Gałki układu kierowniczego

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Gałki układu kierowniczego

Post autor: ATON » sob lut 21, 2004 1:29 am

Jak często zmieniacie gałki w waszych Niviastych bo ja zbyt często :evil: :evil: :evil: Ostatnio przejechalem na nowych gałkach około 4000 km. teraz musiałem je zmieniac a na dodatek strasznie zgrzypia wcasie pracy. Ostatni też tak bylo i jak wreszcie przestały zgrzypiec to mialy już luz. Jak je rozebraliśmy to były zupełnie nie smarowane. Już mi ręce opadają nad tymi ruskimi częściami. ( a krosno robi tylko te krótkie)
Nivką też można

Awatar użytkownika
Witek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 04, 2004 8:13 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Witek » sob lut 21, 2004 9:19 pm

A co tam za gałki ci
się wyrabiają, może chodzi ci o końcówki drążków, jeśli tak to może lepiej je zacznij regenerować.
Patrol 160 3.3td

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » sob lut 21, 2004 10:40 pm

Ruskie gówno. Miałem tak ze wszystkim. Łożyskami, końcówkami, klockami itp. itd.

Az sie z panem w sklepie z czesciami zaprzyjaźniłem :)21

Masz łade. Zaakceptuj to albo kup se dżipa :P

tieri
 
 
Posty: 268
Rejestracja: czw lut 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: tieri » sob lut 21, 2004 11:00 pm

ja niewiele km robie moja niva ale tak 1-2 razy do roku je wymieniam, kumpel w zeszlym roku kupil sobie na zapas 2 galki i po 4 miesiacach lezenia w garazu gumki na nich calkowicie zgrembialy tak ze nadawaly sie tylko do wyzucenia. To ze sa nie smarowane to inna sprawa jak kupuje nowe to pierwsze daje smaru pod gumki
niva to poprostu samochod dla koneserow jak by sie nie psula to bys nie wiedzial ze masz auto :D
pozdrawiam
michal
u 404

Awatar użytkownika
Witek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 04, 2004 8:13 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Witek » ndz lut 22, 2004 8:12 am

w takim razie proponuje zregenerować i porównać.
Patrol 160 3.3td

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » ndz lut 22, 2004 3:57 pm

Przyznam szczerze, ze nadal nie wiem do konca, czym sa galki ukladu kierowniczego po przeczytaniu tych postow. Ale "ta czarna galka od dzwigni blokady, czyli miedzyosiowego mechanizmu roznicowego" juz mi wypada :)21 . Wciskam ja wtedy od gory i iluzorycznie "nakrecam" na gwint, w co specjalnie nie wierze, czyli w to nakrecanie. ... I jade dalej :). Pozostale galki od reduktora i podstawowej dzwigni zmiany biegow dzialaja na 100%.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » ndz lut 22, 2004 5:11 pm

:)21 no comment.
Ja podejrzewam ze on ma poprostu gałke na kierownicy, taką coby łatwiej kręcić było :wink: 8)

Awatar użytkownika
Witek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 04, 2004 8:13 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Witek » ndz lut 22, 2004 8:01 pm

taa, napewno w tym pojeździe na twoim logo coś takiego jest. :lol:
Patrol 160 3.3td

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Post autor: ATON » ndz lut 22, 2004 10:48 pm

Gałki innaczej końcówki drążków kierowniczych ( np w odróżnieniu od końcówek wachaczy) a nazwa pochodzi od kształtu - jak by jeszcze ktoś nie wiedział :-? Ta róznica w nomenklaturze wynika z miejsca zamieszkania ,np. u nas mówi się szlifierka kątowa lub krócej "bosz" a w Wa-wie flex i co wy na to :)5 :)6 A problem pozostał - co z tymi gałkami i czy macie z nimi takie problemy jak ja?
Nivką też można

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » ndz lut 22, 2004 11:10 pm

no problemy to my tez mamy a o gumowce slyszales :)5

Awatar użytkownika
Witek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr lut 04, 2004 8:13 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Witek » pn lut 23, 2004 9:23 am

może gumowce, inaczej skorznie (w moich stronach)
Patrol 160 3.3td

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » pn lut 23, 2004 9:47 am

Ja wymienialem koncowki drazkow po ok 10tys po kupieniu nivki. Ile przejechaly wczesniej (przed wymiana) nie wiem, ale wymienialem je tylko dlatego ze gumy popekaly i nie mialem ochoty co 2tys smarowac i dorabiac oslon a nie ze mialy luz. Nowe maja okolo 3tys i jak na razie nie ma problemu. Na corocznych ogledzinach na przegladzie nigdy mi ich nie zakwestionowano. Auto jezdzi wlasciwie tylko w terenie. Asfalt to tylko dojazdowki (ok 30%).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości