Strona 1 z 2
Hamulce!
: pn cze 01, 2009 4:49 pm
autor: poborcapodatkowy
Panowie, problem jest, a ściśle dwa:
1. Tył się blokuje. Wystarczy lekko przyhamować i dym z opon na asfalcie, na piasku zaś tył próbuje wyprzedzić przód. Korektor hamowania nowy, od Poloneza, taki doradził mechanik, że niby to to samo co oryginalny. Próbowałem wyregulować, ale jest już w skrajnym położeniu i nadal źle (ale lepiej).
2. Pedał hamulca chodzi jak chce. Raz miękko, raz twardo. Zaobserwowałem zależność: po jeździe po wybojach przy pierwszym wciśnięciu bardzo miękki, przy następnych normalnieje. Nie zauważyłem za to wpływu na siłę hamowania z tym, że gdy jest twardy, "bierze" wcześniej, gdy miękki - później. Dodatkowym objawem jest za każdym razem ciche syczenie w okolicy pompy, słyszalne oczywiście po otwarciu maski

. Pompa została sprawdzona a wszystkie gumki wymienione (chociaż były w dobrym stanie) - bez rezultatu. Odpowietrzane w tę i nazad, nie raz - wrażenie jakby zaraz po odpowietrzaniu było lepiej, po kilku hamowaniach albo następnego dnia problem wraca, ale przy następnym odpowietrzaniu nie widać bąbelków. Węże elastyczne raczej ok, ręką nie czuć by się rozszerzały pod wpływem ciśnienia.
Nie wykluczam powiązania między jednym a drugim, np wrażenie, że tył hamuje mocno spowodowane słabym działaniem hamulców z przodu.
No, kto podoła?

Re: Hamulce!
: pn cze 01, 2009 8:25 pm
autor: Bart03
mocne hamowanie tylu przy sprawnej pompie wskazuje wybitnie na korektor - zdemontuj ten drut i zobacz co sie bedzie dzialo
syczenie to wina podcisnienia - u ciebie spierdziela zapewne miedzy pompa a serwem - uszczelnij na silikon
powodzenia

Re: Hamulce!
: pn cze 01, 2009 9:27 pm
autor: gornek
Bart03 dobrze mówi, sprawdź ten regulator i uszczelnij serwo. Co do tego "miękkiego" pedała to może układ jest gdzieś nieszczelny w niewidocznym za zbytnio miejscu np. połączenie elastycznych węzy do zacisków ( mi tam ciekł płyn, niby bąbelków przy odpowietrzaniu nie było ale pedał bez oporów chodził, uszczelniłem dobrze odpowietrzyłem i chodzi jak trzeba )

Re: Hamulce!
: wt cze 02, 2009 6:05 pm
autor: poborcapodatkowy
Odkręciłem ten pręt na mocowaniu do mostu i było gorzej, tzn tył się blokował jeszcze wcześniej. Nie wiem czy jest sens kupować kolejny korektor - poprzedni niby nadawał się do wymiany, a z nowym jest to samo

Re: Hamulce!
: wt cze 02, 2009 6:19 pm
autor: bartekbp01
Ja raczej nie podołam bo sam walcze z hamplami już ponad rok
ale serwo może puszczać na wężu lub w środku lub pompa daje w kość , tak wiem wymieniłeś jej bebechy ale to może nie dawać rezultatów , to wiem z autopsji.
Porównaj jeszcze ze schematem czy masz węże przy pompie podpięte tak jak trzeba tzn czy tył z przodem jest tak jak trzeba
Re: Hamulce!
: wt cze 02, 2009 7:39 pm
autor: Bart03
poborcapodatkowy pisze:Odkręciłem ten pręt na mocowaniu do mostu i było gorzej, tzn tył się blokował jeszcze wcześniej. Nie wiem czy jest sens kupować kolejny korektor - poprzedni niby nadawał się do wymiany, a z nowym jest to samo

to dziwne bo powinno byc wrecz odwrotnie - moze masz przewody wpiete na odwrot w korektorze
sprawdz - gorne wejscie korektora powinno byc podpiete z przewodem hamulcowym tylnych bebnow , dolne z przewodem idacym do pompy hamulcowej

Re: Hamulce!
: śr cze 03, 2009 5:44 pm
autor: tomek
Ja bym zaczął od wsadzenia jednak oryginalnego Nivoskiego korektora...Blokowanie tyłu wskazuje że cały czas z korektorem problem...
Re: Hamulce!
: śr cze 03, 2009 8:25 pm
autor: poborcapodatkowy
tomek pisze:Blokowanie tyłu wskazuje że cały czas z korektorem problem...
No i problem byl:
Bart03 pisze:przewody wpiete na odwrot w korektorze
Bart03, jasnowidzu, dzięki wielkie

Nie wpadł bym na to

Zamieniłem i gra.
Morał z tego następujący: nie wierzcie mechanikom.
Re: Hamulce!
: śr cze 03, 2009 8:48 pm
autor: gornek
no i gitara

a jak sprawdzić czy ten regulator dobrze działa

Re: Hamulce!
: śr cze 03, 2009 10:09 pm
autor: poborcapodatkowy
gornek pisze:no i gitara

a jak sprawdzić czy ten regulator dobrze działa

Wyjedź na polną drogę i zahamuj. Jak Ci się tył blokuje prędzej niż przód to źle. Spróbuj wyregulować korektor (można go przestawiać na mocowaniu). Jeżeli to nie daje efektu, to zapewne do wymiany.
Re: Hamulce!
: śr cze 03, 2009 11:06 pm
autor: Sniper
poborcapodatkowy pisze:
Morał z tego następujący: nie wierzcie mechanikom.
Pochwal się w co jeszcze im uwierzyłeś

może że niva ma rozłączany napęd 4x4 ?
Zastanów się i wal śmiało

Re: Hamulce!
: czw cze 04, 2009 12:56 am
autor: poborcapodatkowy
Uwierzyłem, że potrafią naprawić hamulce

Re: Hamulce!
: czw cze 04, 2009 7:54 am
autor: Marek D.
poborcapodatkowy pisze:Uwierzyłem, że potrafią naprawić hamulce

Ale gwarancję dostałeś dożywotnią

Re: Hamulce!
: czw cze 04, 2009 9:31 am
autor: Krzysiek-74
Re: Hamulce!
: czw cze 04, 2009 6:19 pm
autor: bartekbp01
Re: Hamulce!
: pt cze 05, 2009 9:54 pm
autor: gornek
poborcapodatkowy pisze:gornek pisze:no i gitara

a jak sprawdzić czy ten regulator dobrze działa

Wyjedź na polną drogę i zahamuj. Jak Ci się tył blokuje prędzej niż przód to źle. Spróbuj wyregulować korektor (można go przestawiać na mocowaniu). Jeżeli to nie daje efektu, to zapewne do wymiany.
Zrobiłem próby hamowania na łące. Raz łapało sam przód a parę razy wszystkie naraz. Jak pamiętam z okresu zimowego, to jak jeździłem po śniegu to zawsze mi blokowało wszystkie naraz
Re: Hamulce!
: sob cze 06, 2009 12:37 am
autor: poborcapodatkowy
Jeżeli to, czy brał tylko przód albo wszystkie razem było uzależnione od nacisku na pedał to git. Polna droga lepsza bo można ślady pooglądać

Re: Hamulce!
: sob cze 06, 2009 11:48 am
autor: Sniper
Nie zgadzam się, ogólną sprawność hamulców a w szczególności korektora hamowania najlepiej testować na równej i utwardzonej powierzchni.
Re: Hamulce!
: sob cze 06, 2009 3:26 pm
autor: poborcapodatkowy
A nie, bo jak tył za słabo hamuje, to na asfalcie raczej się nie zorientujesz, chyba że masz bezpośrednie porównanie do w pełni sprawnej, o co tow. Gornka nie podejrzewam
Poza tym, nawierzchnia o mniejszej przyczepności wzmacnia ewentualne efekty uboczne, co ułatwia ich obserwację już przy niższych prędkościach.
Re: Hamulce!
: sob cze 06, 2009 4:25 pm
autor: gornek
poborcapodatkowy pisze:A nie, bo jak tył za słabo hamuje, to na asfalcie raczej się nie zorientujesz, chyba że masz bezpośrednie porównanie do w pełni sprawnej, o co tow. Gornka nie podejrzewam
Poza tym, nawierzchnia o mniejszej przyczepności wzmacnia ewentualne efekty uboczne, co ułatwia ich obserwację już przy niższych prędkościach.
U mnie hamulce są raczej sprawne, chyba

na asfalcie jak dobrze wcisnę to przód zablokuje bez problemu. A jak to jest z tym regulatorem, jeśli jest większe obciążenie na tylną oś to mocniej hamuje tył czy przód

oczywiście przy sprawnym regulatorze

Re: Hamulce!
: sob cze 06, 2009 5:13 pm
autor: poborcapodatkowy
Na logikę to przy większym obciążeniu tył powinien hamować mocniej

Re: Hamulce!
: sob cze 06, 2009 6:29 pm
autor: gornek
I właśnie jest problem

przyglądałem się regulatorowi i zobaczyłem ze ten pręt przy regulatorze dziwnie się rusza

. Ściągłem ten gumowy mieszek z którego wysypało się kilo rdzy a pręt po prostu urwał się a regulator jest zapieczony na " amen " . I chyba dlatego dziwnie mi hamują koła. Krótko mówiąc, nie mam regulatora

Re: Hamulce!
: sob cze 06, 2009 7:46 pm
autor: Ivul
Mi przy okazji wymiany sprzęgła mechanior wywalił korektor o czym powiadomił mnie po fakcie. I dlatego:
1 teraz w moim aucie nie grzebie nikt poza mną
2 da się jeździć z tyłem połaczonym na sztywno, bez korektora.
A jeżdze na pusto, z 500kg ładunku, 1300kg przyczepą.. i nigdy nic sie nie działo. dwa lata juz tak jeżdzę, snieg, błoto, sucho.. prawda jest taka ze w starych bebnach niema samoregulatorów wiec jak masz źle ustawione mimośrody to tył bierze jak chce bądz słabiej
Re: Hamulce!
: ndz cze 07, 2009 11:00 am
autor: Sniper
poborcapodatkowy pisze:A nie, bo jak tył za słabo hamuje, to na asfalcie raczej się nie zorientujesz, chyba że masz bezpośrednie porównanie do w pełni sprawnej, o co tow. Gornka nie podejrzewam
Wystarczy załadować do bagażnika jakąś przeciwwagę - odpowiednia dla wagi silnika i tego co w komorze silnika. Jeśli załadujesz coś ciężkiego to od razu się powinieneś zorientować - tym bardziej jeśli zablokowanie przednich kół następuje nadspodziewanie prędko.
Re: Hamulce!
: ndz cze 07, 2009 11:02 am
autor: Sniper
poborcapodatkowy pisze: Poza tym, nawierzchnia o mniejszej przyczepności wzmacnia ewentualne efekty uboczne, co ułatwia ich obserwację już przy niższych prędkościach.
Nawierzchnia o mniejszej przyczepności wzmacnia występowanie wszelkich błędów az nadto - co prowadzi do błędnych odczytów i diagnoz na temat jego usterek. Jeśli chcesz miec obraz w miare rzeczywistej sytuacji to ze znacznie wiekszym prawdopodobieństwem uzyskasz go na utwardzonej powierzchni - czyt. ASFALT
