
http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vl ... va_lpg.htm
Moderator: Albert_N
Według mnie butla na zewnątrz auta to dodatkowe ryzyko w pokonywaniu różnych terenów. Uderzenia obtarcia i Bóg wie jeszcze co. Ja mam butlę w bagażniku. Zajmuje 50 % jego przestrzeni ale mi to nie przeszkadza ponieważ można zwiększyć powierzchnię bagażnika montując dachowy bagażnik. A po drugie butla w środku jest osłonięta od wszelkich uszkodzeń mechanicznych występujących w podróżach po bezdrożachandrox1 pisze:Coś mi się zdaje, że niewiele zyskasz tego miejsca. No może kształt będzie inny.
A dlaczego uważasz, że rozwiązanie z "obrazka" jest złe ?. Butla może być mniejsza - węższa. Ale nawet tamta jest powyżej tylnego mostu.
ja mam podobnie - butla jak na zdjeciach, 50 litrow, instalacja sekwencyjna BRC, montowana w Belgii. Butla w niczym nie przeszkadza (swoja droga taka butla to mozna walic, ciezko ja uszkodzic, nie to co bak:/). Wydech przerobiony, zakreca powyzej tylnego mostu, wraca do przodu, zawraca (ale opis...), koncowy tlumik rownolegle do lewej podluznicy i wychodzi na bok przed lewym tylnym kolem - i ten tlumik jest najnizszym punktem ograniczajacym przeswit - co prawda na razie nie przeszkadza, jak zacznie to go zmienie na mniejszy...Snuffer pisze:Niestety cały osprzęt był montowany za kadencji poprzedniego (a raczeja nawet jeszcze jednego wstecz) właściciela więc o szczegółach technicznych nic mądrego nie mogę powiedzieć. .
srednio mnie to przekonuje... jak mnie mam z tych pretow to ma byc "plotek", czyli nie uchronisz butli przed najgrozniejszym: punktowym naciskiem od np. ostrego kamienia. butla jest na tyle solidna, ze nacisk rozlozony na wieksza powierzchnie nic jej nie zrobi (np zawisniecie tylu na butli), natomiast nacisk punktowy moze byc niebezpieczny - stad uwazam, ze powinna byc plyta.M_Dziku pisze:Będzie wykonana z prętów wygiętych wedle kształtu zamontowanej butli, zaś owe pręty będą przyspawane do dwóch płaskowników. Jeden będzie przymocowany do belki haka, drugi do podwozia Nivci. Taki przynajmniej jest plan...
dokladnie:)Snuffer pisze:Może i po traktorzemu ale przecież tego golfowego wydechu i tak nie widać. Przynajmniej u mnie tak jest.
nie prawda!!timo pisze:srednio mnie to przekonuje... jak mnie mam z tych pretow to ma byc "plotek", czyli nie uchronisz butli przed najgrozniejszym: punktowym naciskiem od np. ostrego kamienia. butla jest na tyle solidna, ze nacisk rozlozony na wieksza powierzchnie nic jej nie zrobi (np zawisniecie tylu na butli), natomiast nacisk punktowy moze byc niebezpieczny - stad uwazam, ze powinna byc plyta.M_Dziku pisze:Będzie wykonana z prętów wygiętych wedle kształtu zamontowanej butli, zaś owe pręty będą przyspawane do dwóch płaskowników. Jeden będzie przymocowany do belki haka, drugi do podwozia Nivci. Taki przynajmniej jest plan...
to nadal nie jest nacisk punktowy. obciaznik wahadla do testow ma ksztalt kuli. mnie chodzi o bardzo punktowybartekbp01 pisze:nie prawda!!timo pisze:srednio mnie to przekonuje... jak mnie mam z tych pretow to ma byc "plotek", czyli nie uchronisz butli przed najgrozniejszym: punktowym naciskiem od np. ostrego kamienia. butla jest na tyle solidna, ze nacisk rozlozony na wieksza powierzchnie nic jej nie zrobi (np zawisniecie tylu na butli), natomiast nacisk punktowy moze byc niebezpieczny - stad uwazam, ze powinna byc plyta.M_Dziku pisze:Będzie wykonana z prętów wygiętych wedle kształtu zamontowanej butli, zaś owe pręty będą przyspawane do dwóch płaskowników. Jeden będzie przymocowany do belki haka, drugi do podwozia Nivci. Taki przynajmniej jest plan...
testy na butlach wykonuje się właśnie za pomocą punktowego uderzenia(wahadło z dużym obciążeniem)
i to rowniez, a nawet tymbardziej, nie jest nacisk punktowy. poza tym to jest nacisk statyczny, a mowimy o dynamicznym.Metale pisze:na butlę można najechać TIR-em i ma wytrzymać ustrojstwo- tak mi powiedział gazownik)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość