Silnik zamiennik

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Silnik zamiennik

Post autor: Artix » pt kwie 25, 2008 10:53 pm

Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Silnik zamiennik

Post autor: TomaszRT » pt kwie 25, 2008 10:56 pm

Artix pisze:oczywiscie im wiecej koni tym lepiej.
Ciekawe co na to układ napędowy 8)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Silnik zamiennik

Post autor: klucz13 » pt kwie 25, 2008 11:01 pm

Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty,?
Gwieździstą V6 rzędową :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Silnik zamiennik

Post autor: TomaszRT » pt kwie 25, 2008 11:07 pm

klucz13 pisze:Gwieździstą V6 rzędową :)20
Się śmiej.. opis pasuje idealnie do Volkswagenowego motóra W12 :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Snuffer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn mar 17, 2008 7:39 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Snuffer » sob kwie 26, 2008 7:18 am

Na Allegro był ostatnio do kupienia silnik VW 1,9D siedzący właśnie w Nivie. Ale szczegółów brak. Sam jestem ciekaw co tam by pasowało:)

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Silnik zamiennik

Post autor: tomek » sob kwie 26, 2008 9:36 am

Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
ale po co?Jak chcesz się ścigać wstawiaj dwulitrową benzynę, coś z rodziny Fiata...Chcesz traktorek to jakieś 1,9 D Peugeota...Tylko po co?
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Silnik zamiennik

Post autor: kugel2 » sob kwie 26, 2008 8:47 pm

Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
Założyłem 2.100 td Reno.
Więcej informacji na zlocie.
Do tej pory nic nie urwałem a kolegów z paru podobno lepszych terenówek na czarnym robie w tri miga. :)3
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artix » sob kwie 26, 2008 9:09 pm

Nie pootrzebuje sie scigac na drodze, ale oryginalny silnik w terenie lekko mi nie wystarcza. Na czarnym jak jade 90 km/h to luzik do tego silnik Nivoski idealnie pasuje, czesto jednak w terenie czuc wyrazny brak mocy na podjazdach, w piachach, w blocie. Dla mnie Niviasta to nie wozek sklepowy i nie piszcie zebym zmienil auto jak to za malo, bo to jest wystarczajace tylko lekko brak mocy :D

hmm 2.1 reno :D mocne byly przerobki ??
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » sob kwie 26, 2008 9:48 pm

Nie pisze o maksymalnych osiągach ale o pierwszych stu metrach. Ciągnąłem dosyć ciężkie klocki drzewa na reduktorze i na wolnych obrotach silnika , wychodziłem z samochodu aby popatrzeć jak to z boku wygląda a Nivka jechała jak by nigdy nic.
Silnik diesla to dobry pomysł :)2
powodzenia
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Silnik zamiennik

Post autor: kugel2 » ndz kwie 27, 2008 7:49 pm

klucz13 pisze:
Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty,?
Gwieździstą V6 rzędową :)20
Słabym zostaje obrona poprzez atak :)3 :)3
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » ndz kwie 27, 2008 9:35 pm

Ja natomiast odpowiem tak: mam 1.7 i silnik i wcale w nim nie brakuje mocy, nie raz nivka mnie zaskakuje co ona potrafi na czarnym prędkość dochodziła do 110 km natomiast w lekkim terenie(podjazdy, błoto piach) radzi sobie całkiem nieźle biorąc pod uwagę, że jeżdżę na gazie
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
NUKEM
 
 
Posty: 225
Rejestracja: śr lut 13, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: NUKEM » ndz kwie 27, 2008 10:13 pm

do 110 km/h max ? moja 1.6 na gaźniku wyciąga 130 :D i to na gazie :P

ale dziś podczas jazdy w terenie coś sie pokiełbasiło i nie mam wysokich obrotów. Na jałowym działa dobrze ,a po dodaniu gazu dusi się i gaśnie.
Co to się mogło stać ? żaden kabelek nie spadł.
Dzieje sie tak tylko na LPG , na benzynie jest wszystko ok..
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pn kwie 28, 2008 3:25 am

hmm ciekawe nasuwa się trochę głupie ale zarazem podsawowe pytanie - czy masz gaz ?? Bo to o czym piszesz to typowy objaw braku gazu , natomiast jeżeli pytanie jest na tyle głupie że warto go zignorować to należy szukac dalej....
1. filtr gazu(znajduje się zwykle w okolicach reduktora)jeżeli jest zabrudzony to da taki właśnie objaw
2.zawór odcinający benzynę , jeżeli podczas pracy na gazie będzie przepuszczał to tez to da podobny objaw
3.nieszczelność w okolicach filtra powietrza lub gażnika jezeli taka występuje to silnik ciągnie lewe powietrze prze co nie wytwarza się podciśnienie nad gaźnikiem i gaz nie działa poprawnie
4. zawory na butli bądz przewody gazu jeżeli się przytkały no to wiadomo nie dostaje wytarczająco dużo gazu
5.reduktor-... no i tu temat rzeka- moze być nagromadzone zbyt dużo mazutu(usuwa się go za pomocą korka na dole reduktora przy rozgrzanym silniku)-mogła się uszkodzić wewnętrzna membrama-ogrzewanie reduktora(przy braku płynu chłod. lub jego małej ilości reduktor "zmraża" prze co podaje gaz o drastychnie niskiej temp. i bywa różnie)
6.po prostu sie rozregulował reduktor (w tym przypadku nalezy go wyregulowąć śrubą do regulacji obrotów) :)2
pozdrawiam bartek
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pn kwie 28, 2008 3:27 am

a co do silnika to może jakieś 2.0 mirafiori lub argenta?? to by było coś !!
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
tomaszpi
 
 
Posty: 962
Rejestracja: wt lip 31, 2007 2:23 am
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: tomaszpi » pn kwie 28, 2008 4:41 am

NUKEM pisze:do 110 km/h max ? moja 1.6 na gaźniku wyciąga 130 :D i to na gazie :P

ale dziś podczas jazdy w terenie coś sie pokiełbasiło i nie mam wysokich obrotów. Na jałowym działa dobrze ,a po dodaniu gazu dusi się i gaśnie.
Co to się mogło stać ? żaden kabelek nie spadł.
Dzieje sie tak tylko na LPG , na benzynie jest wszystko ok..

napisałem 110 km/h ponieważ tyle jechałem a jeszcze troszkę luzu na pedale gazu było jak kiedyś ją wy testuję to napiszę z jaką ona jedzie prędkością max.
Odnośnie przerywania na gazie lub duszenia się auta .Czy zmieniałeś miejsce tankowania gazu. Ja miałem podobny problem. Okazało się że gaz był do dupy. Zatankowałem w innym miejscu(stacja BP) i problem się rozwiązał. o prostu jak masz sprawdzone miejsce tankowania to radził bym nie zmieniać :)2
Tomaszpi

Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było :( :( )
Teraz Kia Sportage

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radvarin » pn kwie 28, 2008 7:19 am

bartekbp01 pisze:od mirafiori
ja mam skrzynię biegów od mirafiori, a silnik 1,6 diesel od vw golfa mk2... może słaby, ale za to bardzo oszczędny - tak już kupiłem niviastę ;] ale silnik w śniegu potrafi sie zagrzać, tak jak w oryginalnych nivach

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn kwie 28, 2008 9:10 am

bartekbp01 pisze:a co do silnika to może jakieś 2.0 mirafiori lub argenta?? to by było coś !!

jak ktos zainteresowany, to mam 1600 od mirafiori razem ze skrzynią moge sie podzielic ;)
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » pn kwie 28, 2008 5:48 pm

Artix
Co wiem to powiem.
waga -
wielkość -
moc -
mocowanie -
WAGA -za duża- wymiana sprężyn,stosownych do wagi. Zmiana środka ciężkości , itp.
WIELKOść (kubatura) - brak miejsca do podcięcia (długość silnika) itp - MOCOWANIE - dobrze aby były blisko oryginałów.
SKRZYNIA i jej przesunięcie oraz opuszczenie lub jej podniesienie , długości wałów, odległości które przesuwają się na (gumach) przy chamowaniu lub mocnym ruszaniu. Zapomniałem dodać przechyły (a miejsca jest coraz mniej)
Oczywiście opisuję trochę na skróty, drobiazgów jest mnóstwo ale nie myśl, że nie wieżę w Twoje możliwości. Możesz liczyć na pomoc z mojej
strony.

Nie przejmuj się SZYDERCAMI co mieszają a MAłO wiedzą. :)3
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » pn kwie 28, 2008 5:59 pm

Zapomniałem dodać o mocy - Nie gra roli, tylko rozwaga kierowcy ma wpływ czy coś urwie czy nie. Znasz moc i nie dasz się podpuścić to nic nie urwiesz.
Jedni będą pokonywać przeszkodę na dobrym bucie a Ty pomyślisz jak zmniejszyć wolne obroty aby nie było za dużo mocy.
pozdrawiam
kugel NIVKA 2,1 TD

gdsm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 11:29 am
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: gdsm » śr cze 04, 2008 11:12 am

na allegro pojawił się silnik do NIVY 1.7 nawet tanio
http://www.allegro.pl/item373568773_niv ... y_1_7.html

gdsm
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 11:29 am
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: gdsm » czw cze 05, 2008 4:56 pm

czy ktos moze mi powiedziec czy powyzszy silnik bedzie pasowal do nivy 1.6?

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » ndz cze 08, 2008 4:34 pm

będzie bez naj mniejszego problemu tylko ten przebieg dziwnie niski..152000??
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » pt cze 27, 2008 3:30 pm

ja mam 1.7 na gazniku po generalce i bez gazu osiagi sa jakie sa na czarnym to nawet i 140 poleci testowane na trasie gdynia krakow a i w terenie z rozwaga tez nie brakuje mocy a jak przesadze to mam przyklady na urwane przeguby i ukrecone oski
tez kiedys myslalem o wymianie na ropke ale stwierdzilem ze nie oplacalne a i nie lubie dzwieku traktoru zima.
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

Awatar użytkownika
Snuffer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn mar 17, 2008 7:39 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Snuffer » pn cze 30, 2008 9:14 pm

140? Moja z niejakim wysiłkiem rozpędza się do 100, potem trzeba ją wytrwale bujać do 120 i na tym koniec. Nie ma szans na więcej:(

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » pn cze 30, 2008 10:27 pm

Wyjedz nia na autostrade,dluga prosta i rozbujasz na 140 mieciutko,a jak nie to poecam moje usługi,mi nie oprze sie zadne autko:)
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość