zakupu.
Może warto poszukać gdzieś na zachodzie?
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości