Zapowietrzone hamulce i inne problemy
Moderator: Albert_N
Zapowietrzone hamulce i inne problemy
witam , przeszukując forum nie mogłem dowiedzieć się jak poprawnie odpowietrza się hamulce w nivie.
Może znajdzie się jakiś doświadczony kolega który mi podpowie.
mój problem z hamulcami wygląda mniej więcej tak.Po wymianie uszczelniaczy w przednim zacisku i odpowietrzeniu wszystko było OK. Natomiast po kilku dniach pedał hamulca delikatnie opadał coraz niżej i niżej. Po ponownym odpowietrzeniu to samo ok ok i problem powraca (jak zmora). dodam że hamulce nie są kompletnie zapowietrzone nawet po kilku dniach jazdy przód hamuje ale trochę słabo .A zaciski suche Zero wycieku. Co to może być ?? Pompa czy co ??Czy gdy grzebałem w przednich hamulcach to tył mam też odpowietrzać??
dodam że miałem spory wyciek płynu.
Może znajdzie się jakiś doświadczony kolega który mi podpowie.
mój problem z hamulcami wygląda mniej więcej tak.Po wymianie uszczelniaczy w przednim zacisku i odpowietrzeniu wszystko było OK. Natomiast po kilku dniach pedał hamulca delikatnie opadał coraz niżej i niżej. Po ponownym odpowietrzeniu to samo ok ok i problem powraca (jak zmora). dodam że hamulce nie są kompletnie zapowietrzone nawet po kilku dniach jazdy przód hamuje ale trochę słabo .A zaciski suche Zero wycieku. Co to może być ?? Pompa czy co ??Czy gdy grzebałem w przednich hamulcach to tył mam też odpowietrzać??
dodam że miałem spory wyciek płynu.
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Nivka ma specyficzny układ hamulców. Dwa obwody - jeden tylko na przód, drugi przód i tył. Dla tego masz w przednim zacisku dwa odpowietrzniki. Jak cokolwiek robisz z hamulcami, musisz odpowietrzać cały układ. Zaczynasz od koła najdalszego od pompy -prawy tył, potempo kolei, lewy tył..itd. Oblukaj przy okazji korektow hamowania.
1,6 '92, 1,7i '98.....
jak wyżej napisano. zaczynasz od tylnego prawego, potem tylne lewe, lewe przednie (górny dzyndzel), prawe przednie (górny dzyndzel), drugi obwód - lewe przednie (dolny dzyndzel), prawe przednie (dolny dzyndzel)
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
A znasz moze tajemnice po co to zostalo tak zrobione ? Jakies dodatkowe korzysci ?silverstone pisze:Nivka ma specyficzny układ hamulców. Dwa obwody - jeden tylko na przód, drugi przód i tył. Dla tego masz w przednim zacisku dwa odpowietrzniki. Jak cokolwiek robisz z hamulcami, musisz odpowietrzać cały układ. Zaczynasz od koła najdalszego od pompy -prawy tył, potempo kolei, lewy tył..itd. Oblukaj przy okazji korektow hamowania.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Marcin-Kraków pisze:A znasz moze tajemnice po co to zostalo tak zrobione ? Jakies dodatkowe korzysci ?silverstone pisze:Nivka ma specyficzny układ hamulców. Dwa obwody - jeden tylko na przód, drugi przód i tył. Dla tego masz w przednim zacisku dwa odpowietrzniki. Jak cokolwiek robisz z hamulcami, musisz odpowietrzać cały układ. Zaczynasz od koła najdalszego od pompy -prawy tył, potempo kolei, lewy tył..itd. Oblukaj przy okazji korektow hamowania.
W.g. producenta jak siądzie jeden obwód samochód hamuje korzystając z drugiego ( tak przynajmniej jest w manualu napisane ).
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Teoretycznie może to być nawet prawdą, bo w zbiorniczku jest przegródka, tak że jak płyn ucieknie z jednedo obwodu, to w drugim zostaje. Ale jak pójdzie sobie z obwodu tył-przód, to masz słaby hamulec z przodu i bardzo słaby ręczny z tyłu
Ale jak to działa na psyche
"obwody zdublowane" albo "zapasowe"


Ale jak to działa na psyche




1,6 '92, 1,7i '98.....
no tak jest.silverstone pisze:Teoretycznie może to być nawet prawdą, bo w zbiorniczku jest przegródka, tak że jak płyn ucieknie z jednedo obwodu, to w drugim zostaje. Ale jak pójdzie sobie z obwodu tył-przód, to masz słaby hamulec z przodu i bardzo słaby ręczny z tyłu![]()
Ale jak to działa na psyche"obwody zdublowane" albo "zapasowe"
![]()
![]()
kiedyś walnął mi wężyk hamulcowy przy lewym przednim kole w górnym obiegu.
działał drugi

że z dupy to wiadomo, ale hamulce brały całkiem mocno z tymże przy samym dole

Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
Odświeżam temat bo hamulce nie mogą mi dać spokoju.
odpowietrzyłem jak trza i niby wszystko wporządku tylko ten pedał wpada mi głębiej niż przed awarią zacisku. Hamulce są skuteczne ale ręczny bardzo słaby (wcześnij był żyletka).
Czy ręczny ma coś wspólnego z układem hydraulicznym??
odpowietrzyłem jak trza i niby wszystko wporządku tylko ten pedał wpada mi głębiej niż przed awarią zacisku. Hamulce są skuteczne ale ręczny bardzo słaby (wcześnij był żyletka).
Czy ręczny ma coś wspólnego z układem hydraulicznym??
1997 diesel
IN MUD WE TRUST
IN MUD WE TRUST
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
Witajcie,wymieniliśmy z ojcem serwo (115zł w Białymstoku
) bo hamulce były słabe jak cholera i teraz mamy niezłą szopkę,
odpowietrzamy układ i jest ok,po mocniejszym hamowaniu przód jest zablokowany-tłoczki się nie wracają-są w dobrym stanie.
Wycieków nie zanotowałem,jutro jeszcze raz sprawdzę dla świętego spokoju i odpowietrzę według powyższej zasady,może tata coś spaprał z nerwów.
Czy pomiędzy pompę a serwo ma być dana jakaś uszczelka (jak rozkręcaliśmy takowej tam nie było),bo ewidentnie skądś się dostaje powietrze
Na koniec głupie pytanie,mam odpowietrzać układ przy włączonym silniku?
Pomóżcie jeśli możecie bo starszy się wkarwił i powiedział że toto sprzeda a czymś na zlot trzeba przyjechać.
Będziemy wdzięczni-
ładziora 1.7 bez i rocznik '95

odpowietrzamy układ i jest ok,po mocniejszym hamowaniu przód jest zablokowany-tłoczki się nie wracają-są w dobrym stanie.
Wycieków nie zanotowałem,jutro jeszcze raz sprawdzę dla świętego spokoju i odpowietrzę według powyższej zasady,może tata coś spaprał z nerwów.
Czy pomiędzy pompę a serwo ma być dana jakaś uszczelka (jak rozkręcaliśmy takowej tam nie było),bo ewidentnie skądś się dostaje powietrze

Na koniec głupie pytanie,mam odpowietrzać układ przy włączonym silniku?
Pomóżcie jeśli możecie bo starszy się wkarwił i powiedział że toto sprzeda a czymś na zlot trzeba przyjechać.
Będziemy wdzięczni-
ładziora 1.7 bez i rocznik '95
Wj/Wg
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
w ladzie serwo posiada wlasny uszczelniacz ale jak on padnie to mozna sie ratowac zapodajac uszczelke miedzy pompe a serwo albo poskladac silikon
moze ci dali nowy model serwa i nie pasi
moze ci dali nowy model serwa i nie pasi

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
pasuje dobrze i wygląda tak jak stare,odpowietrzę jeszcze raz tym razem ja
jak coś pyknę fotę.
jak coś pyknę fotę.
Wj/Wg
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
uszczelki nie zauwazysz bo ona siedzi w plastikowym koszyczku
nie masz przypadkiem takiego serwa jak w nowej niwie
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=62265
nie masz przypadkiem takiego serwa jak w nowej niwie

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
o madafaka podobne,nawet naklejka w podobnym miejscu,serwo jest niemieckiej firmy
idę popatrzeć
idę popatrzeć
Wj/Wg
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
a powinno byc takie: http://www.allegro.pl/item646673452_serwo_polonez.html
krotko mowiac sfrajerzyles sie i wywaliles 115 zlotych za badziewie a serwo z nivy jest identyczne jak od poloneza za pare zlotych
krotko mowiac sfrajerzyles sie i wywaliles 115 zlotych za badziewie a serwo z nivy jest identyczne jak od poloneza za pare zlotych

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
to starszego niva jeszcze bardziej się wkurzy
jak od poldka pasowało
może nie jest tak źle

takie zapodaliśmy,identyczne jak stare
napisz proszę -silnik ma być włączony jak toto odpowietrzam?

może nie jest tak źle


takie zapodaliśmy,identyczne jak stare
napisz proszę -silnik ma być włączony jak toto odpowietrzam?
Wj/Wg
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
to znaczy ze masz nowy typ pompy i serwa
odpowietrzac mozna na wylaczonym silniku tyle ze to nic nie zmienia bo odpowietrzenie nie ma zadnego wplywu na blokowanie sie tloczkow

odpowietrzac mozna na wylaczonym silniku tyle ze to nic nie zmienia bo odpowietrzenie nie ma zadnego wplywu na blokowanie sie tloczkow
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
Dzięki Ci wielkie dobry człowieku,odpowietrzyłem toto po swojemu,zobaczymy-ojciec pojechał na testy.
Jak wróci to oznacza że hamulce względnie działają
Dzięki bogu i rosyjskim konstruktorom za nowy typ pompy i serwa-się wystraszyłem trochu że przepłacamy:D ,
Myślę,że pewnie coś spaprał z tłoczkami,będą zaśniedziałe albo kupił klocki i nie przeczyścił prowadnic.bo okazało się ze też wymieniał.
Edit.Tata wrócił ale klocki znów zablokowane,że aż dymek leciał,jutro jedziemy do mechanika
Jak wróci to oznacza że hamulce względnie działają

Dzięki bogu i rosyjskim konstruktorom za nowy typ pompy i serwa-się wystraszyłem trochu że przepłacamy:D ,
Myślę,że pewnie coś spaprał z tłoczkami,będą zaśniedziałe albo kupił klocki i nie przeczyścił prowadnic.bo okazało się ze też wymieniał.
Edit.Tata wrócił ale klocki znów zablokowane,że aż dymek leciał,jutro jedziemy do mechanika

Wj/Wg
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
U mnie nowe zaciski 'kronery', rok po wsadzeniu zapiekły sie i walczyłem z tym na dni przed zlotem.. Sprawdzcie czy uszczelki tloczków nie spuchły.
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
czy ktoś się spotkał z dobrymi zaciskami do nivy?? jest jakas firma co by jakiś zamiennik produkowała??
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
witajcie,problemem nie było serwo tylko jeden przewód hamulcowy przy pompie lekko przepuszczał płyn
wymieniony i po problemie jak na razie
wymieniony i po problemie jak na razie
Wj/Wg
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Zapowietrzone hamulce i inne problemy
no to atakujecie i do przodu10zulu pisze:witajcie,problemem nie było serwo tylko jeden przewód hamulcowy przy pompie lekko przepuszczał płyn
wymieniony i po problemie jak na razie



JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości