problem z zapalaniem i jazdą

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » ndz wrz 13, 2009 10:05 pm

Ni z tego ni z owegomoje śliczne 1,6 na gaźniku z gazem zbuntowało się w lipcu. Dość nagle pojawił się problem z zapalaniem na gazie. Odpalania na benzynie jeszcze jakoś wychodzio, lae jechać sie nie dało. Po przełączeniu na gaz auto gaśnie. Dopiero rozgrzanie (kila minut na wolnych obrotach na benzynie umożliwia przełaczenie na gaz i jazde na gazie. Na benzynie nie robi. Wyczyściłem świece ( nie były specjalnie brudne, styki przerywacza, palec i kopułkę), rochę opóźniłem zapłon i jest o tyle lepiej,że łatwiej zapala na benzynie- reszta po staremu. Czy niewielkie luzy na osiach przepustnic mogą powodować dostawanie się lewego powietrza i dawać takie objawy? Wcześniej i teraz wolne obroty (zwłaszcza na gazie) były niestabilne po odjęciu gazu- raz 1500 raz praiwe gasła.

Macie jakieś pomysły?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: silverstone » ndz wrz 13, 2009 11:30 pm

Moze opóźniłeś za bardzo. Sprawdź przerwę na aparacie i dopiero potem ustaw zapłon. Fabrycznie powinno być 5-6 stopni, ja mam ciut więcej, (10-12). Jaja z obrotami, gaśnieciem itp były jak pomyliłem sobie kreski magiczne robione markerem i wstawiłem aparat tak że zapłon był 5 stopni ale w druga strone :oops:
Aaaa, wariował jeszcze w dziwnie podobny, ale troche nieprzewidywalny sposób jak walnął opornik w palcu, może sprawdź jak działa z innym.
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: cerber67 » pn wrz 14, 2009 12:27 am

Cześć
Może masz już starą instalacje i membrana zrobiła się twarda lub wytrącił się czarny fiut. Spuść sobie z reduktora syf. Na dole powinna być mała śrubka.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: Svenson » pn wrz 14, 2009 5:49 am

Miałem podobnie jak Ty w czasie jak rozrzad miałem bez wyciszacza i totalnie zdartym napinaczem .
Lewe powietrze nie działa na gaz ( tylko wyzsze obroty by były ) na benzin tak .

Sprawdz filterek parownika , spusc syf jak kolega wyżej pisze , sprawdz zapłon , zobacz czy nie puszcza ci elektrozaworek na przewodzie od benzyny ( moze puszczac paliwo , a na PB i LPG na raz nie pojedziesz) , wyczysc cały gaznik ( rurki emulsyjne i dzysze ) , ale podstawa to idealny zapłon jak masz mozliwosc to lampą stroboskopową sprawdz

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » pn wrz 14, 2009 6:25 am

kręciłem zapłonem na różne strony (pozycja wyjściowa zaznaczona) i ze stroboskopem. Tyle, ze w moim egzemplarzu z zapłonem ustawionym na znaki samochód nigdy nie chciał jeździć- zarówno przed wymianą rozrządu jak i po (wymiaa z 50 kkm temu). Jeszcze raz wszystko posprawdzam wg. Waszych wskazówek- dziękuję.
Mam nadzieję do zlotu zdążyć, bo permisję w domku prawie uzyskałem :-)
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: Marek D. » pn wrz 14, 2009 2:54 pm

Iskrę organoleptycznie sprawdzałeś (znaczy czy w południe i przy bezchmurnym niebie ją widać :wink: ) ?

sprawdź łożyska aparatu zapłonowego - można się zdziwić
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: bartekbp01 » czw wrz 17, 2009 11:24 am

Zobacz czy w filtrze powietrza nie siedzi jozin z bazin :)21
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » pt wrz 18, 2009 7:07 am

dzięki za podpowiedzi- jutro dopiero będe mógł dalej walczyć z żelazem.
- jozina z bazina w filtrze brak - rozbierałem gaźnik, bo podejrzewałem że z poziomem paliwa coś nie tak, ale jest ok.
- wyczuwalnego luzu na aparacie (bez wyjmowania?) nie stwierdzono podczas czyszcznia
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » ndz wrz 20, 2009 8:59 pm

nowe świece, przewody, kopułka i palec. I filtr gazu też- był czysty. W reduktorze od gazu syfu brak.

Poznieniałem powyższe części i dalej lipa. Na benzynie odpalę, ale się nie wkręca, nie ma mocy- czego bym z zapłonem nie robił +/- jes lipa albo większa lipa.
Gaz zakręciłem na głucho przy zbiorniku, bo zauwazyłem, że wydostaje się z filtra powietrza i to pod niezłym ciśnierniem początkowo- potem nie- może zamarza.
Cewka? Zawory? Łańcuch naciągnięty jest...
Załamka
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: bartekbp01 » ndz wrz 20, 2009 9:15 pm

uszczelka pod głowicą
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » pn wrz 21, 2009 7:15 am

Ty serio tak? :cry: Rozwiń proszę.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: bartekbp01 » pn wrz 21, 2009 8:12 am

No na to wyglada brak mocy problem z odpaleniem nierówna praca silnika
Niewykluczone że pękła uszczelka i robi przedmuchy najłatwiej by było sprawdzić kompresję
Nie martw sie uszczelka pod głowicą w Nivie to pestka :)13
Ale trzeba najpierw sprawdzić kompresje na tokach
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » pn wrz 21, 2009 6:19 pm

nawet gdzieś mam zabaweczkę do mierzenia kompresji :-)

Kompresja na tłokach: zmierzyć-> ciutka oleju do cylindrów i znowu zmierzyć-> porównać... dobrze kombinuję?

(Się tak jeszcze zastanawiam nad zaworami, bo dawno nie regulowane... :oops:)
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: Janek 44 » pn wrz 21, 2009 8:07 pm

jarcion pisze:nawet gdzieś mam zabaweczkę do mierzenia kompresji :-)

Kompresja na tłokach: zmierzyć->
Wystarczy.
jarcion pisze:Się tak jeszcze zastanawiam nad zaworami, bo dawno nie regulowane... :oops:)
To wyreguluj , przy okazji sprawdź przykręcenie klawiatury.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: bartekbp01 » pn wrz 21, 2009 8:12 pm

zaworki podstawa :)2
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » śr wrz 23, 2009 10:44 am

pamietasz może wartości? Ksiażeczkę gdzieś mi wcięło. 0,2-0,25?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: bartekbp01 » śr wrz 23, 2009 1:03 pm

nie nie w ładzianie masz te same wartości na obu zaworacz i o ile mnie pamięć nie myli to jest 0,19 na zimnym silniku
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: Svenson » śr wrz 23, 2009 1:59 pm

Luz na zimnym silniku 0,15 ssacy i wydech

Sposob regulacji
Obrazek

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: bartekbp01 » śr wrz 23, 2009 4:24 pm

oo właśnie to!!
0,15 na zimno :)21 a 0,19 na gorąco ale ustawianie na gorąco to troche bez sęsu
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » ndz paź 11, 2009 6:33 pm

jakby to ująć... niwa nie jeździ o czym dalej.

Ciśnienia nie mierzyłem (wcięło mi przyrząd).
Zaworki wyregulowane (dzięki za wskazówki :)2 ), zapłon jeszcze raz ustawiany (na słuch, bo na znaki nigdy nie chodziła- wg. stroboskopu dobrych naście stopni). I lipa. Zapala od niechcenia, nie wkręca się, gaśnie.
Wymiana gaźnika na webera (ponoc jakaś sierra, mechaniczne otwieranie drugiego przelotu na zębatkach). Ssanie na drucie na szybko. I niwka... nie chodzi- niwka zap...a !! :lol:
Mjut malyna !!
Na razie przejechałem się po podwórku bez filtra, bo nie mam obudowy, ssanie na drucie, palnik instalacji gazowej (gaz dalej walił z filtra po regulacji zaworów na starym gaźniku) nie będzie pasować, ale bardzo mnie kusi zostawić ten gaźniczek. Zużycia paliwa tylko się boję. I chyba sprzęgło nie daje rady, bo "zawoniało" :roll:
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: jarcion » ndz paź 11, 2009 7:35 pm

znalazłem- to ten gaźniczek na dole po prawej http://www.redlineweber.com/html/applic ... ice_32.htm :lol: to by tłumaczyło osiągi :)2
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: poborcapodatkowy » ndz paź 11, 2009 7:39 pm

jarcion pisze:I niwka... nie chodzi- niwka zap...a
Podobny efekt był jak pojeździłem na benzynie ze zdjętym mikserem od gazu :roll:
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: Svenson » ndz paź 11, 2009 8:33 pm

a czasem w tym gazniku gardziołki ci sie nie otwieraja jednoczesnie ??

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: poborcapodatkowy » ndz paź 11, 2009 8:38 pm

Svenson pisze:a czasem w tym gazniku gardziołki ci sie nie otwieraja jednoczesnie ??
Jeżeli mnie pytasz, to nie. Wygląda na to, że zwyczjnie przeloty za wąskie :)11 Od pół roku już się wybieram do gazownika na wkręcenie dysz prosto w gaźnik :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: problem z zapalaniem i jazdą

Post autor: Svenson » ndz paź 11, 2009 8:53 pm

poborcapodatkowy pisze: Jeżeli mnie pytasz, to nie. Wygląda na to, że zwyczjnie przeloty za wąskie :)11 Od pół roku już się wybieram do gazownika na wkręcenie dysz prosto w gaźnik :)21
Mikser odbiera przepustowosc i zawirowania tworzy :roll:

Natomiast pytanko o gardziołka gazniora było do jarcion. ( cytuj miało byc ale nie było :)21 )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość