wentylator na stałe- za zimny

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

dzikus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:16 pm

wentylator na stałe- za zimny

Post autor: dzikus » sob lut 16, 2008 6:54 pm

Wiatam!
Jestem po raz pierwszy na forum ale sledze od dawna,odkad mam nivke (krowa pieciodrzwiowa :-? 1.7 gażnik , gaz,1999).
Ostatnio wymienialem pompe wody i wentylator bo ciekło i ł opatka byla złamana. Nie mogę złapac temperatury 90przy normalnej jeżdzie po szosie. Mam góra 80stopni. A w kabince nie grzeje najlepiej.Czy da sie jakos przerobic wentylator na czujniki bo mój sie kręci non stop,jest na sztywno z pompą :o .
niva 5xdrzwi

Awatar użytkownika
benek83
 
 
Posty: 269
Rejestracja: pn paź 29, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Kontaktowanie:

Post autor: benek83 » sob lut 16, 2008 7:16 pm

Użekła mnie Twoja historia. 1.7 gaźnik ?? !! Pokarz zdjęcie tej 5 drzwiowej i sprawdz nagrzewnice, albo kranik, bo ruskie grzeją już mocno przy niższej temperaturze. Jak to na sztywno z pompą połączony czy napięcie ma z pompy?

dzikus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:16 pm

Post autor: dzikus » sob lut 16, 2008 7:20 pm

Chwilowo nie mam zdjęcia, ale kiedyś na pewno. Wentylator jest zamocowany do kółka pasowego od pompy i już!Kręci sie pompa to i kreci sie wentylator. A o co chodzi z tym 1,7 gaznik???coś nie tak???.A zaworek nagrzewnicy swiezo wymieniany....
niva 5xdrzwi

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Re: wentylator na stałe- za zimny

Post autor: tomaszpi » sob lut 16, 2008 7:26 pm

dzikus pisze:Wiatam!
Jestem po raz pierwszy na forum ale sledze od dawna,odkad mam nivke (krowa pieciodrzwiowa :-? 1.7 gażnik , gaz,1999).
Ostatnio wymienialem pompe wody i wentylator bo ciekło i ł opatka byla złamana. Nie mogę złapac temperatury 90przy normalnej jeżdzie po szosie. Mam góra 80stopni. A w kabince nie grzeje najlepiej.Czy da sie jakos przerobic wentylator na czujniki bo mój sie kręci non stop,jest na sztywno z pompą :o .
ja mam na stałe podłączony za pomocą paska, i temperatura w środku jest ok. a czy sprawdzałeś regulatory nawiewu, podobno ktoś na forum pisał, że tam coś się urywa. nie jestem pewien gdzie to było
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » sob lut 16, 2008 7:28 pm

sprawdź działanie termostatu może puszcza ci na duży obieg i niedogrzewa się auto. ja tak miałem, ponieważ "zawiesił mi się termostat i puszczał na duży obieg
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
benek83
 
 
Posty: 269
Rejestracja: pn paź 29, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Kontaktowanie:

Post autor: benek83 » sob lut 16, 2008 7:43 pm

1.7 nie szły na gaźniku jeśli dobrze wiem i do tego w 1999, a spróbuj wyjąć zawór nagrzewnicy, zrób na krótko i sprawdz czy wtedy grzeje i przy okazji sprawdz sterowanie tak jak tomaszpi radzi.

tomaszpi
sprawdź działanie termostatu może puszcza ci na duży obieg i niedogrzewa się auto. ja tak miałem, ponieważ "zawiesił mi się termostat i puszczał na duży obieg
ale pomimo nie dogrzania miałeś dobre ogrzewanie?

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: wentylator na stałe- za zimny

Post autor: Krzysiek-74 » sob lut 16, 2008 8:33 pm

tomaszpi pisze:
dzikus pisze:Wiatam!
Jestem po raz pierwszy na forum ale sledze od dawna,odkad mam nivke (krowa pieciodrzwiowa :-? 1.7 gażnik , gaz,1999).
Ostatnio wymienialem pompe wody i wentylator bo ciekło i ł opatka byla złamana. Nie mogę złapac temperatury 90przy normalnej jeżdzie po szosie. Mam góra 80stopni. A w kabince nie grzeje najlepiej.Czy da sie jakos przerobic wentylator na czujniki bo mój sie kręci non stop,jest na sztywno z pompą :o .
ja mam na stałe podłączony za pomocą paska, i temperatura w środku jest ok. a czy sprawdzałeś regulatory nawiewu, podobno ktoś na forum pisał, że tam coś się urywa. nie jestem pewien gdzie to było
Wentylator na pasku, wersja 1,7 na gaźniku, to normalna sprawa :)2 . Nic tu dziwnego.
Sprawny termostat otwiera się w przedziale: 80+-2 do 83+-2 stopni. Nie wierz tak bezgranicznie wskaźnikowi, gdyż jego wskazania nie są labolatoryjnie precyzyjne :wink: .
Sprawdź po pierwsze poziom płynu, na zimnym silniku!
Po drugie, być może termostat rzeczywiście klękł?
Niedogrzanie wnętrza, może być spowodowane również:
-złym wyregulowaniem cięgna sterującego zaworkiem!! Tak, tak. Być może nie zwróciłeś uwagi w jakiej pozycji była linka i ramię zaworka, jak skręcałeś całość. Może po prostu, nie otwierać się do końca.
-Mogło spaść cięgno sterowania klapką zimnego powietrza (zaznaczone strzałką). Dość gówniane rozwiązanie. Jak spadło, to może nie być ciągu zimnego powietrza, przez nagrzewnicę i grzeje jak kaloryfer w domu :wink: . Jest lepiej jak włączysz wentylator. Wtedy wymuszasz obieg powietrza.
Radzę sprawdzić :)2
Obrazek

Awatar użytkownika
Michal___
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: sob lut 09, 2008 10:51 pm
Lokalizacja: Stare Babice / Wawa

Re: wentylator na stałe- za zimny

Post autor: Michal___ » sob lut 16, 2008 9:43 pm

@Krzysiek-74 fajny rysuneczek :)2
Jest szansa gdzieś kupić element nr 24 z VI rysunku?
Mam ułamany uchwyt na którym zapina się tą blaszkę od linki grzania i muszę zaworek nagrzewnicy przestawiać ręką pod deską :x
Michal___ Nivka 1,7i

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: wentylator na stałe- za zimny

Post autor: Krzysiek-74 » ndz lut 17, 2008 11:10 am

Michal___ pisze:@Krzysiek-74 fajny rysuneczek :)2
Jest szansa gdzieś kupić element nr 24 z VI rysunku?
Mam ułamany uchwyt na którym zapina się tą blaszkę od linki grzania i muszę zaworek nagrzewnicy przestawiać ręką pod deską :x
Szansa jest. Musisz podzwonić po sklepach. Ale jeśli jest możliwość, to proponuję wywiercić cienkim wiertłem w tym uchwycie, gdzieś obok 2 dziurki i pancerz linki umocować opaską samozaciskową. oszczędzisz czas i pieniądze. Z doświadczeniw wiem, że zdobycie pewnych elementów nie jest łatwe i oczywiste i cena potrafi zaskoczyć :wink:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lut 17, 2008 12:21 pm

benek83 pisze:1.7 nie szły na gaźniku jeśli dobrze wiem i do tego w 1999 ....
były nawet wersje 1,8 na gazniku i na wtrysku 8)

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » ndz lut 17, 2008 12:30 pm

Bart03 pisze:
benek83 pisze:1.7 nie szły na gaźniku jeśli dobrze wiem i do tego w 1999 ....
były nawet wersje 1,8 na gazniku i na wtrysku 8)
I te 1,8 to wersja z serii- 2131, produkowana od 1995 roku :)1.

Awatar użytkownika
benek83
 
 
Posty: 269
Rejestracja: pn paź 29, 2007 9:28 pm
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Kontaktowanie:

Post autor: benek83 » ndz lut 17, 2008 2:38 pm

Zwracam honor i dziękuje za oddaną mi wiedzę :oops:

dzikus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:16 pm

Post autor: dzikus » ndz lut 17, 2008 5:37 pm

O matko! to moze ja mam 1,8 :o :o :roll: !! I do tej pory o tym nie wiedziałem, bo mam 2131????
niva 5xdrzwi

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Krzysiek-74 » ndz lut 17, 2008 8:24 pm

dzikus pisze:O matko! to moze ja mam 1,8 :o :o :roll: !! I do tej pory o tym nie wiedziałem, bo mam 2131????
Z tymi wersjami, to jak z amperażem alternatorów. Różne źródła, podają inne wartości :o .
Wg. źródeł-model 21310,ma silnik 1,7 i.
-model 21312,21314, miały już 1,8
Ogónie wersji 2131 - oczień mnogo :D
Grunt, żeby sprawne było i jeździło :)2 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość