Dokładnie jak opisał to Tomek - 175 R16 takie mam felgi i nie zamierzam ich zmieniać, jako że Niva konstrukcyjnie jest dopasowana własnie do takich.
Te opony, o których pisze Bogdan 4x4 znalazłem, a jakże

:
http://www.euroshina.com.ua/tyres/Volty ... 35/75/R15/
Tylko jak widać rozmiar jest 235 i R15 ( a moja Niva standardowa jest, nie motana), poza tym bieżnik R-457
http://atm.yartpp.ru/y457.htm
jest chyba bardziej uniwersalny ( lub co najmniej porównywalny).
Od wczoraj wieczora mam je juz na kołach

- 175/80 R16 R-457 Medwed
Wszystko odbyło się tak szybko, że obiecane zdjęcia opon będę musiał zrobić już załozonych.
Paczka z Krakowa ze skorpiona przyszła błyskawicznie, dobrze opakowana. Kurier - GLI, też bez zastrzeżeń - pół godziny wcześniej był telefon od kuriera. Cena 4 opon z przesyłka - 780 pln.
Na razie jestem mile zaskoczony głebokością i konstrukcją bieżnika - na zdjęciu wygladał znacznie łagodniej, ponadto znajdują się tam takie mikronacięcia ( mikropustki) , których na zdjęciu nie było widać w ogóle. Co do wyważenia - jak to u Ruskich - 2 opony w normie, dwie potrzebowały nieco więcej ołowiu.
Własności w żadnym terenie sprawdzić jeszcze nie zdążyłem. Na mokrym asfalcie spisują się bardzo dobrze ( duża przyczepność). Niestety z racji wydatnego bieżnika pojawia się pewna dodatkowa nuta w ogólnym hałasie ( na szczęście niezbyt donośna). Ale nie tak jak w VLI-5 gdzie jest najgorzej przy 30-40 km/h: z R-457 jest to jakby dźwięk startującego odrzutowca

narastający wraz z wzrostem predkości, niezbyt denerwujący. Wieczór był i mokro, i miasto w sumie (szeroko i pusto było) więc doszedłem tylko do 110 km/h i nie wystartowałem
Zdjęcia postaram sie wrzucić jak tylko będę mógł najszybciej.