Niva na jednopunktcie wtrysku: problem w czasie jazdy na LPG

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

amfipterus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:44 am
Lokalizacja: piekna kraina nad 113 km Wisly ( malopolska)

Niva na jednopunktcie wtrysku: problem w czasie jazdy na LPG

Post autor: amfipterus » czw lis 01, 2007 3:46 pm

Witam!!! Mam Niviasta z roku produkcji 2003, 1,7i i na jedno punktowym wtrysku. Od mojego jej zakupu ( czyli od 2 lat) lubila zrobic od czasu do czasu BUCH gdy sie jezdzilo na lpg, wszyscy madrzy mechanicy twierdzili ze ten typ tak ma ( i winili za to kolektor dolotowy, ze tworzy jakies zawirowania i nie ma na to sily), wymienilem w niej swiece i silniczek krokowy na zawor sterowany recznie.

Niesety od pewnego czasu to BUCH lubi robic tak z 3 razy czesciej, dynamika jazdy spadla do poziomu wylenialej krowy ( ale na benzynie jest tak jak bylo czyli OK), zauwazylem ze zaczela brac troche oleju ( wprost proporcjonalnie do ilosci strzelen gdy jezdzilem na lpg).

Znajomy w poldolocie atu wymienil reduktor gazu ( twierdzil ze przedtem mial takie same objawy) i twierdzi ze teraz mu sie jezdzi lepiej niz na benzie.

Co moze byc przyczyna takiego stanu jezdy?
Czy wymiana wspomnianego reduktora pomoze ( skoro poldkowi pomoglo)?
Pozdrawiam i czekam na porade
1) Take it ALL on your stride....

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » czw lis 01, 2007 10:26 pm

Najczęstrzą przyczyną strzelania na gazie jest problem z zapłonem. Piszesz o wymianie świec, a co z przewodami?
Przy świecach w tych silnikach powinna być spora szczelina 1.1 mm; Gdzie masz mikser, pod filtrem powierza, czy na wejściu do filtra?

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pt lis 02, 2007 12:40 am

Przede wszystkim, instalacje gazowa trzeba co jakis czas (powiedzmy 5000km) podregulowywac, bo sie rozregulowuje - i jest to zupelnie normalne.

Poza tym nalezy spuszczac bloto z reduktora (tzn ciezkie frakcje wytracone przy rozprezaniu gazu) - sluzy do tegu sruba u dolu jego obudowy.

Zrob najpierw jedno i drugie, dopiero gdy nie pomoze moznaby myslec o wymianie reduktora.

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » ndz lis 04, 2007 6:45 pm

petercapri pisze: Poza tym nalezy spuszczac bloto z reduktora (tzn ciezkie frakcje wytracone przy rozprezaniu gazu) - sluzy do tegu sruba u dolu jego obudowy.
A jak spuścić błoto jak zapomnieli o śrubie? :)21
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pn lis 05, 2007 12:35 am

Janek 44 pisze:A jak spuścić błoto jak zapomnieli o śrubie? :)21
Nie widzialem jeszcze reduktora bez tej sruby, ale zalozmy ze sie zapiekla a komus nie chce sie jej pilowac, tak jak ja to robilem ;)

Luzujemy sruby na obwodzie reduktora i odchylamy pokrywe.

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » wt lis 06, 2007 10:00 am

petercapri pisze: Nie widzialem jeszcze reduktora bez tej sruby,
W moim(BRC) na bank nie było.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
cessar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt paź 23, 2007 12:44 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: cessar » śr lis 07, 2007 2:30 pm

Witam. Sprecyzuj, czy strzelanie występuje w układ dolotowy, czy też w wydech, jeśli w wydech to rozumiem, ze podczas odpuszczenia gazu i hamowania silnikiem? To akurat jest przypadłość częsta z tego co się doczytałem i dowiedziałem, u mnie jest podobnie zresztą, przewody bądź co bądź bym wymienił - to nigdy nie zaszkodzi, koszt ok. 32zł, ich uszkodzenie często objawia się utratą iskry na parze cylindrów 1-4 lub 2-3. Proponuję zrobić diagnostykę o ile zapala Ci się lampka błędów MIL. Jeśli lampka nigdy się nie zapala(np gdy włączysz zapłon i nie odpalisz jeszcze silnika) to może gazownik odłączył ją, wyjął żarówkę - to się ZDARZA! Proponuję sprawdzić kody błędów, jaki masz u siebie sterownik ECU? BOSCH MP 7.0? Co z sondami lambda i ewentualnym emulatorem sondy? Jestem bardzo ciekawy co u Ciebie jest przyczyną. Postaram się pomóc jeśli umieścisz dalsze info. Pozdrawiam.
Niva-21214-2001-Śnieżnobiała

mefisto101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm

Post autor: mefisto101 » ndz lis 18, 2007 10:10 pm

Na to wygląda że jest to silnik z czujnikiem polożenia wału ?Sprawdź czy nie jest zasyfiony-musi być czysty.

Maykel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sie 17, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maykel » pn lis 19, 2007 4:16 pm

to jest jednopunkt, jak napisał na początku, wiec kody błędów silnika można sprawdzić "spinaczem biurowym" o ile ma sprawną kontrolkę CHECK ENGINE.
metoda na spinacz była tu: http://rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php? ... af4d5c1c9f

Awatar użytkownika
cessar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt paź 23, 2007 12:44 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: cessar » pn lis 19, 2007 9:17 pm

Taaa....ale coś mi tu nie gra, 2003 rok na jednopunkcie? Coś mi to nie leży. W 2003 to już raczej MPI i sterownik Bosch'a MP 7.0, a nie GM. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Ja do swojej 1,7MPI 2001rok zrobiłem prosty iterfejs (cena części jakieś 5zł) i podłączam pod laptopa. Zresztą najłatwiej sprawdzić które piny w złączu OBD są "pełne". Pozdrawiam.
Niva-21214-2001-Śnieżnobiała

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » wt lis 20, 2007 6:24 pm

@cessar:

!!A możesz powiedzieć więcej o tym podpinaniu się do laptopa??

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
besciak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 9:06 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: besciak » czw lis 22, 2007 12:17 pm

mam podpobny problem w 1,7i 2001r.strzela przy hamowaniu silnikiem i to bardzo czesto. Gdzies slyszalem, ze wystepuje tutaj chwilowy zanik iskry przy odpuszczeniu gazu i stad to strzelanie. Jak do tej pory żaden mechanik nie potrafil sobie z tym poradzic. Na benzynie wszytsko jest ok.

Pozdr.
Besciak
Nieviasta 1.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości