nivka 1,6 rwie na benzynie i gazie - problem z gaźnikiem

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
zyr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob mar 22, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: okolice stolicy

nivka 1,6 rwie na benzynie i gazie - problem z gaźnikiem

Post autor: zyr » czw maja 29, 2008 7:13 pm

Nie tyle problem, co porada - może się komuś przyda na przyszłość :)

Mam niviaste 1,6 z 92'. Nie chodziła na paliwie, więc za całe 40 pln nabyłem pompę nową i wymieniłem. Niby zaczęła chodzić, ale i przy okazji sporo czarnego dymu z rury szło. Po przełączeniu na gaz, spaliny dalej wachą śmierdziały. I dalej lekko czarne.
Przy jeździe szarpała na niskich i średnich obrotach. I to i na gazie, i na benzynie.
No nic i tak miałem ją do mechanika wstawić, okazało się, że padnięty gaźnik - auto dawno nie jeżdżone na benzynie, membrany uszkodzone, luzy na przepustnicy, paliwko sobie radośnie pokapywało i mieszało się z gazem. Stąd rwanie.
No i efektem tego muszę nabyć gaźnik.

I tu krótkie pytanko - czy gaźnik sprzedawany przez Jacars.pl http://www.jacars.pl/product_info.php?c ... 24ifqgj7d6
jest w miarę solidny, czy to jakaś podróba?
Pozdrawiam ż'niviarzy :)
zyr
niviasta 92'

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » czw maja 29, 2008 8:16 pm

HEJ HEJ HEJ :o
nie rozpędzaj się !! !! skąd się wzięło paliwo w gaźniku podczas jazdy na gazie??
jak auto jest przełączone na gaz to w gaźniku nie ma prawa być ani kropli paliwa odpowiada za to zaworek na przewodzie paliwowym montowany przez gaziarzy prawdopodobnie masz padnięty ten właśnie zaworek. moja rada sprawdz zanim padniesz w koszta :)2 :)1
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
zyr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob mar 22, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: okolice stolicy

Post autor: zyr » czw maja 29, 2008 8:23 pm

Serdeczne dzięki,
Sprawdzę jeszcze, ale gaźnik i tak się sypie. Spróbuje jeszcze regenerować.
Pozdrówka.
zyr
niviasta 92'

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » czw maja 29, 2008 8:26 pm

sprawdź a ja polecam polonezowski właśnie dwa dni temu taki zamontowałem i jestem zachwycony w sumie nie dużo motania .spalanie spadło i skończyły się wszelkie problemy z nierówną pracą itd. :)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
zyr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob mar 22, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: okolice stolicy

Post autor: zyr » czw maja 29, 2008 8:29 pm

Dam znać po niedzieli.
Póki co na gazie jadę na spotkanie ze Snufferami :)
zyr
niviasta 92'

Awatar użytkownika
suinam
 
 
Posty: 131
Rejestracja: śr mar 12, 2008 1:33 am
Lokalizacja: Kamienna Góra
Kontaktowanie:

Post autor: suinam » pt maja 30, 2008 1:38 pm

Ja miałem podobne objawy i okazało się, że elektrozawór zamykający dopływ paliwa przepuszczał i afekcie autko nierówno pracowło. Może być też parownik od gazu troche zapaćkany, ja swój przeczysciłem śrubka po śrubce, założyłem nowy elektrozawór do paliwa i autko pracuje juz bez szwnaku, a chciałem wymienić gaźnik bo powiedziano mi że jest juz szrotem. :lol:
Mitsubishi Pajero 2,5 TD Intercooler :)
Łada Niva 1,6 do 2009 RIP n :(

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pt maja 30, 2008 7:15 pm

suinam pisze:Ja miałem podobne objawy i okazało się, że elektrozawór zamykający dopływ paliwa przepuszczał i afekcie autko nierówno pracowło. Może być też parownik od gazu troche zapaćkany, ja swój przeczysciłem śrubka po śrubce, założyłem nowy elektrozawór do paliwa i autko pracuje juz bez szwnaku, a chciałem wymienić gaźnik bo powiedziano mi że jest juz szrotem. :lol:
ot co.....ja jestem mechanikiem i żadnemu innemu bym nie dał ruszyć mojego autka ....nie ufam im i do tego byłbym trudnym i upierdliwym klientem :wink: :)12
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » pt maja 30, 2008 8:32 pm

bartekbp01 pisze:sprawdź a ja polecam polonezowski
Dziwne, w mojej 90r ni groma gaźnik od poldka nie pasował. Pomijając inny rozstaw na kolektorze dolotowym, maska nie chciała się zamknąć. Wala się teraz gdzieś po garażu.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pt maja 30, 2008 10:29 pm

?? ?? ?? ?? ?? ?? jak to inny rozsstaw ?? ??
a co do maski to ......tajemnica napisz na PW to dam ci cynk.......



HEHEHE żARTUJE dzisiaj jestem zbyt pijany żeby Ci to opisać(urodzinki) popo też ma z poldasza:)
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » ndz cze 01, 2008 10:56 am

A ja już ponad rok nie posiadam Niwki. Motać mi się nie chciało. :D
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
zyr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: sob mar 22, 2008 8:10 pm
Lokalizacja: okolice stolicy

Post autor: zyr » czw cze 05, 2008 7:49 pm

No już po wizycie u mechanika, trochę zeszło.
Dzięki za podpowiedzi. Gaźnik został, jeszcze trochę pojeździ. Zawór odcinający paliwo wymieniony - to jego była wina, jak pisaliście. W gaźniku jeszcze nowe membrany (stare ciekły) i pozostałe elementy z zestawu naprawczego za 20 PLN. I hula na paliwie i gazie aż miło.

No prawie, bo pada mi bezpiecznik od instalacji gazowej, nie mam bladego pojęcia dlaczego, przewody przejrzałem, nie wygląda żeby było jakieś zwarcie. Bezpiecznik był 10A, dwa poszły. Potem jedna 15, bo mi się 10 skończyły. Do domu dojechałem na 20A. Także teraz dla odmiany elektryk :)
Amperomierz dopiero w sobotę będę miał, się zobaczy.
I co najdziwniejsze, 20km przejechane bez problemu, jak do domu dojeżdżałem, ostatnie 500 metrów dosłownie, bez jakiejś konkretnej przyczyny padł bezpiecznik. Elektryka pozostała działa. Gasną diody na przełączniku gaz/benzyna.
Czy bezpiecznik ma coś wspólnego z rodzajem zaworu z elektromagnesem? Bo zawór jest nieco inny niż ten który był. I jaki w instalacji jest bezpieczny prąd bo na 20 to raczej nie powinienem jeździć, prawda?
zyr
niviasta 92'

mefisto101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm

Post autor: mefisto101 » śr lip 02, 2008 10:25 pm

Witam.
Kolo łańcuchowe,rozrządu---znak powinien się pokrywac z ze znakiem koła od pompy i rozdzielacza,czy z tym dzyndzlem na obudowie wałka rozrządu?
proszę o podpowiedż bo po wymianie kół i łańcucha chodzi gorzej niż przed.
Jeszcze jedno jak się nagrzeje to na wolnych błyska kontrolka smarowania ,pompę wymieniłem i jest to samo i na kontrolce i na zegarze.
pzdr.

mefisto101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm

Post autor: mefisto101 » śr lip 02, 2008 10:36 pm

Czy bezpiecznik ma coś wspólnego z rodzajem zaworu z elektromagnesem? Bo zawór jest nieco inny niż ten który był. I jaki w instalacji jest bezpieczny prąd bo na 20 to raczej nie powinienem jeździć, prawda?[/quote]


Jak jest inny zawór a nie nowy,może byc walnięty--a i nowy może się trafic
felerny.Jak jest to starego typu instalacja na gażniku to pozostaje posprawdzac czy niedotyka gdzieś prądowy kabelek z masą.

mefisto101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm

Post autor: mefisto101 » śr lip 02, 2008 10:37 pm

JAK ROBICIE TO CYTOWANIE ŻE WAM PODŚWIETLA NA BIĄŁO?

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: silverstone » śr lip 02, 2008 10:46 pm

mefisto101 pisze:JAK ROBICIE TO CYTOWANIE ŻE WAM PODŚWIETLA NA BIĄŁO?
tak :wink:

Naciśnij przycisk cytuj w poście który chcesz zacytowac
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » czw lip 03, 2008 3:05 am

silverstone pisze:
mefisto101 pisze:JAK ROBICIE TO CYTOWANIE ŻE WAM PODŚWIETLA NA BIĄŁO?
tak :wink:

Naciśnij przycisk cytuj w poście który chcesz zacytowac
no własnie to dość proste a koło ma się pokrywać
mefisto101 pisze: z tym dzyndzlem
na obudowie wałka :)2 :lol: :o
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

mefisto101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm

Post autor: mefisto101 » czw lip 03, 2008 10:06 pm

Dzięki chłopaki!
Tak ustawiłem ,to znaczy że problem tkwi w czym innym.
Chyba nivka jest zazdrosna że remontuję mieszkanie a nie ją.

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » pt lip 04, 2008 3:39 am

rozwiązanie jet proste ...zamieszkaj w Nivie :lol: bedziesz remontował mieszkanie i ją jednocześnie 8)
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

mefisto101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw paź 25, 2007 9:35 pm

Post autor: mefisto101 » sob lip 05, 2008 9:50 pm

Witam.
W Ładzie trochę ciasno żeby zamieszkac.javascript:emoticon(':lol:') :lol:
Ale nie mogę dac rady z tym rozrządem.Więc znowu proszę o podpowiedź:
jak koło pasowe jest cechach ZZ ,palec rozdzielacza na pierwszym cylindrze,to gdzie powinna byc cecha na kole łańcuchowym wałka rozrządu?
Czy też na dzyndzlu obudowy wałka R?Bo bardzo mi silnikiem telepie i jakby słabszy się zrobił po wymianie rozrządu,na wolnych nie chodzi równomiernie
tylko dosłownie rzecz ujmując :wrumm-wrumm-wrumm-przy częstotliwości odpowiadającej 1000 obr/min.
Pozdrawiam liczę że ktoś mi podpowie .

Awatar użytkownika
czarny.piotr
 
 
Posty: 162
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Miechów

Dym czarny z rury

Post autor: czarny.piotr » ndz gru 28, 2008 1:41 pm

Technika rozpoznawania dymu z rury wydechowej:
1) dym biały - w paliwie jest woda, często biały dym leci z rur samochodów zagazowanych (para wodna)
2) dym niebieski - +czasami zapach spalonego oleju, zużycie eksploatacyjne pierścieni tłokowych tzw. olejowych albo zgarniających i kompresyjnych , silnik pomalutku zbliża się do swego kresu
3) dym niebieski po rozruchu zimnego silnika potem zanikający - zużycie uszczelniaczy na trzonkach zaworów ssących, olej z trzonka zaworu ścieka do komory spalania - sygnał ze trzeba będzie pomyśleć w przyszłości o naprawie głowicy
4) dym czarny - za bogata mieszanka paliwowa- konieczna regulacja gaźnika, zapłonu itp, w silnikach z wtryskiem wskazana diagnostyka na komputerze (czasami padnięta sonda lambda ustawia komp. w trybie takim jakby awaryjnym i wtedy autko chla paliwko jak oszalałe a wcale niema super wyników na trasie.
Być może te kilka informacji o dymie przyda się kolegom.
Pozdrowienia Piotr

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Dym czarny z rury

Post autor: petercapri » ndz sty 11, 2009 4:19 pm

czarny.piotr pisze: 1) dym biały - w paliwie jest woda, często biały dym leci z rur samochodów zagazowanych (para wodna)
Warto dodac, ze w samochodach zagazowanych duzo pary z wydechu to nie od razu objaw uszkodzonej uszczelki pod glowica, tylko oznaka ze silnik jest dobrze wyregulowany i w dobrym stanie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość