problem z zapalaniem i jazdą
Moderator: Albert_N
problem z zapalaniem i jazdą
Ni z tego ni z owegomoje śliczne 1,6 na gaźniku z gazem zbuntowało się w lipcu. Dość nagle pojawił się problem z zapalaniem na gazie. Odpalania na benzynie jeszcze jakoś wychodzio, lae jechać sie nie dało. Po przełączeniu na gaz auto gaśnie. Dopiero rozgrzanie (kila minut na wolnych obrotach na benzynie umożliwia przełaczenie na gaz i jazde na gazie. Na benzynie nie robi. Wyczyściłem świece ( nie były specjalnie brudne, styki przerywacza, palec i kopułkę), rochę opóźniłem zapłon i jest o tyle lepiej,że łatwiej zapala na benzynie- reszta po staremu. Czy niewielkie luzy na osiach przepustnic mogą powodować dostawanie się lewego powietrza i dawać takie objawy? Wcześniej i teraz wolne obroty (zwłaszcza na gazie) były niestabilne po odjęciu gazu- raz 1500 raz praiwe gasła.
Macie jakieś pomysły?
Macie jakieś pomysły?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Moze opóźniłeś za bardzo. Sprawdź przerwę na aparacie i dopiero potem ustaw zapłon. Fabrycznie powinno być 5-6 stopni, ja mam ciut więcej, (10-12). Jaja z obrotami, gaśnieciem itp były jak pomyliłem sobie kreski magiczne robione markerem i wstawiłem aparat tak że zapłon był 5 stopni ale w druga strone
Aaaa, wariował jeszcze w dziwnie podobny, ale troche nieprzewidywalny sposób jak walnął opornik w palcu, może sprawdź jak działa z innym.

Aaaa, wariował jeszcze w dziwnie podobny, ale troche nieprzewidywalny sposób jak walnął opornik w palcu, może sprawdź jak działa z innym.
1,6 '92, 1,7i '98.....
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Cześć
Może masz już starą instalacje i membrana zrobiła się twarda lub wytrącił się czarny fiut. Spuść sobie z reduktora syf. Na dole powinna być mała śrubka.
Może masz już starą instalacje i membrana zrobiła się twarda lub wytrącił się czarny fiut. Spuść sobie z reduktora syf. Na dole powinna być mała śrubka.
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Miałem podobnie jak Ty w czasie jak rozrzad miałem bez wyciszacza i totalnie zdartym napinaczem .
Lewe powietrze nie działa na gaz ( tylko wyzsze obroty by były ) na benzin tak .
Sprawdz filterek parownika , spusc syf jak kolega wyżej pisze , sprawdz zapłon , zobacz czy nie puszcza ci elektrozaworek na przewodzie od benzyny ( moze puszczac paliwo , a na PB i LPG na raz nie pojedziesz) , wyczysc cały gaznik ( rurki emulsyjne i dzysze ) , ale podstawa to idealny zapłon jak masz mozliwosc to lampą stroboskopową sprawdz
Lewe powietrze nie działa na gaz ( tylko wyzsze obroty by były ) na benzin tak .
Sprawdz filterek parownika , spusc syf jak kolega wyżej pisze , sprawdz zapłon , zobacz czy nie puszcza ci elektrozaworek na przewodzie od benzyny ( moze puszczac paliwo , a na PB i LPG na raz nie pojedziesz) , wyczysc cały gaznik ( rurki emulsyjne i dzysze ) , ale podstawa to idealny zapłon jak masz mozliwosc to lampą stroboskopową sprawdz
Re: problem z zapalaniem i jazdą
kręciłem zapłonem na różne strony (pozycja wyjściowa zaznaczona) i ze stroboskopem. Tyle, ze w moim egzemplarzu z zapłonem ustawionym na znaki samochód nigdy nie chciał jeździć- zarówno przed wymianą rozrządu jak i po (wymiaa z 50 kkm temu). Jeszcze raz wszystko posprawdzam wg. Waszych wskazówek- dziękuję.
Mam nadzieję do zlotu zdążyć, bo permisję w domku prawie uzyskałem
Mam nadzieję do zlotu zdążyć, bo permisję w domku prawie uzyskałem

W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Iskrę organoleptycznie sprawdzałeś (znaczy czy w południe i przy bezchmurnym niebie ją widać
) ?
sprawdź łożyska aparatu zapłonowego - można się zdziwić

sprawdź łożyska aparatu zapłonowego - można się zdziwić
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Zobacz czy w filtrze powietrza nie siedzi jozin z bazin 

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: problem z zapalaniem i jazdą
dzięki za podpowiedzi- jutro dopiero będe mógł dalej walczyć z żelazem.
- jozina z bazina w filtrze brak - rozbierałem gaźnik, bo podejrzewałem że z poziomem paliwa coś nie tak, ale jest ok.
- wyczuwalnego luzu na aparacie (bez wyjmowania?) nie stwierdzono podczas czyszcznia
- jozina z bazina w filtrze brak - rozbierałem gaźnik, bo podejrzewałem że z poziomem paliwa coś nie tak, ale jest ok.
- wyczuwalnego luzu na aparacie (bez wyjmowania?) nie stwierdzono podczas czyszcznia
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
Re: problem z zapalaniem i jazdą
nowe świece, przewody, kopułka i palec. I filtr gazu też- był czysty. W reduktorze od gazu syfu brak.
Poznieniałem powyższe części i dalej lipa. Na benzynie odpalę, ale się nie wkręca, nie ma mocy- czego bym z zapłonem nie robił +/- jes lipa albo większa lipa.
Gaz zakręciłem na głucho przy zbiorniku, bo zauwazyłem, że wydostaje się z filtra powietrza i to pod niezłym ciśnierniem początkowo- potem nie- może zamarza.
Cewka? Zawory? Łańcuch naciągnięty jest...
Załamka
Poznieniałem powyższe części i dalej lipa. Na benzynie odpalę, ale się nie wkręca, nie ma mocy- czego bym z zapłonem nie robił +/- jes lipa albo większa lipa.
Gaz zakręciłem na głucho przy zbiorniku, bo zauwazyłem, że wydostaje się z filtra powietrza i to pod niezłym ciśnierniem początkowo- potem nie- może zamarza.
Cewka? Zawory? Łańcuch naciągnięty jest...
Załamka
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: problem z zapalaniem i jazdą
uszczelka pod głowicą
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: problem z zapalaniem i jazdą
Ty serio tak?
Rozwiń proszę.

W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: problem z zapalaniem i jazdą
No na to wyglada brak mocy problem z odpaleniem nierówna praca silnika
Niewykluczone że pękła uszczelka i robi przedmuchy najłatwiej by było sprawdzić kompresję
Nie martw sie uszczelka pod głowicą w Nivie to pestka
Ale trzeba najpierw sprawdzić kompresje na tokach
Niewykluczone że pękła uszczelka i robi przedmuchy najłatwiej by było sprawdzić kompresję
Nie martw sie uszczelka pod głowicą w Nivie to pestka

Ale trzeba najpierw sprawdzić kompresje na tokach
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: problem z zapalaniem i jazdą
nawet gdzieś mam zabaweczkę do mierzenia kompresji 
Kompresja na tłokach: zmierzyć-> ciutka oleju do cylindrów i znowu zmierzyć-> porównać... dobrze kombinuję?
(Się tak jeszcze zastanawiam nad zaworami, bo dawno nie regulowane...
)

Kompresja na tłokach: zmierzyć-> ciutka oleju do cylindrów i znowu zmierzyć-> porównać... dobrze kombinuję?
(Się tak jeszcze zastanawiam nad zaworami, bo dawno nie regulowane...

W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Wystarczy.jarcion pisze:nawet gdzieś mam zabaweczkę do mierzenia kompresji
Kompresja na tłokach: zmierzyć->
To wyreguluj , przy okazji sprawdź przykręcenie klawiatury.jarcion pisze:Się tak jeszcze zastanawiam nad zaworami, bo dawno nie regulowane...)
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: problem z zapalaniem i jazdą
zaworki podstawa 

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: problem z zapalaniem i jazdą
pamietasz może wartości? Ksiażeczkę gdzieś mi wcięło. 0,2-0,25?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: problem z zapalaniem i jazdą
nie nie w ładzianie masz te same wartości na obu zaworacz i o ile mnie pamięć nie myli to jest 0,19 na zimnym silniku
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: problem z zapalaniem i jazdą
Luz na zimnym silniku 0,15 ssacy i wydech
Sposob regulacji

Sposob regulacji

- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: problem z zapalaniem i jazdą
oo właśnie to!!
0,15 na zimno
a 0,19 na gorąco ale ustawianie na gorąco to troche bez sęsu
0,15 na zimno

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: problem z zapalaniem i jazdą
jakby to ująć... niwa nie jeździ o czym dalej.
Ciśnienia nie mierzyłem (wcięło mi przyrząd).
Zaworki wyregulowane (dzięki za wskazówki
), zapłon jeszcze raz ustawiany (na słuch, bo na znaki nigdy nie chodziła- wg. stroboskopu dobrych naście stopni). I lipa. Zapala od niechcenia, nie wkręca się, gaśnie.
Wymiana gaźnika na webera (ponoc jakaś sierra, mechaniczne otwieranie drugiego przelotu na zębatkach). Ssanie na drucie na szybko. I niwka... nie chodzi- niwka zap...a
Mjut malyna
Na razie przejechałem się po podwórku bez filtra, bo nie mam obudowy, ssanie na drucie, palnik instalacji gazowej (gaz dalej walił z filtra po regulacji zaworów na starym gaźniku) nie będzie pasować, ale bardzo mnie kusi zostawić ten gaźniczek. Zużycia paliwa tylko się boję. I chyba sprzęgło nie daje rady, bo "zawoniało"
Ciśnienia nie mierzyłem (wcięło mi przyrząd).
Zaworki wyregulowane (dzięki za wskazówki

Wymiana gaźnika na webera (ponoc jakaś sierra, mechaniczne otwieranie drugiego przelotu na zębatkach). Ssanie na drucie na szybko. I niwka... nie chodzi- niwka zap...a


Mjut malyna

Na razie przejechałem się po podwórku bez filtra, bo nie mam obudowy, ssanie na drucie, palnik instalacji gazowej (gaz dalej walił z filtra po regulacji zaworów na starym gaźniku) nie będzie pasować, ale bardzo mnie kusi zostawić ten gaźniczek. Zużycia paliwa tylko się boję. I chyba sprzęgło nie daje rady, bo "zawoniało"

W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
Re: problem z zapalaniem i jazdą
znalazłem- to ten gaźniczek na dole po prawej http://www.redlineweber.com/html/applic ... ice_32.htm
to by tłumaczyło osiągi 


W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Podobny efekt był jak pojeździłem na benzynie ze zdjętym mikserem od gazujarcion pisze:I niwka... nie chodzi- niwka zap...a

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: problem z zapalaniem i jazdą
a czasem w tym gazniku gardziołki ci sie nie otwieraja jednoczesnie 

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Jeżeli mnie pytasz, to nie. Wygląda na to, że zwyczjnie przeloty za wąskieSvenson pisze:a czasem w tym gazniku gardziołki ci sie nie otwieraja jednoczesnie


Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: problem z zapalaniem i jazdą
Mikser odbiera przepustowosc i zawirowania tworzypoborcapodatkowy pisze: Jeżeli mnie pytasz, to nie. Wygląda na to, że zwyczjnie przeloty za wąskieOd pół roku już się wybieram do gazownika na wkręcenie dysz prosto w gaźnik

Natomiast pytanko o gardziołka gazniora było do jarcion. ( cytuj miało byc ale nie było

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość