Butla LPG pod podwoziem

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Butla LPG pod podwoziem

Post autor: androx1 » wt kwie 15, 2008 9:17 pm

Czy ktoś z koleżanek/kolegów ma jakoś sensownie umiejscowioną butlę z gazem? Może ktoś ma tak jak na załączonym linku? Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem, bo brak miejsca w bagażniku przyprawia mnie o :evil: Zapraszam do dyskusji: czy warto tak przerabiać, czy to jest dozwolone i czy nie grozi niczym ?
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... va_lpg.htm

Awatar użytkownika
suinam
 
 
Posty: 131
Rejestracja: śr mar 12, 2008 1:33 am
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Post autor: suinam » wt kwie 15, 2008 10:04 pm

Pomysł na umiejscowienie butli w sposób załączony na obrazku, to moim zdaniem kiepski pomysł.
Natomiast sam mam "niviastą" na gaz i myślę o założeniu toroidalnej butli w bagażniku, a na niej zrobić zabudowe, troche zmniejszy sie bagażnik, ale zawsze jest lepiej jak mam teraz na połowe paki. Pozdrawiam
Mitsubishi Pajero 2,5 TD Intercooler :)
Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n :(

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » wt kwie 15, 2008 10:28 pm

Coś mi się zdaje, że niewiele zyskasz tego miejsca. No może kształt będzie inny.
A dlaczego uważasz, że rozwiązanie z "obrazka" jest złe ?. Butla może być mniejsza - węższa. Ale nawet tamta jest powyżej tylnego mostu.

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » wt kwie 15, 2008 10:47 pm

androx1 pisze:Coś mi się zdaje, że niewiele zyskasz tego miejsca. No może kształt będzie inny.
A dlaczego uważasz, że rozwiązanie z "obrazka" jest złe ?. Butla może być mniejsza - węższa. Ale nawet tamta jest powyżej tylnego mostu.
Według mnie butla na zewnątrz auta to dodatkowe ryzyko w pokonywaniu różnych terenów. Uderzenia obtarcia i Bóg wie jeszcze co. Ja mam butlę w bagażniku. Zajmuje 50 % jego przestrzeni ale mi to nie przeszkadza ponieważ można zwiększyć powierzchnię bagażnika montując dachowy bagażnik. A po drugie butla w środku jest osłonięta od wszelkich uszkodzeń mechanicznych występujących w podróżach po bezdrożach :)2 . Takie jest moje zdanie.
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
suinam
 
 
Posty: 131
Rejestracja: śr mar 12, 2008 1:33 am
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Post autor: suinam » wt kwie 15, 2008 11:13 pm

Znaczy sie nie tyle co pomysł zły, co umiejscownienie butli, wzwiązku z wykonywanym przezemnie zawodem, często nawracam się na leśnych drogach, i z tak umiejscowioną butlą, bałbym się.
Mitsubishi Pajero 2,5 TD Intercooler :)
Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n :(

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » wt kwie 15, 2008 11:22 pm

Ja mam sensownie ( w bagażniku ) i zajmuje mi tylko 1/3 :)21

Taki temat już był

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=46502

Było też o VLI-5, dieslu w Nivie, butli LPG w miejscu koła zapasowego (też super pomysł :)3 ) i tysiącu innych rzeczy i wystarczy użyć opcji szukaj a najlepiej przejrzeć stare tematy zamiast dublować , bo wolę kasztany w czystej formie niż po raz któryś czytać to samo :)11

Tomek

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » wt kwie 15, 2008 11:44 pm

Faktycznie już temat był ! Ale daję słowo, że wyszukiwarką go nie znalazłem ! Tylko patrzę , że dyskusja tam się nie rozwinęła :cry: Widziałem też patent polegający na wycięciu bagażnika i wyspawaniu skrzynki w dnie w której ustawiono butlę. Nie podobało mi się to rozwiazanie.

suinam napisał: "Znaczy sie nie tyle co pomysł zły, co umiejscownienie butli, wzwiązku z wykonywanym przezemnie zawodem, często nawracam się na leśnych drogach, i z tak umiejscowioną butlą, bałbym się."

To zależy jak nisko byś ją dał. Czyli inaczej jak grubą butlę. Można by spróbować toroidalną albo lepiej - dwie wąskie podłużne.
A czy w lesie można zaczepić o tak umiejscowioną butlę ?
Mam za to wątpliwości czy taki patent pod podwoziem jest zgodny z przepisami. :(

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr kwie 16, 2008 8:36 am

zgodny z przepisami jest jak najbardziej, mozna miec nawet dwie butle pod autem .
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Snuffer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn mar 17, 2008 7:39 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Snuffer » śr kwie 16, 2008 8:41 am

Mam baniak na gaz (44 litry) zamontowany dokładnie tak jak na zdjęciach, jest znacznie powyżej mostu i nijak nie zawadza w terenie. Wydech jest od Golfa II i wyprowadzony bokiem przed kołem. Baniak dobrze dociąża dupę. Owszem, na zdrowy rozum jest to trochę bardziej niebezpieczne jeśli mówimy o ostrym dziczeniu w terenie ale jak ktoś ma ochotę na prawdziwy offroad to w życiu nie kupuje Nivy ani nie montuje gównianego gazu bo i po co?
Myślę, że do rekreacyjnej jazdy w terenie jest to dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
androx1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: podlasie

Post autor: androx1 » śr kwie 16, 2008 10:32 am

Snuffer napisał: "Mam baniak na gaz (44 litry) zamontowany dokładnie tak jak na zdjęciach, jest znacznie powyżej mostu i nijak nie zawadza w terenie. Wydech jest od Golfa II i wyprowadzony bokiem przed kołem."

Super wiadomość ! :)2
Napisz, jakie przeróbki trzeba wykonać w aucie, jak i do czego zamocować butlę (jakie wymiary ma Twoja - bo pasuje), gdzie jest reduktor gazu i wszystko co może się przydać osobom chcącym tak zmodyfikować auto. Fotki też mile widziane. :D I dlaczego wydech od Golfa - czy to tylko przypadek ?
Rozumiem, że na przeglądach nie ma problemu przez butlę ?

Awatar użytkownika
goslawen
 
 
Posty: 271
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: goslawen » śr kwie 16, 2008 10:51 am

Problemy przez butle? Jak im na przeglądzie nie powiesz to nie zauważą :evil:
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom

Awatar użytkownika
Snuffer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn mar 17, 2008 7:39 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Snuffer » śr kwie 16, 2008 11:26 am

Niestety cały osprzęt był montowany za kadencji poprzedniego (a raczeja nawet jeszcze jednego wstecz) właściciela więc o szczegółach technicznych nic mądrego nie mogę powiedzieć. Dostałem wszelakiej maści papiery, homologacje, etc, etc. Instalacja jest wbita w dowód i bez łaski przeglądy przechodzą.
Dlaczego taki a nie inny wydech i czy było coś przerabiane/podginane - nie wiem.
Jedyne czym mogę ew. służyć to typ instalacji i namiary na firmę, która to robiła; mam to gdzieś w papierach do samochodu.

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Post autor: scibor1 » sob cze 28, 2008 6:47 pm

Snuffer pisze:Niestety cały osprzęt był montowany za kadencji poprzedniego (a raczeja nawet jeszcze jednego wstecz) właściciela więc o szczegółach technicznych nic mądrego nie mogę powiedzieć. .
ja mam podobnie - butla jak na zdjeciach, 50 litrow, instalacja sekwencyjna BRC, montowana w Belgii. Butla w niczym nie przeszkadza (swoja droga taka butla to mozna walic, ciezko ja uszkodzic, nie to co bak:/). Wydech przerobiony, zakreca powyzej tylnego mostu, wraca do przodu, zawraca (ale opis...), koncowy tlumik rownolegle do lewej podluznicy i wychodzi na bok przed lewym tylnym kolem - i ten tlumik jest najnizszym punktem ograniczajacym przeswit - co prawda na razie nie przeszkadza, jak zacznie to go zmienie na mniejszy...
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

Post autor: timo » pt lip 04, 2008 2:53 pm

skoro sie tak boicie o te butle, to moze by tak pod nia jakas plyte oslonowa?

M_Dziku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 24, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M_Dziku » pt lip 04, 2008 3:49 pm

Obecnie przerabiam swoja Nivcię w kierunku takiego rozwiązania. Na razie jestem na etapie przerabiania wydechu - to w przyszłym tygodniu. Będą dwa tłumiki od Golfa (płaskie są) zaś rura będzie wychodziła przed prawym tylnym kołem.
Dalszy etap to nowy hak. Ten obecny jest już i tak kiepskawy. Co do osłony - to będzie ona ostatnim elementem i zrobią mi ją "producenci" haka. Będzie wykonana z prętów wygiętych wedle kształtu zamontowanej butli, zaś owe pręty będą przyspawane do dwóch płaskowników. Jeden będzie przymocowany do belki haka, drugi do podwozia Nivci. Taki przynajmniej jest plan...

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pn lip 07, 2008 10:31 pm

ja właśnie kiedyś widziałem nive z butlą za mostem z tym że troidalną a do tego osłoniętą osłoną z blachy czwórki więc pancerna
w tym wszystkim nie podoba mi se jedynie pomysł z tym wydechem jakoś tak po "traktorzemu"
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Snuffer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn mar 17, 2008 7:39 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Snuffer » wt lip 08, 2008 8:03 am

Może i po traktorzemu ale przecież tego golfowego wydechu i tak nie widać. Przynajmniej u mnie tak jest.

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

Post autor: timo » wt lip 08, 2008 1:02 pm

M_Dziku pisze:Będzie wykonana z prętów wygiętych wedle kształtu zamontowanej butli, zaś owe pręty będą przyspawane do dwóch płaskowników. Jeden będzie przymocowany do belki haka, drugi do podwozia Nivci. Taki przynajmniej jest plan...
srednio mnie to przekonuje... jak mnie mam z tych pretow to ma byc "plotek", czyli nie uchronisz butli przed najgrozniejszym: punktowym naciskiem od np. ostrego kamienia. butla jest na tyle solidna, ze nacisk rozlozony na wieksza powierzchnie nic jej nie zrobi (np zawisniecie tylu na butli), natomiast nacisk punktowy moze byc niebezpieczny - stad uwazam, ze powinna byc plyta.

