Remont silnika

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Remont silnika

Post autor: Redford » śr cze 02, 2010 11:59 am

Witam ,na wstępie chciałem się przywitać, jako nowy.
Mam pytanko do doświadczonych kolegów, czy przeprowadzać w nivce gruntowny remont(wywala mi olej przy filtrze powietrza) czy zakupić silniczek z nivy, która jeździła po czarnym na niemieckich drogach.
Doświadczenie w remontach już mam na moim motocyklu(regeneracja wału,pierścienie tłoki itp.)
Silniki w cenie 600-1000zł przebieg ok.12000 tyś, oczywiście nivoskie 1.6
Remont silnika -części??? może ktoś z was by widział
Osobiście skłaniam się do remontu
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

Awatar użytkownika
LTK
 
 
Posty: 206
Rejestracja: wt cze 02, 2009 5:39 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Remont silnika

Post autor: LTK » śr cze 02, 2010 1:17 pm

Remont silnika to koszt 700 zł praktycznie tylko na częściach z Allegro (tłoki węgierskie bo podobno rosyjskie to lipa i pierścienie tez jakiejś lepszej firmy). NArzie przejechała 5000 po remoncie i jest dobrze... tylko gumki na zawory chyba rosjanom nie wyszly bo coś kopci skubana :roll:
Russian Panzer Łada Niva....

Awatar użytkownika
Gzubi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 11:38 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Gzubi » śr cze 02, 2010 4:44 pm

Tyle to chyba za mały remont góry silnika.
Ja właśnie robię cały remont 1.7i i wyszło z częściami ok 1800 zł (ziomal jest tani) inni chcieli za samą robotę 1200-1300.
700 zł ? A gdzie planowanie głowicy, szlif wału, pierścienie, rozrząd, pompa wody, pompa oleju - bla bla
Więc jak masz boga który za 700 mi remont zrobi to zrobi pisz !
Mam jeszcze jedną z uszkodzonym silnikiem do kupienia.
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !
Btw. http://www.TanieKosze.pl

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika

Post autor: Svenson » śr cze 02, 2010 5:50 pm

jak samemu to działaj , a ten silnik o ktorym piszesz kup na zapas :)21

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Remont silnika

Post autor: bartekbp01 » śr cze 02, 2010 7:12 pm

nie baw się w remonty pakuj diesla pod machę ja zrobiłem remont i do dzisiaj żałuję że nie wpakowałem 1.9TD
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika

Post autor: Svenson » śr cze 02, 2010 9:20 pm

osobiscie ja nie remontowałem silnika tylko odrazu ropola wsadziłem :)21

zawsze sa + i - :roll:

Awatar użytkownika
Gzubi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 11:38 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Gzubi » śr cze 02, 2010 11:18 pm

bartekbp01 pisze:nie baw się w remonty pakuj diesla pod machę ja zrobiłem remont i do dzisiaj żałuję że nie wpakowałem 1.9TD
Powiem Ci jak miałem ja wybór kupić używkę za 600-700 zł + wsadzenie jakieś 300 + przeróbki jakieś 300, wolałem mieć cały nowy silnik.
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !
Btw. http://www.TanieKosze.pl

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Remont silnika

Post autor: poborcapodatkowy » śr cze 02, 2010 11:23 pm

Gzubi pisze:
bartekbp01 pisze:nie baw się w remonty pakuj diesla pod machę ja zrobiłem remont i do dzisiaj żałuję że nie wpakowałem 1.9TD
Powiem Ci jak miałem ja wybór kupić używkę za 600-700 zł + wsadzenie jakieś 300 + przeróbki jakieś 300, wolałem mieć cały nowy silnik.
Nie nowy tylko używany, którego stan i przeszłość pozostają zagadką :roll:
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Sniper » czw cze 03, 2010 12:45 pm

Jeśli masz oryginał 1,6 to nie zmieniaj, bo każdego innego też zarżniesz :evil:
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Gzubi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 11:38 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Gzubi » czw cze 03, 2010 3:44 pm

poborcapodatkowy pisze:
Gzubi pisze:
bartekbp01 pisze:nie baw się w remonty pakuj diesla pod machę ja zrobiłem remont i do dzisiaj żałuję że nie wpakowałem 1.9TD
Powiem Ci jak miałem ja wybór kupić używkę za 600-700 zł + wsadzenie jakieś 300 + przeróbki jakieś 300, wolałem mieć cały nowy silnik.
Nie nowy tylko używany, którego stan i przeszłość pozostają zagadką :roll:
U mnie w sumie tylko ze starego został blok silnika ( cała reszta nowa ) i mam 1.7i
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !
Btw. http://www.TanieKosze.pl

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Re: Remont silnika

Post autor: bartekbp01 » czw cze 03, 2010 9:47 pm

ja też mam "nówkę " ale i tak dajzel byłby lepszy
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
Gzubi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 11:38 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Gzubi » pt cze 04, 2010 1:07 am

bartekbp01 pisze:ja też mam "nówkę " ale i tak dajzel byłby lepszy
hehe jak bym miał za co ;-)
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !
Btw. http://www.TanieKosze.pl

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » pt cze 04, 2010 8:18 am

po wstępnym obliczeniu kosztów na remont silnika, wychodzi na plus wstawienie używanego w "dobrym"stanie bo nigdy nie ma pewności,dodam, że padł mi rozrusznik,więc dochodzi 250zł na nowy rozrusznik,a tu silniczek 1.6 nivy za 600 z rozrusznikiem.
Szkoda mi pakować ropniaka bo jest gaz z 2004 roku, i przeraża mnie potem całe to dopasowywanie.
najlepiej wstawić i jechać;)
Ktoś z was wstawiał silnik od łady 2107,1.5 pojemność?, lub jakiś inny sinik, który pasuje jak ulał do skrzyni i całej reszty.
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » pt cze 04, 2010 12:17 pm

bartekbp01 pisze:nie baw się w remonty pakuj diesla pod machę ja zrobiłem remont i do dzisiaj żałuję że nie wpakowałem 1.9TD


Znalazłem na allegro 2 ropniaki tdi, w pełnym osprzęcie jeden z kadeta, 2gi z vw.W dobrych cenach bo 350 zł+ transport
Wiem, że mogę się powtarzać, z pytaniami,ale przeczytałem całe forum o niwie już mi się wszystko miesza;)
Czy silnik z vw, silnik ze skrzynią nivoską da się ŁATWO spasować, pomijając mocowanie silnika i parę skrzynek piwa co trzeba dokupić ewentualnie do takiego przeszczepu zakupić.

jak ktoś ma jakąś dokumentację z fotkami z takiej operacji to bym się uśmiechnął :D i prosił na meila, a browarka podeślę, lub na zlocie postawię :)21
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: Remont silnika

Post autor: poborcapodatkowy » pt cze 04, 2010 7:45 pm

Były duże Fiaty z volkswagenowskimi silnikami 1.6d i skrzyniami fiata. Musiałbyś znaleźć obudowę sprzęgła od takiego zestawu, ale to raczej proste nie będzie :roll: W innym przypadku pozostaje dorobienie flanszy.

Kolega przemo650 ma (miał?) Nivkę z dieslem VW, napisz do niego :)
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont silnika

Post autor: silverstone » pt cze 04, 2010 8:45 pm

@ Redford, nie marudź i nie kombinuj jak koń pod górę, tylko remontuj 1,6. Jak zrobisz porządnie, to Nivkę przeżyje. Będziesz chociaż wiedział co masz tak naprawdę pod maską, a nie jakąś znów używkę co nie zna dnia ni godziny.
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Gzubi
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn kwie 19, 2010 11:38 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Gzubi » sob cze 05, 2010 2:38 pm

hehe Ja się dziś dowiedziałem, że silnik no był w stanie agonalnym ale mógł by jeździć.
Poprzedni właściciel miał takiego suuper mechanika, że uszkodzenie czujnika położenia wału uznał za przeskoczenie łańcucha rozrządu.
No cóż mam cały silnik nowy ;-)
Szkoda bo kasa poszła, ale przynajmniej wiem co mam :D
Jeszcze jedna dziwka do zabawy może będzie tylko nie wiem która :D
Street racing is not a crime !? Well...it is but f**k it !
Btw. http://www.TanieKosze.pl

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: kb-autostyle » sob cze 05, 2010 4:08 pm

LTK pisze:Remont silnika to koszt 700 zł praktycznie tylko na częściach z Allegro (tłoki węgierskie bo podobno rosyjskie to lipa i pierścienie tez jakiejś lepszej firmy). NArzie przejechała 5000 po remoncie i jest dobrze... tylko gumki na zawory chyba rosjanom nie wyszly bo coś kopci skubana :roll:
Tutaj pozwolę sobie na drobny komentarz, (nie pomyślcie bóg wie co, ale obracam się w tamtych środowiskach, więc i postrzegam inaczej), otóż nie wszystko rosyjskie co ze wschodu!!
a tym bardziej, że kupione na allegro, może pochodzić i często tak jest, z wytworów made in Ukraine czy też made in Belarus.
Trzeba odróżniać te Państwa, na białorusi i ukrainie pełno jest "коллективных хозяйств" "кооперативных предприятий" (kołchozów i stowarzyszeń) czyli tzw. rzemiosła i oni wcale nie krepują się etykietki kleić "made in russia" czy po ichniemu "сделано в россии".

Ponadto części do Lad klepie i Armenia i Republika Dagestan i Azerbejdżan, Tadżykistan coś po swojemu wytwarza....

Niezłe wyroby poza oryginałem (AvtoVaz GM), zakładami remontowymi AvtoVaz (rosyjskimi, robią części przy fabrykach, które nie ma już w seryjnej produkcji AvtoVaz, przeznacznone dla gwarancyjnych i pogwarancyjnych remontów), robią ponoć robią Madziary czyli Węgry.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
sebaska
 
 
Posty: 928
Rejestracja: śr cze 13, 2007 6:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: sebaska » sob cze 05, 2010 9:30 pm

kb-autostyle pisze:Ponadto części do Lad klepie i Armenia i Republika Dagestan i Azerbejdżan, Tadżykistan coś po swojemu wytwarza....
Republika Dagestan to jest część Rosji...

\Seb
If you can't do it right do it left!
Niva 1.7mpi
http://www.tajga.org + http://www.kaukaz.net

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: kb-autostyle » ndz cze 06, 2010 10:18 am

Zgadza się Sebaska.

Wezmę atlas samochodowy do ręki i wypiszę, bo większośc rodaków nie zdajęsobie sprawy jak wielki to kraj i zróżnicowany.
Każda republika choć w "ciele" Rosji, ma swoje władze, budżet i prawa, prezydenta .. i wiele żyje w pewnym stopniu autonomicznie.

kod (numer regionu na tablicach rej.) - nazwa regionu
01 - Republika Adygeja
02 (102) Republika Baszkortostan (słynie z wspaniałego miodu)
03 Republika Buratiya
04 Republika Altay (przepiekne krajobrazy, góry altaj)
05 Republika Degestan (Kaukaz)
06 Republika Inguszetiya
07 Kabardino-Balkarskaya Republika
08 Republika Kalmykiya
09 KArachajevo-Czerkesskaya Republika
10 Republika Kareliya (pół na pół jeziora z lądem)
11 Republika Komi (gaz i ropka)
12 Republika Mariy El
13 Rpublika Mordoviya (ogromnie rozminięty szamanizm!!)
14 Republika Saha (Jakutiya)
15 Republika Severnaya Osetiya-Alaniya (czy jak to teraz tam sie pozmenialo?)
16 (116) Republika Tatarstan (kultura tatarska, jezyk tatarski na codzien + rosyjski urzędowy)
17 Republika Tyva
18 Urmurdskaya Republika
19 Republika Hakasiya
20 (95) Czeczenskaya Republika
21 Czuvaszskaya Republika
22 Altayskij Kraj
23 Krasnodarskiy Kraj
24 Krasnoyarskiy Kraj
25 Primorskiy Kraj
26 Stavropolskiy Kraj
27 HAbarovskiy Kraj
.
.
itd.. oblasti około 45 ..
administracyjnych autonomicznych okręgów 8 czy 9

wydzielonych miast 2, jak nie trudno domyślić się Maskva ( 77 99 177 199) i Pietrsburg ( 78 98 178)

fascynujący kraj pod względem kulturowym, krajobrazów, przyrody.. :o
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Sniper » ndz cze 06, 2010 1:33 pm

kb-autostyle pisze:fascynujący kraj pod względem kulturowym, krajobrazów, przyrody.. :o
Oczywiście, ale Afganistanu nie przebije :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont silnika

Post autor: silverstone » ndz cze 06, 2010 11:09 pm

kb-autostyle pisze:...bo większośc rodaków nie zdajęsobie sprawy jak wielki to kraj i zróżnicowany.
Czyich rodaków, Twoich czy moich :)23
Moi rodacy umieją w większości czytać, mają atlasy samochodowe, i spis republik, krajów, obłasti i całej reszty w necie. Nie mniej dziękuje za lekcję geografii Związku Radzieckiego na poziomie 5 klasy szkoły podstawowej :)17
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » pn cze 07, 2010 8:15 am

Sniper pisze:Jeśli masz oryginał 1,6 to nie zmieniaj, bo każdego innego też zarżniesz :evil:

Problem w moim silniku to wywalający olej przy filtrze powietrza.
Rady mechaników:1) kapitalny remont(wymiana pierścieni nic nie da),lub zmiana silnika
Inny mechanik 2)wyczyścić rurę która idzie do filtra(od dołu?) ,jak to nie podziała wymienić pierścienie i jeździć

Sprawdzę opcje 2.
W motocyklu zakładałem podwójne pierścienie polskie, bardzo dobra kompresja, sprawdzę też to na nivie i powiem jak wyszło
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Re: Remont silnika

Post autor: Sniper » pn cze 07, 2010 12:24 pm

No możesz sprawdzić ewentualnie wyczyścić tę rurkę spustową oddzielacza oleju, to na pewno nie zaszkodzi :)2

Ale z tego co piszesz to chyba rzeczywiście remont będzie potrzebny bo to raczej objawy dość dużych przedmuchów :roll:

A ile bierze oleju? i czy trzyma jeszcze ciśnienie? zauważasz jakieś spadki wydolności? mocy?
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
Redford
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn maja 31, 2010 1:48 pm
Lokalizacja: Łódź, Wodzierady k.Łasku

Re: Remont silnika

Post autor: Redford » wt cze 08, 2010 7:39 am

Sniper pisze:No możesz sprawdzić ewentualnie wyczyścić tę rurkę spustową oddzielacza oleju, to na pewno nie zaszkodzi :)2

Ale z tego co piszesz to chyba rzeczywiście remont będzie potrzebny bo to raczej objawy dość dużych przedmuchów :roll:

A ile bierze oleju? i czy trzyma jeszcze ciśnienie? zauważasz jakieś spadki wydolności? mocy?
Ciśnienie jest, co do wydolności i spadku mocy, nie mam porównania, już kupiłem z takim silnikiem, oleju nie bierze dużo, bo też za daleko od domu się nią nie oddalam :(
miłośnik wschodniej motoryzacji;)
M-72 z 45r, Niva 2.0 DOHC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość