Strona 1 z 2

blokada sk. roz.

: wt paź 02, 2007 7:17 pm
autor: mentor187
pytanko mam takie - wydaje mi sie ze moja blokada skrzyni rozdzielczej sie na załancza. jak sprawdzic czy jest zapieta??. dziwnie czasem jakos wajcha sie blokuje a jak wejdzie to nie chce wyleźć. wlko nie chce wleżć a kontrolka raz sie pali raz nie.

: wt paź 02, 2007 8:25 pm
autor: a-d-i-k
U mnie też się wajha blokuje, też czasami wyleźć nie chce (jak np. na blokadzie zjadę na coś twardszego i nie mam na myśli asfaltu, ale jakieś np. pole lub coś podobnego). Jak sprawdzić? Załączyć i pojeździć - najlepiej w błocku. Chyba, że podniesiesz wóz u mechanika i sprawdzisz :)

: wt paź 02, 2007 11:01 pm
autor: silverstone
Kontrolka może mieć zgniłe kable.....tak jak u mnie zapaliła się dwa razy przez dwa lata :wink:
Podlewaruj oba koła (przód/tył) po jednej stronie, zapnij blokadę, wrzuć na luz i pokręć jednym kołem, a pomocnik niech trzyma drugie. Jak się też będzie chciało kręcić, to :)2 Rozpina się czasem ciężko. Te typy chyba tak mają.

: śr paź 03, 2007 11:18 am
autor: sebaska
U mnie też ciężko wchodzi i wychodzi (i trzeba często kawałek podjechać i najłatwiej wychodzi jak się wolniutko toczy, a koła prosto).

pzdr
Sebi

: pn paź 08, 2007 8:31 pm
autor: Bart03
jesli ktos wie co to znaczy "odciazyc uklad napedowy" to bedzie wiedzial jak wylaczac i zalaczac blokade jednym palcem 8) I nie prawda jest ze w ladach ciezko chodzi blokada - poprostu trzeba wiedziec jak ja obslugiwac :wink:

: pn paź 08, 2007 9:57 pm
autor: mentor187
Bart03 pisze:jesli ktos wie co to znaczy "odciazyc uklad napedowy" to bedzie wiedzial jak wylaczac i zalaczac blokade jednym palcem 8) I nie prawda jest ze w ladach ciezko chodzi blokada - poprostu trzeba wiedziec jak ja obslugiwac :wink:

Bart03 doinformuj nas...

: wt paź 09, 2007 1:03 pm
autor: sebaska
Tak, układ napędowy jest bardzo obciążony gdy samochód stoi i jest jeszcze wciśnięte sprzęgło :)

: wt paź 09, 2007 10:14 pm
autor: silverstone
Bart jak zwykle ma rację, to że samocód stoi i wciśnięte jest sprzęgło, nie zanczy wcale że przekładnie nie są naprężone po jeździe. Według mnie treba ruszyć auto lekko w przeciwną stronę niż ta w którą się jechało przed zatrzymaniem. Jak nie mogę szarpnąć opornej wajchy, daję leciutko w tył i wychodzi. Ale najczęściej z buły pokonuję opory :)12

: śr paź 10, 2007 4:41 pm
autor: Michał...G
silverstone pisze: Podlewaruj oba koła (przód/tył) po jednej stronie, zapnij blokadę, wrzuć na luz i pokręć jednym kołem, a pomocnik niech trzyma drugie. Jak się też będzie chciało kręcić, to :)2 .
A po co dwie osoby starczy zrobić tak jak Pisałeś i jeżeli blokada nie będzie sprawna to zadziała układ różnicowy przez co kręcone jedno koło przykładowo przednie będzie się kręcić w lewo a tylnie w prawo, a jak będzie wio ok to będa się kręciły w tą samą stornę, a nawet nie ma sensu podnosić całego auta w górę starczy sam przód lub tył, na zapiętej blokadzie koło nie da się obrócić.

: czw paź 11, 2007 11:17 pm
autor: Sniper
Jeśli chce sie sprawdzić na szybko działanie blokady w nivce - to najszybszym i skutecznym sposobem jej jest załączenie na jakieś gruntówce a następnie skręcenie w którąkilwiek ze stron - wtedy da się wyczuć że niva nie idzie po torze jak zwykle lecz jest swoiście "zarzucana" - czyli słabo skręca :)21

: pn paź 22, 2007 8:20 am
autor: cbtr
Ja mam inny problem. Dźwignią włączam blokadę ale mam wrażenie, że nie działa. Po pierwsze samochód normalnie skręca :) . I kolejna wątpliwość - władowałem się w błoto, dwa koła kręciły się jak w parostatku, prawe przednie i lewe z tyłu. Pozostałe miały solidne podparcie ale nawet nie drgnęły.

Czy to może być awaria i jeżeli tak to co mogło paść ? :)

: pn paź 22, 2007 1:39 pm
autor: Michał...G
To tylko może być układ różnicowy który jest w mostach, a on taki wredny że daje napęd na koło które ma mniejsze obciążenie. Na tej samej zasadzie działa centralny układ różnicowy tylko ze on przekazuje napęd na jedną z wybranych przez siebie oś(czyli gdzie jest mniejsze obciążenie) a żebyś mógł mieć napęd na przednią i tylnią oś to jest on wyposażony w blokadę.
Także spokojna głowa tak ma być :wink:

: wt paź 23, 2007 12:54 pm
autor: cessar
Najlepszy sposób na rozpięcie blokady w Nivce to podjechać pod jakąś np. górkę, coby jedno koło znalazło się w powietrzu, lub prawie;) (w extremalnej sytuacji jak blokada zapięła mi się na asfalcie to u mnie wchodziło w grę tylko podlewarowanie jednego koła) układ napędowy się odciąża i hulaj dusza, można zapinać, rozpinać...Obecnie u mnie rozpięcie bez tegoż triku graniczy z cudem z powodu 2 innych kompletów opon na osiach, o dość dużej różnicy wysokości. PS. Czy zauważyliście, że jeśli macie 4 jednakowe opony to blokadę rozpiąć dużo łatwiej? Jak to jest u Was? Pozdrawiam :D

: czw paź 25, 2007 11:59 am
autor: Maykel
CESSAR, trochę kłopotliwy ten sposób.
Mam 4 jednakowe opony i nie ma większych problemów. Dobrze przed wyłączeniem jeszcze na luźnym szarpnąć co by zerwały koła i wtedy bez problemu. Sposobów jak widać powyżej wiele.
Proponuję 4 jednakowe opony bo kręci Ci się za dużo w reduktorze, co na dłuższą metę może mu zaszkodzić.
W terenie się pewnie gorzej jeździ bo przy spiętym masz ciągły uślizg na jednej osi.

: czw paź 25, 2007 12:09 pm
autor: Sniper
W sumie to chyba cały czas ma uślizg jednej osi przy stałym napędzie 4x4 jaki jest w niwce - to że reduktor dostaje trochę po tyłku to fakt ale tez trzeba zauważyć że któraś para z tych opon poprostu szybciej się zużywa.

: czw paź 25, 2007 2:05 pm
autor: sebaska
Eee, nie bałdzo...

Jak różnicówka działa to ta oś z większymi oponami kręci odrobinę wolniej i tyle. Żadnego uślizgu nie ma. Tylko centralny dyfer nieco więcej robi -- jeśli to tylne koła są większe to dla dyfra wygląda jakby ciągle lekko skręcał, jęśli przednie większe to dyfer jest w sytuacji bardziej dla niego niespotykanej (ale czy bardziej męczącej niż skręcanie?)

pzdr
\Sebi

: śr paź 31, 2007 12:05 pm
autor: Sniper
Byc może w tym pierwszym przypadku jest tak jak piszesz ze rzeczywiście różnicówka ciągle bedzie to nadrabiac i nie wystąpią jakies konsekwencje większe dla reduktora w dłuższej prespektywie. Ale to by trzeba było solidnie przeanalizować nie tylko teoretycznie ale i praktycznie by być tego pewnym. Poza tym tez zachowanie w momencie zdblokowania mechanizmu róznicowego też może być ciekawedo zanalizowania :)

: śr paź 31, 2007 11:33 pm
autor: mefisto101
silverstone pisze:Bart jak zwykle ma rację, to że samocód stoi i wciśnięte jest sprzęgło, nie zanczy wcale że przekładnie nie są naprężone po jeździe. Według mnie treba ruszyć auto lekko w przeciwną stronę niż ta w którą się jechało przed zatrzymaniem. Jak nie mogę szarpnąć opornej wajchy, daję leciutko w tył i wychodzi. Ale najczęściej z buły pokonuję opory :)12
Faktycznie lekko na wstecznym i łatwiej wychodzi.

: czw lis 01, 2007 4:12 pm
autor: bartekbp01
ja mam troszke tendencyjne pytanie - kiedy blokada jest spieta? wajcha w przód czy w tył. Zdaje sobie sprawe że pytanie jest dziwne ale posiadam nivełke od paru dni do tego z zajechanym silnikiem a jedyna instrukcja jaka mam jest po rosyjsku. mało tego "na sucho" czyli na postoju nie ma szans ruszenia ta dzwignią ani do przodu ani do tyłu . poradzcie

: czw lis 01, 2007 8:05 pm
autor: silverstone
Nie znasz rosyjskiego :o :)21
Wajchy od siebie (przednia do przodu, tylna do tyłu) -rozpięte, wyłączone,ku sobie-powłączane.

: czw lis 01, 2007 9:21 pm
autor: bartekbp01
czyli ze blokada działa tylko na reduktorze?? :roll:

: czw lis 01, 2007 9:34 pm
autor: silverstone
A czy ja coś takiego napisałem ?? Tylko określiłem w jakim położeniu są zał. a w jakim wył. Działają zupełnie niezależnie od siebie, można włączyć tylko blokadę, tylko reduktor albo wszystko na raz, ale istnieją różne szkoły ich takiego czy innego używania. Nie czuję się w 'tem temacie' guru, więc nie sugeruję co z czym powinno się używać.

: czw lis 01, 2007 11:20 pm
autor: mefisto101
bartekbp01 pisze:ja mam troszke tendencyjne pytanie - kiedy blokada jest spieta? wajcha w przód czy w tył. Zdaje sobie sprawe że pytanie jest dziwne ale posiadam nivełke od paru dni do tego z zajechanym silnikiem a jedyna instrukcja jaka mam jest po rosyjsku. mało tego "na sucho" czyli na postoju nie ma szans ruszenia ta dzwignią ani do przodu ani do tyłu . poradzcie
Też jestem tu nowy,gdzieś na forum jest instrukcja po polsku,też już ściągnołem.Silnik będziesz remontował czy szukasz jakiejś używki?Na allegro kupowałem części i jakiś gość wysłał mi meila że sprowadza części,jak cię interesi to napiszę adres/m.
Jeszcze jedna sprawa na "autogiełdzie"znalazłem jakąś nivkę w niemczech,niewiem jaki stan ale kosztowała jakieś psie pieniądze ,tylko że transport byłby droższy niż cena zakupu.
Może warto poszukać gdzieś na zachodzie?

: pt lis 02, 2007 12:59 am
autor: sebaska
Na zachodzie bywają chyba częściej nowsze sztuki. Moja np przybyła z Belgii.

pzdr
\Sebi

: pt lis 02, 2007 2:58 pm
autor: bartekbp01
dzięki za rade ale już mam nivke i nie szukam innej a co do rosyjskiego a raczej jego nie znajomości to cóz moge powiedzieć- nie każdy jest doskonały :D