Strona 1 z 1

prosze o pomoc komputer niva

: czw gru 18, 2008 3:49 pm
autor: pawel----b
witam
znajomy utopil nivke rok 2000 wszystko dziala tylko komuter odmowil posluszenstwa czy wiecie gdzie mozna kupic komputer di nivy silnik 1,7 czyli standart

: czw gru 18, 2008 7:42 pm
autor: Krzysiek-74
Niestety zakup kompa, mimo, że do Łady, to nie będzie prosta sprawa. Tylko w zasadzie dlatego, że rynek wtórny części, praktycznie nie istnieje.

Kupić z "używaniego"można w miarę prosto, części mechaniczne, bo z reguły pochodzą ze starszych egzemplarzy. Tylko po co to robić, skoro nowe niewiele więcej kosztują :wink:

Piszesz, że 1,7 z 2000 roku, czyli standart !! I nic bardziej mylnego !!
Najprawdopodobniej ma kolega układ BOSCH, sterowany komputerem
2123-1411020-10 MP 7.0

Z używanym, może być problem, bo takiej NIVY, szczerze mówiąc, na części nie widziałem.
Nie wiem ,czy dokładnie ten sam układ, ale prawdopodobnie TAK, był montowany w osobowej Ładzie typ: 110.
Więc może poszukiwania w tym kierunku.

Może mieć monowtrysk, których były 2 rodzaje, a dokładnie 2 rodzaje jednostek sterujących :-? .

Musicie dokładnie sprawdzić co macie, bo jak widzisz, nawet NIVY, mają swoje tajemnice 8) :wink:

: czw gru 18, 2008 9:10 pm
autor: pawel----b
dziekuje za informacje a czy ciezko jest przerobic ja na gaznik ?

: pt gru 19, 2008 9:07 am
autor: Krzysiek-74
pawel----b pisze:dziekuje za informacje a czy ciezko jest przerobic ja na gaznik ?
Wrzućcie na luz z tym pomysłem :)4
Koszt części, będzie porównywalny z zakupem nowego komputera ( około 1000 zł) i nie jest to operacja polegająca na odkręceniu jednych elementów i przykręceniu innych !!

Jest na allegro, kliku sprzedawców części do NIVY, więc moja rada brzmi:
musicie sprawdzić, jaką wersję sterownika posiada NIVA i napisać do sprzedawców zapytanie o dostępność i ceny.
Ewentualnie sprawdzajcie ogłoszenia i przy odrobinie szczęścia, znajdziecie taką, na części, jak wasza.

Pazdrawliaju :wink:

: pt gru 19, 2008 9:26 am
autor: pawel----b
ok jeszcze raz dzieki

: pt gru 19, 2008 9:47 am
autor: 2Kółka
Z komputra można wyrzucić stare sterowniki i wgrać nowe. Jedynym zakładem w Polsce, który znam i potrafi to zrobić jest firma z Modlnicy ( nie mam pojecia, ile sobie za to życzą ). Luknijcie na naklejki na zalanym komputrze jest tam data prod., nr seryjny, jeszcze jakieś info (nie pomnę jakie) i trochę kodów kreskowych, zawsze to jakiś kierunek. Nivkę-dawcę z komputrem raczej ciężko znaleźć z racji wieku, a nowy przy odrobinie poszukiwań można wyrwać za mniej (osobiście widziałem za 650 ale to 2lata temu było).
A wersji sterowników było 2 do spi i 2 do mpi, czyli nie tak dużo.

: pt gru 19, 2008 11:39 am
autor: Krzysiek-74
2Kółka pisze: Jedynym zakładem w Polsce, który znam i potrafi to zrobić jest firma z Modlnicy ( nie mam pojecia, ile sobie za to życzą ).
Rzeczywiście, "Modlnica"to najbardziej rzeczowy serwis Łady :)2

Ale po tej wymianie opinii, to się zapytam: Skąd macie pewność, że komputer padł ?? Tak się zapytuję, bo na forum, chłopaki dżwięki w kole opisują i chcą porady, więc może i Ty opiszesz jak doszliście do takiego wniosku ??

Tomku - Po dwie wersje sterownika, to rzeczywiście niedużo, ale biorąc ogólnie ich dostępność, a raczej brak, lub cenę jaką trzeba zapłacić, to i tak sporo :-?

: pt gru 19, 2008 1:03 pm
autor: pawel----b
lada wjechala pod wode komputer zalany najpierw byl osuszony samochod potem pokoleji sprawdzanie czemu nie pali

pompa paliwowa nie dzialala podlaczylismy pompe na krotko rozrusznik krecil iskra byla ale wtryskiwacze nie dawaly paliwa

wlalismy samostartu samochod na chwile odpalil

czyli raczej komputer

: pt gru 19, 2008 2:41 pm
autor: Krzysiek-74
pawel----b pisze:lada wjechala pod wode komputer zalany najpierw byl osuszony samochod potem pokoleji sprawdzanie czemu nie pali

pompa paliwowa nie dzialala podlaczylismy pompe na krotko rozrusznik krecil iskra byla ale wtryskiwacze nie dawaly paliwa

wlalismy samostartu samochod na chwile odpalil

czyli raczej komputer
Czyli macie silnik MPI !!
Na lewo od nóg kierowcy, pod osłoną jest umieszczony komputer. Nad nim, jest blok 4 bezpieczników. Sprawdź, czy któryś nie jest walnięty. Ze schematu wynika, tak pobieżnie, że każdy wtrysk, jest połączony bezpośrednio z kompem. Dodatkowo, maja wspólne połączenie z zasilaniem, które jest podpięte pod te właśnie (pod któryś) bezpiecznik.