znosi na miękkiej nawierzchni
Moderator: Albert_N
znosi na miękkiej nawierzchni
witam
mam mały problem z Nivą (duży problem to posiadanie Nivy)
otóż od pewnego czasu zaczęła znosic na miękkiej nawierzchni, na asfalcie jedzie prosto, natomiast jak wjadę na paskową lub wyboistą drogę to usiłuje samodzielnie zmeiniać pasy ruchu, nie cały czas tylko w najmniej oczekiwanych momentach akurat. Co może być przyczyną?
inna sprawa,to że jak jeżdżę po asfalcie na komfort jest mizerniutki (dziwnie sztywno, głośno, powolnie chodzi do tego piszy na zakretach) jak zjadę na bezdroża chodzi wręcz idealnie, jakby dawała do zrozumienia że po asfalcie to ona jechac nie będzie)
czy może to wszystko miec związek z zablokowaniem dyfra? jak sprawdzic czy jest zablokowany? niezależnie od tego w jakim polożeniu jest dzwignia różnicy w prowadzeniu nie zauważam, jeśli ustawię w położeniu załączony, to mam problemy z powrotem do poprzedniego ustawienia ale jak wspomniałem różnicy w jeździe nie zauważam
proszę o sygestie
pozdrawiam wszstkich
mam mały problem z Nivą (duży problem to posiadanie Nivy)
otóż od pewnego czasu zaczęła znosic na miękkiej nawierzchni, na asfalcie jedzie prosto, natomiast jak wjadę na paskową lub wyboistą drogę to usiłuje samodzielnie zmeiniać pasy ruchu, nie cały czas tylko w najmniej oczekiwanych momentach akurat. Co może być przyczyną?
inna sprawa,to że jak jeżdżę po asfalcie na komfort jest mizerniutki (dziwnie sztywno, głośno, powolnie chodzi do tego piszy na zakretach) jak zjadę na bezdroża chodzi wręcz idealnie, jakby dawała do zrozumienia że po asfalcie to ona jechac nie będzie)
czy może to wszystko miec związek z zablokowaniem dyfra? jak sprawdzic czy jest zablokowany? niezależnie od tego w jakim polożeniu jest dzwignia różnicy w prowadzeniu nie zauważam, jeśli ustawię w położeniu załączony, to mam problemy z powrotem do poprzedniego ustawienia ale jak wspomniałem różnicy w jeździe nie zauważam
proszę o sygestie
pozdrawiam wszstkich
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
- galeziat
-
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 3:18 pm
- Lokalizacja: Gorczyca (20 km na N-E od Augustowa)
- Kontaktowanie:
Re: znosi na miękkiej nawierzchni
Łatwiej się go wyłącza powolusieńku cofając. Dosłowie tak, żeby tylko koła się obróciły. I wtedy łatwiej wyjdzie.gdsm pisze: jeśli ustawię w położeniu załączony, to mam problemy z powrotem do poprzedniego ustawienia
pozdrawiam wszstkich
Łajka i Łada są nie do zdarcia
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
http://www.sosnowymlodnik.webpark.pl
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Hmmm dość ciekawy temat...
Ja bym szukał przyczyn tego raczej w zawieszeniu niż w zblokowanym dyfrze.
Odnośnie tej twardości/sztywności na asfalcie to może miałeś zmotane jakieś sztywniejsze amortyzatory lub sprężyny żukowskie??
A może opony jakieś ruskie "oryginalne" przeznaczone raczej do jazdy w terenie a nie do asfaltu - dlatego na czarnym kula się topornie, piszczy i ogólnie kiepsko się prowadzi?
Ja bym szukał przyczyn tego raczej w zawieszeniu niż w zblokowanym dyfrze.
Odnośnie tej twardości/sztywności na asfalcie to może miałeś zmotane jakieś sztywniejsze amortyzatory lub sprężyny żukowskie??
A może opony jakieś ruskie "oryginalne" przeznaczone raczej do jazdy w terenie a nie do asfaltu - dlatego na czarnym kula się topornie, piszczy i ogólnie kiepsko się prowadzi?
Ręce precz od GENERAŁA!...


- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
luz na końcówkach i przyduże ciśnienie?
z herbaty nikt Ci nie wywróży.
amory, opony, końcówki, zbieżność, luz na łożyskach z przodu, brak gum stabilizatorów, luźne podwieszenia dyfrów... tysiąc innych pierdół
przyjmij do wiadomości, że w założeniu konstruktorów:
niva nie jest na asfalt - od tego były 2106, 2107 czy inne czajki.
niva nie jest w teren - od tego były gazy i uazy
niva jest dla dyrektora sowchozu, coby kierowca w miarę szybko wódkę na pole dowiózł.
z herbaty nikt Ci nie wywróży.
amory, opony, końcówki, zbieżność, luz na łożyskach z przodu, brak gum stabilizatorów, luźne podwieszenia dyfrów... tysiąc innych pierdół

przyjmij do wiadomości, że w założeniu konstruktorów:
niva nie jest na asfalt - od tego były 2106, 2107 czy inne czajki.
niva nie jest w teren - od tego były gazy i uazy

niva jest dla dyrektora sowchozu, coby kierowca w miarę szybko wódkę na pole dowiózł.

- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Hehehe
Marek ma racje
nie bez przyczyny o 2107 mówi się że to wschodni mercedes
W przypadku nivki na komfort jazdy i podróżowania - do około 100km/h nie ma co narzekać - dość dobre, miękkie zawieszenie, dużo miejsca z przodu dla kierowcy i pasażerki (tył mnie mniej interesuje
), napęd 4x4...
ale fakt że pisane to jest z punktu widzenia właściciela nivy hehe
W Twoim przypadku nie oczekiwałbym jednak większego komfortu po przesiadce z 2107
Nivka jest niby do wszystkiego czyli do... sam sobie dokończ


Marek ma racje

nie bez przyczyny o 2107 mówi się że to wschodni mercedes

W przypadku nivki na komfort jazdy i podróżowania - do około 100km/h nie ma co narzekać - dość dobre, miękkie zawieszenie, dużo miejsca z przodu dla kierowcy i pasażerki (tył mnie mniej interesuje

ale fakt że pisane to jest z punktu widzenia właściciela nivy hehe

W Twoim przypadku nie oczekiwałbym jednak większego komfortu po przesiadce z 2107

Nivka jest niby do wszystkiego czyli do... sam sobie dokończ


Ręce precz od GENERAŁA!...


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość