jako kompletny lajkonik techniczny postaram się, może niezbyt poprawnie, opisać co się dzieje
sporo już wyprowadziliśmy, ale ciągle nie wiemy jak zdiagnozować przyczynę całkiem solidnego
łupnięcia, słyszalnego i odczuwalnego przy puszczaniu sprzęgła

użyłem forumowej wyszukiwarki, ale nic mi nie podpasiło
wystarczy lekko odpuścić sprzęgło przy ruszaniu i zanim auto zacznie się toczyć,
od razu czuć i słychać łupnięcie...
czuć to też przy zmianie biegów w czasie jazdy (chociaż nie tak intensywnie)
przy baaaaaaaaaaardzo delikatnym ruszaniu i przy dokładnym wstrzeleniu się
w zmianę biegów w czasie jazdy - nie czuć tego lub tylko minimalnie
wzięliśmy auto na podnośnik u znajomego mechanika, macaliśmy, oglądaliśmy,
jeden z nas ruszał a reszta patrzyła...
przedni wał (między skrzynią a mechanizmem różnicowym po środku podwozia)
ma luz - na dość spory ruch nadgarstkiem (węcej niż 3 - 5 stopni) i nie wiemy z czego on wynika
przy puszczaniu sprzęgła (na samym początku) wał wykonuje część obrotu i słychać odgłos uderzenia

tylny wał (za gruchą idący do tylnego mostu) - nie ma luzów
znajomy mechanik - robi uazy, gazy, czapajewy itp., ale niestety do tej pory nie miał
za wiele wspólnego z nivami - oglądał, macał i stwierdził, że to nie półosie (nie mają luzów)
niestety nie potrafił wyczaić co ma luz - reduktor, skrzynia, wał, układ różnicowy

zastanawialiśmy się czy to może sprzęgło, czy luzy na wale...
faktem jest, że przy takim łupnięciu pewnie przeniesienie napędu obrywa,
więc chcielibyśmy coś z tym zrobić...








pomoc w łodzi i okolicach również