Awatar użytkownika
scibor1
 
 
Posty: 171
Rejestracja: pt cze 27, 2008 6:51 am
Lokalizacja: Górowo Iławeckie

Post autor: scibor1 » wt lip 08, 2008 5:31 pm

Snuffer pisze:Może i po traktorzemu ale przecież tego golfowego wydechu i tak nie widać. Przynajmniej u mnie tak jest.
dokladnie:)
widac tylko "rasowy" tuningowy wydech przed tynym kolem;P
bardziej po traktorzemu to wyglada ten wlot powietrza przytwierdzony do przedniego slupka... a zreszta niviasta to prawie traktor;)
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » wt lip 08, 2008 10:16 pm

timo pisze:
M_Dziku pisze:Będzie wykonana z prętów wygiętych wedle kształtu zamontowanej butli, zaś owe pręty będą przyspawane do dwóch płaskowników. Jeden będzie przymocowany do belki haka, drugi do podwozia Nivci. Taki przynajmniej jest plan...
srednio mnie to przekonuje... jak mnie mam z tych pretow to ma byc "plotek", czyli nie uchronisz butli przed najgrozniejszym: punktowym naciskiem od np. ostrego kamienia. butla jest na tyle solidna, ze nacisk rozlozony na wieksza powierzchnie nic jej nie zrobi (np zawisniecie tylu na butli), natomiast nacisk punktowy moze byc niebezpieczny - stad uwazam, ze powinna byc plyta.
nie prawda!!
testy na butlach wykonuje się właśnie za pomocą punktowego uderzenia(wahadło z dużym obciążeniem)
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

M_Dziku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt cze 24, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M_Dziku » śr lip 09, 2008 12:09 am

Coś za coś...
Mnie nie przekonuje płyta, bo uważam, że pomiędzy nią, a butlą zawsze będzie gromadził się wszelaki syf, co uważam za w sumie większe ryzyko niż trafienie czymś akurat dokładnie między pręty. Zresztą Snuffer nie ma na butli żadnej osłony i twierdzi, że w niczym mu to nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
Metale
Posty: 542
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 5:39 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Metale » śr lip 09, 2008 7:14 am

W Honkerze miałem butlkę pod samochodem. Uczestniczyłem w wielu rajdach i njic z butlą się nie stało (na butlę można najechać TIR-em i ma wytrzymać ustrojstwo- tak mi powiedział gazownik). Natomiast bałbym się montować ją z tyły (miałem z boku w miejscu jednego ze zbiorników)-zmniejszamy sobie kąt natarcia.

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

Post autor: timo » śr lip 09, 2008 9:51 am

bartekbp01 pisze:
timo pisze:
M_Dziku pisze:Będzie wykonana z prętów wygiętych wedle kształtu zamontowanej butli, zaś owe pręty będą przyspawane do dwóch płaskowników. Jeden będzie przymocowany do belki haka, drugi do podwozia Nivci. Taki przynajmniej jest plan...
srednio mnie to przekonuje... jak mnie mam z tych pretow to ma byc "plotek", czyli nie uchronisz butli przed najgrozniejszym: punktowym naciskiem od np. ostrego kamienia. butla jest na tyle solidna, ze nacisk rozlozony na wieksza powierzchnie nic jej nie zrobi (np zawisniecie tylu na butli), natomiast nacisk punktowy moze byc niebezpieczny - stad uwazam, ze powinna byc plyta.
nie prawda!!
testy na butlach wykonuje się właśnie za pomocą punktowego uderzenia(wahadło z dużym obciążeniem)
to nadal nie jest nacisk punktowy. obciaznik wahadla do testow ma ksztalt kuli. mnie chodzi o bardzo punktowy ;) typu, jak juz mowilem, ostry kamien, krawedz, cos co moze sie wbic.
Metale pisze:na butlę można najechać TIR-em i ma wytrzymać ustrojstwo- tak mi powiedział gazownik)
i to rowniez, a nawet tymbardziej, nie jest nacisk punktowy. poza tym to jest nacisk statyczny, a mowimy o dynamicznym.

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » śr lip 09, 2008 10:10 am

Co do wytrzymalosci:
Toyota corolla tercel 4wd + TIR= cala buda zmasakrowana, z dlugiego kombi poskladala sie w harmonijke dlugosci malucha. Butla po wygrzebaniu z czelusci poskladanej podlogi miala tylko lekkie wgiecie :lol:
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » śr lip 09, 2008 10:18 am

Panowie - czy słyszał ktoś o wypadku, podczas którego pier...ła butla?
To cholerstwo wytrzymuje postrzał z kałacha.
pancernego to potrzeba mocowania - coby jej nie wyrwać i osłon przewodów.
Jeżeli ktoś użytkuje nive zgodnie z instrukcją a nie ciąga na kinetyku po orlej perci wg. mnie może spokojnie pakować triploidalny zbiornik pod podłogę.
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość