Luz na kierownicy
Moderator: Albert_N
Luz na kierownicy
Witam. Jestem nowym użytkownikiem Nivy 1.6+LPG z 1990 roku. Starałem się poczytać forum zanim będę zadawał dziwne pytania. Kilka problemów już nawet rozwiązałem.
Teraz chodzi o luzy kierownicy, są dość duże. Nie jestem mechanikiem, ale odręcić coś i dokręcic myślę że dam rade, tylko co ? Luz typowy - skrecam kierownice a brak reakcji kół, fakt zaczynaja skrecac ale dosc pozno.
Czy ktoś może dać mi poglądowy obrazek/foto z znaznaczonymi elementami które nalezy sprawdzic ? Czy wogole zabierac sie do tego samemu (posiadam kanał, dostęp do kluczy), czy lepiej jak takimi sprawami zajmnie sie dobry mechanik?
Teraz chodzi o luzy kierownicy, są dość duże. Nie jestem mechanikiem, ale odręcić coś i dokręcic myślę że dam rade, tylko co ? Luz typowy - skrecam kierownice a brak reakcji kół, fakt zaczynaja skrecac ale dosc pozno.
Czy ktoś może dać mi poglądowy obrazek/foto z znaznaczonymi elementami które nalezy sprawdzic ? Czy wogole zabierac sie do tego samemu (posiadam kanał, dostęp do kluczy), czy lepiej jak takimi sprawami zajmnie sie dobry mechanik?
Suzuki Samurai
Re: Luz na kierownicy
Znajac zycie masz wybite koncówki drązka kierowniczego, najlepiej jakby ktos ruszął ci kierownica a ty byłbys pod samochodem, w ten sposób zweryfikowałbys gdzie sa luzy!alientm pisze:Witam. Jestem nowym użytkownikiem Nivy 1.6+LPG z 1990 roku. Starałem się poczytać forum zanim będę zadawał dziwne pytania. Kilka problemów już nawet rozwiązałem.
Teraz chodzi o luzy kierownicy, są dość duże. Nie jestem mechanikiem, ale odręcić coś i dokręcic myślę że dam rade, tylko co ? Luz typowy - skrecam kierownice a brak reakcji kół, fakt zaczynaja skrecac ale dosc pozno.
Czy ktoś może dać mi poglądowy obrazek/foto z znaznaczonymi elementami które nalezy sprawdzic ? Czy wogole zabierac sie do tego samemu (posiadam kanał, dostęp do kluczy), czy lepiej jak takimi sprawami zajmnie sie dobry mechanik?
Re: Luz na kierownicy
wolf_87 pisze:Znajac zycie masz wybite koncówki drązka kierowniczego, najlepiej jakby ktos ruszął ci kierownica a ty byłbys pod samochodem, w ten sposób zweryfikowałbys gdzie sa luzy!
Dzieki za szybką odp. Fakt drążki sparwdze sam - ich ewentualna wymiane juz cwiczylem na astrze. Fajnie ze juz jest punkt zaczepienia.
Suzuki Samurai
Re: Luz na kierownicy
nie ma za co 

Re: Luz na kierownicy
Sprawdz końcówki drązków potem srodkowy , wspornik układu kierowniczego ( 40 zł a wiele daje ) i przekładnie ( ta mozesz delikatnie skatrowac , ale to juz powazniejsza operacja
)
Powodzenia

Powodzenia

Re: Luz na kierownicy
Svenson pisze:Sprawdz końcówki drązków potem srodkowy , wspornik układu kierowniczego ( 40 zł a wiele daje ) i przekładnie ( ta mozesz delikatnie skatrowac , ale to juz powazniejsza operacja)
Powodzenia
Heh szczerze, kocówki to jeszcze znajde, ale reszte - gdzie co i jak ? qrde moglem isc na mechanike ale skonczylem informatyke. Moze jakis pogladowy obrazek

Suzuki Samurai
Re: Luz na kierownicy
daje tu linki porównywalne z alla (mniej wiecej widac jak wyglada i przykładowa cena)alientm pisze:Svenson pisze:Sprawdz końcówki drązków potem srodkowy , wspornik układu kierowniczego ( 40 zł a wiele daje ) i przekładnie ( ta mozesz delikatnie skatrowac , ale to juz powazniejsza operacja)
Powodzenia
Heh szczerze, kocówki to jeszcze znajde, ale reszte - gdzie co i jak ? qrde moglem isc na mechanike ale skonczylem informatyke. Moze jakis pogladowy obrazek
http://www.allegro.pl/item814219935_wsp ... a_1_7.html
http://www.allegro.pl/item819548725_wsp ... a_1_6.html
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... tegory=620
w ostatnim przypadku pozostaje kolumna kierownicza
http://www.allegro.pl/item819583578_prz ... zedaz.html
Re: Luz na kierownicy
Dużo roboty jest z wymianą przekładni kierowniczej ? Bo mnie to własnie chyba czeka..
Była Niva
Była Vitara
Jest Galloper !
Była Vitara
Jest Galloper !
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Luz na kierownicy
jak się końcówki da wybić to pikuś - w rezerwie miej palnik, długą łyżkę młot 5 i 2 kg
tanie ściągacze mogą nie wyrobić
tanie ściągacze mogą nie wyrobić

Re: Luz na kierownicy
zdjąć kolumnę to jakieś pół godziny mając ściągacz do końcówek gożej zdjąć z wieloklina uchwyt od drążków (nie wiem jak on się nazywa) ja dorobiłem ze szpilek i grubego płaskownika ściągacz ale bez palnika się nie obeszło. amontaż to już Pan PikuśNUKEM pisze:Dużo roboty jest z wymianą przekładni kierowniczej ? Bo mnie to własnie chyba czeka..

Re: Luz na kierownicy
Dzisiaj byłem w lokalnym sklepie z czesciami do Lady i Pan twierdzi ze zamiast wymianiac caly WSPORNIK UKŁADU KIEROWNICZEGO poleca wymiane samych samych gum (tulei) w nim, zekomo pasujace od poloneza. Gra warta swieczki czy wymieniac calosc, bo przy skrecie kierownica widac ze ten element jest zbyt ruchomy 

Suzuki Samurai
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Luz na kierownicy
Zapewne ten Pan, dojeżdża do swojego sklepiku autem ze wspomaganiemalientm pisze:Dzisiaj byłem w lokalnym sklepie z czesciami do Lady i Pan twierdzi ze zamiast wymianiac caly WSPORNIK UKŁADU KIEROWNICZEGO poleca wymiane samych samych gum (tulei) w nim, zekomo pasujace od poloneza. Gra warta swieczki czy wymieniac calosc, bo przy skrecie kierownica widac ze ten element jest zbyt ruchomy



Re: Luz na kierownicy
dokładnie kup nowy na łożyskach i z głowy pozatym kiedyś jak w poldku wymieniałem
Karwa najgorszy pomysł
,skończyło sie na nowym w całości 

Karwa najgorszy pomysł


Re: Luz na kierownicy
Wyczytałem na jakimś forum, że luz powinien być " na dłoń". Rozgorzała tam dyskusja gorąca. Ponoć po skasowaniu luzów szybciej siada przekładnia, ciężej kręcić kółkiem (wobec braku wspomagania). Przeciwnicy argumentowali, że z takim luzem trudno jechać prosto. Ja mam taki luz i nie ma problemu z jazdą prosto, tyle mogę stwierdzić.alientm pisze:Witam. Jestem nowym użytkownikiem Nivy 1.6+LPG z 1990 roku. Starałem się poczytać forum zanim będę zadawał dziwne pytania. Kilka problemów już nawet rozwiązałem.
Teraz chodzi o luzy kierownicy, są dość duże. Nie jestem mechanikiem, ale odręcić coś i dokręcic myślę że dam rade, tylko co ? Luz typowy - skrecam kierownice a brak reakcji kół, fakt zaczynaja skrecac ale dosc pozno.
Czy ktoś może dać mi poglądowy obrazek/foto z znaznaczonymi elementami które nalezy sprawdzic ? Czy wogole zabierac sie do tego samemu (posiadam kanał, dostęp do kluczy), czy lepiej jak takimi sprawami zajmnie sie dobry mechanik?
- bigl
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 5:05 pm
- Lokalizacja: Białystok i okolice
Re: Luz na kierownicy
U mnie taki luz że 3/4 kola robię aby skręcić
- końcówki mam nowe (prawie
), a luz jest na samej przekładni. O ile po polnych drogach idzie jeszcze jechać to na czarnym totalna masakra
. Rozgrzebię tą przekładnię i wtedy dokładnie będę wiedział co w trawie piszczy - najgorsze jest to że za nową 300 krzyczą






- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: Luz na kierownicy
To się ciesz właśnie. NOWAbigl pisze:...- najgorsze jest to że za nową 300 krzyczą![]()



- bigl
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 5:05 pm
- Lokalizacja: Białystok i okolice
Re: Luz na kierownicy
Wiem że części do Nivy są znacznie tańsze - dlatego mam Nivę
. Co prawda jakość nowych części czasami odbiega od wszelakich norm i pozostawia wiele do życzenia. Raczej chodzi mi o to że za 300 można kupić 3 torby różnych klamotów , a tu tylko jedna taka mała maszynka
.



Re: Luz na kierownicy
a wyregulować się już nie da? ja też miałem luz i chyba ze 3 razy się za to zabierałem aż w końcu doszedłem co i jak i teraz jest wsio ok, a też już się zastanawiałem nad wymianą przekładni...bigl pisze:U mnie taki luz że 3/4 kola robię aby skręcić- końcówki mam nowe (prawie
), a luz jest na samej przekładni.
Лада Нива 84r., 1,6B
Re: Luz na kierownicy
Krzysiek-74 w/g mnie ma rację.Krzysiek-74 pisze:To się ciesz właśnie. NOWAbigl pisze:...- najgorsze jest to że za nową 300 krzyczą![]()
Skocz na inne działy i się spytaj ile NOWA kosztuje, to zmienisz podejście
![]()
Przekładnia kier. nie jest miejscem do drutowania,bo chodzi tu o bezpieczeństwo.Trzeba mieć wiedzę i zaplecze.Najbardziej wyrobione będzie miejsce zazębienia do jazdy na wprost.Zaczniesz kasować luz dla tego położenia,zakleszczysz skręt,wyregulujesz skręt,zostaną luzy na wprost.Chyba,że jest na czym zrobić szlif zębatki i ślimaka.A podkładki regulacyjne przedniego/tylnego łożyska,tulejowanie wału przekładni,rozwiercanie,nowe uszczelnienia,dynamometry...
Cena nowej uwierz-symboliczna.Niestety,nie za darmo,tak to w samochodach jest.
Ja bym odżałował te 50 l. benzyny,kupił nową część i jezdził spokojniej.
I uwierz,ruskie póki co lepsze od chińskiego.

A krzyżaki na wale kolumny kier. bez luzów?
- bigl
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: pt wrz 24, 2010 5:05 pm
- Lokalizacja: Białystok i okolice
Re: Luz na kierownicy









Z drugiej strony to zastanawiające że aż taki ogromny luz można skasować tym ustrojstwem

Niva rządzi

Re: Luz na kierownicy
Ja u siebie się przybieram do skasowania luzu, ale jakoś zapału brakuje. Na kole może 1, max 2 cm luźnawo chodzi, ale w jeździe nie przeszkadza. Mało 

Re: Luz na kierownicy
szary11, jak tyle to sprawne, jak za mocno dokręcisz to ciężej się będzie skręcać, szybciej się wyrobi i potem będzie jak pisze Dandan, nie da się ustawić, przy skręcaniu się zakleszcza albo na wprost jest luz.
bigl gratuluję
fajnie czasami zaoszczędzić parę stówek, ja np. swoje wydam na remont reduktora bo dzwoni niemiłosiernie na dużym obciążeniu...
bigl gratuluję

Лада Нива 84r., 1,6B
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość