Strona 1 z 2
Napędy
: pn lis 22, 2010 7:00 pm
autor: pedzacy
Witam
W terenie jeździłem na załączonych napędach i coś stuknęło
teraz mam tak 4x4 - jakoś idzie ale bardzo głośno szumi
jak wrzucę napędy to przejadę z 1m i taki dźwięk jakby bieg wyrzuciło i stuka czy ktoś wie co to może być mam nadzieję że reduktor cały będzie
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 7:03 pm
autor: sebaska
4x4 to w niwie jest cały czas.

Załączyć to można blokadę centralnego dyfra
Coś urwałeś a co to musisz sam sprawdzić. Ale zanim zaczniesz grzebać w napędzie najpierw poznaj pojazd na tyle, żeby wiedzieć jak napędzany jest
pzdr
\Seb
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 7:06 pm
autor: pedzacy
Wiem że 4x4 mam cały czas może źle to opisałem - ledwo idzie 4x4 ciągle coś stuka o siebie taki metaliczny dźwięk - na blokadach 1m co przejedzie to jest wszystko
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 7:15 pm
autor: sebaska
A z odpiętą blokadą jedzie w miarę normalnie?
Z reduktorem "na wolno" i "na szybko" jak?
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 7:17 pm
autor: pedzacy
właśnie nie biegi zmieniam ale bardzo głośno szumi (dźwięk metaliczny) w czasie jazdy i czasem średnia wajcha sama na środek się przełącza przy wciskaniu sprzęgła i nie ma tyle siły co wcześniej
z reduktorem tylko z metr i dźwięk jakby bieg wyskoczył a jest załączony
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 7:37 pm
autor: sebaska
To zdecyduj się -- załączasz reduktor (średnia wajcha) czy blokadę (mała wajcha)...
1. Jak z wyłączoną blokadą nie jedzie a z włączoną jedzie to padł przód albo tył (most albo półoś albo przegub, albo któryś z wałków i/lub ich przegubów)
2. Jak nie jedzie gdy blokada jest włączona (zapięta) a jedzie przy rozpiętej to tyż coś mogło się zblokować w okolicy mostu lub wałka
3. Jeśli natomiast to przełączanie reduktora na "bieg terenowy" (średnia gałka) powoduje zablokowanie się pojazdu to niestety wygląda właśnie na reduktor (skrzynkę redukcyjno-rozdzielczą).
pzdr
\Seb
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 7:48 pm
autor: pedzacy
To teraz dokładnie wyjaśniam - zamotałem się wcześniej
1. Jak z wyłączoną blokadą nie jedzie a z włączoną jedzie to padł przód albo tył (most albo półoś albo przegub, albo któryś z wałków i/lub ich przegubów)
- z wyłączoną jedzie ale ciągle przełącza środkową gałkę na środek przy naciskaniu sprzęgła często wygląda na to że chce bieg wyrzucić a nie wyrzuca
2. Jak nie jedzie gdy blokada jest włączona (zapięta) a jedzie przy rozpiętej to tyż coś mogło się zblokować w okolicy mostu lub wałka
- przy zapiętej wogóle siada tylko metr i nie daje dalej
3. Jeśli natomiast to przełączanie reduktora na "bieg terenowy" (średnia gałka) powoduje zablokowanie się pojazdu to niestety wygląda właśnie na reduktor (skrzynkę redukcyjno-rozdzielczą).
- w ten sposób jedzie między 20 a 30 km/h ostatnio najlepiej tak jechał
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 8:30 pm
autor: poborcapodatkowy
Podlewarkuj i sprawdź, czy koła się lekko obracają.
Na luzie i rozpiętej blokadzie oczywiście.
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 8:33 pm
autor: pedzacy
Jeśli tak to co wtedy może być i jeśli nie to też bo rano się zabieram za to

Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 8:39 pm
autor: poborcapodatkowy
Jeszcze nie wiem
Ale sprawdź
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 9:20 pm
autor: sebaska
jak Ci komornik napisał -- może być gdziekolwiek. Albo przód lub tył się blokuje gdy jest napędzany sztywno a jak go toczy to jeszcze idzie, albo zmielone jest coś w samej skrzynce redukcyjno-rozdzielczej (na to drugie mi wygląda, ale sprawdź). Zobacz co jest pod spodem, zacznij od tego co widać i co da się zmacać.
I nie właź pod samochód stojący na lewarku

Podstaw coś konkretnego
pzdr
\Seb
Re: Napędy
: pn lis 22, 2010 11:11 pm
autor: Marek D.
sebaska pisze:j...
I nie właź pod samochód stojący na lewarku

Podstaw coś konkretnego

...
\Seb
zmieści się, będzie bolało, ale się zmieści
z opisu wynika, że jesteś pierwszym, któremu udało się reduktor zakatować

albo nie - jest możliwość, że opis do wajchy blokady masz przyklejony odwrotnie

Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 5:07 pm
autor: pedzacy
ma ktoś reduktor na zbyciu

Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 6:12 pm
autor: poborcapodatkowy
co obecnemu dolega? nie da się naprawić?
Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 6:16 pm
autor: pedzacy
Od góry dziura

a w środku większość połamana
Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 6:17 pm
autor: poborcapodatkowy
Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 7:44 pm
autor: Krzysiek-74
pedzacy pisze:Od góry dziura

a w środku większość połamana
Jak mówią: "Poka foty"

Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 7:59 pm
autor: LTK
Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach

Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 8:27 pm
autor: Krzysiek-74
LTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach

Mam wrażenie, że ta
dziura powstała w momencie "zabawy" dźwigniami reduktora w czasie jazdy
Np: próba włączenia blokady

Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 8:44 pm
autor: kb-autostyle
LTK pisze: ..Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach

jak jest jakaś grubsza afera to mogę popilotować zakup zbiorowy w Rosji i dostawę do PL.. piszcie na PW
Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 8:46 pm
autor: poborcapodatkowy
Krzysiek-74 pisze:LTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach

Mam wrażenie, że ta
dziura powstała w momencie "zabawy" dźwigniami reduktora w czasie jazdy
Np: próba włączenia blokady

No co Ty? Blokadę najłatwiej przełączać podczas jazdy

Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 8:54 pm
autor: pedzacy
jutro zrobię zdjęcia
Re: Napędy
: wt lis 23, 2010 9:36 pm
autor: Marek D.
LTK pisze:Przejdziesz do historii tego forum
pedzacy- człowiek, który zakatował reduktor w Nivce
Ale nie przejmuj się. Parę osób zmieliło mosty, a teraz nie moga znaleźć takich o odpowiednich przełożeniach

curwa - ale kyrk
do tej pory znałem tylko jednego mechanika, któremu udało się popsuć kowadło
zakatowanie ładoskiego reduktora daje Ci drugi wynik i wejdziesz do alei zasłużonych

Re: Napędy
: śr lis 24, 2010 10:24 am
autor: 2Kółka
Marek D. pisze:
do tej pory znałem tylko jednego mechanika, któremu udało się popsuć kowadło
zakatowanie ładoskiego reduktora daje Ci drugi wynik i wejdziesz do alei zasłużonych

Ja połamałem kiedyś imadło, przy próbie ruszenia zapieczonego tłoczka w zacisku
Było baaardzo wielkie
Jak wypadam w klasyfikacji generalnej

Re: Napędy
: śr lis 24, 2010 10:55 am
autor: Marek D.
no cóż .... iloraz delty S i delty t ląduje na trzecim miejscu

edit - żem się doczytał, że o imadło Ci chodziło - eee, to giniesz w tłumie - jedyne niezajebliwe imadło jakie znam to kowalski śrubstak wyprodukowany pod koniec dynastii Romanowów