pierścień skurczowy na tylnej półosi

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » pt lip 02, 2010 2:04 pm

Jak ściągacie ten pierścień zabezpieczający łożysko?
Zaraz się zabieram za zrobienie tego (rys 3-57):
Obrazek

Chyba że macie lepszy pomysł/sposób.
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Svenson » pt lip 02, 2010 3:20 pm

ja tam precyzyjnie gumówką , a potem szlifiereczka i spadł :)21

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » pt lip 02, 2010 4:05 pm

aha i później nowy się zakłada :)21
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: silverstone » pt lip 02, 2010 4:42 pm

Jak pisał Svenson, tylko bardzo ostrożnie, żeby półosi nie zaciąć. Jak dotniesz tak prawie, do delikatnie przecinakiem i młotkiem coby poluźnić i schodzi bez niczego. A nawet jakbym stary odzyskał, to bałbym się go drugi raz zakładać. Toż to niecałą dychę ostatnio mnie kosztowało :wink:
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » pt lip 02, 2010 6:33 pm

Dzięki panowie :)2
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: silverstone » pt lip 02, 2010 9:13 pm

A założyć to wiesz jak ?
:)21 :)21 :)21
Naszykuj sobie na wszelki wypadek rurę właściwej średnicy i słusznej długości i duży młotek, ze 2 kilo. Pierścień grzejesz śmiało do czerwoności, nakładasz na półoś, szybko zakładasz rurę i dobijasz młotkiem. Teoretycznie powinien wejść luźno po podgrzaniu, ale zdarza się że jest jakoś ciaśniej wytoczony i jak nie jesteś przygotowany albo jak nie masz refleksu, to złapie za wcześnie i dupa - musisz biec do sklepu po drugi a ten znów pracowicie zdejmować :)11
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » pt lip 02, 2010 10:32 pm

mniej więcej tak bym to zakładał :)2
Obrazek

:)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)11 :)21
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » sob lip 03, 2010 7:08 pm

Dobra... a teraz kolejne pytania, skoro za most się już zabrałem :)21

po wymontowaniu półosi i mechanizmu różnicowego patrząc przez otwory po półosiach (wzdłuż mostu na wylot) widać, że jeden koniec (otwór) i drugi koniec nie pokrywają się...... w skrócie banan :)21

nasuwa się myśl..... że skoro nivka dostała strzała całą dekadę wiosen temu, od nie gniotącego się poloneza, w tył i trochę na tym ucierpiała to:
1) grucha mostu pozostała w swoim miejscu bo miała podparcie poprzez wał, reduktor itd
2) koła pojechały do przodu bo długie drążki reakcyjne nie wytrzymały
3) w efekcie banan a nie most

Jak to dokładnie sprawdzić, gdzie i za ile. Jak to wyprostować bez specjalistycznych radzieckich wynalazków opisanych w książce o nivce?

Może lepiej innego mostu szukać :)16 ?
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
poborcapodatkowy
Posty: 2324
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 12:10 am
Lokalizacja: okolice Bytowa /pod samochodem

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: poborcapodatkowy » sob lip 03, 2010 9:40 pm

Mosty od honkera montuj :)21
Pajero Sport 3.0 V6 '00 - było
Frontera 2.0 '94 - była
Niva '90 - była

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » ndz lip 04, 2010 5:24 pm

ale honker chyba na resorach jest? a poza tym niedostępne na znanych serwisach aukcyjnych

wolę oryginalny sprostować

Obrazek
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » śr lip 07, 2010 10:39 am

Kupiłem inną obudowę mostu, trochę chybił trafił, bo poprzez allegro i również mam zastrzeżenia.


W każdym przypadku obudowa mostu była ułożona tak samo (na miseczkach sprężyn) podczas robienia zdjęć:

PRZEŚWIT PRZEZ MÓJ MOST
Obrazek

PRZEŚWIT PRZEZ KUPIONY
Obrazek

Zdjęcia niezupełnie oddają rzeczywisty stan.
Mam prośbę o zrobienie podobnego zdjęcia obudowie, która na 100% jest prosta - najlepiej całkowicie nowej, jeżeli ktoś ma dostęp do takiej, bo nie mam do czego porównać. POMOCY
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Marek D. » śr lip 07, 2010 11:19 am

z opisu wynika, że haubicę budujesz :)21
wrzuć półosie do niezaprzyjaźnionego tokarza coby sprawdził czy są proste.
jak całość da się bez problemu na prostych półosiach złożyć to se pierdołami d...y nie zawracaj.
każdy używany most będzie trochę zwichrowany zresztą nowe też :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Svenson » śr lip 07, 2010 11:39 am

Radvarin pisze:Mam prośbę o zrobienie podobnego zdjęcia obudowie, która na 100% jest prosta - najlepiej całkowicie nowej, jeżeli ktoś ma dostęp do takiej, bo nie mam do czego porównać. POMOCY
Proponuje salon Ery :)17


i jak Marek pisze , za bardzo kombinuje kolega .


poskładaj , wywlecz most , zablikuj dziada i wykonaj pomiary

Obrazek

że chce mi sie coś takiego robić :roll:

efekty opisz :)21

PS. podstawa pomiaru to proste tarcze bębnów :)17

aha i dopisz wyniki na rysunku 8)

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » śr lip 07, 2010 1:45 pm

z pomiarów wynika to samo co optycznie było widać :(
Kupiona obudowa w lepszym stanie, pytanie tylko, czy przypadkiem tak fabrycznie nie jest wykonywane, gdyż koła powinny mieć odchylenie od pionu.

Obrazek

Obrazek
Svenson pisze:że chce mi sie coś takiego robić :roll:
Dzięki :)21
Marek D. pisze:z opisu wynika, że haubicę budujesz :)21
Cicho, to tajemnica była :)21 :)21
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: silverstone » śr lip 07, 2010 7:02 pm

Radvarin pisze: czy przypadkiem tak fabrycznie nie jest wykonywane, gdyż koła powinny mieć odchylenie od pionu.
Wydaje mi sie że źle myślisz. Niby czemu w sztywnym moście koła mają być odchylone od pionu ?
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » śr lip 07, 2010 7:10 pm

aby lepsza przyczepność była na zakrętach na dociążonym kole.....ale to tylko takie wywody w formie pytania...
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
silverstone
 
 
Posty: 1017
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: silverstone » śr lip 07, 2010 7:39 pm

A KSIĄŻKĘ czytał ? :)21 :)21 :)21
Nawet zamieściłeś właściwą stronę, Odchylenie od pionu na tarczach kontrolnych powinno być mniejsze od 0,2mm, co daje odpowiedź na Twoje pytanie i kończy dywagacje - most musi być prosty. Żadnych teorii spiskowych o lepszej przyczepności :wink:
1,6 '92, 1,7i '98.....

Awatar użytkownika
Radvarin
 
 
Posty: 153
Rejestracja: czw sty 24, 2008 4:43 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Radvarin » śr lip 07, 2010 8:24 pm

czytałem książkę oczywiście.... miałem nadzieję, że w praktyce inaczej to wygląda.
W takim razie wyprostuję obie obudowy, bo są zgięte w jednej płaszczyźnie. Z tymże moja obudowa niesymetrycznie, więc trochę więcej kombinowania będzie.
Niva 1978 1.6D VW ;]

Awatar użytkownika
Svenson
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: wt paź 28, 2008 1:39 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: pierścień skurczowy na tylnej półosi

Post autor: Svenson » śr lip 07, 2010 10:51 pm

10 mm to nie problem , i tak wiecej oberwie w terenie :)21

a sztywny most tego typu jest zawsze prosty , Łada nie Tatra 815 :)13


Tak czy inaczej lepiej sie prezetuje ten kupiony :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości