Zakup Nivy!
Moderator: Albert_N
Zakup Nivy!
Witam,
zawracam sie do was koledzy i koleżanki z prośbą o pomoc. Zamierzam zakupic Łade Nive. od rocznika 96 w góre, z jak najmniejszym przebiegiem i oczywiście zagazowaną.
Ogromna prośba do was wszytskich. na co zwrócić uwagę przy zakupie tego samochodu, co sprawdzić, gdzie postukac, co powąchać, czego nasłuchiwać.
Wcześniej miałem okazję "bawić się" Nissanem Terrano "88 2,4 benzyna + gaz. Nie zdecydowałem się na ten samochód z takich przyczyn iz nadal strasznie duzo palił, na gazie szedł ciężko, a cześci strasznie drogie. I stąd głównie wybor Nivy. Podobno łatwo się naprawia, cześci tanie, a samochodzik surowy i wyciągnie wz wielu tarapatów.
Dziekuje za każda pomoc!
zawracam sie do was koledzy i koleżanki z prośbą o pomoc. Zamierzam zakupic Łade Nive. od rocznika 96 w góre, z jak najmniejszym przebiegiem i oczywiście zagazowaną.
Ogromna prośba do was wszytskich. na co zwrócić uwagę przy zakupie tego samochodu, co sprawdzić, gdzie postukac, co powąchać, czego nasłuchiwać.
Wcześniej miałem okazję "bawić się" Nissanem Terrano "88 2,4 benzyna + gaz. Nie zdecydowałem się na ten samochód z takich przyczyn iz nadal strasznie duzo palił, na gazie szedł ciężko, a cześci strasznie drogie. I stąd głównie wybor Nivy. Podobno łatwo się naprawia, cześci tanie, a samochodzik surowy i wyciągnie wz wielu tarapatów.
Dziekuje za każda pomoc!
Było na forum już nie raz, pzejrzyj stare posty/
A w skrócie:
- ma jechać
- jak jedzie to ma się cała nie trzęść jakby się miała rozpaść
- silnik obsmarkany olejem albo dziwnie świeżo umyty (bez delikatnego przykurzenia) nie wróży dobrze (jak ktoś mył to ciekawe czemu -- silnik powinien być lekko przykurzony ale suchy)
- biegi mają wchodzić, reduktor ma wchodzić, blokada dyfra ma proawo stawiać opór ale po lekkim ruszeniu i lekich skrętach w lewo i w prawo wejść (nie zapinaj tylko na asfalcie! tylko na miękkim podłożu!)
- rdzy może trochę być a jej brak w klikuletnim ruskim wozie jest podejrzany (szpachlówa na centymetr???) ale też przeżarte wszystko na wylot nie to nie jest oczywiście dobrze.
- uważaj na dziwne wynalazki
A w skrócie:
- ma jechać

- jak jedzie to ma się cała nie trzęść jakby się miała rozpaść
- silnik obsmarkany olejem albo dziwnie świeżo umyty (bez delikatnego przykurzenia) nie wróży dobrze (jak ktoś mył to ciekawe czemu -- silnik powinien być lekko przykurzony ale suchy)
- biegi mają wchodzić, reduktor ma wchodzić, blokada dyfra ma proawo stawiać opór ale po lekkim ruszeniu i lekich skrętach w lewo i w prawo wejść (nie zapinaj tylko na asfalcie! tylko na miękkim podłożu!)
- rdzy może trochę być a jej brak w klikuletnim ruskim wozie jest podejrzany (szpachlówa na centymetr???) ale też przeżarte wszystko na wylot nie to nie jest oczywiście dobrze.
- uważaj na dziwne wynalazki
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51119
Zapoznaj się z tym tematem. Rozjaśni Ci co nie co.
Zapoznaj się z tym tematem. Rozjaśni Ci co nie co.
GU4
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Niva, to rzeczywiście lepszy wybór niż takie terrano
Ale, jeśli chcesz kupić tak młodą NIVKĘ, to moja rada, aby szukać NIVY z motorem 1,7, ale na gaźniku
. Moim zdaniem najlepsze połączenie zwiększonej pojemności silnika, z osprzętem.
Jeśli nie znajdziesz, to w drugiej kollejności 1,7 i (na monowtrysku).
ostateczność to 1,7 i na wielopunkcie, ale dużo bardziej skomplikowana niż mono, więcej czujników i więcej możliwości na awarię.
Chłopaki mają na wielopunktowej szprycy i chwalą, ale wiem ,że jest kibel ogólnie z diagnostyką, dostępnością i ceną czujników, tym układem sterujących.

Ale, jeśli chcesz kupić tak młodą NIVKĘ, to moja rada, aby szukać NIVY z motorem 1,7, ale na gaźniku


Jeśli nie znajdziesz, to w drugiej kollejności 1,7 i (na monowtrysku).
ostateczność to 1,7 i na wielopunkcie, ale dużo bardziej skomplikowana niż mono, więcej czujników i więcej możliwości na awarię.
Chłopaki mają na wielopunktowej szprycy i chwalą, ale wiem ,że jest kibel ogólnie z diagnostyką, dostępnością i ceną czujników, tym układem sterujących.
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Niva to dobry wybór. Niestety nie zaleznie od tego ile bedzie miała lat to i tak bedziesz z nia miał przejscia , więc za wczasu radze traktować ją jak grymaśną kobietę : pieścić dbać a jak trzeba to znosić jej wybryki i potem wybaczać 

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
Ja mam taką: VAZ 21213. Luxus!Krzysiek-74 pisze: moja rada, aby szukać NIVY z motorem 1,7, ale na gaźniku![]()
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
Dziekuje wszystkim za info.
Kolego LR_Olek, nie widzę w tym nic zabawnego. Chciałbym zaznaczyć, że naród rosyjski robił zawsze wszystko na odwrót, nie mówie, że było to złe... ale inne. Wielokrotnie przewyższało technologie innych krajów.
Prawda jest taka, że sam się dopiero dzisiaj dowiedziałem że Niva ma stały napęd 4x4 i nie czuję się z tego powodu ignorantem.
O sposobie korzystania z reduktora i tej blokady będe musiał się jeszcze troszkę nauczyć, ale spoko... szybko sie uczę
Kolego LR_Olek, nie widzę w tym nic zabawnego. Chciałbym zaznaczyć, że naród rosyjski robił zawsze wszystko na odwrót, nie mówie, że było to złe... ale inne. Wielokrotnie przewyższało technologie innych krajów.
Prawda jest taka, że sam się dopiero dzisiaj dowiedziałem że Niva ma stały napęd 4x4 i nie czuję się z tego powodu ignorantem.
O sposobie korzystania z reduktora i tej blokady będe musiał się jeszcze troszkę nauczyć, ale spoko... szybko sie uczę

Sęk w tym, że napęd w nive to żadna innowacja.switeone pisze:Dziekuje wszystkim za info.
Kolego LR_Olek, nie widzę w tym nic zabawnego. Chciałbym zaznaczyć, że naród rosyjski robił zawsze wszystko na odwrót, nie mówie, że było to złe... ale inne. Wielokrotnie przewyższało technologie innych krajów.
Prawda jest taka, że sam się dopiero dzisiaj dowiedziałem że Niva ma stały napęd 4x4 i nie czuję się z tego powodu ignorantem.
O sposobie korzystania z reduktora i tej blokady będe musiał się jeszcze troszkę nauczyć, ale spoko... szybko sie uczę
GU4
Najsmieszniejsze,ze ten typ napedu nie jest wymyslem rosyjskim radzieckim,tylko jest sotosowany od zarania dziejow w konstrukcjach roznych panstw swiata.switeone pisze:Dziekuje wszystkim za info.
Kolego LR_Olek, nie widzę w tym nic zabawnego. Chciałbym zaznaczyć, że naród rosyjski robił zawsze wszystko na odwrót, nie mówie, że było to złe... ale inne. Wielokrotnie przewyższało technologie innych krajów.
Prawda jest taka, że sam się dopiero dzisiaj dowiedziałem że Niva ma stały napęd 4x4 i nie czuję się z tego powodu ignorantem.
O sposobie korzystania z reduktora i tej blokady będe musiał się jeszcze troszkę nauczyć, ale spoko... szybko sie uczę
Jako ciekawostke to Ci powiem,ze Land Rover ma takze ten sam typ napedu... i dziala na tej samej zasadzie.

Dla mnei jest to ciekawe jak mozna miec samochod i nie miec pojecia jak go uzywac...
To tak jakbys mial rower z przerzutkami i nie wiedzial, do czzego sa potrzbne..

LR_Olek pisze:
Najsmieszniejsze,ze ten typ napedu nie jest wymyslem rosyjskim radzieckim,tylko jest sotosowany od zarania dziejow w konstrukcjach roznych panstw swiata.
Jako ciekawostke to Ci powiem,ze Land Rover ma takze ten sam typ napedu... i dziala na tej samej zasadzie.
Dla mnei jest to ciekawe jak mozna miec samochod i nie miec pojecia jak go uzywac...
To tak jakbys mial rower z przerzutkami i nie wiedzial, do czzego sa potrzbne..
A kto powiedział że go mam? Temat postu to "Zakup Nivy", więc dopiero będzie za jakiś miesiąc lub dwa. Nie ukrywam też tego że sie nie znam, bo sie nie znam.
Jak narazie miałem do czynienia tylko z jedną terenówką i na tej podstawie stwierdzam, że kolejna gałka zmiany biegów sprawia że się gubię.
Prawda jest taka, że jesli sie czyms nie jeździło to mozna nie wiedzieć. identycznie jest jak wsiądziesz pierwszy raz do maszyny z automatem, też najpierw należy kogoś spytać jak z tym jeździc i co oznacza każda literka. Lepiej sie przeciez spytac, dowiedzieć, nauczyć niz płacić za kosztowny remont. No nie?
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
@Krzysiek-74
Moim zdaniem lepiej już MPI niż SPI. W silniku 1.7 początkowo wprowadzono parę zmian z których w koelejnej wersji (w MPI czyli 21214) się wycofano, np. paskowy rozrząd. W nowszym jest też mniej regulacji (zawory).
Same wtryski wymienia się szybko i łatwo -- podchodzą z trochę starszych Opli. Części wtryskowo-elektorniczne, czy to na Jagielońskiej w Warszawie czy to w innych miastach gdzie są/były ASO można kupić. Fakt, jak na Niwę są drogie, ale są zachodnie (więc nie ma problemów zpodróbami z gównolitu).
pzdr
\Sebi
Moim zdaniem lepiej już MPI niż SPI. W silniku 1.7 początkowo wprowadzono parę zmian z których w koelejnej wersji (w MPI czyli 21214) się wycofano, np. paskowy rozrząd. W nowszym jest też mniej regulacji (zawory).
Same wtryski wymienia się szybko i łatwo -- podchodzą z trochę starszych Opli. Części wtryskowo-elektorniczne, czy to na Jagielońskiej w Warszawie czy to w innych miastach gdzie są/były ASO można kupić. Fakt, jak na Niwę są drogie, ale są zachodnie (więc nie ma problemów zpodróbami z gównolitu).
pzdr
\Sebi
zaraz zaraz...Sebaska, sugerujesz że w 1,7 na wtrysku jednopunktowym rozrząd na pasku a nie na łańcuchu jest?sebaska pisze:@Krzysiek-74
Moim zdaniem lepiej już MPI niż SPI. W silniku 1.7 początkowo wprowadzono parę zmian z których w koelejnej wersji (w MPI czyli 21214) się wycofano, np. paskowy rozrząd. W nowszym jest też mniej regulacji (zawory).
Same wtryski wymienia się szybko i łatwo -- podchodzą z trochę starszych Opli. Części wtryskowo-elektorniczne, czy to na Jagielońskiej w Warszawie czy to w innych miastach gdzie są/były ASO można kupić. Fakt, jak na Niwę są drogie, ale są zachodnie (więc nie ma problemów zpodróbami z gównolitu).
pzdr
\Sebi

UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Moim skromnym zdaniem, wszystkie NIVY na monowtrysku są na łańcuszkutomek pisze:zaraz zaraz...Sebaska, sugerujesz że w 1,7 na wtrysku jednopunktowym rozrząd na pasku a nie na łańcuchu jest?sebaska pisze:@Krzysiek-74
Moim zdaniem lepiej już MPI niż SPI. W silniku 1.7 początkowo wprowadzono parę zmian z których w koelejnej wersji (w MPI czyli 21214) się wycofano, np. paskowy rozrząd. W nowszym jest też mniej regulacji (zawory).
Same wtryski wymienia się szybko i łatwo -- podchodzą z trochę starszych Opli. Części wtryskowo-elektorniczne, czy to na Jagielońskiej w Warszawie czy to w innych miastach gdzie są/były ASO można kupić. Fakt, jak na Niwę są drogie, ale są zachodnie (więc nie ma problemów zpodróbami z gównolitu).
pzdr
\Sebi


Co do dostępności całej palety czujników, to jak piszesz że są, to pewnie tak jest.
Ale ceny od 150 do 600 zł, z tego co się orientuję

Z diagnostyką, według moich informacji, za wesoło nie jest. Pewnie najlepszym serwisem, na obecną chwilę w Polsce jest AutoLada z Krakowa.
U nas we Wrocławiu i okolicach, nikt nie zdiagnozuje dobrze MPI


Wg informacji od znajomego, wygląda to tak-kup pan ten czujnik, po jego wymianie, brak różnicy, to kup pan ten.... i tak dopóki się nie trafi

Jestem fanem NIVY, ale oceniam w tym względzie sytuację jako niewesołą i podtrzymuję wcześniejszą wypowiedź, o kolejnośći wyboru


- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
układy gaźnikowe zawsze były lepsze od jedno punktowego wtrysku , są zawsze wydajniejsze pozwalają osiągnąć większą moc i dobrą charakterystykę przyśpieszeń. Niestety okazały sie mało ekologiczne i dlatego się z nich wycofano 

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
No co tyLR_Olek pisze:baaaa.... nawet takie bez wtrysku ,tylko z gaznikiem maja lancuch rozrzaduKrzysiek-74 pisze:Moim skromnym zdaniem, wszystkie NIVY na monowtrysku są na łańcuszku.


Jak miałem wartburga, 2-suwa, jeden spec stwierdził, że kłopoty z nierówną pracą silnika, to wina źle wyregulowanych zaworów. Jescze nie skończył, a przed jego warsztatem została chmurka dymku z mej gabloty

Po częstotliwości postów, wnioskuję, że kolega LR_Olek, chce chyba wrócić do źródeł tj.-NIVY

- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
- Bernard_er
-
- Posty: 175
- Rejestracja: pt mar 11, 2005 11:13 pm
- Lokalizacja: Staszów
Z dyskusji mozna wywnioskować, że stosowany w nowszych nivach jest wtrysk wielopunktowy, tymczasem VAZ 21214 to trzy różne układy wtryskowe: jednopunktowy GM (Euro2), wielopunktowy Bosch (Euro2) i wreszcie spełniający normę Euro3 wtrysk jednopunktowy Bosch. Co ciekawe Łada z tym ostatnim pali ok. 10% więcej.
VAZ 21214
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość