problem zaworowy
Moderator: Albert_N
problem zaworowy
witam, mam nivkę 2000r na jednopunkcie1,7,ktoś wie jaka jest regulacja zaworów?klasycznie czy hydraulicznie? nie ro zbierałem jeszcze tego modelu,ale zaczęły mi mocno stukać jak jest zimny silnik,jeśli jest normalna regulacja to wynosi 0,15mm?kiedys w starej 1,6 tak ustawiałem.
Re: problem zaworowy
Jesli jest regulacja to 0,15mm ssace i 0,20mm wydechowe
Wczoraj sie naszarpalem ze zdjeciem dekla zeby zawory wyregulowac, bo 60tkm stuknelo, uebalem porcelanke swiecy na 1szym cylindrze, porozpinalem kable, kabelki, weze i wezyki, walil mi na to wszystko snieg bo garaz zawalony owsem i... okazalo sie ze hydraulika:/ ('03 MPi)
Moze wiec zaczne od zmiany oleju, bo mi tylko w silniku zostalo zmienic, a jak rano odpalam na zimnym to lubia sobie chwile podzwonic. Czy to tylko kwestia oleju? Czy moze pompa sygnalizuje zuzycie?
Wczoraj sie naszarpalem ze zdjeciem dekla zeby zawory wyregulowac, bo 60tkm stuknelo, uebalem porcelanke swiecy na 1szym cylindrze, porozpinalem kable, kabelki, weze i wezyki, walil mi na to wszystko snieg bo garaz zawalony owsem i... okazalo sie ze hydraulika:/ ('03 MPi)
Moze wiec zaczne od zmiany oleju, bo mi tylko w silniku zostalo zmienic, a jak rano odpalam na zimnym to lubia sobie chwile podzwonic. Czy to tylko kwestia oleju? Czy moze pompa sygnalizuje zuzycie?
nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)
Re: problem zaworowy
no galarete mam bankowo bo na korku wlewu oleju byl centymetr mazi :/ jeszcze nie sciagalem pokrywy,moze sie jutro zabiore,ale jesli mam tradycyjna regulacje starego typu to niema raczej znaczenia stan oleju
- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: problem zaworowy
Stan jak stan (ilościowy)
, ale jakość oleju ma bardzo duże znaczenie. Miałem Mobila, było ok, zalałem jakiś olej GM, to po tysiącu kilometrów wylałem, bo silnik chodził jak sieczkarnia, zawory klepały i ogólnie kicha, wlałem Castrola i znów jest ok. A niby wszystko to to samo 15W40
Silnik 1,6 bez żadnych cudów techniki.


1,6 '92, 1,7i '98.....
Re: problem zaworowy
mialem na mysli stan jakosci oleju,nie ilosci. Mam przebieg 88Tkm
Re: problem zaworowy
heh, zaczne zatem od zmiany oleju na jakis normalny zanim wezme sie za pompe oleju;) wystarczy ze kiedys w Fordzie wyremontowalem glowice zanim zajrzalem do filtra paliwa...Svenson pisze:raczej galareta z oleju

nie po to kupilem sobie terenowe auto, zeby w teren jezdzic;)
- Krzysiek-74
- Posty: 1853
- Rejestracja: wt kwie 24, 2007 2:09 pm
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
Re: problem zaworowy
silverstone pisze:Stan jak stan (ilościowy)..., zalałem jakiś olej GM, to po tysiącu kilometrów wylałem, bo silnik chodził jak sieczkarnia, zawory klepały i ogólnie kicha,....
A nic nie wspominałeś



Ja ciągle jadę na LOTOSIE. Nie mogę złego słowa powiedzieć

- silverstone
-
- Posty: 1017
- Rejestracja: śr wrz 14, 2005 9:47 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Re: problem zaworowy
Zapomniałeś już. Nawet razem słuchaliśmy, zastanawiając się co zdupili po remoncie




1,6 '92, 1,7i '98.....
Re: problem zaworowy
Lotos jest genialny do 1.6
ale jak na zaworach jest hydraulika to już lotos nie wystarczy
Moim olejowym faworytem jest
ale jak na zaworach jest hydraulika to już lotos nie wystarczy
Moim olejowym faworytem jest

Re: problem zaworowy
Svenson pisze:
ale jak na zaworach jest hydraulika to już lotos nie wystarczy
bo...

Re: problem zaworowy
Może i fakt, ale złoty lotos jest jednym z najtańszych sytetyków, ja kupuję przeważnie za c.a. 80 pln, testowany od kilkunastu już lat na wielu wynalazkach, nie narzekam
.
Oczywiście używałem też innych, markowych syntetyków, bo 5w40 nie do wszystkiego podchodzi.

Oczywiście używałem też innych, markowych syntetyków, bo 5w40 nie do wszystkiego podchodzi.
Re: problem zaworowy
panowie olej zalatwil sprawe,przeplukalem silnik i zalalem castrola 15w40 i nastala cisza 

- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
Re: problem zaworowy
Ato dziwne z uwagi na to że olej GM (o ile jest oryginalny) to Mobil. I to nie tylko to że jest robiony przez tą samą fabrykę ale to dokładnie ten sam olej. Jest to potwierdzone przez laboratorium badań olejów Politechniki Krakowskiej.silverstone pisze: Miałem Mobila, było ok, zalałem jakiś olej GM, to po tysiącu kilometrów wylałem, bo silnik chodził jak sieczkarnia, zawory klepały i ogólnie kicha, .

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

Re: problem zaworowy
To samo mi powiedzieli w serwisie forda jak wymienialem olej 5w30 w silniku TDCI,ze producent jest ten sam, ale zwazywszy ze sa robione podrobki olejow to niewiadomo co kolega kupilbartekbp01 pisze:Ato dziwne z uwagi na to że olej GM (o ile jest oryginalny) to Mobil. I to nie tylko to że jest robiony przez tą samą fabrykę ale to dokładnie ten sam olej. Jest to potwierdzone przez laboratorium badań olejów Politechniki Krakowskiej.silverstone pisze: Miałem Mobila, było ok, zalałem jakiś olej GM, to po tysiącu kilometrów wylałem, bo silnik chodził jak sieczkarnia, zawory klepały i ogólnie kicha, .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość