Strona 1 z 2
Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 10:23 am
autor: poborcapodatkowy
Nie odpala.
Akumulator przyniesiony z ciepłego
Kable razem z kopułką też.
Podczas kręcenia czasem jakby miał samozapłony, tzn próbuje chodzić tylko na tyle, że rozrusznik lżej kręci, silnik się minimalnie nawet rozgrzewa
Dotąd nie było większych problemów, teraz na ciepło odpala również bez problemu
Wygląda na brak iskry na zimno. Od czego zacząć, żeby szybko skończyć

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 10:47 am
autor: Wojt@s
Luzy zaworowe?? ciecz w układzie nie zamarza?? paliwo dochodzi??
Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 10:53 am
autor: poborcapodatkowy
Wojt@s pisze:ciecz w układzie nie zamarza??
Jeszcze nie
Wojt@s pisze:paliwo dochodzi??
Dochodzi. Czuć nawet
Wojt@s pisze:Luzy zaworowe??
B. prawdopodobne, że do regulacji.
Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 10:55 am
autor: Wojt@s
Wojt@s napisał(a):
Luzy zaworowe??

B. prawdopodobne, że do regulacji.
Na ciepłym zawsze robią się ciaśniejsze więc temat przeważnie ginie, a na zimnym są problemy.
A przy okazji, wykręć świeczki i wygrzej na kuchence gazowej pożonnie i posprawdzaj czy wszystkie mają ładnią niebieską iskrę a nie igiełkę złotą.
Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 11:03 am
autor: poborcapodatkowy
Dzięki
Pod koniec tygodnia dopiero będę miał czas się tym zająć na poważnie. Na razie - MUSI odpalić na hol

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 12:43 pm
autor: 2Kółka
Ze świeczkami to kup se lepiej nowe, np. NGK - 30 zeta/kpl., pięknie się czyszczą

i całkiem długie przebiegi wytrzymują.
Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 12:49 pm
autor: 2Kółka
poborcapodatkowy pisze:
Wygląda na brak iskry na zimno. Od czego zacząć, żeby szybko skończyć

Zara zara, bo dopiero doczytałem, co to znaczy wygląda? To jest czy nie ma

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 1:01 pm
autor: poborcapodatkowy
2Kółka pisze:poborcapodatkowy pisze:
Wygląda na brak iskry na zimno. Od czego zacząć, żeby szybko skończyć

Zara zara, bo dopiero doczytałem, co to znaczy wygląda? To jest czy nie ma

Znaczy, nie sprawdzałem. Ale efekt pasuje i wskazuje

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 1:08 pm
autor: 2Kółka
No to sprawdź, bo tak, to wiesz...

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 1:15 pm
autor: poborcapodatkowy
No wiem...
Chodziło mi głównie o podpowiedź co mogło klęknąć w mrozie i co sprawdzić w pierwszej kolejnośći.
Iskrę sprawdzę wieczorem

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 2:26 pm
autor: Krzysiek-74
Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 5:42 pm
autor: poborcapodatkowy
Dobra. Kilka godzin grzał się akumulator na kaloryferze, po podłączeniu zagadała
Dziś aku nocuje w domku. Jak jutro odpali to mam przyczynę

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 6:32 pm
autor: bartekbp01
skoro twierdzisz że "czuć" że paliwko dochodzi to bardzo prawdopodobne że Ci ją zalewa , jak rozumiem palisz ją na bzynce a nie na gaziku więc problem mże wynikać z złego dobrania ssania...ponad to jeżeli bierzesz nagrzaną kopułkę na duży mróz to istnieje prawdopodobieństwo że skrapla się na niej wilgoć a wtedy dupa...
Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 6:54 pm
autor: poborcapodatkowy
Jak nie odpaliła to wziąłem pajączka na chwilę do chaty, że niby gdzieś wilgoć mogła zamarznąć i zwarcie czynić
Co do zalewania, jak ciągnie benzynę a nie pali, to w końcu zaleje
Teraz głównym podejrzanym jest akumulator, kręcił słabawo i szybko przestawał. Może po prostu prądu na iskrę nie starczało. Jutro rano się okaże

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 9:32 pm
autor: silverstone
Masz może aku Boscha, tfu! Mi też po jednym dniu na mrozie klęka, kręci jakoś marnie i nie zapala, a po naładowaniu aku Nivka rusza na dotyk mimo kilkudniowego stania w zimnie. Jutro zakładam starą Centre, bo nigdy nie było z nią takich numerów.
Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 11:14 pm
autor: poborcapodatkowy
Żeby chociaż Bosh...
Jakiś no name, w dodatku przyduży trochę (74Ah). Chociaż wielkość może i ujdzie przy przebiegu 500 km tygodniowo
Btw, jaką moc powinien mieć prostownik rozruchowy? Jakby udało sie tanio wyrwać odpowiednie trafo, do tego mostek prostowniczy, zawsze jakieś zabezpieczenie

Re: Nie ma prądu?
: wt sty 26, 2010 11:23 pm
autor: Svenson
Ja miałem podobnie na V zlocie

.
Przyczyna banalna
Ciepło ( lub ciepły silnik ) paliła troche chłodu i lipa
Sprawdz przerwe na przerywaczu , ślizg jest z tworzywa i sie wyciera . Na ciepło bedzie normalna iskra , ale jak posiedzi przez noc w chłodzie to tworzywo dostaje skurczu i nie odpalisz

.
A i tak podstawa to zapłon

Re: Nie ma prądu?
: śr sty 27, 2010 10:09 am
autor: Ivul
Svenson pisze:Ja miałem podobnie na V zlocie

.
Nie porównuj nawet, wtedy nad każdym twoim ruchem czuwało 7 hi-class specjalistów

Re: Nie ma prądu?
: śr sty 27, 2010 4:14 pm
autor: poborcapodatkowy
Wniosek po poranku: akumulator był słaby, dysze wolnych lub/i przejściowe przytkane
Jutro jeszcze egzamin a później przegląd regulacyjno - konserwacyjny

Re: Nie ma prądu?
: śr sty 27, 2010 5:17 pm
autor: Svenson
Ivul pisze:Svenson pisze:Ja miałem podobnie na V zlocie

.
Nie porównuj nawet, wtedy nad każdym twoim ruchem czuwało 7 hi-class specjalistów

jakie moje ruchy

, ja sie nawet dopchać nie mogłem

, a ze niski jestem to i niewiele widziałem

Re: Nie ma prądu?
: sob lut 06, 2010 10:19 am
autor: glizda
2Kółka pisze:Ze świeczkami to kup se lepiej nowe, np. NGK - 30 zeta/kpl., pięknie się czyszczą

i całkiem długie przebiegi wytrzymują.
w wyszukiwarce nie znalazłem, a instrukcji obsługi nie mam, wiec moze kolega poleci jakies swieczki do mojego autka, jest to 1,7 wielopunkt + gaz sekwencyjny
Oczywiscie nie chodzi mi o kolor lub marke (

) tylko o wartosc cieplna i odstep elektrody, ewentualnie moze jakis konkretny model no i czy oplaca sie wieloelektrodowa zakladac???
Re: Nie ma prądu?
: sob lut 06, 2010 11:03 am
autor: 2Kółka
glizda pisze:2Kółka pisze:Ze świeczkami to kup se lepiej nowe, np. NGK - 30 zeta/kpl., pięknie się czyszczą

i całkiem długie przebiegi wytrzymują.
w wyszukiwarce nie znalazłem, a instrukcji obsługi nie mam, wiec moze kolega poleci jakies swieczki do mojego autka, jest to 1,7 wielopunkt + gaz sekwencyjny
Oczywiscie nie chodzi mi o kolor lub marke (

) tylko o wartosc cieplna i odstep elektrody, ewentualnie moze jakis konkretny model no i czy oplaca sie wieloelektrodowa zakladac???
Szczegóły produktu
producent LADA (AVTOVAZ)
model 21214 Niva 1.7i
rocznik 01.2001 - ...
cylinder (cyl.) 4
litr (l.) 1,7
kilowat (kW) 60
odstęp elektrod 1,1
świece BPR6ES-11
nr zamówienia 4824
V-Line 13
BIC BPR6EIX-11
nr zamówienia 3903
Szczegóły produktu
producent LADA (AVTOVAZ)
model 21213 Niva 1.7
rocznik 01.1993 - ...
cylinder (cyl.) 4
litr (l.) 1,7
kilowat (kW) 55
odstęp elektrod 0,8
świece BPR6ES
nr zamówienia 7822
V-Line 2
BIC BPR6EIX
nr zamówienia 6637
Prosz... dane z katalogu producenta. Wartość cieplna jest zakodowana w symbolu, musisz wejść na stronę ngk-ntk, to sobie odczytasz. Te mogę polecić spokojnie, choć w moim autku (1.7 Mpi) powinien być skok iskry 1.1, zawsze używałem 0.8, raz postanowiłem założyć takie jak być powinny (1.1) i przez parę dni szukałem winnego skaczących obr., braku mocy, szarpania itp., aż wreszcie po ok. 500 km postanowiłem zmienić na 0.8 i autko mnie się naprawiło. Jakby mi ktoś powiedział, to bym nie uwierzył

Tak więc nivki to indywidualistki
Używałem też ruskich świec i trójelektrodowych "iskra", które notabene świetnie mi się w innych autach sprawdzały, w Nivce jakoś nie byłem z nich zadowolony

Re: Nie ma prądu?
: ndz lut 07, 2010 6:48 pm
autor: Bart03
ostatnia marka ktora jeszcze jest godna polecenia to BERU, bo nawet NGK juz lipe robi

Re: Nie ma prądu?
: ndz lut 07, 2010 8:31 pm
autor: glizda
dzieki za info, a wiec zapodam te z odstepem 1,1 i zobaczymy jak bedzie chodzic.
Jak bedzie kulec to wystawie na allegro

Re: Nie ma prądu?
: pn lut 08, 2010 5:51 pm
autor: Ivul
glizda pisze:Jak bedzie kulec to wystawie na allegro

Świece, czy nivę
