Niva na jednopunktcie wtrysku: problem w czasie jazdy na LPG
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:44 am
- Lokalizacja: piekna kraina nad 113 km Wisly ( malopolska)
Niva na jednopunktcie wtrysku: problem w czasie jazdy na LPG
Witam!!! Mam Niviasta z roku produkcji 2003, 1,7i i na jedno punktowym wtrysku. Od mojego jej zakupu ( czyli od 2 lat) lubila zrobic od czasu do czasu BUCH gdy sie jezdzilo na lpg, wszyscy madrzy mechanicy twierdzili ze ten typ tak ma ( i winili za to kolektor dolotowy, ze tworzy jakies zawirowania i nie ma na to sily), wymienilem w niej swiece i silniczek krokowy na zawor sterowany recznie.
Niesety od pewnego czasu to BUCH lubi robic tak z 3 razy czesciej, dynamika jazdy spadla do poziomu wylenialej krowy ( ale na benzynie jest tak jak bylo czyli OK), zauwazylem ze zaczela brac troche oleju ( wprost proporcjonalnie do ilosci strzelen gdy jezdzilem na lpg).
Znajomy w poldolocie atu wymienil reduktor gazu ( twierdzil ze przedtem mial takie same objawy) i twierdzi ze teraz mu sie jezdzi lepiej niz na benzie.
Co moze byc przyczyna takiego stanu jezdy?
Czy wymiana wspomnianego reduktora pomoze ( skoro poldkowi pomoglo)?
Pozdrawiam i czekam na porade
Niesety od pewnego czasu to BUCH lubi robic tak z 3 razy czesciej, dynamika jazdy spadla do poziomu wylenialej krowy ( ale na benzynie jest tak jak bylo czyli OK), zauwazylem ze zaczela brac troche oleju ( wprost proporcjonalnie do ilosci strzelen gdy jezdzilem na lpg).
Znajomy w poldolocie atu wymienil reduktor gazu ( twierdzil ze przedtem mial takie same objawy) i twierdzi ze teraz mu sie jezdzi lepiej niz na benzie.
Co moze byc przyczyna takiego stanu jezdy?
Czy wymiana wspomnianego reduktora pomoze ( skoro poldkowi pomoglo)?
Pozdrawiam i czekam na porade
1) Take it ALL on your stride....
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Przede wszystkim, instalacje gazowa trzeba co jakis czas (powiedzmy 5000km) podregulowywac, bo sie rozregulowuje - i jest to zupelnie normalne.
Poza tym nalezy spuszczac bloto z reduktora (tzn ciezkie frakcje wytracone przy rozprezaniu gazu) - sluzy do tegu sruba u dolu jego obudowy.
Zrob najpierw jedno i drugie, dopiero gdy nie pomoze moznaby myslec o wymianie reduktora.
Poza tym nalezy spuszczac bloto z reduktora (tzn ciezkie frakcje wytracone przy rozprezaniu gazu) - sluzy do tegu sruba u dolu jego obudowy.
Zrob najpierw jedno i drugie, dopiero gdy nie pomoze moznaby myslec o wymianie reduktora.
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Witam. Sprecyzuj, czy strzelanie występuje w układ dolotowy, czy też w wydech, jeśli w wydech to rozumiem, ze podczas odpuszczenia gazu i hamowania silnikiem? To akurat jest przypadłość częsta z tego co się doczytałem i dowiedziałem, u mnie jest podobnie zresztą, przewody bądź co bądź bym wymienił - to nigdy nie zaszkodzi, koszt ok. 32zł, ich uszkodzenie często objawia się utratą iskry na parze cylindrów 1-4 lub 2-3. Proponuję zrobić diagnostykę o ile zapala Ci się lampka błędów MIL. Jeśli lampka nigdy się nie zapala(np gdy włączysz zapłon i nie odpalisz jeszcze silnika) to może gazownik odłączył ją, wyjął żarówkę - to się ZDARZA! Proponuję sprawdzić kody błędów, jaki masz u siebie sterownik ECU? BOSCH MP 7.0? Co z sondami lambda i ewentualnym emulatorem sondy? Jestem bardzo ciekawy co u Ciebie jest przyczyną. Postaram się pomóc jeśli umieścisz dalsze info. Pozdrawiam.
Niva-21214-2001-Śnieżnobiała
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm
to jest jednopunkt, jak napisał na początku, wiec kody błędów silnika można sprawdzić "spinaczem biurowym" o ile ma sprawną kontrolkę CHECK ENGINE.
metoda na spinacz była tu: http://rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php? ... af4d5c1c9f
metoda na spinacz była tu: http://rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php? ... af4d5c1c9f
Taaa....ale coś mi tu nie gra, 2003 rok na jednopunkcie? Coś mi to nie leży. W 2003 to już raczej MPI i sterownik Bosch'a MP 7.0, a nie GM. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Ja do swojej 1,7MPI 2001rok zrobiłem prosty iterfejs (cena części jakieś 5zł) i podłączam pod laptopa. Zresztą najłatwiej sprawdzić które piny w złączu OBD są "pełne". Pozdrawiam.
Niva-21214-2001-Śnieżnobiała
mam podpobny problem w 1,7i 2001r.strzela przy hamowaniu silnikiem i to bardzo czesto. Gdzies slyszalem, ze wystepuje tutaj chwilowy zanik iskry przy odpuszczeniu gazu i stad to strzelanie. Jak do tej pory żaden mechanik nie potrafil sobie z tym poradzic. Na benzynie wszytsko jest ok.
Pozdr.
Besciak
Pozdr.
Besciak
Nieviasta 1.7
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości