Silnik zamiennik
Moderator: Albert_N
Silnik zamiennik
Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach
Re: Silnik zamiennik
Ciekawe co na to układ napędowyArtix pisze:oczywiscie im wiecej koni tym lepiej.

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Silnik zamiennik
Gwieździstą V6 rzędowąArtix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty,?

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Silnik zamiennik
Się śmiej.. opis pasuje idealnie do Volkswagenowego motóra W12klucz13 pisze:Gwieździstą V6 rzędową

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Silnik zamiennik
ale po co?Jak chcesz się ścigać wstawiaj dwulitrową benzynę, coś z rodziny Fiata...Chcesz traktorek to jakieś 1,9 D Peugeota...Tylko po co?Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
Re: Silnik zamiennik
Założyłem 2.100 td Reno.Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
Więcej informacji na zlocie.
Do tej pory nic nie urwałem a kolegów z paru podobno lepszych terenówek na czarnym robie w tri miga.

kugel NIVKA 2,1 TD
Nie pootrzebuje sie scigac na drodze, ale oryginalny silnik w terenie lekko mi nie wystarcza. Na czarnym jak jade 90 km/h to luzik do tego silnik Nivoski idealnie pasuje, czesto jednak w terenie czuc wyrazny brak mocy na podjazdach, w piachach, w blocie. Dla mnie Niviasta to nie wozek sklepowy i nie piszcie zebym zmienil auto jak to za malo, bo to jest wystarczajace tylko lekko brak mocy 
hmm 2.1 reno
mocne byly przerobki 

hmm 2.1 reno


Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach
Nie pisze o maksymalnych osiągach ale o pierwszych stu metrach. Ciągnąłem dosyć ciężkie klocki drzewa na reduktorze i na wolnych obrotach silnika , wychodziłem z samochodu aby popatrzeć jak to z boku wygląda a Nivka jechała jak by nigdy nic.
Silnik diesla to dobry pomysł
powodzenia
Silnik diesla to dobry pomysł

powodzenia
kugel NIVKA 2,1 TD
Re: Silnik zamiennik
Słabym zostaje obrona poprzez atakklucz13 pisze:Gwieździstą V6 rzędowąArtix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty,?


kugel NIVKA 2,1 TD
Ja natomiast odpowiem tak: mam 1.7 i silnik i wcale w nim nie brakuje mocy, nie raz nivka mnie zaskakuje co ona potrafi na czarnym prędkość dochodziła do 110 km natomiast w lekkim terenie(podjazdy, błoto piach) radzi sobie całkiem nieźle biorąc pod uwagę, że jeżdżę na gazie
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
do 110 km/h max ? moja 1.6 na gaźniku wyciąga 130
i to na gazie 
ale dziś podczas jazdy w terenie coś sie pokiełbasiło i nie mam wysokich obrotów. Na jałowym działa dobrze ,a po dodaniu gazu dusi się i gaśnie.
Co to się mogło stać ? żaden kabelek nie spadł.
Dzieje sie tak tylko na LPG , na benzynie jest wszystko ok..


ale dziś podczas jazdy w terenie coś sie pokiełbasiło i nie mam wysokich obrotów. Na jałowym działa dobrze ,a po dodaniu gazu dusi się i gaśnie.
Co to się mogło stać ? żaden kabelek nie spadł.
Dzieje sie tak tylko na LPG , na benzynie jest wszystko ok..
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !
Była Vitara
Jest Galloper !
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
hmm ciekawe nasuwa się trochę głupie ale zarazem podsawowe pytanie - czy masz gaz
Bo to o czym piszesz to typowy objaw braku gazu , natomiast jeżeli pytanie jest na tyle głupie że warto go zignorować to należy szukac dalej....
1. filtr gazu(znajduje się zwykle w okolicach reduktora)jeżeli jest zabrudzony to da taki właśnie objaw
2.zawór odcinający benzynę , jeżeli podczas pracy na gazie będzie przepuszczał to tez to da podobny objaw
3.nieszczelność w okolicach filtra powietrza lub gażnika jezeli taka występuje to silnik ciągnie lewe powietrze prze co nie wytwarza się podciśnienie nad gaźnikiem i gaz nie działa poprawnie
4. zawory na butli bądz przewody gazu jeżeli się przytkały no to wiadomo nie dostaje wytarczająco dużo gazu
5.reduktor-... no i tu temat rzeka- moze być nagromadzone zbyt dużo mazutu(usuwa się go za pomocą korka na dole reduktora przy rozgrzanym silniku)-mogła się uszkodzić wewnętrzna membrama-ogrzewanie reduktora(przy braku płynu chłod. lub jego małej ilości reduktor "zmraża" prze co podaje gaz o drastychnie niskiej temp. i bywa różnie)
6.po prostu sie rozregulował reduktor (w tym przypadku nalezy go wyregulowąć śrubą do regulacji obrotów)
pozdrawiam bartek

1. filtr gazu(znajduje się zwykle w okolicach reduktora)jeżeli jest zabrudzony to da taki właśnie objaw
2.zawór odcinający benzynę , jeżeli podczas pracy na gazie będzie przepuszczał to tez to da podobny objaw
3.nieszczelność w okolicach filtra powietrza lub gażnika jezeli taka występuje to silnik ciągnie lewe powietrze prze co nie wytwarza się podciśnienie nad gaźnikiem i gaz nie działa poprawnie
4. zawory na butli bądz przewody gazu jeżeli się przytkały no to wiadomo nie dostaje wytarczająco dużo gazu
5.reduktor-... no i tu temat rzeka- moze być nagromadzone zbyt dużo mazutu(usuwa się go za pomocą korka na dole reduktora przy rozgrzanym silniku)-mogła się uszkodzić wewnętrzna membrama-ogrzewanie reduktora(przy braku płynu chłod. lub jego małej ilości reduktor "zmraża" prze co podaje gaz o drastychnie niskiej temp. i bywa różnie)
6.po prostu sie rozregulował reduktor (w tym przypadku nalezy go wyregulowąć śrubą do regulacji obrotów)

pozdrawiam bartek
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
NUKEM pisze:do 110 km/h max ? moja 1.6 na gaźniku wyciąga 130i to na gazie
ale dziś podczas jazdy w terenie coś sie pokiełbasiło i nie mam wysokich obrotów. Na jałowym działa dobrze ,a po dodaniu gazu dusi się i gaśnie.
Co to się mogło stać ? żaden kabelek nie spadł.
Dzieje sie tak tylko na LPG , na benzynie jest wszystko ok..
napisałem 110 km/h ponieważ tyle jechałem a jeszcze troszkę luzu na pedale gazu było jak kiedyś ją wy testuję to napiszę z jaką ona jedzie prędkością max.
Odnośnie przerywania na gazie lub duszenia się auta .Czy zmieniałeś miejsce tankowania gazu. Ja miałem podobny problem. Okazało się że gaz był do dupy. Zatankowałem w innym miejscu(stacja BP) i problem się rozwiązał. o prostu jak masz sprawdzone miejsce tankowania to radził bym nie zmieniać

Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
Artix
Co wiem to powiem.
waga -
wielkość -
moc -
mocowanie -
WAGA -za duża- wymiana sprężyn,stosownych do wagi. Zmiana środka ciężkości , itp.
WIELKOść (kubatura) - brak miejsca do podcięcia (długość silnika) itp - MOCOWANIE - dobrze aby były blisko oryginałów.
SKRZYNIA i jej przesunięcie oraz opuszczenie lub jej podniesienie , długości wałów, odległości które przesuwają się na (gumach) przy chamowaniu lub mocnym ruszaniu. Zapomniałem dodać przechyły (a miejsca jest coraz mniej)
Oczywiście opisuję trochę na skróty, drobiazgów jest mnóstwo ale nie myśl, że nie wieżę w Twoje możliwości. Możesz liczyć na pomoc z mojej
strony.
Nie przejmuj się SZYDERCAMI co mieszają a MAłO wiedzą.
Co wiem to powiem.
waga -
wielkość -
moc -
mocowanie -
WAGA -za duża- wymiana sprężyn,stosownych do wagi. Zmiana środka ciężkości , itp.
WIELKOść (kubatura) - brak miejsca do podcięcia (długość silnika) itp - MOCOWANIE - dobrze aby były blisko oryginałów.
SKRZYNIA i jej przesunięcie oraz opuszczenie lub jej podniesienie , długości wałów, odległości które przesuwają się na (gumach) przy chamowaniu lub mocnym ruszaniu. Zapomniałem dodać przechyły (a miejsca jest coraz mniej)
Oczywiście opisuję trochę na skróty, drobiazgów jest mnóstwo ale nie myśl, że nie wieżę w Twoje możliwości. Możesz liczyć na pomoc z mojej
strony.
Nie przejmuj się SZYDERCAMI co mieszają a MAłO wiedzą.

kugel NIVKA 2,1 TD
na allegro pojawił się silnik do NIVY 1.7 nawet tanio
http://www.allegro.pl/item373568773_niv ... y_1_7.html
http://www.allegro.pl/item373568773_niv ... y_1_7.html
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
ja mam 1.7 na gazniku po generalce i bez gazu osiagi sa jakie sa na czarnym to nawet i 140 poleci testowane na trasie gdynia krakow a i w terenie z rozwaga tez nie brakuje mocy a jak przesadze to mam przyklady na urwane przeguby i ukrecone oski
tez kiedys myslalem o wymianie na ropke ale stwierdzilem ze nie oplacalne a i nie lubie dzwieku traktoru zima.
tez kiedys myslalem o wymianie na ropke ale stwierdzilem ze nie oplacalne a i nie lubie dzwieku traktoru zima.
Mitsubishi Pajero Sport 2.5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość