Silnik w niwce
Moderator: Albert_N
- czarny.piotr
-
- Posty: 162
- Rejestracja: śr wrz 10, 2008 11:44 am
- Lokalizacja: Miechów
Silnik w niwce
Witam forumowiczów, Zaczął się drugi rok mego szczęścia z niwką. Wszystko jest w miarę dobrze (znaczy ilość usterek i awarii - akceptowalna). Załamką jest motor. Założyłem opony 195x15 Technic Tracker M+S dość agresywne i skończyła się jazda. No może nie do końca ale jazda na gazie to notoryczne ćwiczenie skrzyni biegów pod każdą górę. Nawet do dwójki. Ciśnienie sprężania po około 0,7 na garnek. Myślę o "przeszczepie": poldas 1,9 diesel lub inny benzynowy od 1,8 do 2,0 pojemności (opel omega, fiat, ford,mercedes,itp?). Problem to spięcie z resztą układu napędowego mojej niweczki (silnik powinien wejść ze skrzynią wtedy niema kłopotu z przełożeniami - ?). Parametry starszych silników oplowskich dają nadzieję udanej operacji. Ale zawsze może być coś o czym ja nie mam pojęcia a inni posiadacze niwek już maja ogromna wiedzę. Czy ktoś z Was coś podobnego "ćwiczył"? Proszę o poradę. Myślałem o remoncie ale w takiej sytuacji będzie to to co najwyżej 80 parę koni. A czasami power jest potrzebny. Pozdrowienia Piotr
czarny.piotr
- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Silnik w niwce
W temacie przeszczepów było już dużo na forum
Dla mnie wersja minimum to 1.9 + skrzynia z Poloneza, później ewentualna zamiana na 1.9 turbo (prawie ten sam silnik). Napisz może do tow. Maxersa, on mota 1.9td.
Albo po prostu zrobić porządek z oryginalnym silnikiem?


Dla mnie wersja minimum to 1.9 + skrzynia z Poloneza, później ewentualna zamiana na 1.9 turbo (prawie ten sam silnik). Napisz może do tow. Maxersa, on mota 1.9td.
Albo po prostu zrobić porządek z oryginalnym silnikiem?

Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Silnik w niwce
czarny.piotr pisze:Witam forumowiczów, Zaczął się drugi rok mego szczęścia z niwką. Wszystko jest w miarę dobrze (znaczy ilość usterek i awarii - akceptowalna). Załamką jest motor. Założyłem opony 195x15 Technic Tracker M+S dość agresywne i skończyła się jazda. No może nie do końca ale jazda na gazie to notoryczne ćwiczenie skrzyni biegów pod każdą górę. Nawet do dwójki. Ciśnienie sprężania po około 0,7 na garnek. Myślę o "przeszczepie": poldas 1,9 diesel lub inny benzynowy od 1,8 do 2,0 pojemności (opel omega, fiat, ford,mercedes,itp?). Problem to spięcie z resztą układu napędowego mojej niweczki (silnik powinien wejść ze skrzynią wtedy niema kłopotu z przełożeniami - ?). Parametry starszych silników oplowskich dają nadzieję udanej operacji. Ale zawsze może być coś o czym ja nie mam pojęcia a inni posiadacze niwek już maja ogromna wiedzę. Czy ktoś z Was coś podobnego "ćwiczył"? Proszę o poradę. Myślałem o remoncie ale w takiej sytuacji będzie to to co najwyżej 80 parę koni. A czasami power jest potrzebny. Pozdrowienia Piotr

0,7 czego?

Re: Silnik w niwce
jak to czego- litra 

Re: Silnik w niwce
Pewnie MPa -- czyli trochu mało. Ino czy na wszystkich jakkach tak samo
pzdr
\Sebi



pzdr
\Sebi
- czarny.piotr
-
- Posty: 162
- Rejestracja: śr wrz 10, 2008 11:44 am
- Lokalizacja: Miechów
Re: Silnik w niwce
Ciśnienie od pierwszego do ostatniego cylindra: 0,7; 0,8; 0,7; 0,7 MPA
czarny.piotr
- Marek D.
-
- Posty: 6613
- Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
- Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty
Re: Silnik w niwce
manometr do kalibracji



- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Silnik w niwce
Czarny.piotrze, na benzynie tak samo muli? I w ogóle jak masz doprowadzony gaz do gaźnika?
W temacie szeroko rozumianego remontu
http://ladaklub.pl/?p=274
i na forum
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=34012&c=12&f=22
Co o tym myślicie?
W temacie szeroko rozumianego remontu

http://ladaklub.pl/?p=274
i na forum
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=34012&c=12&f=22

Co o tym myślicie?
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Silnik w niwce
Zastosowanie do zabawki, wyścigówki
Ale jako jedyne auto do dojazdów.. wysilona jednostka, więc benzyna 98 bo lpg ciężko by było zestroić nie mówiąc o tym że nie buduje się krasnej maszyny coby ją syfem pędzić, tym bardziej że taka konstrukcja już śmiga
http://video.interia.pl/obejrzyj,film,3 ... _dusza_:-)








Re: Silnik w niwce
Kosztowne, ale te silniki robią po pół miliona bez remontu.. czego o poldasie trucku nie powiem..Svenson pisze:ten ropolek umiera![]()
ale wizja 1,7 td z isuzu była wałkowana ostatnio i nawet dobra sprawa to jest , tylko pozyskanie dawcy kosztowne
Jedynie ten rozrząd który jest na paskku nim..

Re: Silnik w niwce
sadze ze i tak konstrukcja od polda lepsza w sensie wytrzymalsza.po za tym moce maja podobne wiec i tak silnik francuski przoduje na nimIvul pisze:Kosztowne, ale te silniki robią po pół miliona bez remontu.. czego o poldasie trucku nie powiem..Svenson pisze:ten ropolek umiera![]()
ale wizja 1,7 td z isuzu była wałkowana ostatnio i nawet dobra sprawa to jest , tylko pozyskanie dawcy kosztowne
Jedynie ten rozrząd który jest na paskku nim..
A co do silników isuzu to srednio je widzie dosc najfajniesze co dostrzegłem w tym silniku to to iz na kole od rozrzadu oraz wałku nie ma zadnego kilna czy frezów nic, i jesli ktos to sobie nie poznaczy przy demontaz a nie potrafi ustawiac rozrzadu bez punktów to bedzie miał problem

- poborcapodatkowy
- Posty: 2324
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
- Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem
Re: Silnik w niwce
Pewnie że nie na gazIvul pisze:Zastosowanie do zabawki, wyścigówki![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ale jako jedyne auto do dojazdów.. wysilona jednostka, więc benzyna 98 bo lpg ciężko by było zestroić nie mówiąc o tym że nie buduje się krasnej maszyny coby ją syfem pędzić, tym bardziej że taka konstrukcja już śmiga
http://video.interia.pl/obejrzyj,film,3 ... _dusza_:-)

To raczej alternatywa dla tych, którym brakuje mocy, a nie brakuje kasy na paliwo


Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była
Re: Silnik w niwce
Jak dla mnie zupełnie na odwrótmaxers pisze:sadze ze i tak konstrukcja od polda lepsza w sensie wytrzymalsza.po za tym moce maja podobne wiec i tak silnik francuski przoduje na nim
A co do silników isuzu to srednio je widzie dosc najfajniesze co dostrzegłem w tym silniku to to iz na kole od rozrzadu oraz wałku nie ma zadnego kilna czy frezów nic, i jesli ktos to sobie nie poznaczy przy demontaz a nie potrafi ustawiac rozrzadu bez punktów to bedzie miał problem



Re: Silnik w niwce
a podogryzam troszeczkeIvul pisze:Jak dla mnie zupełnie na odwrótmaxers pisze:sadze ze i tak konstrukcja od polda lepsza w sensie wytrzymalsza.po za tym moce maja podobne wiec i tak silnik francuski przoduje na nim
A co do silników isuzu to srednio je widzie dosc najfajniesze co dostrzegłem w tym silniku to to iz na kole od rozrzadu oraz wałku nie ma zadnego kilna czy frezów nic, i jesli ktos to sobie nie poznaczy przy demontaz a nie potrafi ustawiac rozrzadu bez punktów to bedzie miał problemMają podobne moce, wiec przewaga dla japońca.. Nie bardzo mi się widzi że jakiś francuz klepiący blachę zrobił lepszego diesla niż japoński koncern produkujący diesle
Moc podobna, ale mniejsza pojemność: bardziej wysilony, ale lżejszy i oce niższe.. Kiedyś z ciekawości zapytałem o ubezpieczenie 1.6 benz i 1.9 d i wyszło przwie 800zł różnicy
japońce robili w tamtych latach dobre ale benzynowce



a 2.0DTi miały 85

Wiec mozna o tych mocniejszych wersjach zapomniec ,chyba ze ktos elektronik i lubi miec naszpikowaną ładzianke

jak dla mnie to ople w dieslu to nic ciekawego ,dopiero po '02 gdzie zastapiły je CDTi (chociaz z opini i tak nadal im do innych diesli ) bowiem fiat dopiero teraz z mądrzał i w ostatnich latach przylozył sie do robienia ropoli (JTD)
Re: Silnik w niwce
Zjeżdżasz na forda i tyle.
1.7 td produkowany przez isuzu wkładany do opla vectry b/astry/isuzu chyba gemini: 82KM/168Nm, mechaniczna pompa wtryskowa, rozrząd na pasku, żeliwny blok, alamuniowa głowica..
Dorzucając intercooler, zmieniając kąt wtrysku można go wykręcić na 95 KM..
1.9 PSA bez turbo też nie jest rewelacyjny - 65 i 71 KM, dopiero z "t" ma 90
Fiat z tego co mi wiadomo opracował technologię common rail, a co ma do 30 letniego, mechanicznego diesla z japoni to tylko już ty wiesz..
1.7 td produkowany przez isuzu wkładany do opla vectry b/astry/isuzu chyba gemini: 82KM/168Nm, mechaniczna pompa wtryskowa, rozrząd na pasku, żeliwny blok, alamuniowa głowica..
Dorzucając intercooler, zmieniając kąt wtrysku można go wykręcić na 95 KM..
1.9 PSA bez turbo też nie jest rewelacyjny - 65 i 71 KM, dopiero z "t" ma 90
Ople w dieslu były z oplowskim albo isuzu, oplowski rewelacyjny nie jest.maxers pisze:jak dla mnie to ople w dieslu to nic ciekawego ,dopiero po '02 gdzie zastapiły je CDTi (chociaz z opini i tak nadal im do innych diesli ) bowiem fiat dopiero teraz z mądrzał i w ostatnich latach przylozył sie do robienia ropoli (JTD)
Fiat z tego co mi wiadomo opracował technologię common rail, a co ma do 30 letniego, mechanicznego diesla z japoni to tylko już ty wiesz..

Re: Silnik w niwce
ale to bardzo rzadkie okazy (z tymi silniczkami japońskimi) wszedzie pełno jest tych 1,7TD ale od łopli
po za tym te sama moc (82Km) ma silnik 2.0DI (ten oplowski) a na 16tce bagatela 100KM
po za tym te sama moc (82Km) ma silnik 2.0DI (ten oplowski) a na 16tce bagatela 100KM

Re: Silnik w niwce
Na aledrogo jest sporo tych silników 1,7 z isuzu..
Ja walczę o pojemność, wysilony silnik jest lżejszy, mniej pali
a za różnicę w ubezpieczeniu 1.7 i 2.0 będę mógł go wymieniać co roku. Nie jest problemem zbudowanie potwora z 5.7 hemi, ale chciałbym jeszcze nim wyjechać zza stodoły, znaczy się koszty utrzymania są ważne - i paliwo i oce
Ja walczę o pojemność, wysilony silnik jest lżejszy, mniej pali



Re: Silnik w niwce
dlatego zdeycydowałem sie nie wiecej jak 2literki ,reduktor jest i skrzynia tez wiec nie pełnia swa powinnosc
przydaloby sie wbic w dowód jakis silniczek o poj 1,4
chociaz majac znizki to takiej tragedi nie ma bo za 2litrowca płace niecale 5 stówek (za 1,4 pewnie było by ok 300zł)
bawia mnie ludzie którzy pokupowali sobie auta po 2.0 albo wiecej na bene i tera patrza na nie (bo mało kogo stac na utrzymanie takiego paliwo pijcy ) a no i zeby nie bylo to paliwo poszlo znow w góre u mnie ropka po 4zł a bena 4,5
jak lukalem na kompletne silniki to mysle ze w 1200-1500 znalazło by sie takiego 1,7TD (wiec az tak bardzo drogo nie jest )

przydaloby sie wbic w dowód jakis silniczek o poj 1,4

bawia mnie ludzie którzy pokupowali sobie auta po 2.0 albo wiecej na bene i tera patrza na nie (bo mało kogo stac na utrzymanie takiego paliwo pijcy ) a no i zeby nie bylo to paliwo poszlo znow w góre u mnie ropka po 4zł a bena 4,5
jak lukalem na kompletne silniki to mysle ze w 1200-1500 znalazło by sie takiego 1,7TD (wiec az tak bardzo drogo nie jest )
Re: Silnik w niwce
Ja się zastanawiam czy na czas remontu nie wsadzić 0.6 z malucha i na taki silnik płacić oce.. ale dopiero w przypadku 3 lat i więcej budowy by się opłaciło.. 

Re: Silnik w niwce
z motorynki nie mozesz bo to motorower , ale z simsona 70 lub wskIvul pisze:Ja się zastanawiam czy na czas remontu nie wsadzić 0.6 z malucha i na taki silnik płacić oce.. ale dopiero w przypadku 3 lat i więcej budowy by się opłaciło..

wtedy sie opłaca

albo
http://www.youtube.com/watch?v=b24ddxV0SuI
Re: Silnik w niwce
OC to narazie pikus (co to jest ok 5 stów na rok) choc wiadomo ze im taniej tym lepiej . Gorzej byłoby gdyby wszedł ten podatek ekologiczny 

Re: Silnik w niwce
teraz mam w AXA i za dziwke 1.6 policzyli mi 841 zł , mowie sprawdze i tylko zmieniłem model na ropniaka . Nowe wyliczenie i 1022 zł . 

Re: Silnik w niwce
sevenson a ile % masz znizki?
Re: Silnik w niwce
wpisywałem 10 % , a eraz jak dostałem umowe to mam 15%
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości