Pilne pytanie

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Pilne pytanie

Post autor: ATON » pn cze 28, 2004 10:50 pm

Witam. Mam pilną kwestię do rozwiązania. Ptrzebuje do niviastej same przednie półosie (te między zewnętrznym i wewnętrznym przegubem).
W sklepach i hurtowniach dostępny jest tylko komplet tzn. z przegubami, można było dawniej dostać wewnętrznu razem z tą półośką ale teraz już tak nie kompletują, co notabene jest idiotyzmem bo ja już raz zerwałem frez na tej półośce i teraz też jestem tego bliski, a przeguby jeszcze mi się ani razu nie urwały. Więc czy ktoś wie gdzie to dostać i najlepiej by było gdzieś blisko KRAKOWA. Pozdrawiam ATON
Nivką też można

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » wt cze 29, 2004 5:10 am

sprobuj tutaj => http://www.skorpion.auto.pl/, sklep jest w Krakowie.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
ATON
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
Lokalizacja: Łapanów

Post autor: ATON » śr cze 30, 2004 10:04 pm

Dzięki Przemku, tam właśnie dostałem tę cholerną półośkę. Ale tez paranoja żebys Ty w Wa-wie, wiedzial lepiej gdzie sa sklepy z częściami w Krakowie. Dziękuje i pozdrawiam ATON
Nivką też można

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » ndz lip 04, 2004 4:46 pm

Bo ja tam pare rzeczy do Nivki kupowalem po tzw. przystepnej cenie :D, to dlatego wiem. Gdybys potrzebowal jeszcze czegos, to moze probuj tez w autoladzie u p. Czecha => http://www.autolada.hg.pl/index_n.html, na Zakopiance siedza, czyli tez w Krakowie 8).
Aton? Mialbym prosbe mala do Ciebie, pisze bo nie moge sie skontaktowac z Toba "komorkowo" od tego weekendu. A domowy gdzies mi zaginal . ...

PS. Jedziesz na Kozackie, tak jak planowales?
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » pt lis 19, 2004 4:18 pm

Jadąc dzisiaj nivą w śniegu na zakręcie straciłem napęd ! Po włączeniu blokady centralnego mechanizmu różnicwego z wielkim trudem udało mi się z napędem na tył powrócić do domu ? Co tym razem się popsuło ? Przy włączonym biegu (bez załączonej blokady) przedni wał kręci się a samochód stoi w miejscu. Przegób wewnętrzny i zewnętrzny 2 tyg. wymieniałem. Co to może być ?

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » pt lis 19, 2004 4:41 pm

a to nie poloska? ??
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » pt lis 19, 2004 4:45 pm

Półośki to raczej nie są, 2 tyg. temu oglądałem je i było wszystko z nimi w porządku.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lis 19, 2004 5:45 pm

Skoro sa takie objawy to albo przegub padl albo dyfer i dlatego wal przedni sie kreci.
Daj luz na reduktorze, podnies jedno przednie kolo na lewarku i pokrec nim. Jesli wal sie kręci polos jest ok. Potem zrob to samo z drugim kolem. Jesli w obu przypadkach wal sie nie bedzie krecil- znaczy padniety dyfer, jesli tylko przy kreceniu jednym kolem wal bedzie sie krecil znaczy padnieta polos.
Acha i zanim przystapisz do ogledzin idz lepiej sie pomodlic do kosciola zeby to nie byl dyfer :wink:

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » pt lis 19, 2004 9:39 pm

Moment.......
:)

Ja obstawiam zabezpieczenie przegubu - tak zwana zawleczka...
przy wymianie przegubów (ich składaniu) trzeba na to zwrócić uwagę.. orginalne ładowskie zabezpieczenia są do bani :)3
A objawy sa dokładnie takie jak przy puszczeniu zawleczki i wypadnięciu pzegłubu - brak przekazu mocy na jedno z kól , następuje odcięcie przodu co skutkuje brakiem całkowitego napędu - jedynie blokada pozwala ruszyć z miejsca...
Zostaje Tobie jedynie ponowna rozbiórka złożonego przegłubu i opieprzenie tego co mógł to spartolić przy składaniu - tak czy owak trochę pracy - niepotrzebniej.
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 20, 2004 3:59 pm

Ale po co obstawiac skoro lepiej najpierw sprawdzic. Ale prawde mowiac ja tez bym obstawial przegub :lol:

Gorbi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn sie 30, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Gorbi » sob lis 20, 2004 4:24 pm

ach te niviasty żeby nie one człowiek nie czółby że żyje :wink:
mi wczoraj płyn z zaworu od nagrzewnicy puscił do środka fajnie było wieżć kałuże z prawej strony (60 km) hihihi ziomki wymiekły....
rekreacja<Miska>
polowanie<NIVA>

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 20, 2004 4:39 pm

Nie pekaj mnie tez to kiedys spotkalo :lol:

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » sob lis 20, 2004 8:24 pm

Dziś rozebrałem Niviastę i okazało się że to zawleczka była wszystkiemu winna. Dokładnie tak jak obstawiał Sniper. :)2 Problem w tym że orginalna zawleczka zagineła w boju zmieniania przegubów, a idąc po najniższej lini oporu przeszczepiłem zawleczkę z fiata126p co w skutkach okazało się złym wyborem. :-? Teraz zakupię orginalną zawleczkę która mam nadzieję że nie wypadnie wcześniej niż za 3 tyg. ;-) Dzięki za pomoc. :)2

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » sob lis 20, 2004 8:31 pm

A najgorsze w czekaniu na zawleczkę jest to że w wielkopolsce jest mnustwo śniegu, w sam raz do testowania nowych opon Mickey Thompson Baja Belted. :D

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 20, 2004 8:33 pm

To ty bogaty czlowiek jestes :wink:

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » sob lis 20, 2004 8:42 pm

......a właśnie że nie. Gdybym był bogaty pewnie nivą bym nie jezdził. :lol: Oponki Baja Belted udało mi się za śmieszne pieniądze dostać, prawie jak nowe. :)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 20, 2004 8:43 pm

A w jakim rozmiarze nabyles te gumy jesli mozna zapytac

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » sob lis 20, 2004 8:44 pm

29 x 9,5 16

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » sob lis 20, 2004 8:48 pm

A nowy komplet Baja Belted w tym rozmiarze w jakjej mniej więcej cenie się kręci ?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 20, 2004 8:57 pm

Powiem szczerze nie wiem bo mnie akurat baja belted nie interesowaly, ale z tego co pamietam to byly dosyc drogie.

29" to kawalek gumy. Ciekaw jestem czy ci nie przybiera tylnego nadkola ??

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » sob lis 20, 2004 9:02 pm

Też się zastanawiam jak to będą przy max wykrzyzu. Jeśli będą tarły założę felgi od nysy, żuka z większym odsadzeniem lub dorobię dystansy.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 20, 2004 9:06 pm

Wlasnie wtedy zrobisz blad. Ja mam 29,5" i mi obcieraly dolna tylna czesc nadkola. Trzeba bylo podniesc i podciac troche auto stad moje obawy do twoich baja belted. :-?

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » sob lis 20, 2004 9:15 pm

Ja mam tył podniesiony maksymalnie jak się dało (około 6cm) a mając założone orginalne ruskie kartoflaki przy max wykrzyzu lekko trą mi o wewnętrzne nadkole.Jak przystawiałem nowe oponki do starych to różnica w średnicy jest niewielka z 2-3 cm ale za to na szerokość dość spora. Jak założę nowe oponki dam znać czy wejdą bez problemu.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob lis 20, 2004 9:19 pm

A to ty chcesz zalozyc nowe gumy na oryginalna felge. To co mowie ze bedzie bieda. Ja zakladalem 235/70R16 ale mialem oryginalne fele z Nivy Special- 7x16". Potem zakupilem 6x16" z lublina ale musialem je przetoczyc i tez byla kulturka :wink:

Awatar użytkownika
MarG
Posty: 445
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 7:44 pm
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Post autor: MarG » sob lis 20, 2004 9:24 pm

To jaką tanią felgę proponujesz pod oponę Baja Belted ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość