Strona 1 z 2
Prześwit
: czw sie 20, 2009 3:12 pm
autor: poborcapodatkowy
Koledzy, mam prośbę: zmierzcie prześwit w swoich Nivach pod przednią belką i pod gruchą mostu z tyłu. Chciałem zrobić samochodzikowi prezent w postaci nowych sprężyn z przodu

ale nie wiem czy jest sens bulić 150 peelenów, jeżeli efekt miałby byc niewielki

Re: Prześwit
: czw sie 20, 2009 5:52 pm
autor: alfik
Spręzyny nie mają wpływu na prześwit pod gruchą z tyłu - poproś o jakiś inny wymiar, najlepiej niezależny od opon - np. od środka koła do krawędzi błotnika albo krawędzi szyby (jak błotnik ruda zjada). Z przodu też lepiej mierzyć coś niezależnego od opony - np. różnicę miedzy prześwitem pod belką a wysokością środka koła albo czegoś z kołem związenego. Wyeliminujesz wpływ ciśnienia, rozmiaru opon, pozostanie wpływ masy auta (wpływ oszpejowania).
Re: Prześwit
: czw sie 20, 2009 6:17 pm
autor: poborcapodatkowy
Dlatego poprosiłem o prześwit pod gruchą, żeby móc wziąć poprawkę na opony

Re: Prześwit
: czw sie 20, 2009 8:30 pm
autor: silverstone
Ale jak zmieniłem se kiedyś klapnięta sprężyny, to prześwit został bez zmian
Za to buda poszła do góry jak głupia, z tyłu 7cm, z przodu koło 5 cm.
Z przodu to się prześwit może ciut zmienić, bo się inaczej wahacze ustawią i obudowa przekładni z budą pójdzie do góry bo w końcu do niej jest przykręcona, ale z tyłu jest jak jest i nic się nie zmieni.
Re: Prześwit
: czw sie 20, 2009 8:41 pm
autor: alfik
poborcapodatkowy pisze:Dlatego poprosiłem o prześwit pod gruchą, żeby móc wziąć poprawkę na opony

To przepraszam. Myślałem, że chcesz wymiar przodu i tyłu i tak się przejęzyczyłeś.
Re: Prześwit
: czw sie 20, 2009 9:17 pm
autor: poborcapodatkowy
silverstone pisze:Ale jak zmieniłem se kiedyś klapnięta sprężyny, to prześwit został bez zmian
Za to buda poszła do góry jak głupia, z tyłu 7cm, z przodu koło 5 cm.
Z przodu to się prześwit może ciut zmienić, bo się inaczej wahacze ustawią i obudowa przekładni z budą pójdzie do góry bo w końcu do niej jest przykręcona, ale z tyłu jest jak jest i nic się nie zmieni.
Z przodu prześwit pod belką zwiększy się o tyle, o ile buda pójdzie do góry
Że z tyłu się nie zmieni, to wiem. Wymiar pod gruchą to tylko punkt odniesienia (opony).
Z resztą, dość filozofowania, miara w łapki i pod samochód
Bardzo ładnie proszę

Re: Prześwit
: czw sie 20, 2009 9:30 pm
autor: silverstone
Dalej Cię nie rozumiem

Dodaj se do prześwitu pod belką +5 cm i będziesz wiedział ile dadzą nowe sprężyny
Ale jak już tak bardzo chcesz, to jutro będę się walał pod autem i przy okazji zmierzę. Uprzedzam tylko że z tyłu mam letkiego kapcia

Re: Prześwit
: czw sie 20, 2009 9:33 pm
autor: poborcapodatkowy
To zmierz

Uwierz mi, dobrze to obmyśliłem

Re: Prześwit
: pt sie 21, 2009 9:31 am
autor: silverstone
Wyniki pomiarów - po napompowaniu kółek, lekkie auto mam po 26-27 cm i pod belką z przodu i pod gruchą tylną. Wsio. Opony 195/80/15 nalewki.
Re: Prześwit
: pt sie 21, 2009 3:25 pm
autor: alfik
silverstone pisze:Wyniki pomiarów - po napompowaniu kółek, lekkie auto mam po 26-27 cm i pod belką z przodu i pod gruchą tylną. Wsio. Opony 195/80/15 nalewki.
Kurcze - fajne te łady - mam w Kyronie opony nominalnie 70 mm wyższe (średnica) a pod gruchą 21cm - oto co znaczy mieć zgrabną gruchę

Re: Prześwit
: pt sie 21, 2009 4:04 pm
autor: 2Kółka
Sprawdzilem z ciekawości, pod gruchą 25 -26 cm , co do sprężyn to tył zmieniałem w czerwcu bo klapło z jednej strony, pomiar od razu po wymianie pokazał zysk 1.5 cm ze strony "zdrowej" (czyli nic praktycznie), do teraz już się ułożyły, więc jest jak było albo i mniej

Re: Prześwit
: pt sie 21, 2009 6:20 pm
autor: poborcapodatkowy
Dzięki
Sprężyny zostają

Re: Prześwit
: pt sie 21, 2009 9:28 pm
autor: bartekbp01
od gruchy do ziemi ....34cm

nalewki simex 205/80r16

Re: Prześwit
: sob sie 22, 2009 7:38 pm
autor: poborcapodatkowy
Chyba Ci się miarka popsuła

Albo masz zwolnice

Re: Prześwit
: ndz sie 23, 2009 9:17 pm
autor: bartekbp01
poborcapodatkowy pisze:Chyba Ci się miarka popsuła

Albo masz zwolnice

ej jak założe spowrotem simexa , bo teraz na szosach stoi , to wejde z miarką i trzasne fotę
Re: Prześwit
: wt sie 25, 2009 10:38 pm
autor: Svenson
Ja mam teraz nowe sprerzyny ( oryginał z 1000 kilometrów) i nowe opony oczywiscie ruskie VIL5
Podam wymiary i się zobaczy

Re: Prześwit
: śr sie 26, 2009 7:57 pm
autor: poborcapodatkowy
Svenson pisze:Ja mam teraz nowe sprerzyny ( oryginał z 1000 kilometrów) i nowe opony oczywiscie ruskie VIL5
Podam wymiary i się zobaczy


Re: Prześwit
: czw sie 27, 2009 11:27 am
autor: Sniper
Re: Prześwit
: czw sie 27, 2009 7:08 pm
autor: poborcapodatkowy
Skąd wiesz?

Re: Prześwit
: pt sie 28, 2009 11:59 am
autor: Svenson
Mam pomiary
Na nowych oponach VIL5 i oczywiście oryginalnych felgach 16
PRZÓD :
najniższy punkt belki - 25 cm
TYŁ :
najniższy punkt gruchy - 23 cm
Natomiast sprawa karoserii na nowych ( 1000 kilometrów) oryginalnych ruskich sprężynach
PRZÓD :
najwyższy punkt na łuku nadkola - 80cm
najniższy punkt początku progu - 35cm
TYŁ :
najwyższy punkt na łuku nadkola - 85cm
najniższy punkt końcu progu - 40cm
Pozdrawiam

Re: Prześwit
: pt sie 28, 2009 12:09 pm
autor: Krzysiek-74
Re: Prześwit
: pt sie 28, 2009 2:11 pm
autor: bartekbp01
Re: Prześwit
: pt sie 28, 2009 7:27 pm
autor: poborcapodatkowy
@Svenson, dzięki
Wychodzi na to, że zyskałbym maksymalnie 2 cm, czyli nie opłaca się

Re: Prześwit
: pt sie 28, 2009 7:29 pm
autor: poborcapodatkowy
Jakbym do swojej przywiązał maszt od antny tv, to byłoby ponad 7m

Re: Prześwit
: pt sie 28, 2009 10:17 pm
autor: Svenson
Własnie fajny przeswit , ale zawsze go braknie nawet jak by 3 metry miał
