Strona 1 z 2

Nagłe zmiany kierunku w czasie jazdy..coś z tyłem???

: wt sie 26, 2008 9:17 am
autor: dzikus
Mam pytanie do praktyków; w czasie jazdy moja nivka zaczęła sie dziwnie zachowywać, jadąc na prędkościach od 40 w zwyż podczas zmiany biegów, czy zdejmowaniu nogi z gazu nivka lekko zmienia kierunek jazdy. Mam wrażenie jakby tył ustawiał się inaczej podczas pracy napędu a inaczej gdy jedzie jałowo. Miałem wrażenie że chodzi o luzy na drążkach z tyłu. Sprawdzenie sztywności zawieszenia tylnego i przedniego nie wykazało większych luzów....o co może chodzić?????

: wt sie 26, 2008 9:33 am
autor: goslawen
Sprawdź łożyska przy kołach, pewnie zaczęły się sypać. Jak będziesz szybciej jechał i ostro skręcisz to powinny Ci stukać. Jak tak jeszcze trochę ( o ile to łożyska) pojeździsz to całość Ci będzie nieźle wibrowała.

: wt sie 26, 2008 10:51 am
autor: Marek D.
na 96,95% guma w którymś drążku stabilizującym mostu. 1% wygniłe mocowanie drążka. 2% zgniły drążek. 0,05% inne :)21

: wt sie 26, 2008 10:52 am
autor: goslawen
To raczej słuchaj się Marka :)

: wt sie 26, 2008 10:57 am
autor: Marek D.
@goslawen
jak serduszko w nivie ??

: wt sie 26, 2008 10:58 am
autor: goslawen
Nie puka w rytmie czacza- ba, wogóle nie puka.

: wt sie 26, 2008 11:01 am
autor: Marek D.
goslawen pisze:Nie puka w rytmie czacza- ba, wogóle nie puka.
łącze sie w bólu. szlak mi trafił uszczelkę pod głowicą. kaźw3a. na asfalcie statecznie jadąc do roboty.

: wt sie 26, 2008 11:03 am
autor: Sniper
na 60% wygniłe mocowanie drążka :)21

ale to byś czuł coraz bardziej przy każdej większej dziurze w jezdni pokonywanej z prędkością >40 - taki uskok boczny 8)
ale wówczas sytuacja jest rozwojowa :)

@Marek.D - Ty robisz w administracji na jakimś osiedlu mieszkaniowym??
jeśli tak to ile u Was biorą ze spuszczenie na weekend wody z pionu co by sobie nowe grzejniki móc założyć ??

: wt sie 26, 2008 11:06 am
autor: goslawen
Marek D. pisze:
goslawen pisze:Nie puka w rytmie czacza- ba, wogóle nie puka.
łącze sie w bólu. szlak mi trafił uszczelkę pod głowicą. kaźw3a. na asfalcie statecznie jadąc do roboty.
Takie te już nasze Nivki są marudne, ale za coś trzeba je kochać. Przez tą uszczelkę nie zdążyłeś z listą?

: wt sie 26, 2008 11:13 am
autor: pezet
Takie zmiany kierunku jazdy przy dodawaniu/odejmowaniu gazu swiadczą o przesuwaniu się mostu w przód/tył - po jednej stronie.

: wt sie 26, 2008 1:31 pm
autor: tomaszpi
Ja ostatnio miałem podobny problem. Okazało się,że śruba mocująca drążek reakcyjny krótki była poluzowana. zmieniłem podkładkę na większą i po sprawie.a Najlepszym sposobem jest jechać na stację diagnostyczną i sprawdzić wszystkie gumy. Ja kiedyś tak sprawdziłem i wymieniłem wszystkie. Koszt sprawdzenia wyniósł mnie 10 zł

: śr sie 27, 2008 8:41 am
autor: dzikus
Dzięki wszystkim...nie chciałem nic sugerować, też myślę,że to krótki drążek, jadę na stację i powymieniam wszystkie drążki dla świętego spokoju....koszt znośny...

: śr sie 27, 2008 12:52 pm
autor: Marek D.
Sniper pisze:...

@Marek.D - Ty robisz w administracji na jakimś osiedlu mieszkaniowym??
jeśli tak to ile u Was biorą ze spuszczenie na weekend wody z pionu co by sobie nowe grzejniki móc założyć ??

Nie no Stary - samorządówka - my tu klimę, a nie grzejniki, mamy.

: ndz sie 31, 2008 7:48 pm
autor: jarcion
albo podłoga, do której długi drążek jest mocowany...

: ndz sie 31, 2008 7:56 pm
autor: jarcion
się zaczytałem i prawie że jajka w skorupkach usmażyłem a miały być na twardo... Ad remując: u mnie też dziwnie sie prowadziła i niestety mocowanie dolnego drążka zaczęło zegmnać sie z podłogą. Kilka ładnych tygodni ze szlifierką i migomatem spędziłem...

: pn wrz 01, 2008 8:52 am
autor: Sniper
haha bo to mocowanie to nie jest takie "hop siup" :wink:

trzeba je robić z głową :)21 8) :)25
Marek D. pisze: Nie no Stary - samorządówka - my tu klimę, a nie grzejniki, mamy.
heh... fakt bo nikt u Was w nocy nie śpi to klima może sobie hałasować :D

poza tym ja nie cierpię zimna a uwielbiam upał wiec się to mija z celem w mym przypadku :)21

: pn wrz 01, 2008 8:15 pm
autor: jarcion
no zajeło wiecej czasu niż liczyłem- prawo Murphiego działa :wink:
wspawałem poprzecznie profil (chyba 60x60x3 pasuje) z jednej strony do podłużnicy, z drugiej wpusciłem w próg, tak że dwie przednie śruby mocujące drażek na przelot przez profil przechodzą, dwie tylne to kolejny kawałek blachy. Gdzieś chyba zdjęcia mam jakby co.

: pn wrz 01, 2008 11:58 pm
autor: Sniper
Ja to robiłem trooooche dawno temu :) kiedy jeszcze mało kto słyszał o aparatach cyfrowych :wink: też jakaś konstrukcja z tego co pamiętam była potrzebna do wymyślenia i chyba nawet na dwie strony musiała przyjść dla zachowania pełnej symetrii. Jeśli znajdę te archiwalne foty to zeskanuje i wrzucę :)

: wt wrz 02, 2008 4:32 pm
autor: Walt
Tak jak napisał pezet, moja Feroza też tak robiła, przy dodawaniu gazu i puszczaniu go wierzgała niczym ogier. Skończyło się na tym, że wał wyleciał ze skrzyni biegów wbijając się w miękkie (na szczęście) podłoże. Okazało się że z tyłu był taki luz że cały most się przesuwał. Wymiana resorów, mały remoncik tylnego zawieszenia i prowadzi się jak po sznurku :D
Pozdrawiam

: śr wrz 03, 2008 12:13 am
autor: Sniper
heh... z tym że w nivie nie ma resorów :)21 :wink:


dobra... znalazłem te foty to wrzucam:

http://sniper777.w.interii.pl/nivki/kurakowo003.jpg
http://sniper777.w.interii.pl/nivki/kurakowo002.jpg

nie wiem już jarcion czy tego samego się podejmowałeś ??

jeśli znajdę rysunek dokładnie opisujący to też wrzucę 8)

: czw wrz 04, 2008 4:21 pm
autor: jarcion
o własnie ten element rzeźbiłem ale troszkę inną metodą z tego co na szybko widzę. Teraz jestem na szkoleniu, jak wróce do chatki, to poszukam fotek i postaram sie wrzucić.

: pt wrz 05, 2008 8:50 am
autor: Sniper
Problem z tymi elementami jest taki że teoretycznie one istnieją - są wyszczególnione nawet w katalogu - tyle że fabryka chyba nie przewiduje jakoś możliwości ich wymiany bo na rynku ich zwyczajnie się nie dostanie.
Toteż trzeba motać samemu.

Prawdopodobnie Ruscy wychodzą z założenia że gdy zgniją te mocowania to całej reszty z tej nivy też już dawno być nie powinno 8) :)21

A tutaj taki ZONK! - trafili się Polacy :)20 :)21

: pt wrz 05, 2008 9:30 am
autor: tomaszpi
jarcion pisze:o własnie ten element rzeźbiłem ale troszkę inną metodą z tego co na szybko widzę. Teraz jestem na szkoleniu, jak wróce do chatki, to poszukam fotek i postaram sie wrzucić.
Ja też wymieniałem zamocowanie. Robiłem wszystko sam.Stary element został usunięty z auta, następnie dokonałem pomiarów w miarę dokładnie. Potem odrysowałem kształt na grubszej kartce.Po wycięciu przymierzałem do podwozia i docinałem tą kartkę żeby wszystko pasowało jak ulał. Po dopasowaniu owej kartki kształt uzyskany naniosłem na blachę i wyciąłem.
Pozaginałem, przymierzyłem, pospawałem i wyszło jak z fabryki. Powodzenia troszkę dłubania jest ale ta kartka była bardzo dobrym pomysłem po jak coś się z pieprzyło to wziąłem nową. Niestety żadnych zdjęć nie robiłem a szkoda.Następnym razem zrobię

:)2

: pn wrz 15, 2008 6:04 pm
autor: jarcion
już wrzucam linki do zdjęć:


http://www.wrzuta.pl/obraz/jlK2vTZGic/ -przed
http://www.wrzuta.pl/obraz/ysVAOFtEmR/ - profil z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/tZFT1xhGat/ - profil z dołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/d860Q2IKvr/ - profil w progu
http://www.wrzuta.pl/obraz/qeNnt9Z0j5/ - blacha zdołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/9OFdsWq3Wq/ - profil i blacha z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/mWQ6MEWkaE/ - prawie po z dołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/p6t28v3c5y/ - prawie po z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/nS4BVg1V1T/ - po z góry, zwróćcie uwagę na podłoge koło reduktora- problem drgań zniknął

Użyty profil 60x60x3 i blacha ca. 3mm

: wt wrz 16, 2008 6:25 am
autor: Marek D.
kawał pięknej roboty :)2
do admina - przykleić żeby potomni wiedzieli jak rdza wygląda :)21