Strona 1 z 3
Silnik zamiennik
: pt kwie 25, 2008 10:53 pm
autor: Artix
Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
Re: Silnik zamiennik
: pt kwie 25, 2008 10:56 pm
autor: TomaszRT
Artix pisze:oczywiscie im wiecej koni tym lepiej.
Ciekawe co na to układ napędowy

Re: Silnik zamiennik
: pt kwie 25, 2008 11:01 pm
autor: klucz13
Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty,?
Gwieździstą V6 rzędową

Re: Silnik zamiennik
: pt kwie 25, 2008 11:07 pm
autor: TomaszRT
klucz13 pisze:Gwieździstą V6 rzędową

Się śmiej.. opis pasuje idealnie do Volkswagenowego motóra W12

: sob kwie 26, 2008 7:18 am
autor: Snuffer
Na Allegro był ostatnio do kupienia silnik VW 1,9D siedzący właśnie w Nivie. Ale szczegółów brak. Sam jestem ciekaw co tam by pasowało:)
Re: Silnik zamiennik
: sob kwie 26, 2008 9:36 am
autor: tomek
Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
ale po co?Jak chcesz się ścigać wstawiaj dwulitrową benzynę, coś z rodziny Fiata...Chcesz traktorek to jakieś 1,9 D Peugeota...Tylko po co?
Re: Silnik zamiennik
: sob kwie 26, 2008 8:47 pm
autor: kugel2
Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty, tak zeby nnie bylo zbyt wielkich przerobek mocowania i zeby mozna bylo jakos rozsadnie zgrac ze skrzynia. Mysle o dieslu cos w granicach 100 KM oczywiscie im wiecej koni tym lepiej. Pod macha jest w sumie sporo miejsca, z jakimi silnikami sie spotkaliscie w Niviastach ?
Założyłem 2.100 td Reno.
Więcej informacji na zlocie.
Do tej pory nic nie urwałem a kolegów z paru podobno lepszych terenówek na czarnym robie w tri miga.

: sob kwie 26, 2008 9:09 pm
autor: Artix
Nie pootrzebuje sie scigac na drodze, ale oryginalny silnik w terenie lekko mi nie wystarcza. Na czarnym jak jade 90 km/h to luzik do tego silnik Nivoski idealnie pasuje, czesto jednak w terenie czuc wyrazny brak mocy na podjazdach, w piachach, w blocie. Dla mnie Niviasta to nie wozek sklepowy i nie piszcie zebym zmienil auto jak to za malo, bo to jest wystarczajace tylko lekko brak mocy
hmm 2.1 reno

mocne byly przerobki

: sob kwie 26, 2008 9:48 pm
autor: kugel2
Nie pisze o maksymalnych osiągach ale o pierwszych stu metrach. Ciągnąłem dosyć ciężkie klocki drzewa na reduktorze i na wolnych obrotach silnika , wychodziłem z samochodu aby popatrzeć jak to z boku wygląda a Nivka jechała jak by nigdy nic.
Silnik diesla to dobry pomysł
powodzenia
Re: Silnik zamiennik
: ndz kwie 27, 2008 7:49 pm
autor: kugel2
klucz13 pisze:Artix pisze:Mam pytanko, jakie silniki mozna wsadzic do Niviasty,?
Gwieździstą V6 rzędową

Słabym zostaje obrona poprzez atak

: ndz kwie 27, 2008 9:35 pm
autor: tomaszpi
Ja natomiast odpowiem tak: mam 1.7 i silnik i wcale w nim nie brakuje mocy, nie raz nivka mnie zaskakuje co ona potrafi na czarnym prędkość dochodziła do 110 km natomiast w lekkim terenie(podjazdy, błoto piach) radzi sobie całkiem nieźle biorąc pod uwagę, że jeżdżę na gazie
: ndz kwie 27, 2008 10:13 pm
autor: NUKEM
do 110 km/h max ? moja 1.6 na gaźniku wyciąga 130

i to na gazie
ale dziś podczas jazdy w terenie coś sie pokiełbasiło i nie mam wysokich obrotów. Na jałowym działa dobrze ,a po dodaniu gazu dusi się i gaśnie.
Co to się mogło stać ? żaden kabelek nie spadł.
Dzieje sie tak tylko na LPG , na benzynie jest wszystko ok..
: pn kwie 28, 2008 3:25 am
autor: bartekbp01
hmm ciekawe nasuwa się trochę głupie ale zarazem podsawowe pytanie - czy masz gaz

Bo to o czym piszesz to typowy objaw braku gazu , natomiast jeżeli pytanie jest na tyle głupie że warto go zignorować to należy szukac dalej....
1. filtr gazu(znajduje się zwykle w okolicach reduktora)jeżeli jest zabrudzony to da taki właśnie objaw
2.zawór odcinający benzynę , jeżeli podczas pracy na gazie będzie przepuszczał to tez to da podobny objaw
3.nieszczelność w okolicach filtra powietrza lub gażnika jezeli taka występuje to silnik ciągnie lewe powietrze prze co nie wytwarza się podciśnienie nad gaźnikiem i gaz nie działa poprawnie
4. zawory na butli bądz przewody gazu jeżeli się przytkały no to wiadomo nie dostaje wytarczająco dużo gazu
5.reduktor-... no i tu temat rzeka- moze być nagromadzone zbyt dużo mazutu(usuwa się go za pomocą korka na dole reduktora przy rozgrzanym silniku)-mogła się uszkodzić wewnętrzna membrama-ogrzewanie reduktora(przy braku płynu chłod. lub jego małej ilości reduktor "zmraża" prze co podaje gaz o drastychnie niskiej temp. i bywa różnie)
6.po prostu sie rozregulował reduktor (w tym przypadku nalezy go wyregulowąć śrubą do regulacji obrotów)
pozdrawiam bartek
: pn kwie 28, 2008 3:27 am
autor: bartekbp01
a co do silnika to może jakieś 2.0 mirafiori lub argenta?? to by było coś

: pn kwie 28, 2008 4:41 am
autor: tomaszpi
NUKEM pisze:do 110 km/h max ? moja 1.6 na gaźniku wyciąga 130

i to na gazie
ale dziś podczas jazdy w terenie coś sie pokiełbasiło i nie mam wysokich obrotów. Na jałowym działa dobrze ,a po dodaniu gazu dusi się i gaśnie.
Co to się mogło stać ? żaden kabelek nie spadł.
Dzieje sie tak tylko na LPG , na benzynie jest wszystko ok..
napisałem 110 km/h ponieważ tyle jechałem a jeszcze troszkę luzu na pedale gazu było jak kiedyś ją wy testuję to napiszę z jaką ona jedzie prędkością max.
Odnośnie przerywania na gazie lub duszenia się auta .Czy zmieniałeś miejsce tankowania gazu. Ja miałem podobny problem. Okazało się że gaz był do dupy. Zatankowałem w innym miejscu(stacja BP) i problem się rozwiązał. o prostu jak masz sprawdzone miejsce tankowania to radził bym nie zmieniać

: pn kwie 28, 2008 7:19 am
autor: Radvarin
bartekbp01 pisze:od mirafiori
ja mam skrzynię biegów od mirafiori, a silnik 1,6 diesel od vw golfa mk2... może słaby, ale za to bardzo oszczędny - tak już kupiłem niviastę ;] ale silnik w śniegu potrafi sie zagrzać, tak jak w oryginalnych nivach
: pn kwie 28, 2008 9:10 am
autor: CrOOchy
bartekbp01 pisze:a co do silnika to może jakieś 2.0 mirafiori lub argenta?? to by było coś

jak ktos zainteresowany, to mam 1600 od mirafiori razem ze skrzynią moge sie podzielic

: pn kwie 28, 2008 5:48 pm
autor: kugel2
Artix
Co wiem to powiem.
waga -
wielkość -
moc -
mocowanie -
WAGA -za duża- wymiana sprężyn,stosownych do wagi. Zmiana środka ciężkości , itp.
WIELKOść (kubatura) - brak miejsca do podcięcia (długość silnika) itp - MOCOWANIE - dobrze aby były blisko oryginałów.
SKRZYNIA i jej przesunięcie oraz opuszczenie lub jej podniesienie , długości wałów, odległości które przesuwają się na (gumach) przy chamowaniu lub mocnym ruszaniu. Zapomniałem dodać przechyły (a miejsca jest coraz mniej)
Oczywiście opisuję trochę na skróty, drobiazgów jest mnóstwo ale nie myśl, że nie wieżę w Twoje możliwości. Możesz liczyć na pomoc z mojej
strony.
Nie przejmuj się SZYDERCAMI co mieszają a MAłO wiedzą.

: pn kwie 28, 2008 5:59 pm
autor: kugel2
Zapomniałem dodać o mocy - Nie gra roli, tylko rozwaga kierowcy ma wpływ czy coś urwie czy nie. Znasz moc i nie dasz się podpuścić to nic nie urwiesz.
Jedni będą pokonywać przeszkodę na dobrym bucie a Ty pomyślisz jak zmniejszyć wolne obroty aby nie było za dużo mocy.
pozdrawiam
: śr cze 04, 2008 11:12 am
autor: gdsm
na allegro pojawił się silnik do NIVY 1.7 nawet tanio
http://www.allegro.pl/item373568773_niv ... y_1_7.html
: czw cze 05, 2008 4:56 pm
autor: gdsm
czy ktos moze mi powiedziec czy powyzszy silnik bedzie pasowal do nivy 1.6?
: ndz cze 08, 2008 4:34 pm
autor: bartekbp01
będzie bez naj mniejszego problemu tylko ten przebieg dziwnie niski..152000??
: pt cze 27, 2008 3:30 pm
autor: czacha78
ja mam 1.7 na gazniku po generalce i bez gazu osiagi sa jakie sa na czarnym to nawet i 140 poleci testowane na trasie gdynia krakow a i w terenie z rozwaga tez nie brakuje mocy a jak przesadze to mam przyklady na urwane przeguby i ukrecone oski
tez kiedys myslalem o wymianie na ropke ale stwierdzilem ze nie oplacalne a i nie lubie dzwieku traktoru zima.
: pn cze 30, 2008 9:14 pm
autor: Snuffer
140? Moja z niejakim wysiłkiem rozpędza się do 100, potem trzeba ją wytrwale bujać do 120 i na tym koniec. Nie ma szans na więcej:(
: pn cze 30, 2008 10:27 pm
autor: czacha78
Wyjedz nia na autostrade,dluga prosta i rozbujasz na 140 mieciutko,a jak nie to poecam moje usługi,mi nie oprze sie zadne autko:)