Która skrzynia biegów pasuje do NIVY?

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Skrzynię od Poldka można założyć do NIVY:

Bez problemu!
4
19%
Z niewielkimi przeróbkami
16
76%
Trzeba przebudować cały samochód!
1
5%
 
Liczba głosów: 21

judyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa a właściwie Michałowice

Która skrzynia biegów pasuje do NIVY?

Post autor: judyk » czw paź 10, 2002 4:30 pm

Mam 4 biegowa skrzynie biegów. Zepsuł mi sie synchronizator drugiego biegu. Naprawa tego kosztuje ok. 300 PLN.
Skrzynia 5-biegowa od Poloneza na szrocie na Strażackiej kosztuje ok. 200-300PLN, ale podobno nie pasuje i trzeba coś przerabiać.

Być może opłaca się założyć 5-biegową zamiast naprawiać czwórkę :)5

Z tego co wiem to trzeba przełożyć obudowę sprzęgła i do polonezowskiej skryzni założyć tzw. dupkę od skrzyni nivoskiej -tę z mocowaniem poduszki gumowej.

Wymienialiście kiedyś skrzynię biegów na inna i na jaka? Czy te przeróbki powyżej to prawidłowo, czy bajanie? :wink:
Judyk (NIVA '89 LPG na sprzedaż)

radek_michalski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: teraz Pruszków a dawniej Legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: radek_michalski » pt paź 11, 2002 9:13 am

podobno po wymianie drobnej części obudowy skrzyni skrzynka od poldka pasuje do nivki (widziałem taką jedną pomoc drogową)

Ale nailepiej do nivki to pasuje nivkowa. są też piątki, ale raczej trudno je spotkać na szrocie

judyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa a właściwie Michałowice

Post autor: judyk » pt paź 11, 2002 9:19 am

radek_michalski pisze:...Ale nailepiej do nivki to pasuje nivkowa. są też piątki, ale raczej trudno je spotkać na szrocie
Powinienem był inaczej sformułować ankietę:

Która skrzynia biegów pasuje do NIVY?
a) skrzynia od Toyoty
b) skrznia od Poldka
c) skrzynia od NIVY


:)19 :)20

O 12:00 jade na Strażacką zrobić wizję lokalną wśród skrzyń, w ogłoszeniach nie znalazłem żadnej NIVOwskiej piątki w dobrym stanie...
Judyk (NIVA '89 LPG na sprzedaż)

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Skrzynia od poldka

Post autor: boreg » pt paź 11, 2002 10:03 am

Mozna zalozyc skrzynke od poldka - polaczenia pasuja, ale nie miesci sie w tunelu - trzeba go troche poszerzyc i dopasowac polozenie dzwigni (u mnie jest wstawiona z VW LT bo polonezowska jest zbyt krotka). Ale jak sie juz raz przemeczysz z przerobkami, to zamiast walczyc ze skrzynka mozesz ja po prostu wymienic na nowa (podobny koszt). :D :D :D
NIVA 1990@boreg

judyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa a właściwie Michałowice

O to chodzi!

Post autor: judyk » pt paź 11, 2002 10:48 am

Czyli, że odradzasz. Chyba sie nie zdecyduję na inną skrzynię, bo za wszelką cenę chcę uniknąć przestojów i rzeźby.

Pozostają mi tylko kwestie skąd wziąć używaną piątkę do niwki oraz
czy piątka będzie pasowała bez przeróbek na miejsce po czwórce?

(Mam pomysł :)4 na nowy temat, zaraz go zaloguję, myślę, że będzie cieszył się dużym powodzeniem) :)7 zapraszam na glówną stronę NIVY
Judyk (NIVA '89 LPG na sprzedaż)

boreg
 
 
Posty: 137
Rejestracja: czw wrz 19, 2002 3:41 pm
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: boreg » pt paź 11, 2002 11:45 am

Nie przerabialem tego tematu, ale jak prawie wszystko w Nivce skrzynka pochodzi od Lady osobowej. Sprobuj przerobic temat. Instrukcja serwisowa do Nivki jest pod adresem ->http://www.tuning.cz/ladaauto/t_katalog_2121.html
Powodzenia! Jak przerobisz temat podziel sie z ogolem.
NIVA 1990@boreg

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn paź 14, 2002 8:17 am

Piątka od zwykłej Łady pasuje jak ulał. Trzeba tylko dokupić od Niy tylne mocowanie skrzyni - poduszkę gumową znajdującą sie na samym końcu skrzyni. Jest inna. Wymieniłem to już trzy lata temu i jeżdżę bez problemów. Trzeba tylko pamiętać, że 5-ka powinna być traktowana jako "oszczędzacz" a nie następny bieg.
Poza tym sprawdź, czy przez przypadek nie rozkręciła Ci się nakrętka na wałku głównym skrzyni i nie rozsunęły Ci się zębatki. Ja swoją "czwórkę" w ten sposób wyrzuciłem na złom, a była całkiem dobra.
W co na to właściciele warsztatów 4x4 ogłaszający się na forum?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn paź 14, 2002 3:53 pm

W międzyczasie zaglądałem do katalogu części zamiennych. Numery prawie całej obudowy zaczynają się na 2101, czyli "cywilna" Łada. Dekiel tylny ma oznaczenie 2121, ale to z powodu zaślepki na wyjściu do napędu szybkościomierza. W Nivie napęd jest brany z reduktora. W związku z tym trzeba wyjąć ze starej skrzyni zaślepkę i wsadzić w miejsce napędu szybkościomierza. Reszta pasuje bez żadnych przeróbek.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

judyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa a właściwie Michałowice

Post autor: judyk » wt paź 15, 2002 1:17 pm

Wojtek pisze:...Dekiel tylny ma oznaczenie 2121, ale to z powodu zaślepki na wyjściu do napędu szybkościomierza. W Nivie napęd jest brany z reduktora. W związku z tym trzeba wyjąć ze starej skrzyni zaślepkę i wsadzić w miejsce napędu szybkościomierza. Reszta pasuje bez żadnych przeróbek.
A nie cały tylny dekiel czyli dupkę? Bo przecież tam jest mocownaie poduszki gumowej pośrodku a w zwykłej Ladzie mocowanie skrzyni jest inne?
Judyk (NIVA '89 LPG na sprzedaż)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » wt paź 15, 2002 5:58 pm

Nie. dlatego trzeba dokupić inną poduszkę, jak wcześniej pisałem.
Co do Poldka - przeglądałem właśnie instrukcję napraw i przypomniało mi się, ze ponadto Poldek ma rozrusznik z innej strony oraz sprzęgło na linkę. Podobno to można ominąć zakładając obudowę sprzęgła od Łady :)5 Ale tylko o tym słyszałem, nie próbowałem czegoś takiego. Podaję bez brania na siebie odpowiedzialności :)6 :)6 :)6
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » śr paź 16, 2002 7:30 am

Przepraszam za pomyłkę :)6 Rozrusznik Poldka jest po tej samej stronie co w Niviaście :cry:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

judyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa a właściwie Michałowice

[color=red][b]PROBLEM[/b][/color]

Post autor: judyk » czw lis 07, 2002 3:47 pm

MAM PROBLEM
Kupiłem używaną skrzynię biegów w celu naprawy i po rozebraniu okazało się, że brakuje w niej jednej małej cząsteczki, której nie można nigdzie dostać, mianowicie kołka zabezpieczającego przed wrzuceniem dwóch biegów naraz, tego najcieńszego, który znajduje się wewnątrz wybieraka. To jest częśc o numerze katalogowym 2101-1702108, na rysunku tutaj, lub w katalogu arkusz B240. Czy ktoś może pomóc w tej sprawie? A może ktoś ma szkrzynię przeznaczoną do złomowania?
Judyk (NIVA '89 LPG na sprzedaż)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pt lis 08, 2002 8:49 am

Części nie mam, ale myślę, że możesz coś podebrać. Spróbuj Poldka. W końcu to wszystko to Fiat 124 lub125. W czasie kiedy Włosi to konstruowali była moda na unifikację części. Może pasuje?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

judyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa a właściwie Michałowice

Post autor: judyk » pt lis 08, 2002 4:35 pm

Ach, za duzo narobiłęm paniki - po prostu na Chłodnej to było... :oops:

...ale za to już nie ma :)21 :)21 :)21 :)6
Judyk (NIVA '89 LPG na sprzedaż)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » sob lis 09, 2002 7:21 am

A ja w s.p. Nivce mialem 5-biegowa skrzynie od poldomierza, nie wkladalem jej sam tylko poprzedni macher, i z obserwacji- jezdzi niezle, ale w trakcie wkladania widac w tunel centralny nie pasowala bo nad skrzynia byla rozdarta blacha...nawet nie wycieta..ale jezdzilo i jezdzi nadal ( widzialem :) )

Al

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » pn gru 09, 2002 11:02 am

Albert_N pisze:A ja w s.p. Nivce mialem 5-biegowa skrzynie od poldomierza, nie wkladalem jej sam tylko poprzedni macher, i z obserwacji- jezdzi niezle, ale w trakcie wkladania widac w tunel centralny nie pasowala bo nad skrzynia byla rozdarta blacha...nawet nie wycieta..ale jezdzilo i jezdzi nadal ( widzialem :) )

Al
U mnie jest identyczna sytuacja :) wiem bo wczoraj postanowilem uszczelnic wielka dziure wokol dzwigni zmiany biegow , zeby ciszej bylo :)

JaR.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob maja 10, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: JaR. » śr cze 18, 2003 11:15 pm

Skrzynia od Poloneza wchodzi do Nivki bez większych problemów. Trzeba tylko założyc kaptur osłaniający sprzęgło od skrzyni nivowskiej (identycznie ustawione śruby - pasuje jak ulał), przerobić tylną podporę (tutaj trochę cięcia i spawania) i trochę popracowac nad wyprowadzeniem lewarka zmiany biegów. Powstaje mały problem z linką od prędkosciomierza bo podpora skrzyni jej trochę przeszkadza i dochodzi do reduktora trochę z ukosa skutkiem czego szybciej sie zuzywa i trzeba ją co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wymienić.
Aha, przerabiając podporę tylną trzeba zwrócić uwagę na osiowe ustawienie wyjścia skrzyni i wejścia reduktora bo niezbyt osiowe ich ustawienie mścui się szarpaniem reduktora i częstym rozwalaniem gumowego sprzęgu pomiędzy nimi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości