Strona 1 z 1

Elektryczne wpomaganie kierownicy

: śr sty 14, 2009 8:31 pm
autor: babuj
Witam Nivowiczów!
Pragnę zasięgnąć informacji na temat elektrycznego wspomagania do nivki. Jest to silnik elektryczny dołączony do kolumny kierownicy i wspomagający jej ruch. W jednym z postów znalazłem linka do takiego rosyjskiego ustrojstwa. Gotowy zestaw części pozwala na samodzielny montaż jednak w/g znawców jest do d... i urządzenie sypie się po paru miesiącach. Zainspirowało mnie to do poszukiwań - na allegro jest sporo ofert kolumn kierownicy wraz z napędem elektrycznym. Ma to Fiat, Opel....Moje pytanie jest proste - czy próbował ktoś coś takiego zamontować w swoim samochodziku i z jakim rezultatem. Czy też może zostaje mi być prekursorem w temacie :roll: .
pzdr

Re: Elektryczne wpomaganie kierownicy

: czw sty 15, 2009 2:28 pm
autor: 2Kółka
Pojeździj trochę tym, pomyśl, uśmiechnij się :)12 :)21

Re: Elektryczne wpomaganie kierownicy

: pt sty 16, 2009 6:40 am
autor: wieprzowina
babuj pisze:... na allegro jest sporo ofert kolumn kierownicy wraz z napędem elektrycznym. Ma to Fiat, Opel....Moje pytanie jest proste - czy próbował ktoś coś takiego zamontować w swoim samochodziku i z jakim rezultatem. Czy też może zostaje mi być prekursorem w temacie :roll: .
pzdr
raczej zapomnij o adaptacji. Serwo takie jest układem nadążnym z zadajnikami oporowymi, z silnikiem synchronicznym zasilanym z falownika układu sterowania. Zwykle ma własny mózg, lub korzysta z głównego komputera auta. Jeśli nawet nie korzysta, to jest z nim połączony np. magistralą CAN. Raczej nie ma szans by działało autonomicznie.
Kwestia druga to adaptacja. Na pewno długości i typ wieloklinów nie będą zgodne z tymi w nivie. Jak chcesz to adaptować? - dospawywać? To jest układ kierowniczy, a nie bagażnik na dach...

Re: Elektryczne wpomaganie kierownicy

: pt sty 16, 2009 8:52 am
autor: babuj
raczej zapomnij o adaptacji. Serwo takie jest układem nadążnym z zadajnikami oporowymi, z silnikiem synchronicznym zasilanym z falownika układu sterowania. Zwykle ma własny mózg, lub korzysta z głównego komputera auta. Jeśli nawet nie korzysta, to jest z nim połączony np. magistralą CAN. Raczej nie ma szans by działało autonomicznie.
Kwestia druga to adaptacja. Na pewno długości i typ wieloklinów nie będą zgodne z tymi w nivie. Jak chcesz to adaptować? - dospawywać? To jest układ kierowniczy, a nie bagażnik na dach...

Można dostać zestawy w których jest wszystko - napęd, zadajniki i komputer sterujący. Co do montażu - połączyć np na przegubach. Kwestia długosci takiego uzbrojonego odcinka kolumny i jego zamocowanie do deski nivki.

Re: Elektryczne wpomaganie kierownicy

: pt sty 16, 2009 9:16 am
autor: wieprzowina
masz może link do takiego zestawu?

Re: Elektryczne wpomaganie kierownicy

: pt sty 16, 2009 9:22 am
autor: Krzysiek-74
Proszę brdzo:
http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/rulevoe/eur.htm

Jak dla mnie to sprawa nie warta zachodu, zwłaszcza, że nawet za wschodnią granicą, traktowana raczej jako ciekawostka :)21

Re: Elektryczne wpomaganie kierownicy

: sob sty 17, 2009 7:44 pm
autor: bartekbp01
proponuje paczkę sterydów jako wspomaganie i duży młotek jako oczyszczacz umysłu :)21

karfa ale mi się humor wyostrzył

Re: Elektryczne wpomaganie kierownicy

: sob sty 17, 2009 9:59 pm
autor: NUKEM
można też założyć kierownicę od Kamaza :)21
większą lżej będzie kręcić :)13