Strona 1 z 3

przednie sprężyny raz jeszcze

: wt sie 10, 2004 10:53 pm
autor: pirelli
Witam!
Od czego można dopasować sprężyny przedniego zawieszenia do nivy ??? czy jest jakas konkretna marka od ktorej można bez większych problemów założyć takie sprężyny? już miałem rozklepane ale szybko siadły, potem kupiłem nowe(z żółtym paskiem) w sklepie ale też nic dobrego, auto siadło niżej niż na tych starych przed rozklepaniem. Ewentualnie gdzie mogę kupić szare sprężyny do przodu bo w tej chwili gdzie nie pytam są dostępne tylko te czarne niby oryginalne ale one sa do du....y bo już dwa razy je kupowałem i auto dalej siedzi niżej niż te na tych w kolorze szarym/kremowym.

: śr sie 11, 2004 1:00 am
autor: bandzior
nie wiem jak u ciebie, ale w bydgoszczy sa chyba ze 4 firmy w ktorych mozesz dorobic nowe sprezyny o kazdej dlugosci twardosci i ksztalcie lub rozciagnac stare.kiedys dorabialem do czegos i dzialaly super :)2

: śr sie 11, 2004 5:17 am
autor: Przemek wawa
albo dorabiane na zamowienie albo uzywki z zuka lub mb.

: wt sie 17, 2004 1:28 pm
autor: Wojtek
Zuk przycięty według oryginalnej ilości zwojów. Tylko wtedy przód będzie sztywniejszy. Ja przy okazji podniosłem całość, jeżdżę już 4 lata i nic nie siadło jeśli chodzi o sprężyny...

: śr sie 18, 2004 8:58 am
autor: pirelli
Kupiłem wczoraj nowe sprężyny od żuka odstawiłem auto do mechanika ma coś z tym zrobić, zobacze co z tego wyjdzie. Nie myślałem tylko o skracaniu tych sprężyn????!!!! mowa oczywiście o przednich sprężynach.

: śr sie 18, 2004 7:23 pm
autor: pirelli
Wojtek pisze:Zuk przycięty według oryginalnej ilości zwojów. Tylko wtedy przód będzie sztywniejszy. Ja przy okazji podniosłem całość, jeżdżę już 4 lata i nic nie siadło jeśli chodzi o sprężyny...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem i dlatego pytam jeszcze raz: czy te sprężyny żuk'owskie skracałeś czy je założyłeś tak na żywca jak ja to mam zamiar zrobić? :o Jeżeli wiesz oczymś o czym ja nie wiem to daj znać :-) bo szkoda żebym je zakładał dwa razy - Z góry Dzięki

: śr sie 18, 2004 7:39 pm
autor: MOC
sluchaj zamow sobie w poznaniu w POLSPIRNG-u i po klopocie naprawde dobrze robia i po przystepnej cenie :)2

: śr sie 18, 2004 8:19 pm
autor: Marcin-Kraków
MOC pisze: w POLSPIRNG-u i po klopocie naprawde dobrze robia
Wbrew opini niektorych rowniez bede bronil tej firmy. Zrobili mi sprezynki do GR-a i jak narazie (2 tygodnie i 1500 km) siadly ok. 1 cm.
Dodam ze jeden feler byl:
A mianowicie sprezynki mialy byc 2 cale dluzsze od serii. 1 cal na siadniecie i jeden cal mial zostac wyzej. Ale fakt ze sprezynki przyszly znacznie dluzsze. Zwlaszcza na tyl. Jezdzilem z 450 kg na pace (plytki chodnikowe) i nic. Po sciagnieciu ciezaru okazalo sie ze nie siadly.

: śr sie 18, 2004 8:25 pm
autor: MOC
a czy zamawiales sprezynki o podwyzszonej twardosci ??

: śr sie 18, 2004 8:41 pm
autor: Marcin-Kraków
Poniewaz mialy byc wyzsze , w trakcie rozmowy telefonicznej uzgodnilismy ze bedzie na tyle twardsza aby zniwelowac skutki jej wysokosci. Nic poza standard. I chyba tak jest , bo autko prowadzi sie jak dawniej.
Nadal mi goni tyl ale to juz sprawa amorkow ktore sa w kiepskim stanie (notabene od nowosci te same)

: czw sie 19, 2004 3:16 pm
autor: Wojtek
pirelli pisze:
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem i dlatego pytam jeszcze raz: czy te sprężyny żuk'owskie skracałeś czy je założyłeś tak na żywca jak ja to mam zamiar zrobić? :o Jeżeli wiesz oczymś o czym ja nie wiem to daj znać :-) bo szkoda żebym je zakładał dwa razy - Z góry Dzięki
Żuka skracałem według ilości zwojów oryginału - nie pamiętam dobrze, ale odciąłem chyba 3/4 zwoju. Co do ceny to na szrocie wybrałem sobie prawie nówki za 10 zet od sztuki...

: czw sie 19, 2004 9:05 pm
autor: pirelli
No i mogę powiedzieć że jestem zadowolony, nowe sprężyny żuka o podwyższonej twardości 170zł za dwie. , wymiana ze skróceniem 200zł. i z auta zrobiło się to o czym marzyłem - prześwit pod przednią belką 30 cm sprężyny skrócone o 2 zwoje i w końcu mogę jezdzić w koleinach.

: pt sie 20, 2004 7:56 pm
autor: Wojtek
A co z tyłem? Nie siedzi?

: sob sie 21, 2004 8:19 am
autor: pirelli
Nie siedzi bo był już wcześniej robiony, wysokość od ziemi do progu przy przednim kole 36,5cm, a przy tylnim kole 38cm przy czym te progi są niższe niż w oryginale bo są zastąpione profilem 10x10cm żeby sie można było śmiało wieszać na skarpach, kamieniach itp bo wcześniej zawsze progi miałem pogięte ato jest wg. mnie świetne rozwiązanie już rok z tym jezdze i zero śladów wgniecenia.

: ndz sie 22, 2004 10:00 pm
autor: pirelli
mniej więcej tak wyszedł ten przód: http://www.auto4x4.republika.pl

: ndz sie 22, 2004 10:02 pm
autor: MOC
a coz to za kat tych kol :o

: ndz sie 22, 2004 11:06 pm
autor: CLIMBER
moze to tylko na zdjęciu jest takie złudzenie jakby koła były wychylone bardziej na zewnątrz

: wt sie 24, 2004 1:53 pm
autor: Wojtek
Pirelli!

Zrób kompletne ustawienie kątów kół! Po podniesieniu, z uwagi na różną długość wahaczy zmieniają się kąty ustawienia przedniego zawieszenia i może Ci drzeć laćki ( a byłoby szkoda). Do tego sprawdź wszystkie gałki z przodu - po co masz wydawać dwa razy pieniądze na robotę...

: wt sie 24, 2004 1:55 pm
autor: Wojtek
Pirelli!

Zrób kompletne ustawienie kątów kół! Po podniesieniu, z uwagi na różną długość wahaczy zmieniają się kąty ustawienia przedniego zawieszenia i może Ci drzeć laćki ( a byłoby szkoda). Do tego sprawdź wszystkie gałki z przodu - po co masz wydawać dwa razy pieniądze na robotę...

: wt sie 24, 2004 5:14 pm
autor: pirelli
Wojtek pisze:Pirelli!

Zrób kompletne ustawienie kątów kół! Po podniesieniu, z uwagi na różną długość wahaczy zmieniają się kąty ustawienia przedniego zawieszenia i może Ci drzeć laćki ( a byłoby szkoda). Do tego sprawdź wszystkie gałki z przodu - po co masz wydawać dwa razy pieniądze na robotę...
dzięki! ale pewnie sie za to zabiore jak już będzie za późno i mi przytnie te gumy :D

: pt sie 27, 2004 7:29 am
autor: Niva'94
Dla zainteresowanych: według ruskiej dokumentacji technicznej do Niviasty 2121 przednie sprężyny powinny mieć następującą charakterystykę (przed wykonaniem pomiarów należy sprężyny 3 razy całkowicie ściśnąć, aby się "ułożyły"):
- długość w stanie "luzem" - 278mm,
- długość po obciążeniu masą 640 kg plus minus 25 kg - 192mm,
- długość po obciążeniu ciężarem 954 kg - 150mm.
Charakterystyka sprężyn tylnych:
- długość w stanie "luzem" - 434mm,
- długość po obciążeniu ciężarem 350 kg plus minus 16 kg - 278mm,
- długość po obciążeniu ciężarem 575 kg - 178mm.
W dokumentacji podają odnośnie sprężyn tylnych (cytuję z rosyjskiego): "W zależności od długości sprężyny pod obciążeniem 350 kg, sprężyny dzielą się na dwie klasy: A - długość więcej niż 278mm i klasa B - długość równa lub mniejsza niż 278mm. Sprężyn klasy A nie oznacza się, a klasę B oznacza się czarną farbą po zewnętrznej stronie zwojów".
Co do sprężyn przednich to nic nie piszą o klasach, ale na 99% jest tak jak z tylnymi, co wynika z zamieszczonych w dokumentacji rysunków.

: pn sie 30, 2004 7:21 pm
autor: Bart03
Ja tez kiedyś zakladalem sprezyny z zuka ale byly twardsze niz nivowskie, dlatego w drugiej swojej nivce zostawilem oryginalne a calość podnioslem na wahaczu. Auto też jest tak wysoko podniesione jak twoje. Ale pamietaj ze w tym momencie przeguby dostają bardziej w d.... Ps. Czy ta nivka nie pochodzi przypadkiem ze Śląska.

: śr wrz 01, 2004 10:09 am
autor: pirelli
Owszem pochodzi ze Śląska a dokładnie z Bytomia a co znasz kogoś kto ją wcześniej upalał? :wink: Co do przegubów to całkiem możliwe że bardziej dostają w d " ale cóż, cel uświęca środki. Jak w twoim przypadku było? miałeś z tym jakieś problemy? ja w zapasie mam jeszcze ze 4 przeguby zacznę o tym myśleć jak mi się skończą 8)

: śr wrz 01, 2004 7:03 pm
autor: Bart03
Mialem wczesniej przegub ktory lekko pukal ale tylko lekko. Jak ja podnioslem i zalozylem 29,5' kola do stuka teraz jak cholera. Wniosek z tego ze dostaja bardziej w dupe, ale tez przez to ze mam wieksza kola. A ta nivke to ja znam ale z Dabrowy Gorniczej :lol:

: czw wrz 02, 2004 3:59 pm
autor: pirelli
....a całkiem możliwe że jest z Dąbrowy - już nie pamiętam :-)