Zakup Nivy!

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

switeone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:03 pm
Lokalizacja: Lublin

Zakup Nivy!

Post autor: switeone » sob sty 19, 2008 12:10 pm

Witam,
zawracam sie do was koledzy i koleżanki z prośbą o pomoc. Zamierzam zakupic Łade Nive. od rocznika 96 w góre, z jak najmniejszym przebiegiem i oczywiście zagazowaną.

Ogromna prośba do was wszytskich. na co zwrócić uwagę przy zakupie tego samochodu, co sprawdzić, gdzie postukac, co powąchać, czego nasłuchiwać.

Wcześniej miałem okazję "bawić się" Nissanem Terrano "88 2,4 benzyna + gaz. Nie zdecydowałem się na ten samochód z takich przyczyn iz nadal strasznie duzo palił, na gazie szedł ciężko, a cześci strasznie drogie. I stąd głównie wybor Nivy. Podobno łatwo się naprawia, cześci tanie, a samochodzik surowy i wyciągnie wz wielu tarapatów.

Dziekuje za każda pomoc!

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » sob sty 19, 2008 1:59 pm

Było na forum już nie raz, pzejrzyj stare posty/

A w skrócie:
- ma jechać :)
- jak jedzie to ma się cała nie trzęść jakby się miała rozpaść
- silnik obsmarkany olejem albo dziwnie świeżo umyty (bez delikatnego przykurzenia) nie wróży dobrze (jak ktoś mył to ciekawe czemu -- silnik powinien być lekko przykurzony ale suchy)
- biegi mają wchodzić, reduktor ma wchodzić, blokada dyfra ma proawo stawiać opór ale po lekkim ruszeniu i lekich skrętach w lewo i w prawo wejść (nie zapinaj tylko na asfalcie! tylko na miękkim podłożu!)
- rdzy może trochę być a jej brak w klikuletnim ruskim wozie jest podejrzany (szpachlówa na centymetr???) ale też przeżarte wszystko na wylot nie to nie jest oczywiście dobrze.
- uważaj na dziwne wynalazki
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

switeone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:03 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: switeone » sob sty 19, 2008 3:38 pm

Co to jest blokada dyfra? W terrano miałem tylko reduktor.

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » sob sty 19, 2008 4:03 pm

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=51119

Zapoznaj się z tym tematem. Rozjaśni Ci co nie co.
GU4

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » sob sty 19, 2008 4:54 pm

Niva ma stały napęd 4x4 a więc 3 mechanizmy różnicowe: po jednym na każdej osi i jeden centralny (do podziału napędu pomiędzy osie). Ten centralny można blokować -- robi się to w trudniejszym terenie -- nigdy nie na czarnej szosie (asfalt, beton) bo można szybko zepsuć samochód

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » sob sty 19, 2008 4:58 pm

Niva, to rzeczywiście lepszy wybór niż takie terrano !!
Ale, jeśli chcesz kupić tak młodą NIVKĘ, to moja rada, aby szukać NIVY z motorem 1,7, ale na gaźniku !! . Moim zdaniem najlepsze połączenie zwiększonej pojemności silnika, z osprzętem. :)2
Jeśli nie znajdziesz, to w drugiej kollejności 1,7 i (na monowtrysku).
ostateczność to 1,7 i na wielopunkcie, ale dużo bardziej skomplikowana niż mono, więcej czujników i więcej możliwości na awarię.
Chłopaki mają na wielopunktowej szprycy i chwalą, ale wiem ,że jest kibel ogólnie z diagnostyką, dostępnością i ceną czujników, tym układem sterujących.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » sob sty 19, 2008 5:25 pm

Niva to dobry wybór. Niestety nie zaleznie od tego ile bedzie miała lat to i tak bedziesz z nia miał przejscia , więc za wczasu radze traktować ją jak grymaśną kobietę : pieścić dbać a jak trzeba to znosić jej wybryki i potem wybaczać :P
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » sob sty 19, 2008 5:49 pm

bartekbp01 pisze:.... radze traktować ją jak grymaśną kobietę : pieścić dbać a jak trzeba to znosić jej wybryki i potem wybaczać :P
To niezły pantoflarz z Ciebie :)21
NIva jak kobieta :)25 ma robić swoje, czyli jeździć, a co najwyżej jak narowi to młotkiem oklepać....Obrazek
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » sob sty 19, 2008 7:13 pm

NO NO :oops: Znamy sie już trochę więc już nie mów mi na pan - Tofel jestem :lol: :)21 :)21 :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
galeziat
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
Kontaktowanie:

Post autor: galeziat » sob sty 19, 2008 8:23 pm

Krzysiek-74 pisze: moja rada, aby szukać NIVY z motorem 1,7, ale na gaźniku !!
Ja mam taką: VAZ 21213. Luxus!
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob sty 19, 2008 8:36 pm

switeone pisze:Co to jest blokada dyfra? W terrano miałem tylko reduktor.
:)21

switeone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:03 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: switeone » ndz sty 20, 2008 6:09 am

Dziekuje wszystkim za info.

Kolego LR_Olek, nie widzę w tym nic zabawnego. Chciałbym zaznaczyć, że naród rosyjski robił zawsze wszystko na odwrót, nie mówie, że było to złe... ale inne. Wielokrotnie przewyższało technologie innych krajów.

Prawda jest taka, że sam się dopiero dzisiaj dowiedziałem że Niva ma stały napęd 4x4 i nie czuję się z tego powodu ignorantem.

O sposobie korzystania z reduktora i tej blokady będe musiał się jeszcze troszkę nauczyć, ale spoko... szybko sie uczę :)

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » ndz sty 20, 2008 11:33 am

switeone pisze:Dziekuje wszystkim za info.

Kolego LR_Olek, nie widzę w tym nic zabawnego. Chciałbym zaznaczyć, że naród rosyjski robił zawsze wszystko na odwrót, nie mówie, że było to złe... ale inne. Wielokrotnie przewyższało technologie innych krajów.

Prawda jest taka, że sam się dopiero dzisiaj dowiedziałem że Niva ma stały napęd 4x4 i nie czuję się z tego powodu ignorantem.

O sposobie korzystania z reduktora i tej blokady będe musiał się jeszcze troszkę nauczyć, ale spoko... szybko sie uczę :)
Sęk w tym, że napęd w nive to żadna innowacja.
GU4

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 20, 2008 1:52 pm

switeone pisze:Dziekuje wszystkim za info.

Kolego LR_Olek, nie widzę w tym nic zabawnego. Chciałbym zaznaczyć, że naród rosyjski robił zawsze wszystko na odwrót, nie mówie, że było to złe... ale inne. Wielokrotnie przewyższało technologie innych krajów.

Prawda jest taka, że sam się dopiero dzisiaj dowiedziałem że Niva ma stały napęd 4x4 i nie czuję się z tego powodu ignorantem.

O sposobie korzystania z reduktora i tej blokady będe musiał się jeszcze troszkę nauczyć, ale spoko... szybko sie uczę :)
Najsmieszniejsze,ze ten typ napedu nie jest wymyslem rosyjskim radzieckim,tylko jest sotosowany od zarania dziejow w konstrukcjach roznych panstw swiata.

Jako ciekawostke to Ci powiem,ze Land Rover ma takze ten sam typ napedu... i dziala na tej samej zasadzie. :)21

Dla mnei jest to ciekawe jak mozna miec samochod i nie miec pojecia jak go uzywac...
To tak jakbys mial rower z przerzutkami i nie wiedzial, do czzego sa potrzbne..

:)3

switeone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:03 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: switeone » ndz sty 20, 2008 2:20 pm

LR_Olek pisze:

Najsmieszniejsze,ze ten typ napedu nie jest wymyslem rosyjskim radzieckim,tylko jest sotosowany od zarania dziejow w konstrukcjach roznych panstw swiata.

Jako ciekawostke to Ci powiem,ze Land Rover ma takze ten sam typ napedu... i dziala na tej samej zasadzie. :)21

Dla mnei jest to ciekawe jak mozna miec samochod i nie miec pojecia jak go uzywac...
To tak jakbys mial rower z przerzutkami i nie wiedzial, do czzego sa potrzbne..

:)3

A kto powiedział że go mam? Temat postu to "Zakup Nivy", więc dopiero będzie za jakiś miesiąc lub dwa. Nie ukrywam też tego że sie nie znam, bo sie nie znam.

Jak narazie miałem do czynienia tylko z jedną terenówką i na tej podstawie stwierdzam, że kolejna gałka zmiany biegów sprawia że się gubię.

Prawda jest taka, że jesli sie czyms nie jeździło to mozna nie wiedzieć. identycznie jest jak wsiądziesz pierwszy raz do maszyny z automatem, też najpierw należy kogoś spytać jak z tym jeździc i co oznacza każda literka. Lepiej sie przeciez spytac, dowiedzieć, nauczyć niz płacić za kosztowny remont. No nie?

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » ndz sty 20, 2008 5:02 pm

:)2 :)2 :)2 :)2
nie martw się bedzie dobrze!!!
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sebaska » pn sty 21, 2008 2:59 pm

@Krzysiek-74

Moim zdaniem lepiej już MPI niż SPI. W silniku 1.7 początkowo wprowadzono parę zmian z których w koelejnej wersji (w MPI czyli 21214) się wycofano, np. paskowy rozrząd. W nowszym jest też mniej regulacji (zawory).

Same wtryski wymienia się szybko i łatwo -- podchodzą z trochę starszych Opli. Części wtryskowo-elektorniczne, czy to na Jagielońskiej w Warszawie czy to w innych miastach gdzie są/były ASO można kupić. Fakt, jak na Niwę są drogie, ale są zachodnie (więc nie ma problemów zpodróbami z gównolitu).

pzdr
\Sebi
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » pn sty 21, 2008 4:07 pm

sebaska pisze:@Krzysiek-74

Moim zdaniem lepiej już MPI niż SPI. W silniku 1.7 początkowo wprowadzono parę zmian z których w koelejnej wersji (w MPI czyli 21214) się wycofano, np. paskowy rozrząd. W nowszym jest też mniej regulacji (zawory).

Same wtryski wymienia się szybko i łatwo -- podchodzą z trochę starszych Opli. Części wtryskowo-elektorniczne, czy to na Jagielońskiej w Warszawie czy to w innych miastach gdzie są/były ASO można kupić. Fakt, jak na Niwę są drogie, ale są zachodnie (więc nie ma problemów zpodróbami z gównolitu).

pzdr
\Sebi
zaraz zaraz...Sebaska, sugerujesz że w 1,7 na wtrysku jednopunktowym rozrząd na pasku a nie na łańcuchu jest? :o
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » pn sty 21, 2008 6:13 pm

tomek pisze:
sebaska pisze:@Krzysiek-74

Moim zdaniem lepiej już MPI niż SPI. W silniku 1.7 początkowo wprowadzono parę zmian z których w koelejnej wersji (w MPI czyli 21214) się wycofano, np. paskowy rozrząd. W nowszym jest też mniej regulacji (zawory).

Same wtryski wymienia się szybko i łatwo -- podchodzą z trochę starszych Opli. Części wtryskowo-elektorniczne, czy to na Jagielońskiej w Warszawie czy to w innych miastach gdzie są/były ASO można kupić. Fakt, jak na Niwę są drogie, ale są zachodnie (więc nie ma problemów zpodróbami z gównolitu).

pzdr
\Sebi
zaraz zaraz...Sebaska, sugerujesz że w 1,7 na wtrysku jednopunktowym rozrząd na pasku a nie na łańcuchu jest? :o
Moim skromnym zdaniem, wszystkie NIVY na monowtrysku są na łańcuszku !! . Różnica między silnikiem 1,6 a 1,7 i, polega jedynie na zwiększonej pojemności silnika o całe 100 ccm :D oraz na zastąpieniu tradycyjnego układu zasilania paliwem, układem wtryskowym.
Co do dostępności całej palety czujników, to jak piszesz że są, to pewnie tak jest.
Ale ceny od 150 do 600 zł, z tego co się orientuję :o . A sam przyznasz, że jest tego trochę.
Z diagnostyką, według moich informacji, za wesoło nie jest. Pewnie najlepszym serwisem, na obecną chwilę w Polsce jest AutoLada z Krakowa.
U nas we Wrocławiu i okolicach, nikt nie zdiagnozuje dobrze MPI !!Niby jest jakaś pozostałość po ASO, ale tam też MPI, za bardzo nie potrafią ugryźć :(
Wg informacji od znajomego, wygląda to tak-kup pan ten czujnik, po jego wymianie, brak różnicy, to kup pan ten.... i tak dopóki się nie trafi :)24 .
Jestem fanem NIVY, ale oceniam w tym względzie sytuację jako niewesołą i podtrzymuję wcześniejszą wypowiedź, o kolejnośći wyboru :)17 :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn sty 21, 2008 8:13 pm

Krzysiek-74 pisze:Moim skromnym zdaniem, wszystkie NIVY na monowtrysku są na łańcuszku !! .
baaaa.... nawet takie bez wtrysku ,tylko z gaznikiem maja lancuch rozrzadu

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pn sty 21, 2008 9:01 pm

układy gaźnikowe zawsze były lepsze od jedno punktowego wtrysku , są zawsze wydajniejsze pozwalają osiągnąć większą moc i dobrą charakterystykę przyśpieszeń. Niestety okazały sie mało ekologiczne i dlatego się z nich wycofano :)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » pn sty 21, 2008 9:06 pm

Świetna nivka stoi we wrocku przy wyszynskiego.Taka jasno szara.Wizualnie kat.Stoi tam juz dluszy czas w tym samym miejscu.Moze na sprzedaz?.elegancka.

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » pn sty 21, 2008 9:06 pm

LR_Olek pisze:
Krzysiek-74 pisze:Moim skromnym zdaniem, wszystkie NIVY na monowtrysku są na łańcuszku !! .
baaaa.... nawet takie bez wtrysku ,tylko z gaznikiem maja lancuch rozrzadu
No co ty :wink: :)21

Jak miałem wartburga, 2-suwa, jeden spec stwierdził, że kłopoty z nierówną pracą silnika, to wina źle wyregulowanych zaworów. Jescze nie skończył, a przed jego warsztatem została chmurka dymku z mej gabloty :D

Po częstotliwości postów, wnioskuję, że kolega LR_Olek, chce chyba wrócić do źródeł tj.-NIVY :wink:

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pn sty 21, 2008 9:08 pm

no cóż chyba się zorientował co jest najlepsze na świecie :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Bernard_er
 
 
Posty: 175
Rejestracja: pt mar 11, 2005 11:13 pm
Lokalizacja: Staszów

Post autor: Bernard_er » pn sty 21, 2008 10:07 pm

Z dyskusji mozna wywnioskować, że stosowany w nowszych nivach jest wtrysk wielopunktowy, tymczasem VAZ 21214 to trzy różne układy wtryskowe: jednopunktowy GM (Euro2), wielopunktowy Bosch (Euro2) i wreszcie spełniający normę Euro3 wtrysk jednopunktowy Bosch. Co ciekawe Łada z tym ostatnim pali ok. 10% więcej.
VAZ 21214

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość