Strona 1 z 1

Jaki najlepszy olej silnikowy do Niviasty??

: śr wrz 15, 2004 10:14 pm
autor: Vojti
Hey
Jaki wlewacie olej do niviasty? polstyntetyk?
o jakiej gestosci?

: śr wrz 15, 2004 10:36 pm
autor: Bart03
Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.

: śr wrz 15, 2004 10:54 pm
autor: Vojti
dzieki za rade
stara mysl techniczna to i calkiem mineralny olej lubi :)

pozdrawiam

: śr wrz 15, 2004 10:58 pm
autor: Vojti
dzieki za rade
stara mysl techniczna to i calkiem mineralny olej lubi :)

pozdrawiam

: śr wrz 15, 2004 11:58 pm
autor: Sniper
Bart03 pisze:Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.

Uważam że tylko mineraly olej będzie sprawdzał się w nivce.
Nie możesz tak postępować i wlewać półsyntetyka w miejsce mineralnego. Semisyntetyk wyczyścił Tobie wszystko w tym silniku z wszystkich microwarstewek i nagarków (naleciałości wynikające z cykli pracy silnika zostały usuniete)i dlatego panewki mogły grać lub osad wyczyszczony zebrał sie w kanalikach doprowadzajacych olej i dochodziło go coraz mniej. Nie można wlewać syntetycznego po mineralnym :) A silniczki z większym przebiegiem to tylko mineralne, poza tym elementy nivowskiego silnika spełniają parametry klas z lat 70-tych :lol: Oleje mają do 20 różnych składników i to że pokrywają się 4 - 8 to nic nie znaczy. Ja od 7 lat wlewam do nivy mineralnego GTX-a i silnik gra :)21

: czw wrz 16, 2004 8:26 am
autor: Bart03
Snajper problem w tym ze nalalem ten olej zaraz po remincie kapitalnym, wiec wszystko bylo napewno czyste jak lza. Stad tez sie zastanawiam sam skod te stukanie panewek.

: czw wrz 16, 2004 1:05 pm
autor: mistep
Polsyntetyk chyba nie bardzo. Ja zalelem 10W40 semisyntatic z lotosa i zaczely mi grac panewki. Zmienilem spowrotem na mineral 15W40 i jest ok. Dziwne ale prawdziwe, sam sie zastanawialem dlaczego sie tak dzieje przeciez gestosc i lepkosc prawie ta sama. Slyszalem tez od innych osob w tym od goscia ktory prowadzi sklep Lady ze Ladziary nie lubia za bardzo syntetykow.
Słyszałem, że nie można powrócić z syntetyku na mineralny. Moja niva chodzi pono od zawsze na semisyntetyku 10w40 - czy sugerowałbyś zmianę?

: czw wrz 16, 2004 6:48 pm
autor: mentor
Jak kupiłem Nive, to gościu powiedział, że ma zalany półsyntetyk LOTOS. Jeździłem na takim 4 miesiące, aż do wymiany uszczelki pod głowicą i przeszedłem na mineralnego Shel'a, ponieważ na półsyntetyku świeciła się lampka ciśnienia oleju na biegu jałowym jak działało wspomaganie kierownicy. Po wymianie jest OK.

: czw wrz 16, 2004 8:52 pm
autor: Bart03
Powiem wam tak moja niwka jezdzila od 91 roku na pelnym syntetyku Castrola. Pozniej silnik mial swoje przejechane to wiadomo zalalem Lubro. Cisnienie ladnie poszlo do gory i znowy byla kulturka. Ale 140tys- wiadomo trzeba bylo remoncik walnac wiec walnalem. I potem eksperymentowalem na Lotosie semi i nie za bardzo on mi podchodzi. Lepiej zalac chyba mineral i bedzie git, zreszta te silniki to stara konstrukcja one poprostu lubia stary dobry czerniejacy mineral :lol:

: pt wrz 17, 2004 7:39 am
autor: Niva'94
Z pierwszego tłoczenia! :)21

(Znowu kasztanię)

: wt wrz 21, 2004 11:23 am
autor: Gorbi
a ile potrzaba srednio oleju do silnika?
no i ile do chłodnicy ? hihi

: wt wrz 21, 2004 11:30 am
autor: Bart03
Niecale 4 litry o ile dobrze pamietam

: śr wrz 22, 2004 7:00 am
autor: Gorbi
ja wlałem orlen patinium 3w 40 kosztuje ok 98 zł na stacji orlena za 4 L i narazie jest oki jaki lac do mostów a jaki do skrzyn najlepiej ?
po za tym [cenzura] mac gdzie z przodu jest srubka do sprawdzania poziomu w moscie i gdzie w skrzyni na rozdzielaczu tez jest ? prosze opiszccie mniejwiecej z której strony i gdzie na oko dziekuje z góry za sensowne odpowiedzi :o

: śr wrz 22, 2004 8:33 am
autor: Bart03
Do skrzyni, reduktora i dyfrow nalej zwykly hipol z orlenu. Sruby rewizyjne do sprawdzania poziomu:
1. przedni dyfer- po lewej stronie dyfra za przegubem sruba na klycz 19 albo 21 o ile dobrze pamietam
2. tylny dyfer- sruba na klucz z tylu gruchy.
3. skrzynia biegow- prawa strona skrzyni tż klucz (ciulaty dostep)
4. reduktor- z przodu reduktora bardziej po prawej stronie tez na klucz.
Niektore nivki mialy zamiast srob na klucz tez sroby imbusowe ale to bylo sporadycznie spotykane.

: śr wrz 22, 2004 9:13 am
autor: Gorbi
hahaha no to ja mam takie gowienko na imbuski i jest do dupy dzieki za instrukcje

: śr wrz 22, 2004 1:48 pm
autor: Gorbi
udało sie(2 mosty , reduktor, płyn w chłodnicy, olej silnokowy +filtr)ale jak k$#@%$#$%* zmienic olej w skrzyni tam klucza ledwo wsadze (imbusa) jaki smirnof to wymyslił a moze z góry sie da nie wydoje to do piero patent
ps.do spuszczania płynu z chłodnicy jest jakis kranik czy co bo ja to po prawej stronie jak stoisz pod samochodem odkreciłem rurke idącą do chłodnicy na dole i leci
!! !! !!

: śr wrz 22, 2004 4:27 pm
autor: Bart03
Ja nalewalem olej do skrzyni taka specjalna strzykawa ktora wlasnie do tego sluzy. Ale jak nie masz takich narzedzi to musisz zrobic lejek z kawalkiem rurki i wsadzic go od strony silnika tylko ktos musi jeszcze pilnowac na dole kiedy sie przeleje.

: śr wrz 22, 2004 6:00 pm
autor: MarG
a jak często wymieniacie olej w swoich niwkach ?
Co rok czy częściej ?

: czw wrz 23, 2004 12:18 am
autor: Sniper
"Powiedziane jest" w instrukcji że raz na rok trzeba ale to raczej kwestia kilometrów i czasu w jakim zostaną one przekulane. Co innego jest przejechać 10 tys km w miesiąc a co innego w rok... Ja robię rocznie około 10 tyś km Nivą i wymieniam zawsze z poślizgiem czasowym co 1,5 roku (mimo że olej wydaje isę być całkiem ok - czystyjak łza :) )..... ale raczej powinno się to robić częściej bo już po roku olej traci niektóre swoje parametry, poprostu starzeje się.

: czw wrz 23, 2004 12:21 am
autor: Sniper
Niva'94 pisze:Z pierwszego tłoczenia! :)21

(Znowu kasztanię)

Mniam mniam , Na zdrovie :lol: do brzuszka :)21

: wt lis 16, 2004 7:07 pm
autor: Gorbi
tak sie przymierzam do wymiany ileju w skrzyni i moze ktos podpowie jaki imbus tam idzie tzn rozmiar bo mosty i reduktor 12" odkrecam a nie chce mi sie kupywac całego kompletu :roll:

: wt lis 16, 2004 11:55 pm
autor: Bart03
To jest ten sam rozmiar co w misce olejowej, ale z pamieci to ci nie powiem. Zerkne w garazu to ci powiem dokladnie jaki to rozmiar