Co moglo paść ??

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Co moglo paść ??

Post autor: Artix » sob maja 17, 2008 10:42 pm

Pytanie na tyle pilne ze do zlotu zostalo malo czasu !!!! wiec reanimacja musi byc przeprowadzona sprawnie

Dzis wracajac z trasy, nagle skonczyl nam sie naped, wal sie kreci Niviasta stoi, po obrocie kilka razy przednim walem zaskoczyl i ujechalismy kilka metrow i koniec jazdy, i tak do zaskoczenia przedniego walu zeby mial opor i znowu kilka metrow i wal sie kreci a Niviasta nie jedzie, na blokadzie mechanizmu dalo sie podjechac no ale ze skrecaniem lipa. Generalnie Niviasta na sznurku zostala z holowana. Co moglo sie popsuc, mam kilka teorii ale moze sie myle. Moze jakas rada doswiadczonego zniwiarza :D
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » sob maja 17, 2008 11:13 pm

A nie obrobił się przypadkiem wielowpust na wale? Jak obracasz wałem to kręcą się oba krzyżaki?
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
zenuak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: sob lut 23, 2008 7:32 am
Lokalizacja: Łomża
Kontaktowanie:

Post autor: zenuak » ndz maja 18, 2008 6:36 am

przegub sie skonczył?

Awatar użytkownika
Krzysiek-74
Posty: 1853
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Co moglo paść ??

Post autor: Krzysiek-74 » ndz maja 18, 2008 11:43 am

Artix pisze:Pytanie na tyle pilne ze do zlotu zostalo malo czasu !!!! wiec reanimacja musi byc przeprowadzona sprawnie

na blokadzie mechanizmu dalo sie podjechac no ale ze skrecaniem lipa. :D
Nie chcę być złym prorokiem i aby moje słowa się nie sprawdziły, ale wygląda na awarię centralnego mechanizmu róznicowego :( ??

Mógł również posypać się przedni dyfer (może się oberwał ?? ), przegub, półośka. Trudno wyczuć, na podstawie opisu. Mógł walnąć łączenie między skrzynią a reduktorem, półoska tylnego mostu. Musisz poszukać.
podnieść kolejno koła, pokręcić, zobaczyć co się dzieje.

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artix » ndz maja 18, 2008 1:05 pm

Przedni wal reka moge obracac lekko, tylny wal nie, ma opor. Po wrzuceniu biegu przedni wal sie kreci, tylny stoi w miejscu, Niviasta rowniez stoi w miejscu. Najbradziej mnie zastanawia to ze przednim walem mozna obracac prawie bez oporu. Zanim padlo do konca, po ilus tam obrotach wal przedni jak by zaskoczyl ze nie bylo luzu i mozna bylo kawalek podjechac, dopiero przy zmianie biegu znowu obrot walu byl jalowy nie dajacy napedu na kola. Znowu kilka obrotow walu i zaskakiwalo i tym sposobem przejechalismy jakis 1 km zanim juz nie mialo co zaskakiwac i mozna bylo sobie juz krecic walem i krecic.
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » ndz maja 18, 2008 4:02 pm

Przedni dyfer :)3
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
zenuak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: sob lut 23, 2008 7:32 am
Lokalizacja: Łomża
Kontaktowanie:

Post autor: zenuak » ndz maja 18, 2008 5:22 pm

pewnie satelitka poszla w przednim dyfrze...

Awatar użytkownika
Snuffer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: pn mar 17, 2008 7:39 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Snuffer » ndz maja 18, 2008 6:10 pm

To kara boska za dziczenie w bajorze...

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artix » ndz maja 18, 2008 7:03 pm

Snuffer pisze:To kara boska za dziczenie w bajorze...
Akurat w ten weekend malo bylo bajora a wiecej gorek i podjazdow np na wal, gdzie testowalismy na ile mozna spbie pozwolic zeby nie poleciec na plecy, niestety do szczytu zabraklo 5 metrow

Obrazek
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » ndz maja 18, 2008 7:23 pm

kolego sprawdz czy przy kręceniu wałem obraca sie któraś z półosi z przodu jeżeli tak to dobrze bo tylko półoś lub przegób :o jeżeli nie to niestety dyfer. aha załącz potem blokade i spradz czy wtedy pokręcisz wałem jeżeli tak to nie jest dobrze bo oznacza to uwalony centr. mech. różnicowy :evil: :cry: :evil: pozdrawiam i powodzenia :)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » ndz maja 18, 2008 7:25 pm

a i jeszcze jedna sprawa głupia ale....zobacz czy Ci się reduktor nie przełącza na neutral :wink:
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Mugin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 6:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mugin » ndz maja 18, 2008 7:25 pm

Przy załączonej blokadzie Nivka SAMA jedzie do przodu i do tyłu.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » ndz maja 18, 2008 7:30 pm

Mugin pisze:Przy załączonej blokadzie Nivka SAMA jedzie do przodu i do tyłu.
?? ?? ?? ?? ?? ?? :)9 nie kapuję
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Mugin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 6:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mugin » ndz maja 18, 2008 7:32 pm

Zapniesz blokadę i jedzie do przodu i do tyłu bez problemu. Cały czas piszemy oczywiście z Artixem o tym samym przypadku. :)

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artix » ndz maja 18, 2008 7:33 pm

niestety, tylko wal sie obraca wydajac z siebie metaliczny dzwiek, reduktor przelacza sie na neutral.

ps.
Mugin i Artix jedna Niva jeden Team :D
Ostatnio zmieniony ndz maja 18, 2008 7:42 pm przez Artix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » ndz maja 18, 2008 7:37 pm

no to żegnaj nam kochany moście ale zapnij jeszcze blokade i sprubuj obrucić jeżeli się nie bedzie kręcił to oznacza ze mech. róż. działa i padł most ale to i tak leppiej bo zawsze możesz zdjąć przedni wał i pomykać na zlot na samym tyle 8)
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artix » ndz maja 18, 2008 7:47 pm

Ale co da odkrecenie przedniego walu, skoro on i tak sie obraca a tyl nie, bo nie ma przeniesienia.
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

2Kółka
 
 
Posty: 1275
Rejestracja: czw sty 17, 2008 3:20 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: 2Kółka » ndz maja 18, 2008 8:35 pm

Artix pisze:Ale co da odkrecenie przedniego walu, skoro on i tak sie obraca a tyl nie, bo nie ma przeniesienia.
A jak myślisz, dlaczego z załącz. blokadą możesz jechać, a bez nie :wink: ??

Tomek

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pn maja 19, 2008 8:00 am

jak odkręcisz wał to nie bedzie Ci on robił spustoszenia w ty moście a po załączeniu blokady tył bedzie sam robil :)2 :)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artix » pn maja 19, 2008 8:37 am

Jak nie bedzie wyjsca to tak pewnie pojedziemy, ale mam nadzieje ze uda nam sie doprowadzic Niviaste do idealu.
Jak na razie wiadomo ze lewy zewnetrzny przegub ulegl samozagladzie, no ale to chyba nie moze tlumaczyc braku napedu.

Walka trwa :D
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radvarin » pn maja 19, 2008 8:54 am

no właśnie on jest raczej całą przyczyna: reduktor daje napęd na most który stawia mniejszy opór, czyli na przedni w tym wypadku, a mechanizm różnicowy przekazuje moc na koło które kręci sie z lżejszym oporem, czyli na te z rozwalonym przegubem..... krócej mówiąc niva nie jedzie tylko obraca półosią z ukręconym przegubem...

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » pn maja 19, 2008 9:08 am

Radvarin pisze:no właśnie on jest raczej całą przyczyna: reduktor daje napęd na most który stawia mniejszy opór, czyli na przedni w tym wypadku, a mechanizm różnicowy przekazuje moc na koło które kręci sie z lżejszym oporem, czyli na te z rozwalonym przegubem..... krócej mówiąc niva nie jedzie tylko obraca półosią z ukręconym przegubem...
:)2
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pn maja 19, 2008 9:42 am

Dokładnie tak :)2

na pewno któryś z przegubów poszedł - a skoro już zlokalizowałeś który to masz odpowiedź 8)

Poza tym gdyby Ci most zmieliło to niekoniecznie pokręciłbyś tak łatwo przednim wałem heh - sprawdzone w praktyce :)21
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

czacha78
 
 
Posty: 246
Rejestracja: śr sie 01, 2007 12:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: czacha78 » pn maja 19, 2008 4:06 pm

mialem to samo po jezdzie w lesie okazalo sie ze walnela mi os pol osi w mojej musialem zakupic caly komplet bo nie mieli osobno
ogolnie zawleczka w przegubie obciela frez no i kulki lozyska wypadly z wieloklina
sprawdz dokladnie moze to tylko oska
Mitsubishi Pajero Sport 2.5

Awatar użytkownika
Artix
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artix » pn maja 19, 2008 8:41 pm

Hmm no to kolejne odkrycie, lozysko kola stoi i prawdopodobnie to jest przyczyna wyrwania przegubu, a wiec trzeba wymienic lozysko, a do zlotu coraz mniej czasu.
Jeepnięty Cherokez po małych przeróbkach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość