Witam, kolegów. Ciąg dalszy moich przygód z niwą to konieczność uszczelnienia skrzyni biegów. Dolewałem oleju ale przez uszczelniacz na wałku sprzęgłowym się leje. Pytanie czy jest sens bawić się w uszczelnianie. Czy lepiej od razu załadować skrzynię 5 biegową z poloneza albo fiata 125p. Kolejny problem to obudowa sprzęgła. Czy jest zamienna z niwowską? Czy można przerobić sprzęgło na linkę?
Czy czekają mnie jakieś niespodzianki związane z demontażem?
Licząc na cenne wskazówki pozdrawiam
Piotr
Wycieki ze skrzyni biegów niwa
Moderator: Albert_N
- czarny.piotr
-
- Posty: 162
- Rejestracja: śr wrz 10, 2008 11:44 am
- Lokalizacja: Miechów
Wycieki ze skrzyni biegów niwa
czarny.piotr
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Wycieki ze skrzyni biegów niwa
no tak temat rzeka
po pierwsze do nivy skrzynka z poldasa lub fiuciora nie wchodzi bez przeróbek w tym ingerencji w blacharkę
po drugie obudowa sprzegła by musiała zostać z łady bo podchodzi do skrzyni poldonezowskiej a ta z poldoneza nie siądzie na silnik
po trzecie można się bawić w przerabianie sprzęgła na linkę tylko w jakim celu???? hydraulik jest lepszy pod wieloma względami i nie wymaga ingerencji spawarki w nadwozie
po czwarte z niespodzianek to a: nie zgub sobie sprężynki od łożyska oporowego b: zdemontuj lewarek c: nie rozwal sobie łącznika elastycznego między skrzynią a reduktorem
i to tylu
taki sobie wywód
powodzenia w motaniu


po pierwsze do nivy skrzynka z poldasa lub fiuciora nie wchodzi bez przeróbek w tym ingerencji w blacharkę
po drugie obudowa sprzegła by musiała zostać z łady bo podchodzi do skrzyni poldonezowskiej a ta z poldoneza nie siądzie na silnik
po trzecie można się bawić w przerabianie sprzęgła na linkę tylko w jakim celu???? hydraulik jest lepszy pod wieloma względami i nie wymaga ingerencji spawarki w nadwozie
po czwarte z niespodzianek to a: nie zgub sobie sprężynki od łożyska oporowego b: zdemontuj lewarek c: nie rozwal sobie łącznika elastycznego między skrzynią a reduktorem
i to tylu
taki sobie wywód




powodzenia w motaniu
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Wycieki ze skrzyni biegów niwa
W związku z demontażem i montażem, większych niespodzianek się nie przewiduje
, jeśli stanowisko pracy odpowiednio jest zorganizowane i stan wiedzy pozwala na taki krok
Niespodzianki natomiast, są gwarantowane
podczas potencjalnych przeróbek. Efekt na 100 % nie do przewidzenia. Zależy od jakości "projektu", fachowości prac i w perspektywie warunków użytkowania wozu
Jeśli ze skrzynią, poza "ulewaniem" przez uszczelniacz oliwy, jest wszystko OK, moja rada: wyjmij, uszczelnij i zamontuj.
Powodzenia



Niespodzianki natomiast, są gwarantowane



Jeśli ze skrzynią, poza "ulewaniem" przez uszczelniacz oliwy, jest wszystko OK, moja rada: wyjmij, uszczelnij i zamontuj.
Powodzenia
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: Wycieki ze skrzyni biegów niwa
najświętsza prowdaKrzysiek-74 pisze: moja rada: wyjmij, uszczelnij i zamontuj.
Powodzenia

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

- czarny.piotr
-
- Posty: 162
- Rejestracja: śr wrz 10, 2008 11:44 am
- Lokalizacja: Miechów
Re: Wycieki ze skrzyni biegów niwa
wyjęte, uszczelnione i zamontowane. poprzedni meches odwrócił uszczelniacz na wałku sprzęgłowym o 180 stopni i dodatkowo, w procesie przeróbki skrzyni "poldas" na skrzynię "niwa" nie założył szerszej uszczelki pod kryzę-obudowę sprzęgła...bartekbp01 pisze:najświętsza prowdaKrzysiek-74 pisze: moja rada: wyjmij, uszczelnij i zamontuj.
Powodzenia
Pozdrawiam
czarny.piotr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość